Həqiqət duyğusu
Güney Azərbaycan şairlərinin ən
gözəl cəhətlərindəndir
Güney şairlərinin yaradıcılığı vətəndaşlıq
duyğuları ilə
estetik zövqün birliyinə nümunədir
I yazı
Bugünkü və gələcək nəsillərin yüksək
mənəvi dəyərlərlə
zənginləşdirilməsində böyük rola malik olan dahi
sənətkar Şəhriyarın
yaradıcılığının dərindən öyrənilməsi,
tədqiq və tədris edilməsi sənət və elm xadimlərimizin müqəddəs
borcudur. Şəhriyarın
bir böyüklüyü
də ondadır ki, o, yaradıcılığına
fars dilində
qəzəllərlə başlasa
da, öz doğma dili olan Azərbaycan dilini daha üstün
tutduğu üçün
Azərbaycan dilində
yaratdığı əsərlər
fars dilində yazdığı əsərlərdən
hər cəhətdən
qat-qat üstündür.
Şəhriyar bütün
türk dilləri içində rəvanlığı,
obrazlığı, eyni
zamanda zənginliyi ilə fərqlənən
Azərbaycan dilinin bütün incəliklərindən
olduqca ustalıqla və məharətlə istifadə edib, böyük-böyük fikirləri
kiçik misralara olduqca peşəkarcasına
yerləşdirib, məntiqli,
obrazlı ifadələrlə,
canlı lövhələrlə
hər bir misrası aforizm kimi səslənən nəhəng əsərlər
yaradıb. Çağdaş Azərbaycan şairləri¬nin
üslub, forma, janr, dil, bədii ifadə və sənətkarlıq cəhətdən
də novator kimi çıxış etmələrində əhəmiyyəti
olduqca böyükdür.
Onlar ilk yaradıcılıq addımlarını
atarkən bütün
klassiklərimizlə yanası
Şəhriyar məktəbi
görüblər. Bu da onların bədii zövqlərini formalaşdırıb, sözü
incədən-incəyə duymaq, fikri parlaq
və ay¬dın ifadə etmək qabiliyyətini tərbiyə
edib. Güney Azərbay¬can şairlərinin
yaradıcılığı mündəricə ilə
formanın, bədii metodla düyğugörüşünün,
vətəndaşlıq duyğuları
ilə estetik zövqün vəhdə¬tinə
nümunə ola biləcək bitkin bir yaradıcılıqdır.
Onların istedad¬la¬rının və həyati tərbiyələrinin xüsusiyyətləri
ilə zəmanənin
tələbləri, xalqın
zəruri ehtiyacları
öz əksini tapıb. Həqiqət duyğusu Güney
Azərbaycan şairlərinin
ən gözəl cəhətlərindən biridir.
Onlar gördüklərini
yazır, gündəlik
həyatın hadisələrini
qələmə alırlar. Lakin bu hadisələr onların qələmindən çıxanda
çox mükəmməl
bir şəkil alır. Onların şeirlərini təhlil edərkən qəmli Arazın göz yaşlarıyla, füsünkar
Təbrizin əsrarən¬giz
təbiəti və gözəlliyi ilə yanaşı, Güney Azərbaycan tarixinin maraqlı,qaynar bir dövründə xalq həyatının tam, bütöv
bir mənzərəsi
canlanır. Orada bütün ictimai
təbəqələrin həyatını,
yaşayış tərzini,
düşüncəsini, insanların
zəmanə ilə əlaqəsini görürük.
Azərbaycan şairlərinin şeirə, sənətə
münasibəti həmişə
ideal dərəcədə təmiz və yüksək olub. Çağdaş Güney Azərbaycan
şairləri də sələflərinin bu yolunu ləyaqətlə davam etdirərək, Vətənini və xalqını böyük
məhəbbətlə sevərək,
onların tərəqqisi,
azadlığı və
xoşbəxtliyi üçün
çalışaraq dayanmadan
fəaliyyət göstərirlər.
Zəmanə ilə mənəvi
bağlılıq, xalqın
həyatını, müba¬rizəsini,
ideallarını əks
etmək sənətdə
yalnız sosioloji
problem deyil, həm də estetik problemdir. Zəmanəni göstərən, həqiqəti və qabaqcıl fikirləri əks edən əsərlər o zaman yaşayır ki, onlar obrazlı təfəkkürün məhsulu
olsunlar.
Çağdaş Güney Azərbaycan poeziyası müxtəlif
nəsillərə mən¬sub
şairlərin birgə
fəaliyyətinin bəhrəsidir. Zəncan
şəhərində dünyaya
göz açsa da, ömrünün ahıl çağlarını
uzaq Amerikada Los-Anjelos şəhərində
keçirən Azadə
xanımın poeziyası
bunu deməyə bizə haqq verir:
Azərbaycan ölkələrin gözəli,
Uzaq düşən mənim kimi sozalı
Qəm yemə, işlər hamı düzəli,
Bir dənəsən, əziz
Azərbaycanım,
Daşına, torpağına qurban bu canım.
Azadə xanımın şeirlərindən
aldığımız təəssürat
poeziyamızın bu və ya digər
poetik axarına, üslub və fərdi müxtəlifliyini
səciyyələndirmək baxımdan diqqətə layiqdir. Azadə xanım kimi
şairlərin xalq, vətən, torpaq qarşısında borcunu,
vəzifələrini layiqincə
yerinə yetirmələri
təqdirə layiqdir.
Belə şeirlər
heç vaxt köhnəlmir, kəsərini
itirmir, həmişə
müasir olaraq qalır...
Çağdaş Azərbaycan şairlərinin
gözəl xüsusiyyətlərindən
biri də onların sadə, təmiz, ifadəli, bədii dildə yazdıqları əsərləri
ilə Azərbaycan ədəbiyyatına göstərdikləri
böyük bir xidmətdir. Şübhəsiz ki, onlar yaratdıqları əsərlərin
bədii dili, gözəlliyi, sadəliyi
və mənalılığına
görə doğma Azərbaycan dilinə və onun geniş
imkanları daxilində
yaranmış xalq mənbələrinə minnətdardırlar.
Azərbaycan dilini milli təfəkkür formasına
çevirmək “Dədə
Qorqud” dastanında, Nəsiminin, Fizulinin, Xətayinin incilərində
uzun əsrlər boyu davam edən
prosesi davam etdirmək onların müqəddəs vəzifəsinə
çevrilib. Çağdaş
Güneyli şairlər
qırılmaz tellərlə
xalq mənbələrinə
bağlıdırlar, onların
əsərləri canlı
xalq dilinin və xalq ədəbiyyatının
çeşmələrindən su içir, xalqın hər bir insanının böyük həyat eşqini, incə duyğularını, vətənpərvərlik
hisslərini və yüksək məhəbbətini
əlvan boyalarla əks etdirən bu poeziya əsasən
bütün Azərbaycanı
birləşdirmək meylləri
ilə bağlıdır.
Onların şeirlərində
müqəddəs hisslər,
mütərəqqi fikirlər,
Vahid Vətən arzuları yüksək bədii formada meydana çıxdığı
üçün bu poeziya daima yaşayacaq
və öz bədii qüvvəsini heç zaman itirməyəcək...
Vüqar Əhməd
Professor
Xalq Cəbhəsi.- 2015.- 234 dekabr.-
S14