Fikrət Qocanın «Cənnətdən qovulanlar» əsərində bütöv
Azərbaycan eşqi var
II yazı
Şair bu millətin bu Şir, Pələng
balalarının qüdrətinə,
cəsarətinə bələddir,
bineyi-əzəldən Azərbaycan
deyilən məmələkətin
bu gün var olmasının təməl daşını
qoyanların övladlarıdır
bunlar. Çünki Qarabağ deyilən
yaranın gözünü
qaşıyıb qanadan,
sağalmasına imkan
verməyən barmaqların
haradan uzandığını
bilir şair. Bir zaman- «yaxın qonşu» uzaq qohumdan üstün tütülan vaxtlarda başımızı əllərə
verdik. Bu gün o «yaxın qonşu» digər özü kimi «yaxın qonşu»su ilə - ermənisinin əli ilə öz siyasətini davam etdirir. Ona görə də şair deyir:
Belə
də bir məsəl var:
Qonşu
işığına umud
olan
qaranlıqda qalar.
Qonşun olsun, özünün də başın olsun.
Vətən oğluna «gördüyün
xəyanətləri unutma,
yaddaşın olsun»,
- deyən şair ehtiyatı əldən verməməyə, azadlığını
qoruyub saxlamağa, özü öz çörəyini qazanmağa,
əkib-becərməyə, torpağın hər qarışının qədrini
bilməyə çağırır.
Ayağının altında torpağı,
başının üstündə
Allahını unutmayan
insana «daha nə lazımdı?
Çalışsana, yaşasana»,-deyir
şair.
Gözünü özgə əllərdən
çəkməyə çağırdığı
millətinə tövsiyəsi
var şairin. Millət sözünün
içindəki «illət»
sözünə də
diqqətini cəlb etdiyi xalqına bildirir ki, «Yaxşıları
çox olanda millət olur, Millət olanda dövlət olur». Dövləti olan xalqın
hər vətəndaşını
«vətən daşı
deyil, vətən sərhəddi» bilən şair –millətini, Vətəninin Qarabağ deyilən müsibətini
unutmamağa çağırır.
O müsibəti ki, İmam Hüseyn müsibətinə bənzədir.
İmam Hüseyn müsibətində
günahkar insandır.
O insan ki, öz günahını bildiyindən min ildən çoxdur ki, tökdüyü günahsız
qanlara görə bağışlanması üçün
başına-gözünə döyür, özü öz qanın tökür, özünü
didir, parçalayır.
Şair bugünkü Qarabağda tökülən günahsız
qanlara –insan əməlinin törətdiyi
faciələrə baxmağa
səsləyir Adəm-Həvva
övladlarını. O günə göz yaşı tökənlərə
üz tutur, sual edir:
Bəs Qarabağdan didərgin düşən
gəlinlərə, körpələrə
kim ağlayacaq?
Bəs erməni əlində əsir qalan qızlara
Bəs bu çöllərə səpilmiş
körpələrə, yurdsuzlara
kim ağlayacaq?
Erməni
tapdağında qalan müqəddəs
yerlərə kim ağlayacaq?
Yandırılmış məktəblərə,
məscidlərə,
pirlərə kim ağlayacaq?
Ocağı söndürülən obalara
kim ağlayacaq?
Millətlər ağlasın gərək
bizim bu dərdə.
Şair burada «millətlər ağlasın gərək
bizim bu dərdə»,-dedikdə Adəm-Həvva
törəmələrinə üz tutur. Qardaş qanı
tökənləri ittiham
edir. İttihamdır!
Dəhşətli olsa da, yerində edilən ittihamdır.
Şair bütün türk dünyasını qəflət
yuxusundan oyanmağa səsləyir. Dil, din qardaşlarını-Adəm-Həvva
müsibətinə səbəb
olan şeytanqəlblilərin
əlindən qurtulmaq,
Allah yoluna dönmək
üçün, bu yolda haqq naminə
bir olmağa səsləyir. İlahi cənnətdən
qovduğu insanların
hər birinə bu dünyanın bir güşəsində
ömür sürmək
nəsib edib. Azərbaycan övladının baxtına
dünyanın cənnət
guşəsi düşüb.
Bu cənnət güşəyə göz
dikənlərin çox
olduğunu da görən şair bunun ucbatından başımız çəkənlərə
diqqətimizi yönəldir.
Amma bu işdə öz günahlarımızı
bağışlanmaz səhv
bilir. Üz tutur kökümüzə,
əslimizə, soyumuza,
onların vətənə,
torpağa olan müqəddəs hisslərinə.
Fikrimizi çəkib aparır uzaqlara, yaxın keçmişimizə. Bir
zamanlar bərkə düşən babalarımızıın
öz yurdunun «dağlarını, meşələrini,
zirvələrini» özünə
məskən seçdiyini,
düşməninin canına
lərzə saldığını,
«bulaq kimi» torpağına hopduğunu,
«ağac kimi qayalara əkildiyi»ni, düşmən hara ayaq bassa orda
onların əlində
məhv edildiyini xatırladır və bugünkü «qaçaq»larımızın
utana-utana, təəssüflə
məskənini qələmə
alır, onların qoyub gəldikləri yurda laqeydliyinə dözmür:
İndikilərin bəzisi
Bakıda yeddinci mərtəbədə
qaçaqdı.
Yeri rahatdı,
damağı çağdı.
Özü də gözləyir
ki,
Erməni
onun namusunu
təmizləyib qaytarasıdı.
Şair həqiqəti deyir, yatmış vicdanları oyatmaq istəyir, bir zaman hər insan qəlbində bir şir yatır, pələng yatır dediyi ürəkləri itiləyir. Şair yırtır yaxasını, tökür içini, vurur baltanın dostun da, tanışın da elə qəlbinə ki, oyatsın onu, sözlə yaralayır onu, yaralı şir daha qəzəbli olur.
Fikrət Qocanın «Cənnətdən qovulanlar» əsərində toxunduğu məsələlər çoxdur. Bu əsər bir həyat fəlsəfəsi, insan fəlsəfəsi, vətən, millət fəlsəfəsi, hümanizm fəlsəfəsidir. Bu əsərdə bütöv Azərbaycan eşqi var, o tayda-Güneyimizdə gedən milli azadlıq hərəkatına rəğbət var, bu azadlıq hərəkatının verə biləcəyi səadətə xoşbəxtliyə inam var:
Orda böyük
Azərbaycan tarixi yazılır.
Qanla yazılır.
Tariximdən qara ləkələri yuyur qan.
Farsın
hökmranlığından,
mənim əsarətimdən
gedir zaman.
Lap yaxındadır o gözəl
gələcək….
Özünü dağa, daşa,
oda, suya vuran şair o taylı, bu taylı, qarabağlı, zəngəzurlu, İrəvanlı,
göyçəli bir
Azərbaycanını «cənnət»
adlandırır və
özünü, millətini
cənnətdən qovdu
Allah «Azərbaycan kimi
bir cənnətə doğru» –deyir və bu vətənin
qədrini bilməyə
çağırır millətini,
torpağını sevənləri-Azərbaycan
vətəndaşını!
Gülxani Pənah
filologiya üzrə elmlər doktoru, ədəbiyyatşünas
Xalq Cəbhəsi.-
2015.- 8 oktyabr.- S.14.