“İnsanlara mənim fəxri
adlarım yox, əsərlərim
lazımdır”
Ramiz Mirişli: "Mahnılarıma
gorə hec vaxt hec bir
mugənnidən qonorar
almamısam”
Azərbaycanın xalq artisti, bəstəkar Ramiz Mirişlinin APA-ya müsahibəsi
- Ramiz müəllim, 80 yaşınızı təbrik
edirəm. Görürəm,
yaxşısınız, yenə
iş başında, tələbələrin içindəsiniz...
- Mən həmişə iş başında olmuşam, hələ cavanlıqdan çalışıb-vuruşub,
necə deyərlər,
özümə gün
ağlamışam, sənətimin
üstündə əsmişəm,
zəhmət çəkmişəm.
O ki qaldı özümü necə
hiss etməyimə, sən
bu yaşda özünü necə
hiss edirsənsə, mən
də sənin kimiyəm (Gülür). Vallah, hə, noolub mənə?! İrandan, Türkiyədən,
Avropa ölkələrindən
zəng vurub təbrik edirlər. Bu, əlbəttə, adamı sevindirir, ruh yüksəkliyi yaradır. Türkiyədən dəfələrlə dəvət ediblər ki, Ramiz müəllim,
gəlin burda yaşayın, çalışın.
Deyirlər, siz gəlsəniz,
burda ən zəngin bəstəkar olarsınız.
- Siz də getmirsiniz...
- Yox, getmək istəsəydim, neçə
illər öncə təkliflərini qəbul
edərdim. Həm burda oğlum var, bəstəkarlıqdan
dərs deyir, onu qoyub gedə
bilmərəm, həm
də sən Allah, özünütərif kimi
qəbul eləmə:
mən pul düşkünü deyiləm,
gözü-könlü tox
adamam. Min manat prezident təqaüdü,
500 manat professorluq və müəllimliyə
görə maaş
alıram. Evim-eşiyim, maşınım var. Adama daha nə
lazımdır? İnan, mənə
təzə maşın
vermək istəyirlər,
qəbul etmirəm.
Bir tərəfdən də maşını hara sürəcəyəm ki?
Statistika
Komitəsinin yanında
yaşayıram. Evdən
Milli Konservatoriyaya beş-altı dəqiqəlik yoldur. Mənə dövlət tərəfindən
həmişə diqqət-qayğı
olub. Nəinki mənə, ümumiyyətlə,
Azərbaycan musiqisinə
həmişə böyük
hörmət olub.
Prezident İlham Əliyev mədəniyyət və
incəsənətə qayğı
göstərir, Mehriban
xanım Azərbaycan muğamına heykəl qoyub. Bizim muğam bu gün bütün dünyada səslənir.
Bu, məni ancaq
sevindirə bilər.
- Türkiyədə mahnıya
görə ödənilən
qonorarla Azərbaycanda
ödənilən qonorarın
fərqi nə qədərdir?
- Mən mahnılarıma görə heç vaxt heç bir müğənnidən
qonorar almamışam.
Bilirsiniz
niyə? Çünki
bu mahnılarımı
pulla satsam, olacaq başqasının malı. Məsələn,
günü sabah
həmin müğənni
məhkəməyə müraciət
edib deyə bilər ki, filan vaxtı Ramiz Mirişliyə pul ödəyib mahnını almışam.
Deməli, mən heç
nəyə iddia edə bilmərəm.
Mən teatr tamaşalarına, filmlərə mahnılar,
nazirliyin dövlət
səviyyəli tədbirləri
üçün musiqilər
yazıram. Aldığım qonorardan da narazı
deyiləm. Yadıma
düşdü, bir hadisəni danışım:
adını çəkmirəm,
müğənnilərdən biri efirdə demişdi ki, mahnılarımı 3-4 min manata
alıram. Özü də xətrini
istədiyim, mənə
hörməti olan adamdır. Zəng vurub dedim ki,
indiyə qədər
mənim neçə
mahnımı oxuyubsan,
səndən pul istəmişəm? Dedi, Ramiz müəllim, nə danışırsınız,
mən sizi nəzərdə tutmamışam.
O ki qaldı, Türkiyə ilə Azərbaycanın fərqinə,
əlbəttə ki, müqayisədən heç
danışmağa dəyməz.
Məsələn, Türkiyədə bir mahnının qiyməti 30-40 min manatdır.
Düzdür, hərdən
prodüserlər deyir
ki, əvvəlki qiymət daha yoxdur, indi az pul verirlər,
amma hər halda, fərq haqqında heç danışmağa dəyməz.
- İndi yazılan
mahnılara qulaq asa bilirsiniz?
- İndi də yaxşı mahnılar yazılır. Məsələn, bir də görürsən, müğənnilər
özləri mahnı
bəstələyirlər. Bu, Türkiyədə də var. Amma həmin müğənnilər
üç-dörd mahnı
bəstələyəndən sonra tükənirlər.
Çünki akademik təhsilləri
yoxdur. Təhsil olmasa, bəstəkarlıqda
axıra qədər duruş gətirmək, həmişəyaşayar, adamların
könlünü oxşayacaq
mahnılar yazmaq mümkün olan iş deyil. Hər şeyi zaman həll edir. Necə deyərlər, zaman ələyib yaxşının
yaxşı, pisin pis yerini göstərəcək.
Bayağı mahnıların
taleyinə fikir verin - bu gün
var, sabah
yoxdur. Tofiq Quliyevin, Səid Rüstəmovun, Cahangir Cahangirovun mahnıları bu gün də
oxunur və hər ifaçı o mahnıları ifa edəndə onlara rəhmət oxuyur.
- Deməli, televiziyada, radioda səslənən mahnılardan narahat olursunuz. Daha doğrusu, buna narahat olmaq yox,
əsəbiləşmək demək daha doğru olar...
- Bir də görürsən,
efirə elə adamları çıxarırlar,
elə klipləri verirlər ki, o adamlar nə oxuduqlarını, niyə
oxuduqlarını bilmirlər.
Bir də müğənnilərin
gündəm xətrinə
bir-birinə atmacaları,
dava-dalaşlarına baxa
bilmirəm. İstedadı
olan adam
işini görməlidir,
ciddi sənətlə
məşğul olmalıdır.
Görəndə özlərinə də deyirəm, danlayıram. Deyirlər, Ramiz
müəllim, bir də olmayacaq.
- Siz uzun illər
AzTV-nin musiqi redaksiyasına rəhbərlik
etmisiniz. Necə bilirsiniz, əslində
bugünkü kanalların
musiqi zövqünün,
seçiminin əsası
o vaxt dövlət telekanalında qoyulmayıbmı?
- Mən Azərbaycan
televiziyası və radiosunun musiqi redaksiyasının baş
redaktoru olanda bir istedadsız adamı efirə buraxmamışam. Daha doğrusu, onlar
məndən nə isə xahiş etməyə ürək etməzdilər, yaxın gəlməzdilər. Vaxtilə istedadlı
bilib efirə çıxardığım, gələcəyinə
inandığım adamlar
indi özlərini təsdiq etmiş sənətçilərdir. Məsələn, bir dəfə gördüm ki, bir nəfər
qapının ağzında
dayanıb, dedim, ay oğul, gəl görüm, kimsən, nə istəyirsən? Dedi, Ramiz müəllim, mən oğlan deyiləm, qızam, adım da Aygündür.
Nağara çalırdı,
bunun səsini, ifasını yoxladım, gördüm, hazır müğənnidir, dedim, sən
oxuya bilərsən. Həmin qız indi Azərbaycanın
əməkdar artisti, istedadlı müğənni
Aygün Bəylərdir.
Yaxud xalq artisti Mənsum
İbrahimov kasıb uşaq idi, heç kimi yox idi, istedadına,
qabiliyyətinə görə
əlindən tutdum, kömək elədim.
- Sizə kömək edənlər kim
olub?
- Xalamgilə getmişdim, gördüm, xalam oğlu kamança çalır. Kamançanın səsi mənim çox xoşuma gəldi. Naxçıvandan Bakıya gələndə anam musiqi ilə məşğul olmağımı istəmirdi. Xarici Dillər Universitetinə qəbul oldum ki, dil öyrənim. İki ay oxuyandan sonra dərslərdə otura bilmədim, darıxdım. Dedim, yox, bura mənlik deyil, axıra qədər oxuya bilməyəcəyəm. Sonra kamança üzrə təhsil aldım, ilk mahnılarımı da həmin vaxtlar bəstələməyə başladım. Mənim həyatımda Səid Rüstəmovun, Süleyman Ələsgərovun böyük zəhməti olub. Kamança çalmağım Süleyman Ələsgərovun xoşuna gəlmişdi. Dedi, səni birbaşa ikinci kursa götürürəm. Kirayə qalırdıq, sonra bizə yataqxana tikdilər. Mən, Oqtay Kazımi, Məmməd Quliyev, İslam Rzayev bir yerdə qalırdıq. Tələbə vaxtı hər çətinliyi gördüyüm üçün maddi qayğıları, çətinliyi heç vaxt özümə dərd etməmişəm. Mən o dövrdə yaşadıqlarımı uşaqlarıma, nəvələrimə danışıram, inanmırlar.
- Sizə böyük bəstəkar deyəndə xoşunuza gəlmir...
- Televiziyalar dəvət edirlər, efirdən birbaşa deyirlər ki, "Azərbaycanın böyük bəstəkarı Ramiz Mirişlidir qonağımız". Deyirəm, sən Allah, mən bəstəkaram. Mən böyük bəstəkaramsa, bəs Qara Qarayev, Fikrət Əmirov kimdir?
- Adınızın qarşısına "xalq artisti"ni də yazdırmırsınız...
- İndi xalq artistləri çoxdur. Həm də insanlara mənim fəxri adlarım yox, əsərlərim lazımdır.
Xalq Cəbhəsi.- 2014.- 23 aprel.- S.15.