“Sənətə qulluq etmək çətin
məsələdir“
Anar
Şuşalı: "İndiki toylar məktəb deyil"
Əməkdar
artist Anar Şuşalının APA-ya müsahibəsi
- Bir neçə
gün əvvəl Muğam Mərkəzində konsertiniz oldu.
Tamaşaçılar tərəfindən necə
qarşılandınız?
-
Tamaşaçılar konserti çox gözəl
qarşıladılar. Hətta belə
olacağını təsəvvür etmirdim. Çünki belə demək olarsa, hazırkı vəziyyətdə
Azərbaycan musiqisinə təcavüz olunur, qeyri-peşəkarlar
meydan alıblar. Ona görə
sıxıntım var. “Bülbülsayağı” konsertini dahi
Bülbülün adı ilə bağladıq. Azərbaycan Milli Konservatoriyasında üç
ildir, yeni kafedra açılıb və mən oranın
müəllimiyəm. İstədik ki, bu
konserti həm də yeni işlərimizin təsdiqi kimi edək.
“Bülbülsayağı” layihəsi musiqi aləmində
özünü doğruldub. Birinci pilot layihəmiz də
çox yaxşı qarşılanmışdı. Sevinirəm ki, budəfəki işimiz də
insanların ürəyincə oldu. Birinci
konsertimizdə Azərbaycan musiqisinin nəhəngləri – Fərhad
Bədəlbəyli, Polad Bülbüloğlu iştirak edirdi.
Layihəmizin ideya müəllifi Milli
Konservatoriyanın rektoru, xalq artisti Siyavuş Kərimidir.
Biz Siyavuş müəllimlə 20 ildir bir yerdə
çalışırıq. 1996-cı ildə Rafiq
Babayev adına yaradıcılıq
studiyasına getmişdim, Siyavuş müəllim qulaq asdı
və hiss elədi ki, məndə nə isə var. Sonralar Ulu
Öndərimizin iştirak etdiyi dövlət tədbirlərində
bir yerdə olduq, konsertlərdə çıxış etdik.
Siyavuş müəllim rektor təyin olunandan
sonra bir yerdə çalışmağı təklif etdi, mən
də qəbul etdim. Onunla
çalışmaq mənim üçün xoşdur. Çünki təəssübkeş adamdır, Azərbaycan
mədəniyyətini çox sevir. Hazırda
konservatoriyada baş müəllim kimi
çalışıram. Əvvəllər
konsert fəaliyyətində Siyavuş müəllimlə bir
yerdə idik. Sonralar başı təhsil-tədris
işinə qarışdı, amma zaman-zaman böyük layihələrə
imza atdı. Budəfəki konsertdə ifa
olunan musiqilərin hamısı demək olar, yaddan
çıxıb. Yəni çox nadir
hallarda ifa olunur. İstədik həmin
musiqiləri yeni nəfəslə təqdim edək ki, bax, Azərbaycan
musiqisinin kökü budur.
-
Qeyri-professionallardan danışdınız. Sizin konsertdə
belə ifaçılar var idi?
-
Tamaşaçı bizim təxmin etmədiyimiz qədər
çox idi. Ona görə deyə bilmərəm.
Axıra qədər bir nəfər zaldan
çıxmadı. Təbii ki, mən o
adamları dəvət etməmişdim, amma konsertə gəliblərsə,
xəbərim yoxdur. Mənim o
ifaçılarla əlaqəm yoxdur. Olsa
da, müəllim-tələbə səviyyəsindən o tərəfə
keçmir.
- O
ifaçılardan Milli Konservatoriyanı bitirənləri var?
- Yox. Qətiyyən
ola bilməz. Çünki
Milli Konservatoriyanı bitirən artıq qeyri-peşəkar
olmur.
- Yəni
konservatoriyaya istedadsız adam gəlmir?
- Gəlirsə
də, biz dərhal onu uzaqlaşdırırıq.
İstedadsız adam Milli Konservatoriyada
duruş gətirib oxuya bilməz. Ümumiyyətlə,
sənətə qulluq etmək çətin məsələdir.
Sənəti o qədər sevmək
lazımdır ki, o da sənə sirlərini versin,
qarşılıqlı münasibət göstərsin.
- Ara musiqiləri,
qeyri-peşəkar ifaçılar hər zaman olub. Siz müəllim və ifaçı olaraq onun
qarşısının alınması üçün nə
etmisiniz?
- Şəxsən öz payıma deyirəm ki, çox
şey etmişəm. Əlimdən gələni edirəm ki,
onların qarşısı alınsın. Əvvəla, öz sənətimlə mübarizə
aparıram. İkincisi, tədrislə məşğul
oluram və çalışıram ki, həmin adamları
fikirlərindən daşındırım. Alınmayanda onları həyatın keşməkeşlərinə
buraxıram ki, özün qərar ver, amma belə yaramaz.
Qeyri-peşəkar, amma istedadlı insanları
görürəmsə, onları sənətə yönəltməyi
özümə borc bilirəm. Pedaqoji
işlə məşğul olduğuma görə
istedadlı, amma təcrübəsi, təhsili olmayan
adamları dərhal tanıyıram. O adamlara deyirəm
ki, təhsil al, bu işlə professional məşğul ol. Mən sənətə gələndə Üzeyir
Hacıbəyovu, Fikrət Əmirovu, Qara Qarayevi meyar bilmişəm.
İstəmişəm, onların yolunu davam
etdirim. Çünki insan ömrü əbədi
deyil və onun yolunu davam etdirən lazımdır. Ona görə çalışıram, tələbələrimi
düz yol yönəldim, doğru təhsil verim.
İstedad işartısı gördüyüm adamlara deyirəm,
gəl yanıma, nədənsə başlayaq, təhsil al.
Yaxud mənim yanıma gəlmirsədnsə,
başqasının yanına get, təki istedadın
itib-batmasın.
-
Qeyri-peşəkarlıqdan professional sənətə gətirdiyiniz
adamların adını soruşsam, deyərsiniz?
- İndi ağlıma gəlmir. Adbaad demək də, məncə
düzgün çıxmaz. Yenə deyirəm,
bu sənət ağır sənətdir və təkcə
maddi tərəfi fikirləşmədən iz qoyub getmək
çox çətindir. Musiqi tarixində
qalmaq bəzən ciddi sənətlə məşğul olan
insanlara da qismət olmur. Təmənnasız
xidmət hər adamın iradəsinə uyğun gəlmir.
Sadəcə, ad çəkməmək mənim
hüququmdur, icazə verin, ondan istifadə edim. (Gülür). Müsahibəni
oxuyanda hərə öz payını götürəcək.
Əgər adama bir şeyi sübut etmək istəyirsənsə,
onu öz əməlinlə sübut etməlisən. Vacib olan əməldir. Mən 20
ildir peşəkar səhnədəyəm və yaşıma
görə özümü sübut etmişəm. Çalışıram, gələcəkdə də
bu davamlı olsun. Son illər bütün
sahələrdə insanlar başa düşüblər ki, təhsil
almaq lazımdır. Eyni zamanda da musiqidə.
Bu təbii prosesdir. Musiqiyə
yeni gəldiyim vaxtlarda yaxşı ki, kənar işlərlə
məşğul olmaq məcburiyyətim olmadı. Ailə qurmamışdım, maddi sıxıntım
yox idi və tələbə olduğum müddətdə
yalnız təhsil haqqında düşünürdüm.
Ona görə də o burulğanın içinə
düşmədim. Amma genetika məsələsi
də var, mühit də vacibdir. Mən
gözümü açıb ciddi mühitə
düşmüşəm, muğama qulaq asmışam. Toylara da gedəndə yalnız öz
repertuarımı diktə etmişəm. İndi
də məni öz repertuarıma görə
çağırırlar. Toy məsələsi bizdə
bir az ucuzlaşdırılıb, amma vaxtilə
bizim görkəmli musiqiçilərimiz toyda
formalaşıblar, bişiblər. Amma indiki
toylar məktəb deyil. Toyda öz
repertuarımla göstərmək istəyirəm ki, ciddi sənət
insana necə zövq verir. Mənim təhsilim
İtalyan opera sənəti təhsildir. Bununla
yanaşı, muğam da oxuyuram.
“Bülbülsayağı” layihəsində muğam da ifa
etmişdim, insanlar bir az təəccüblənmişdilər.
- İndi
toya gedən musiqiçilərin əksəriyyəti təbii
ki, maddi ehtiyacdan gedir...
- Mən
ilk növbədə səhnə müğənnisiyəm.
İnanmıram ki, toyda oxuyan adam mənəvi
ehtiyac hiss edib, orda iştirak etsin. Yeni
başlayan müğənni toyda çıxış edir ki,
insanlara öyrəşsin, formalaşsın. Belə ola bilər. Toya gedən adamlar təbii
ki, maddi ehtiyacdan gedirlər. Əslində,
bu, təkcə ehtiyac yox, industriya və işdir. Toylarımız bərbad vəziyyət alıb, hədəqəsindən
çıxıb. Dünyanın heç
bir yerində belə toylar olmur. Toyun ən
vacib məsələlərindən biri musiqi tərtibatıdır.
Bizim ailədə, qohum-əqrəbada nə vaxt
toy olubsa, belə şeylərə fikir vermişik. Çünki insan hansı musiqiyə qulaq asırsa,
onun ruhu o şəkildədir. Amma musiqi təkcə
ruhun qidası yox, həm də millətin
güzgüsüdür. Bir xalqın
musiqisinə baxanda bilmək olur ki, onun mədəniyyəti, mənəviyyatı
necədir. Ona görə mədəniyyətə,
musiqiyə barmaqarası baxmaq mümkün deyil. İncəsənət adamları seçilmiş
adamlardır və onlara cəmiyyətdə hörmət
olmalıdır.
- Tələbələrinizin
səviyyəsi necədir, onlardan
narazılığınız yoxdur?
- Tələbələrin
istedadları da, xarakterləri də müxtəlifdir. İstedadı olmayan tələbəni bəri
başdan burdan uzaqlaşdırmağa
çalışırıq. İstedadsız adam burda oxumağı bizim üçün də,
özü üçün də əziyyətdir. O, gedib
başqa sahədə özünü tapmalıdır.
- Parlaq
istedadlar var?
- Bəli,
deyə bilərəm ki, var. Zamanı qabaqlayıb ad çəkə
bilmərəm. Təcrübədə belə
bir şey var ki, müəllim ad çəkməməlidir.
- Amma
xatırlayıram ki, Siyavuş Kərimi istedadlı tələbəsi
kimi sizin adınızı çəkmişdi...
- (Gülür). Nə bilim. O
Siyavuş müəllimdir, bu onun
böyüklüyüdür.
-
Televiziyalarla münasibətiniz necədir?
-
Televiziya məkanının vaxtının çox hissəsi
ayrı-ayrı şou proqramlara, qeyri-ciddi verilişlərə
gedir. Bir iki verilişdən sonra başa
düşülür ki, onların məqsədi insanların
vaxtını almaqdır. İstəyərdim,
telekanallarımız daha ciddi musiqilərə vaxt
ayırsın. Televiziya o qədər
güclü vasitədir, nə versə, tamaşaçı
ona öyrəşir.
- Kimlərə məmnuniyyətlə qulaq asırsınız?
- Azər Zeynalova qulaq asıram. Bizim yaxşı dostluq münasibətimiz var. Onun özünə məxsus ifası, səs tembri var və onun ifasını çox sevirəm. Mənsum İbrahimovu, Arif Babayevi, Nəzakət Teymurovanı, Gülüstan Əliyevanı, Aygün Bayramovanı, Zabit Nəbizadəni, İlkin Əhmədovu, Təyyar Bayramovu, Bəyimxanım Vəliyevanı məmnuniyyətlə dinləyirəm.
- Xaricdə
təhsil almaq fikriniz var?
- Əlbəttə. Xaricdə təcrübəmi
artırmaq istəyirəm. Bir müddət sonra
bu işlə ciddi məşğul olmaq niyyətindəyəm.
İndiyə qədər sənətlə
bağlı nə arzum olubsa, çatmışam. Konsert
vermək istəyirdim, baş tutdu, “Arşın mal alan”da oynamaq istəyirdim, qismət oldu. İndi də Milanda təhsil almaq istəyirəm.
İnşallah, bu arzuma da nail olaram. İndiki zamanda əlçatandır. Bizim tələbələrimiz dövlət xətti
ilə gedib təhsil alırlar. Deyirlər
ki, mənim tembrim italyan tembrinə yaxındır. İtalyan dilini də tələbəlik vaxtı
yaxşı mənimsəmişəm. İnşallah,
qabaqda hələ uzun bir yol var.
- Yəni
iki-üç ilə arzunuz gerçək olar...
- İnşallah, təki olsun. İncəsənətin
istənilən sahəsindən xəbərim var və məşğul
oluram. Elə sahə var ki, peşəkarlığa can
atıram, eləsi var, həvəskar səviyyədə məşğulam.
Məsələn, rəssamlıq, ağac
üzərində oyma sənəti, fotoqraflıq, operatorluq,
aranjeman və s. Pantomima Teatrında özümü aktyor kimi
sınamışam. Amma bunların
başı əlbəttə, mənim musiqi sənətimdir,
ifamdır.
- Təhsil
alandan sonra xaricdən dəvət olsa, ölkədən kənarda
işləyərsiniz?
- Mənim ifa etdiyim tərz Azərbaycana məxsusdur.
Avropa musiqisini də yetərincə ifa edirəm,
tamaşaçılar da bunu qəbul edib. İtalyan və rus
dilində diksiyam yaxşı səviyyəsindədir. Yəni
dünya musiqisini yaxşı mənimsəmişəm. Amma Azərbaycan
musiqisi, musiqidə azərbaycançılığı təbliğ
etmək mənim üçün başlıca meyardır.
Xalq Cəbhəsi.- 2015.- 2 oktyabr.-
S.12.