Erməni kilsəsi Daşnaksütyunun
müdafiəçisi rolunda
24 aprelin “erməni genosidi” günü kimi qeyd edilməsi
ilk dəfə Beyrutdakı erməni kilsəsi tərəfindən
irəli sürülüb və Daşnaksütyun tərəfindən
daim gundəmdə saxlanıllb, kütləviləşdirilib. Yeri gəlmişkən,
qeyd etmək lazımdır ki, erməni xalqının tarixi
ardıcıl olaraq bu sayaq erməni kilsə “tarixçilərinin”
- keşişlərinin cızma-qaralarına istinadən
yazılıb. Bu tip “tarixcilərin” fikirlərinin elmi həqiqətlərlə
heç bir əlaqəsi yoxdur və erməni tarixi sadəcə
olaraq uydurmalar yığnağından başqa bir şey
deyil. Saxta erməni tarixi faktlar və həqiqət
qarşısında laldır...
Ümumiyyətlə,
Azərbaycanın son iki yüzillik tarixinə dair işıq
üzü görmüş kitabların ermənilərlə
bağlı hansı səhifəsini açırsansa
aç, erməni kilsələrinin
böyük-kiçikliyindən, yerləşmə yerindən
asılı olmayaraq onun ancaq Azərbaycana və Azərbaycan
xalqına qarşı cinayətkar hərəkətlərindən
bəhs edən yazılar oxuyursan. Türkün
qatı düşməninə çevrilmiş erməni-daşnak
faşizminin mərkəzində erməni kilsələrinin
özünü və müştərək oyununu
görürsən. Araşdırmaçı
Ə.Əroğul deyir ki, “Erməni kilsələrinin
zaman-zaman siyasiləşmiş bir təşkilata çevrilməsini,
tək Allahlığın, Allaha duaların və dini mənəviyyatın
təbliğindən çox siyasətlə, cinayətkar əməllərlə
məşğul olmasını, onun iç üzündəki
naqislikləri açan kifayət qədər faktlarla
rastlaşırsan. Kilsələrdə saxta
pullar kəsilməsi, kilsələrin silah-sursat anbarlarına
çevrilməsi, kilsələrin siyasi partiyaların, daha
doğrusu, Daşnaksutyunun görüş və
yığıncaq yerləri olması, bir çox terror və
mövcud hakimiyyət orqanlarının rəhbərlərinə
qarşı sui-qəsdlərə dair hazırlıq
planlarının müzakirəyə qoyulduğu yerlər kimi
fəaliyyət göstərmələrinin şahidi olursan.
Bütün bunlar ondan irəli gəlir ki,
çar Rusiyasının himayəsi altında yaradılan
Daşnaksutyun partiyası rüşeym halında kilsələrin
ana bətnində yetişib. Daşnaksutyun
kilsələrin xeyir-duası ilə həyata vəsiqə
alıb. Odur ki, erməni kilsələri
daim şovinist ziyalıları yetişdirib Daşnaksutyun
partiyasının sıralarına kadrlar ötürən
ehtiyat mərkəz qismində özünü büruzə
verib. Ücmuəzzin kilsəsi başda
olmaqla bütün erməni kilsələri qatı şovinist
gücləri öz ətrafında toplayır. Özu isə arxa planda, daha doğrusu, pərdə
arxasında iblisanə oyunbazlıqlar edən bir mərkəzə
çevrilir. XX əsrin birinci
soyqırımını törədən erməni-daşnak
faşistlərinin qətliamın ən qızğın
dövründə öz qurultaylarını 1907-ci ildə
Ücmuəzzin kilsəsində keçirmələri, “Vahimə”
adlı təşkilat yaratmaları erməni kilsəsinin Azərbaycan
türklərinin qətliamında erməni-daşnak
faşistləri ilə müştərək
iştirakını sübut edən faktların yüzdən
biridir. Erməni din xadimlərinin bir çox nümayəndələri
bilavasitə təcavüz aktlarında, etnik təmizləmə
və Azərbaycan türklərinin soyqırımı hadisələrində
iştirak ediblər. 1905-1907, 1918-1920 və
1988-1994-cü illərdəki qətliamlarda, 1948-1953-cu ilin
deportasiyasında erməni kilsələrinin özlərini erməni-daşnak
faşizminin təbliğat mərkəzi kimi göstərməsi
kimsəyə sirr deyil. Ümumiyyətlə,
ermənilərin bütün üsyankar və davakar hərəkətlərini
istiqamətləndirən, çətin anlarda kömək əlini
uzadan, onlara dayaq duran, rəhbərlik edən və maddi
yardım göstərən tərəflərdən biri də
həmişə kilsə nümayəndələri və onun
başında oturan katolikoslar olublar. 1914-cu ildə Ücmüəzzin
katolikosu Gevork rus çarının qəbulunda olarkən
çara müraciətində ermənilərin qurtuluşunun
Türkiyədən ayrılmaq, çar himayəsinə
keçmək və müstəqil bir erməni dövləti
qurmaqla mümkün ola biləcəyini
söyləmişdi. XIX əsrin II
yarısından başlayaraq illərlə davam edən bir
inadkarlıqla, başda Rusiya olmaqla İngiltərə, Fransa və
digər super dövlətlər erməniləri dəstələyərək
və silahlandıraraq kilsələrin gücündən və
imkanlarından maksimum istifadə etmişdilər”.
Kilsələrin
və kilsə nəzarətində olan məktəblərin
bir qayda olaraq silah-sursat anbarlarına çevrilməsini
göz önünə gətirin: “Hətta erməni kilsələri
1948-1953-cu illərdə Ermənistan SSR-dən azərbaycanlıların
öz tarixi torpaqlarından deportasiya edilməsində də
xüsusi rol oynamışdı. Katolikos
seçkiləri ilə bağlı 1945-ci ilin aprelində
Stalinin erməni katolikosu Çörəkçiyanı qəbul
etməsi, bu zaman xaricdə yaşayan ermənilərin Ermənistana
repatriasiya məsələləri barədə
danışıqlar aparılıb. 1943-cü ilin Tehran səfərində
də İrandakı erməni kilsələrinin və diasporlarının
da bu məsələ ilə əlaqədar Stalinin
saqqızını oğurlamalarının da az
təsiri olmamışdı. İş o yerə
catdırılmışdı ki, Stalin 1945-ci ilin kominternində
türkləri Avropadan cıxaracağından, SSRİ ilə
Türkiyənin sərhədləri məsələsindən
danışmışdı.
Xaricdə yaşayan 360 min ermənini Ermənistana
köçürməyə hazır olduqları barədə
yalan məlumatlara ayaq verilmişdi. Məhz bu görüşlərdən
və təsirlərdən sonra SSRİ XKS 1945-ci il noyabr ayının 21-də ermənilərin
xaricdən Ermənistan SSR-ə qaytarılmasına və ya
köçürülməsinə dair qərar, SSRİ AS RH
isə sovet sərhədindən ölkəyə daxil olan hər
hansı erməniyə sovet vətəndaşlığı
verilməsi barədə səsnəd qəbul edib. Hər halda bu çirkin oyunların nəticəsi
olaraq 1948-1953-cu illərdə azərbaycanlılar cinayətkarcasına
Ermənistan SSR-dən deportasiya edilmiş, əvəzində
isə Ermənistana xaricdə yaşayan 90 min erməni
repatriasiya olunmuşdu. “Qarabağ Komitəsi”nin
liderləri Ayrikyan, Manucaryan, Silva Kaputikyan kimi daşnak elementləri
də Ermənistana mühacirət etmişlər”.
Başqa
bir nüans: Marşal İona Antoneskinin şəxsi dostu olan və
əli çox mətləbləri həll etməyə catan
Qarapet Balcanyanın katolikos seçilməsi ilə
yanaşı Daşnaksütyunun fəallaşması, baş
qaldırması təsadüfi deyil. Daşnaksutyun
katolikos seçilən Qarapet Balcanyanın verdiyi təkan və
etdiyi köməkdən bəhrələnərək fəallaşmışdı.
Ümumiyyətlə, həmişə erməni
kilsəsi Daşnaksütyunun müdafiəçisi və
müttəfiqi rolunda çıxış edib. Onlar xristianlıqdan uzaqdırlar. Bir sözlə, erməni kilsələrinin nümayəndələri
körpəlikdən daşnak tərbiyəsində
böyüyür və yetişirlər. Bu gün
onların əksəriyyəti üzdə olmasa da, qəlbən
daşnaksutyun partiyasının biletlərini sinələrində,
ürəklərinin başında gəzdirirlər…
Diqqət cəkən daha bir məqama nəzər
yetirin. Xankəndində
10 mart 1988-ci il tarixdə bir qrup daşnak
separatçısı piket keçirir və Dağlıq
Qarabağın Ermənistana birləşməsi məsələsini
Sov.İKP-nin XIX konfransı qarşısında
qaldırılması tələbini irəli surur. 13 mart
1988-ci il tarixdə isə (cəmi 3 gün
sonra) ABŞ-da fəaliyyət gostərən Ali erməni kilsəsi
rəhbərliyinin çağırışı ilə
Nyu-Yorkda ermənilərin Qarabağ ermənilərini
müdafiə edən mitinqi keçirilir...”
Araşdırmaçı
bir hadisəyə diqqət çəkir: “II Vazgen İrəvanın
Teatr meydanındakı mitinqlərdə
çıxışında demişdi ki, Qarabağı Ermənistana
birləşdirmək üçün lazım gəlsə, 3
milyon ermənini qurban verməyə hazırıq. II Vazgenin davası Qarabağ ermənilərini
xoşbəxt görmək deyildi, Qarabağ
torpağını Ermənistana birləşdirmək
davası idi. Üçmüəzzinin təşkilatcılığı
ilə erməni kilsələri 1987-ci ildə tez “Qarabağ həmrəylik
komitəsi” yaratdılar. Bütün yerli
kilsələrdə özəklərini təşkil etdilər.
Daşnaksütyun partiyası ilə bir cəbhədə
çıxış edirlər. Bəs Üçmüəzzinin
“Ararat” qəzetində Arximandrit Karapetin “Sulh yox, ancaq
qılınc!” müraciətinə nə deyəsən?! Müqəddəslik erməni-daşnak faşistlərinin
xaç atası rolunda çıxış edən kilsələr
üçün mənasız şeydir. Erməni-daşnak
faşistlərinə qoşulan xaç ata üçün
müqəddəs bir şey varsa, o da türkü
qırmaqdır.
Erməni xislətinin, erməni xarakterinin ana xətti
tarix boyu güclü tərəfə yıxılmaq olub. Daşnaksütyun
partiyasının kilsə ətrafında sarmaşıq tək
xaç üstə sarınmış yumaqdan maya tutması
qaçılmazdır, danılmazdır. Erməni-daşnak
faşistləri hər zaman bu nüvə ətrafında
fırlandığını, kilsələrdən güc
aldığını numayiş etdirən əməl sahibi
olublar. Bunu biz də hər zaman
müşahidə etmişik. Kilsə
xadimləri bütün tarix boyu erməni dilini, ədəbiyyatını,
olmayan, lakin qonşulardan əxz etdikləri adət-ənənələri
özününküləşdirərək ildən-ilə,
nəsildən-nəslə ötürən mühafizəkara
dönüblər. Bir qayda olaraq kilsələr
ölən daşnak terrorçusuna yas tuturlar. Daim onu yad edirlər. Həmişə
həbs cəzasına məhkum edilən daşnak
terrorçularının, insan qatillərinin mudafiəsinə
qalxırlar. Daşnaksütyun
partiyasının keçirdiyi tədbirlərdə
yaxından iştirak edirlər, başda otururlar. Erməni-daşnak terrorlarının həyata
keçirilməsinə xeyir-dua verirlər. Həmişə erməni xalqını fəlakətə
aparan, faciədən-faciəyə sürükləyən
daşnak təbliğatının, erməni-daşnak
faşistləri tərəfindən etnik münaqişələrin,
ədavətlərin törədilməsində
Daşnaksutyunla qoşa addımlar atırlar. Bir sözlə, kilsələr daşnakların
hami-tərbiyəçisi, müdafiəcisi və müttəfiqi
qismində çıxış edirlər. Faşizm Daşnaksutyun partiyasının təbiətində,
onun mahiyyətindədir. Bunu eləcə
onun I qurultayda (1892) qəbul etdiyi proqram sənədindəki
fundamental, təməl prinsiplər təsdiq edir. Silahlı üsyanlara hazırlıq, inqilabi
cağırışlar və təbliğat, erməniləri
silahlandırmaq və dayaq dəstələrini nizami ordu şəklində
təşkilatlandırmaq, terror və talanlarla məqsədə
çatmaq kimi vəzifələri partiya fəaliyyətinin
prioriteti sayırdı. Daşnaksütyun hələ
yaranmağını, yaradıldığını öz
xalqına bəyan etdiyi gündən (1890) qan-qan deyirdi.
Öz fəaliyyəti ilə siyasi və iqtisadi müstəqilliyə
nail olmaq üçün Türkiyə ermənilərini
silahlı üsyana səsləyirdi. Partiyanın ilk mətbu
orqanı olan “Draşok” qəzeti yazırdı: “Partiyanın
ilk üç ildə müəyyən bir proqramı
olmamışdı. Məqsədləri ancaq və
ancaq üsyanlar etmək yolu ilə Türkiyə Ermənistanı
üçün siyasi və iqtisadi hürriyyət qazanmaq
olmuşdu. Komitənin təşkilatlara verdiyi ilk əmr
də məhz bu məqsədə xidmət edirdi: “Hər
cür şəraitdə türkləri və kürdləri
qırmalı, məqsədimizə xəyanət edən erməniləri
heç zaman bağışlamamalı və onlardan qisas
almalı”.
Uğur
Xalq Cəbhəsi.-
2015.- 4 mart.- S13.