Vətəndaşların
hüquqlarının müdafiəsi
III
yazı
Azərbaycan
Respublikasının insan hüquqları üzrə Müvəkkilinin
(Ombudsmanın) Azərbaycanda insan hüquqlarının və
azadlıqlarının təmin edilməsi və müdafiəsinin
vəziyyəti haqqında 2014-cü il üzrə illik məruzəsində
bildirilir ki, fəaliyyətə başladığı ilk
günlərdən vicdan və dini etiqad
azadlığının təmin edilməsinə xüsusi
diqqət yetirən Müvəkkilin Dini Qurumlarla İş
üzrə Dövlət Komitəsi (DQİDK) ilə səmərəli
əməkdaşlığı çərçivəsində
dini konfessiya və icmaların, dövlət
qurumlarının, vətəndaş cəmiyyəti təsisatlarının
nümayəndələrinin iştirakı ilə tədbirlər
də keçirilib. Müvəkkilin təşəbbüsü
və DQİDK ilə əməkdaşlıqda Milli Məclisin
deputatlarının, dövlət qurumlarının, vətəndaş
cəmiyyəti təsisatlarının nümayəndələrinin
iştirakı ilə “16 noyabr - Beynəlxalq Tolerantlıq
Günü”nə həsr edilmiş “Azərbaycan -
tolerantlığa nümunə ölkə” mövzusunda dəyirmi
masa keçirilib, əhalisi polietnik və çoxmillətli
olan ölkəmizdə tolerantlığın dövlət
siyasətinin tərkib hissəsi olduğu, müxtəlif dinlərə
mənsub insanların, azsaylı xalqların və etnik
qrupların inkişafı üçün lazımi şərait
yaradıldığı diqqətə
çatdırılıb.
2014-cü
il 23 dekabr tarixində keçirilmiş bələdiyyə
seçkilərinə hazırlıq dövründə Mərkəzi
Seçki Komissiyası ilə birlikdə Bakı şəhərində
və respublikanın müxtəlif bölgələrində
müvafiq dövlət qurumlarının, dairə və məntəqə
seçki komissiyalarının, yerli icra strukturlarının və
polis orqanlarının, qeyri-hökumət təşkilatlarının
və kütləvi informasiya vasitələrinin nümayəndələrinin
iştirakı ilə əhali qrupları arasında, icmalarda
seçicilərin hüquq mədəniyyətinin yüksəldilməsi
və səsvermənin demokratik, azad və şəffaf
keçirilməsinə xidmət edən maarifləndirmə tədbirləri
təşkil edilib.
Müvəkkilin təşəbbüsü ilə Mərkəzi
Seçki Komissiyası ilə birgə Şəki, Gəncə,
Cəlilabad, Füzuli və Qubada bələdiyyə
seçkiləri üzrə silsilə regional maarifləndirmə
tədbirləri keçirilib. Həmin tədbirlərdə
Mərkəzi Seçki Komissiyasının əməkdaşları,
yerli icra hakimiyyəti orqanlarının, ətraf şəhər
və rayonların dairə və məntəqə seçki
komissiyalarının, bələdiyyə orqanlarının, vətəndaş
cəmiyyəti təsisatlarının nümayəndələri
iştirak ediblər.
Beynəlxalq
standartlara uyğun olaraq, daha da təkmilləşdirilmiş
Seçki Məcəlləsinin, habelə ölkə Prezidentinin
2005-ci il 11 may tarixli və 2005-ci il 25
oktyabr tarixli məlum sərəncamlarının müddəalarının
təbliği davam etdirilib. Müvəkkilin və
təsisatın əməkdaşlarının bələdiyyə
seçkilərində müşahidəçi qismində
iştirakı ilə əlaqədar seçki ərəfəsində
Müvəkkilin dəvəti ilə Mərkəzi Seçki
Komissiyası tərəfindən aparatda əməkdaşlar
üçün seçki hüquqları ilə bağlı
treninq təşkil olunub. Mərkəzi Seçki
Komissiyasının nümayəndəsi seçki
qanunvericiliyi və təcrübəsi, namizədlərin
qeydiyyatı, beynəlxalq və yerli seçki təcrübəsi,
seçki prosesinin daha da təkmilləşdirilməsi ilə
bağlı qanunvericiliyə edilmiş son dəyişikliklər,
səsvermə qaydası, yerli və beynəlxalq
müşahidəçilərin hüquqi statusu, səlahiyyətləri,
müşahidələrin aparılması prinsipləri və
qaydaları, seçki komissiyalarının səlahiyyətləri,
həyata keçirilən maarifləndirmə tədbirləri
barədə ətraflı məlumat verib.
2014-cü
il 23 dekabr tarixində keçirilmiş bələdiyyə
seçkiləri günü Müvəkkil və 40 əməkdaşı
Bakı şəhəri və ölkənin 48 rayonunda, habelə
hərbi hissələrdə və cəzaçəkmə
müəssisələrində 98 seçki dairəsi üzrə
402 seçki məntəqəsində müstəqil
müşahidəçi qismində seçkilərə
qatılıb, səsvermə prosesini izləyiblər. Müşahidələrin nəticəsi onu deməyə
əsas verir ki, ümumilikdə bələdiyyə seçkiləri
demokratik, azad, şəffaf, ədalətli, qanunvericiliklə
müəyyən edilmiş qaydada və nizam-intizamla
keçirilib.
Müşahidə edilmiş bir sıra məntəqələrdə
Mərkəzi Seçki Komissiyası tərəfindən
veb-kameralar quraşdırılıb, seçkilərin
gedişatının bilavasitə izlənilməsi
üçün real şərait yaradılıb. Müşahidələrin
nəticəsi olaraq qeyd edilməlidir ki, səsvermə
zamanı yerli icra strukturları və polis əməkdaşları
tərəfindən səsvermə prosesinə müdaxilə
halları müşahidə edilməyib. Eyni
zamanda pozuntulara yol verilmiş bəzi seçki məntəqələri
üzrə seçkilərin nəticələri ləğv
edilib.
Qeyd edilməlidir
ki, əvvəlki bələdiyyə seçkilərində
respublika üzrə seçilmiş bələdiyyə
üzvlərinin müvafiq olaraq 4 və 26 %-i qadın
olduğu halda, ötən seçkilərdə bu rəqəm
35 % təşkil edib. Ümumilikdə, bələdiyyə
seçkiləri Seçki Məcəlləsinə uyğun həyata
keçirilməklə ölkəmizin hüquqi, demokratik
dövlət quruculuğu, insan hüquq və
azadlıqlarının təmin edilməsi, cəmiyyətimizin
daha da demokratikləşməsi, idarəetmənin, milli
qanunvericiliyin və seçki texnologiyalarının
inkişafı, milli dövlətçilik ənənələrinin
möhkəmləndirilməsi prinsiplərinə sadiq
olduğunu bir daha təsdiqləyib.
““Elektron hökumət” portalına qoşulmuş
dövlət qurumlarının elektron xidmətlərinin “bir pəncərə”
prinsipi əsasında əhaliyə təqdim edilməsi də
vətəndaşların əvvəlki illərdə üzləşdikləri
bir çox problemlərin maneəsiz həllinə imkan verib. Bu vəziyyət
müraciət etmək hüququnun daha səmərəli təmin
edilməsi ilə yanaşı, şikayətlərin
azalmasında da özünü göstərib. Vətəndaşlara
xidmətlərin daha keyfiyyətli, rahat, vahid məkandan və
müasir innovasiyaları tətbiq etməklə həyata
keçirilməsi, dövlət orqanlarının informasiya
bazalarının qarşılıqlı inteqrasiyası,
elektron xidmətlərin təşkili prosesinin sürətləndirilməsi,
bu sahədə idarəetmə sisteminin təkmilləşdirilməsi
məqsədi ilə yaradılmış “ASAN xidmət” mərkəzləri
ötən il də fəaliyyətini uğurla davam etdirib. Vətəndaşların müraciət etmək
hüququnun səmərəli təmini məqsədilə
regional elektron müraciət terminallarının
yaradılması da böyük əhəmiyyət kəsb
edib. Bu baxımdan mərkəzi icra hakimiyyəti
orqanlarının rəhbərləri tərəfindən
respublikanın müxtəlif şəhər və
rayonlarında vətəndaşların qəbulu müsbət
təcrübə kimi dəyərləndirilməlidir. Həmin qəbullar əhali tərəfindən
razılıq hissi ilə qarşılanıb. Müraciət
etmək hüququnun pozulması hallarının
qarşısının alınmasında mühüm vasitəyə
çevrilmiş “ASAN xidmət” sisteminin uğurlu fəaliyyəti
ilə yanaşı, demək olar ki, əksər dövlət
qurumlarında təşkil edilən və əməli fəaliyyətdə
olan «qaynar xətt» sistemləri müraciətlərə,
xüsusilə də şikayətlərə təxirə salınmadan
baxılmasını təmin edib.
Göstərilən yenilik və irəliləyişlər
müraciətlərin vaxtında cavablandırılması
istiqamətində mühüm əhəmiyyət kəsb etməsi
ilə yanaşı, bu hüququn təmin edilməsində bəzi
problemlər, o cümlədən məmur
özbaşınalığı, vətəndaşların vəzifəli
şəxslər tərəfindən qəbul edilməsində
yaradılan maneələr, müraciətlərə
vaxtında baxılmaması və ya cavab verilməməsi,
süründürməçilik halları hələ də
qalmaqdadır.
Müraciət
etmək hüququnun pozulması ilə bağlı ötən
il 875 müraciət daxil olub, səlahiyyətlər
çərçivəsində bir sıra tədbirlər həyata
keçirilib. Müraciətlərdə,
xüsusilə də şikayətlərdə öz əksini
tapmış problem və məsələlər üzrə təxirəsalınmaz,
təcili və ya planlı tədbirlər görülüb, ərizəçiləri
narahat edən məsələlər
araşdırılıb, Nəticəsindən asılı
olaraq, müvafiq tədbirlər görülüb, habelə məlumatlandırma
və izahat işləri aparılıb, əsasən
pozulmuş hüquqların bərpasına nail olunub.
Təhlillərin, monitorinqlərin və yerində
araşdırmaların nəticələri göstərir ki,
bir sıra hallarda vətəndaşların şikayətlə
mərkəzi dövlət qurumlarına müraciət etməsinin
əsas səbəblərindən biri müvafiq dövlət
orqanlarının vəzifəli şəxslərinin və ya
ayrı-ayrı məmurlarının öz vəzifələrini
yetərincə icra etməmələridir. Bu problem yerli
icra strukturlarında özünü daha çox göstərir.
İstər yazılı, istərsə də şifahi
müraciətə qarşı biganə münasibət, vətəndaşların
aidiyyəti dövlət qurumlarında qəbul edilməməsi,
habelə lazımi izahatın verilməməsi təkrar
şikayətlərə səbəb olur. Odur ki, mərkəzi
icra hakimiyyəti orqanlarının və mərkəzi
qurumların rəhbərləri tabelikdəki və ya fəaliyyətinə
nəzarət etməli olduqları strukturların fəaliyyətini
daim diqqətdə və nəzarətdə saxlamalı, qanun
pozuntularının aşkar edilməsi, aradan
qaldırılması və qarşısının
alınması üzrə tədbirlər görməlidirlər.
Ölkə
Prezidentinin dəfələrlə birbaşa göstəriş
və tapşırıqlarına, habelə cəzalandırmalara,
həmçinin idarəetmənin təkmilləşməsinə
və məmur-vətəndaş münasibətlərinin yeni
tələblər səviyyəsində qurulmasına
baxmayaraq, hələ də məmur
özbaşınalığına və kobud rəftara yol
verilir, bəzi məmurlar vətəndaşların
etimadını doğrultmur, əhalinin qayğı və
problemlərinə diqqətlə yanaşmırlar.
Bir sıra hallarda vəzifəli şəxslərin
laqeydliyi və diqqətsizliyi obyektiv həqiqətin müəyyən
edilməsinə imkan verməmiş, araşdırma prosesi
uzanmış, süründürməçiliyə yol verilib
ki, bu da müraciət etmiş vətəndaşın təkrar
şikayətlərinə səbəb olub.
Diqqəti
çəkən hallardan biri də odur ki, vətəndaşın
şikayəti üzrə Müvəkkil tərəfindən
aidiyyəti dövlət qurumlarına yoxlama
tapşırığı ilə bağlı verilmiş
cavablarda bir sıra hallarda həmin vətəndaşın
“şikayəti əsəbiləşərək
yazdığı”, “müraciətində
yanlışlığa yol verdiyi”, “savadı
olmadığı üçün ərizədə
yazılanlardan xəbərinin olmadığı”,
araşdırma zamanı şikayətçi
olmadığı kimi hallar da göstərilib ki, bu da
müvafiq müraciətlərin obyektiv
araşdırılmasını şübhə altına
almaqla yanaşı, həmin ərizələrin müəyyən
vəzifəli şəxslərin təsiri və ya təzyiqi
altında yazılmasını istisna etmir. Nəticə
olaraq qeyd edilməlidir ki, müraciət etmək hüququnun
pozulması ilə bağlı daxil olmuş hər bir
müraciət araşdırılıb, həmin müraciətlərin
müvafiq dövlət qurumları, müəssisə, idarə
və təşkilatları tərəfindən
cavablandırılması təmin edilib, habelə Müvəkkil
tərəfindən vətəndaşlara yazılı cavablar
verilib.
Uğur
Xalq Cəbhəsi.- 2015.- 3 dekabr.-
S.13.