“Vətəndaş cəmiyyəti təşkilatları
- dövlət münasibətlərinin uğurlu modeli
yaranıb”
Zaur
İbrahimli: “Bu model vətəndaş cəmiyyəti
institutları və dövlətə bərabərhüquqlu
tərəfdaşlar kimi problemlərin həllində əməkdaşlıq
etməyə imkan verir”
Əkbər
Qoşalı: “Artıq Azərbaycan milli donor institutları
xarici QHT-lər üçün qrantlar ayırır”
Azərbaycanda
demokratik dövlətin əsas göstəricilərindən
sayılan vətəndaş cəmiyyəti
institutlarının inkişaf səviyyəsi Avropa və
ümumilikdə Qərbin hər hansı ölkəsinin
müvafiq qurumlarının səviyyəsindən heç də
aşağı deyil.Əksinə, bir sıra göstəricilərinə,
məsələn, çoxtərəfli və əhatəli
dövlət dəstəyinə görə, Azərbaycan bu
sahədə bir çox inkişaf etmiş Avropa ölkələrini
üstələyib. Bu isə, ilk növbədə,
dövlətin ölkədə vətəndaş cəmiyyəti
institutlarını yüksək səviyyədə
formalaşdırmaq əzmindən irəli gəlib.
Bu barədə
bizə fikirlərini bildirən Konstitusiya
Araşdırmaları Fondunun eksperti Zaur İbrahimli
düşünür ki, müstəqillik illərində Azərbaycanda
inkişafın bir neçə mərhələsindən
keçən vətəndaş cəmiyyəti
institutları, QHT-lər vətəndaş cəmiyyəti
quruculuğu, cəmiyyətin demokratik transformasiyası prosesi
və ictimai həyatın vacib institutlarından birinə
çevriliblər. Bu dövrdə müxtəlif sahələrdə
fəaliyyət göstərən, cəmiyyətin bütün
sektorlarına dərindən nüfuz edən ictimai birliklərdən,
fondlardan və digər QHT-lərdən ibarət qeyri-hökumət
sektoru, III sektor formalaşıb: “27 iyul 2007-ci ildə Prezident
İlham Əliyevin sərəncamı ilə Qeyri-Hökumət
Təşkilatlarına Dövlət Dəstəyi Konsepsiyası
təsdiqləndi. Vətəndaş cəmiyyəti
institutlarının inkişafı üçün yeni
perspektivlər açan bu konsepsiyanın qəbul edilməsi
III sektorun böyük tarixi uğuru, Azərbaycan dövlətinin
isə demokratik inkişaf yolunda irəliyə
atılmış mühüm addımı kimi qiymətləndirilə
bilər. Nəhayət, dövlət tərəfindən
vətəndaş cəmiyyəti institutlarına tam dəstək
ifadə edildi, III sektor tamhüquqlu tərəfdaş elan
oldu. Konsepsiyanın qəbulundan sonra
dövlət başçısının fərmanı ilə
Azərbaycan Respublikasının Prezidenti yanında
Qeyri-Hökumət Təşkilatlarına Dövlət Dəstəyi
Şurası yaradıldı. Şura fəaliyyəti
ilə sübut etdi ki, onun əsas prioriteti vətəndaş
cəmiyyəti ideyasının daha geniş yayılması və
möhkəmlənməsi, QHT hərəkatının
inkişafı, dövlət tərəfindən ayrılan
maliyyəni rasional istifadə etməklə vətəndaş
cəmiyyəti institutlarının potensialının
artırılması, onların bilik və
bacarıqlarının yüksəlməsinə yardım
göstərməkdir. Təsadüfi deyil
ki, dövlətlə vətəndaş cəmiyyəti
institutları arasında münasibətlər modelinin
uğurlu nümunəsi kimi Şuranın fəaliyyəti digər
ölkələr tərəfindən öyrənilməkdədir”.
Ekspertin fikrincə, hazırda Vətəndaş
cəmiyyəti təşkilatları - dövlət münasibətlərinin
uğurlu modeli yaranıb. Bu təşkilatlar
13 dövlət proqramının icrasına müxtəlif
istiqamətlər üzrə tərəfdaş kimi cəlb olunublar.
Bu model vətəndaş cəmiyyəti
institutları və dövlətə bərabərhüquqlu
tərəfdaşlar kimi bir-birinin fəaliyyətinə mane
olmadan, indiyə qədər mövcud olan neqativ faktorları
neytrallaşdırmaqla cəmiyyəti narahat edən problemlərin
həllində əməkdaşlıq etməyə imkan verir.
“Hazırda vətəndaş cəmiyyəti təşkilatları
- dövlət münasibətlərinin uğurlu modeli
yaranıb. Bu təşkilatlar 13 dövlət proqramının
icrasına müxtəlif istiqamətlər üzrə tərəfdaş
kimi cəlb olunublar. Bu model vətəndaş cəmiyyəti
institutları və dövlətə bərabərhüquqlu
tərəfdaşlar kimi bir-birinin fəaliyyətinə mane
olmadan, indiyə qədər mövcud olan neqativ faktorları
neytrallaşdırmaqla cəmiyyəti narahat edən problemlərin
həllində əməkdaşlıq etməyə imkan verir”
Z.İbrahimli
bildirdi ki, QHT-lər cəmiyyətlə dövlət
orqanları arasında etimadlı münasibətlərin
yaradılmasında körpü rolunu oynayan əsas instituta, təsisatlara
çevrilməkdədirlər: “QHT hərəkatı daha da
genişlənib, bu və ya digər səbəblərdən
indiyə qədər xarici donorların dəstəyindən məhrum
olan QHT-lər yeni imkanlar əldə ediblər. Cəmiyyətin
özündə vətəndaş cəmiyyəti
institutlarına inam artıb. Vətəndaş
cəmiyyəti ideyaları, bu institutların fəaliyyəti,
nə istədikləri, hədəfləri cəmiyyət tərəfindən
daha yaxşı, aydın şəkildə qavranılmağa
başlayıb.
QHT Şurasının son maliyyə müsabiqəsində
qeydiyyatdan keçmiş QHT-lərin 10 faizdən çoxu
maliyyələşdirilib. İkinci qrant
müsabiqəsi raundunda da bu qədər QHT-nin layihələrinin
maliyyələşdiriləcəyi gözlənilir. Bu, çox böyük rəqəmdir.
Hansı ölkədə qeydiyyatdan keçmiş QHT-lərin
20 faizi bir il ərzində dövlət tərəfindən
maliyyələşdirlir?
Eyni zamanda Şura tərəfindən xarici QHT-lər
maliyyələşdirilir. Bu, Azərbaycan
üçün çox böyük əhəmiyyətə
malikdir. Azərbaycan həqiqətlərinin
dünyaya çatdırılması, Qarabağ münaqişəsi
ilə bağlı real vəziyyətin dünya birliyi tərəfindən
başa düşülməsi üçün çox
böyük yeni imkanlar açır.
QHT Şurası qrant vəsitlərinin verilməsində
obyektiv mövqeyi, sadə prosedurları və apelyasiya mexanizmlərinin
olması ilə müsbət mənada fərqlənir. Qrant alan
təşkilatlara baxdıqda orada III sektorun bütün
seqmentlərini görmək mümkündür. Eyni zamanda Şurada son iki ildə ərizələrin
elektron qəbulu prosesi başlayıb. Həmçinin
Şuranın qrant elanlarında ictimai əhəmiyyət kəsb
edən bütün məsələlər, demək olar ki, əks
olunur.
“Prezident
İlham Əliyev dövlət-vətəndaş münasibətlərini,
başqa sözlə, vətəndaş cəmiyyəti
institutlarının daha geniş dövlət dəstəyi ilə
əhatə olunması işini inkişaf etdirdi”
Şura qrant ayırdığı təşkilatların
işinə heç bir müdaxilə etmir, yalnız bir dəfə
proqram və maliyyə hesabatı qəbul edir. Şura tərəfindən
mütəmadi olaraq QHT-lərə metodik dəstək verilir,
təlimlər təşkil edilir. Şurada
beynəlxalq donorlardan fərqli olaraq apelyasiya mexanizmi fəaliyyət
göstərir və QHT-lər qrant müsabiqəsinin nəticəsindən
narazı qaldıqda şikayət verə bilirlər.
Bütün bunlar bir daha göstərir ki, Şura milli
donor kimi çox uğurla fəaliyyət göstərir, Azərbaycanda
VCT-lərin maliyyələşməsi üçün
çox təkmil milli donorçuluq mexanizmi yaradılıb. Şuraya, həmçinin
dövlət qurumlarının verdiyi qrantlara da rəy vermək
hüququ verilib. Bu da çox əhəmiyyətlidir,
çünki qrantların Qeyri-Hökumət Təşkilatlarına
Dövlət Dəstəyi Konsepsiyasının prioritetlərindən
irəli gələrək verilməsi çox
mühümdür. QHT Şurasının
bu məsələdə rəy verməsi verilən
qrantların Konsepsiyanın ümumi tələblərinə
cavab verməsini şərtləndirəcək.
QHT
Şurasının təşəbbüsü ilə qəbul
edilən və qüvvəyə minən “İctimai
iştirakçılıq haqqında” qanun VCT-lərin ictimai əhəmiyyətli
məsələlərdə qərarların
hazırlanması, qəbulu, icrası ilə bağlı
iştirakı üçün çox böyük imkanlar
açır. Bu qanun mərkəzi və yerli
icra hakimiyyəti orqanları yanında İctimai
şuraların yaradılmasını nəzərdə tutur.
Həmçinin ictimai
iştirakçılığın konkret formaları müəyyənləşdirilib.
Bu qanunun qəbulu ilə bağlı Nazirlər Kabineti tərəfindən
müvafiq normativ-aktlar qəbul edilib. QHT-lərin bu
İctimai şuralarda təmsil olunması ictimai maraqların nəzərə
alınması və müdafiəsi kontekstində çox
böyük səmərə verəcək”.
Ekspertin fikrincə, bütün bunlar göstərir ki,
QHT-lərin fəaliyyəti, maliyyələşməsi,
müvafiq ictimai iştirakçılıq mexanizmlərinin
yaradılması üçün Azərbaycan hökuməti
tərəfindən çox mühüm addımlar
atılıb və atılmaqdadır.
Məsələ
ilə bağlı fikirlərini bildirən Milli QHT Forumu
İdarə Heyətinin üzvü Əkbər Qoşalı
qeyd etdi ki, müstəqil Azərbaycanda QHT sektorunun
inkişafı, geniş anlamda vətəndaş cəmiyyəti
quruculuğu prosesi bir neçə mərhələdən
keçib, nəhayət, bugünkü səviyyəyə yetişib:
“Məncə o mərhələləri belə sıralamaq
olar: - Sovet dövrü gerçəkliklərinin - dövlət-vətəndaş
münasibətlərinin, ictimai birlik formullarının
inersiya ilə bir müddət müəyyən şəkildə
davam etməsi; - müəyyən
anlaşılmazlıqların yaranması - köhnə
stereotiplərlə yeni dövrün
çağırışlarının üz-üzə
qalması; - ilkin təcrübənin əldə edilməsi -
vətəndaş cəmiyyəti institutlarının çətinliklərlə
özünü təsdiqi; - dövlətin, şəxsən
ümummilli lider Heydər Əliyevin uzaqgörən
yanaşması ilə QHT və KİV-lərin yeni imkan və
şanslardan yararlanması; - Prezident İlham Əliyevin
dövlət-vətəndaş münasibətlərini,
başqa sözlə, vətəndaş cəmiyyəti
institutlarının daha geniş dövlət dəstəyi ilə
əhatə olunması işini inkişaf etdirməsi; - QHT-lərlə
işin konseptuallaşdırılması; - Milli donor
institutlarının, o cümlədən Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti yanında Qeyri-Hökumət Təşkilatlarına
Dövlət Dəstəyi Şurası və Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti yanında Gənclər Fondunun
yaradılması; - Milli donor institutlarının
ayırdığı qrantlar hesabına daha öncələr
maliyyələşdirilməyən - xarici donorların qrant
ayırmadığı milli yönümlü layihələrin
dəstək görməsi; - Milli donor institutları vasitəsilə
dəstək görən QHT-lərin uğurlu layihələrlə
çıxış etməsi və s. Beləliklə,
respublikamızda mövcud olan 2500-dən artıq QHT-nin fəaliyyəti
üçün zəruri qanunlar, qərarlar qəbul edilib. Milli donor institutlarının yaradılması ilə
milli maraqlarımıza uyğun layihələr
hazırlanıb, həyata keçirilir. Artıq
Azərbaycan milli donor institutları xarici QHT-lər
üçün qrantlar ayırır”.
Ə.Qoşalı qeyd etdi ki, bütün deyilənlər,
sonuc etibarı ilə Azərbaycan QHT-lərinin dünya
miqyaslı tərəfdaşlar, uluslararası QHT-lərlə
rəqabət aparacaq səviyyə qazanması işinə
töhfələr verir.
Əli
Xalq Cəbhəsi.-
2015.- 17 sentyabr.- S.8.