“QHT sektorunun yeni mərhələdə fəaliyyəti
cəmiyyətin cəmiyyət tərəfindən...”
Rəna
Mirzəzadə: “Vətəndaşın həm də vətəndaş
cəmiyyəti institutları tərəfindən problemlərinin
çözülməsi oldu”
“Müstəqil Azərbaycanda vətəndaş cəmiyyəti
quruculuğu özünün yeni formalaşma mərhələsini
yaşayır.
Nəzərə alaq ki, 25 ildən artıqdır ki, Azərbaycan
qonşu Ermənistan tərəfindən ədalətsiz
müharibəyə cəlb edilib, lakin müharibə şəraitində
olan ölkə regionda iqtisadi, sosial - siyasi inkişaf
dinamikası ilə liderdir, başqa bir aspektdən isə
müstəqil + azad + suveren yaşam tərzi
formulasının qorunması, müdafiəsi ön planda əsas
məqsəd daşıyır. Məhz belə
bir çətin, mürəkkəb dövrdə vətəndaşın,
ictimaiyyətin, gənc nəslin daha düzgün, daha dəqiq,
real istiqamətverici fikirlərə, ümumiləşdirici,
yönləndirici sahələr üzrə pozitiv ideyalara
ehtiyacı böyükdür”. Bunu AMEA, FHİ, “Siyasi nəzəriyyələr”
şöbəsinin müdiri, fəlsəfə elmləri
doktoru, professor Rəna Mirzəzadə
deyib: “Məhz bu kontekstdən də Prezident İlham
Əliyevin vətəndaş cəmiyyəti quruculuğu
istiqamətində apardığı işlər də Ulu
Öndər Heydər Əliyev strategiyasından irəli gələn
siyasətdir. Ulu Öndər Heydər Əliyev kəlamı
ilə desək: “Bir var dövlət işi ilə məşğul
olan adamlar, bir də var adi vətəndaş. Adi
vətəndaş da, əgər həqiqətən vətəndaşdırsa,
Vətənin övladıdırsa, deməli, öz Vətəninə,
burada gedən proseslərə, dövlətinə biganə
qala bilməz”. (Heydər Əliyev. Müstəqillik yolu. B, 1997, s.13)
Son dövrlər Azərbaycanın beynəlxalq səviyyədə
səsinin eşidilməsi, sözünün dinlənilməsi,
ölkəyə diqqətin artması tək onun geosiyasi və
strateji mövqeyi, təbii resursları ilə deyil, həm də
regionda görünən çoxşaxəli sahələr
üzrə inkişaf tempi ilə bağlıdır. Bu inkişaf,
bu beynəlxalq miqyaslı qəbuledilmə isə xaricdə
keçirilən forum, sammitlərdə, yüksək statuslu
dairələrdə ölkəni təmsil edən Prezident
İlham Əliyevin yorulmaz siyasi iradəli fəaliyyəti və
problemlərə ümumiləşmiş nəzəri
kontekstli siyasətçi baxışı, kamil diplomatik səriştəliyi
ilə bağlıdır.
Azərbaycanda vətəndaş cəmiyyəti
quruculuğu istiqamətində, hadisə və proseslərə,
cəmiyyətdə qarşıya çıxan problemlərə
ən çox yardımçı olan, kömək edən də
məhz QHT-lərdir. Bu baxımdan da XXI əsrin ilk son onilliyində
ölkə ictimai sektorunun qarşısında dayanan ən
çətin məsələ onların layihələrini dəstəkləyəcək
milli donorun və yaxud rəsmi dəstəyin olmaması idi.
Bu nöqteyi-nəzərdən də Prezident İlham
Əliyevin tərəfindən 2007-ci il 27 iyulda “QHT-lərə
Dövlət Dəstəyi Konsepsiyası” haqda Sərəncam,
2007-ci il 13 dekabrda isə Prezident yanında QHT-lərə
Dövlət Dəstəyi Şurası yaradılması
haqqında Fərman imzalandı.
Prezident İlham Əliyevin bu Fərmanı vətəndaş
cəmiyyəti quruculuğu prosesinin keyfiyyətcə yeni
dövrü oldu. Bu yeni mərhələ Vətəndaş
cəmiyyəti institutları və Dövlət – vətəndaş
münasibətlərində əməkdaşlıqdan Tərəfdaşlığa
keçid mərhələsi oldu. Əvvəla, ölkədə
QHT-lərə, onlar tərəfindən qaldırılan
problemlərə dəstək olan donorlar çox az idi. Sonrası, xarici donorlar,
beynəlxalq təşkilatlar isə yalnız öz mənafe
və maraqlarına uyğun qurumlara maliyyə dəstəyi
verirdilər. Nəticədə isə, bu
fərman rəsmi dövlət büdcəsindən ictimai
sektorun maliyyələşməsi, dövlət - vətəndaş
həmrəyliyinin də yeni effektli mexanizmi oldu. Ən yekunu isə, QHT-lərə Dövlət Dəstəyi
Şurasının məhz Prezident yanında təsis edilməsi
ictimai sektorun xüsusi dövlət statuslu mərhələyə
keçidi oldu. Məhz İctimai Sektor Ailəsinin - QHT-lərin
layihələrinin dəstəklənməsində Dövlət
QHT Şurası obyektiv, düzgün, şəffaf normalara əsaslanaraq,
çox istiqamətli sahələr üzrə müxtəlif
layihələrin həyata keçirilməsinə stimul verdi. Bu baxımdan Ulu Öndər Heydər
Əliyev məntiqi ilə desək: “ Hər
bir vətəndaş gərək ölkəsinin böyük
siyasəti haqqında düşünsün, kiçik mənfəətləri,
maraqları haqqında düşünməsin” (Heydər
Əliyev. Müstəqillik yolu s.20)”.
O, əlavə
edib ki, artıq ölkə QHT-ləri tərəfindən
“kiçik maraqlardan” daha geniş dövləti problemlərə
xidmət edən, cəmiyyətin ehtiyacı olan məsələlərin
araşdırılmasına, maarifləndirilməsinə
doğru yeni ictimai münasibətlər
formalaşdırıldı: “Yeni ictimai cəmiyyət, yeni
iqtisadi inkişaf və yeni ictimai münasibətlər sistemi
də məhz Heydər Əliyev kəlamından doğan
“ölkəsinin böyük siyasəti haqqında
“düşünməyi” və “kiçik maraqların” arxa
plana keçməsinə zəmin yaratdı.
İşğaldan azad olunmuş ərazilərdə minalardan
təmizlənmə kompaniyası, bu sahədə maariflənmə,
müharibə xofunun vətənpərvərlik hissi ilə əvəzlənməsi,
Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin dünyanın
müxtəlif ölkələrində real, rəsmi faktlarla təbliği,
Azərbaycanın haqlı mövqeyinin - tarixi ərazilərinin
qəsb edilməsi və mədəni abidələrinin dağıdılmasını
əks etdirən sənədlərin toplanması, milli mədəniyyətin
təbliği, insan hüquq və azadlıqlarının
öyrənilməsi, təhsil, ekologiya, səhiyyə,
multikulturalizm, din amili, erkən nigah, qadın və uşaq məsələləri,
antikorrupsiya, bütövlükdə çoxsahəli sosiallıq
faktorlarının maarifləndirmə mexanizmləri istiqamətində
olan prioritetlər Dövlət tərəfindən rəsmi
maliyyə dəstəyi aldı.
QHT-lərə Dövlət Dəstəyi Şurası
dövlət - vətəndaş münasibətlərini
formalaşdırmaqla bahəm, ictimai sektorda yeni təsisatların
da yaranması, rəsmi qeydiyyatdan keçməsi və beynəlxalq
strukturlarla əməkdaşlıq edilməsi istiqamətində
də konkret fəaliyyət göstərdi. Bu rəsmi
ictimai Dövlət sektoru ölkədə məlumatlandırma,
maarifləndirmə, informasiya, konsultativ, texniki - təşkilatı,
metodiki, nəşri dəstək verməklə Dövlət
Milli Donor İnstitutunu formalaşdırdı. Digər tərəfdən isə Vətəndaş
cəmiyyəti quruculuğunda həm də QHT - lərin beynəlxalq
təşkilatlardan, yəni qeyri-naməlum xarici donorlardan
maliyyə asılılığının da azalmasına dəstək
oldu. Bir önəmli aspektdə isə məhz
artıq QHT sektorunun yeni mərhələdə fəaliyyəti
cəmiyyətin cəmiyyət tərəfindən, vətəndaşın
həm də vətəndaş cəmiyyəti institutları
tərəfindən problemlərinin çözülməsi
oldu. Akademik R. Mehdiyev xüsusi bir təhlil obyekti kimi vətəndaş
cəmiyyəti, əsasən də QHT sektorunun demokratiya və
ictimai mühitin yeniləşməsindəki rolu, yeri və
mövqeyinə münasibət bildirərək göstərir
ki: “daxili təməli olan, iradi keyfiyyətləri inkişaf
etmiş, fəal həyat mövqeyi tutan passionar
insanları...tərbiyə etmək.... cəmiyyətin ən
aktual vəzifəsidir... Cəmiyyətin demokratikləşməsi,
yeni kreativ, yaradıcı, intellektual şəxsiyyətlərin
formalaşması çox vaxt müxtəlif təşkilatlarda
göstərilən təşəbbüskarlıqdır”.( R.Mehdiyev “Müasir azərbaycan milli
ideyanın təcəssümü kimi” Azərbaycan qəzeti,
26 may 2011 –ci il)”.
R.Mirzəzadənin
fikrincə, ölkədə QHT sektorunun fəaliyyətinin
gücləndirilməsi Dövlət siyasətinin prioritet məsələsi
kimi Prezident İlham Əliyev strategiyasında önəmli yer
tutur: “Belə ki, zaman-zaman Prezident İlham Əliyev tərəfindən
ictimai sektor, onun keyfiyyətcə yenilənməsi istiqamətində
daha təkmil qanunvericilik bazasının yaradılması
üçün yeni normativ akt və qərarlar verilir. 2015-ci il 15 noyabrda G-20 Antalya Sammitində
çıxış edən Prezident İlham Əliyev məhz
ölkədə ictimai münasibətlər siyasətinə
də diqqət yönəldərək demişdir: “Azərbaycan
möhkəm daxili sabitliyə, cəmiyyətdə hökm
sürən vətəndaş birliyinə və həmrəyliyinə,
millətə və dinlər arası sülhə,
tolerantlıq mühitinə, liberal, dayanıqlı və
dinamik iqtisadiyyata söykənərək özünün
inkişaf modelini dünyaya təqdim edir”.
Bu baxımdan Prezident İlham Əliyevin “Böyük
iyirmiliyin” Antalya Sammitində aparılan müzakirələrdə
söylədiyi fikirlər qlobal problemlər müstəvisində
Azərbaycanda ictimai münasibətlər zəminində vətəndaş
sektoru həmrəyliyinə Yeni baxış, Yeni qiymətləndirmədir.
Məhz bu siyasi yanaşma Dövlət Rəhbəri tərəfindən
ictimai sektorun fəaliyyətinə rəsmi müsbət
münasibətdir.
Bu gün QHT sektoru vətəndaş cəmiyyəti
quruculuğunun institutsional qurumudur. Bu böyük yolda dəstəkçi
Prezident yanında Dövlət QHT-lərə dəstək
Şurasıdır. Belə ki,
- QHT sektoru ictimai fikri tənzimləyir:
- QHT - lər paytaxt Bakıdan
regionlara doğru ictimai hərakata çevrilibdir;
- QHT İnstitutunun
inkişafında yeni qanunvericilik bazası
yaradılmışdır;
- İctimai əhəmiyyətli
qərarların qəbulu və həyata keçirilməsində
yeni hədəflər formalaşdı və dövlət
qurumlarında İctimai Şuraların təsisinə təkan
verildi;
- İctimai etimad gücləndilrildi
və ictimaiyyətlə vətəndaşların əlaqələri
daha da genişləndirildi;
- QHT - lərin fəaliyyətində,
əsasən də maliyyə hesabatında şəffaflıq
prinsiplərinə riayət olundu;
- QHT sektoru Azərbaycanda xarici
və daxili siyasətin həyata keçirilməsi istiqamətində
Dövlət Siyasətinin bir paradiqmal tərəfi oldu;
- Azərbaycan - 2020 “Gələcəyə
Baxış İnkişaf Konsepsiyasının “Vətəndaş
cəmiyyətinin inkişafı” 9-cu müddəasına əsasən
bu istiqamətdə fəaliyyət coğrafiyası genişləndirildi;
- Qərb vətəndaş
institutları ilə əlaqələr yaradıldı, yerlərdə
təlim, məlumatlandırma, maarifləndirmə, təbliğ
təşviq yüksəldildi;
- Sosial problemlərin həllində
ictimai sektor yeni ideyalar verməklə dövlət və bələdiyyə
orqanları ilə də iş mexanizmi qurdular;
- QHT sektorunda
könüllülər hərəkatı formalaşdı;
Və beləliklə, İctimai sektor İnstitutları
– Dövlət münasibətlərinin yeni modeli yarandı.
Bütün bunlarla bahəm qeyd etməliyik ki, bəzi
hallarda QHT-lər tərəfindən öz fəaliyyətlərində
səhlənkarlıq yaranır, hesabatlılıqla
bağlı müvafiq dövlət qurumları
qarşısında hələ də müəyyən
problemlər meydana çıxır. Bu da məhz bəzən
də ictimai sektorun qarşısında haradasa müəyyən
sorğuların meydana çıxması faktoru olur.
Professor
Əli Həsənov bu barədə haqlı olaraq yazır ki:
“QHT-lər siyasi dairələrin təsirinə məruz
qalır, insan hüquqları, azadlıq və demokratiya
müdafiəsi pərdəsi altında Azərbaycanı
dünyada gözdən salmaq istəyən qüvvələrlə
birgə fəaliyyət göstərirlər. Bəzi
QHT-lər şəffaflıqdan qaçır, maliyyə mənbələri,
gördüyü işlər barədə ictimaiyyətdə
və müvafiq dövlət qurumlarına məlumat verməkdən
yayınırlar. Ümidvarıq ki, bu nöqsanlar da zaman
keçdikcə aradan qalxacaqdır” (Əli Həsənov “Azərbaycan
QHT sektoru dövlət müstəqilliyinin 20 illiyində”
“Ön söz” B, 2011, s.-8)
Bu kimi neqativ
stereotiplərin aradan qaldırılması istiqamətində
Dövlət QHT Şurası daima QHT sektoru ilə ictimai
masalar, dinləmələr, maliyyə-hesabatlılıq
metodunu öyrədən təlimlər keçirir, onlara
öz nizamnamələrinə əsasən və rəsmi
Dövlət qanunvericiliyinə müvafiq olaraq məsuliyyətlərini
çatdırır və qanunla da məsələnin tənzimlənməsi
yollarını göstərir. Qətiyyətlə
demək olar ki, Azərbaycanda vətəndaş cəmiyyəti
institutları – QHT sektoru inkişafdadır və gedilən Yol
Dövlətdən dəstək alıb Dövlətə dəstəkdir”.
Əli
Xalq Cəbhəsi.- 2015.- 17 dekabr.-
S.9.