Erməni terrorizmi…
“Erməni terror təşkilatları
tərəfindən törədilmiş qanlı aksiyalar
xüsusi qəddarlıq və kəskinliyi ilə fərqlənir”
II
yazı...
... Ramiz
Sevdimalıyev deyir ki, erməni terror təşkilatları tərəfindən
törədilmiş qanlı aksiyalar xüsusi qəddarlıq
və kəskinliyilə fərqlənirdi və bir qayda olaraq
bütöv yaşayış məskənlərinin, mədəni
və dini abidələrin məhv edilməsi, uşaqlar və
qadınlar da daxil olmaqla mülki əhalinin kütləvi qətllərilə
müşayiət olunurdu.
Formalaşdığı
andan etibarən erməni terrorizminə aşağıda
göstərdiyimiz bir sıra xüsusiyyətlər məxsusdur:
“Birinci, hesab edilir ki, beynəlxalq terrorizmin yaranması və
terror qruplaşmalarının mütəşəkkil xarakter
alması XX əsrin qüsurlarından və faciəli səhifələrindən
biridir. Lakin erməni terrorizmi beynəlxalq terrorizm kimi XIX əsrdə
meydana gəlmişdi və yarandığı andan artıq
mütəşəkkil, sistematik, planlı xarakterə malik
idi. 1885-ci ildə birinci erməni siyasi partiyası “Armenakan”
yaradılmışdı. Partiyanın üzvləri
Osmanlı dövlətindən və Avropa ölkələri
ilə yanaşı, Rusiya və İran ərazilərində
də fəaliyyət göstərirdilər. Onun rəhbəri
Marselə (Fransa) mühacirət etmiş M.Portakalyan olub və
orada silah alınması üçün pul toplanması ilə
məşğul olan “erməni vətənpərvərlik cəmiyyətini”
təşkil edib. Alınmış müasir silahlar Vanda və
onun ətraflarında yaşayan ermənilər
üçün nəzərdə tutulurdu. Orada onlara
diversiya-terror müharibəsinin aparılması sənətini
öyrədirdilər və “dost dövlətlərin göstərdiyi
dəstəyə arxalanaraq ümumi üsyana”
hazırlayırdılar.
1886-cı
ildə Cenevrədə Nazarbekyan tərəfindən
yaradılmış “Qnçak” (“Zəng”) partiyası
Osmanlı dövlətinə qarşı mübarizənin əsas
metodunun terror olduğunu bəyan etmişdi. Bu partiyanın
proqramının 4-cü bəndində göstərilirdi: ”Nəzərdə
tutulmuş hədəflərə nail olmaq üçün,
inqilabçı hökumət aşağıdakı metodlara
müraciət etməlidir: təbliğat, təşviqat,
terror, təxribatçı təşkilatların
yaradılması, fəhlə-kəndli hərəkatının
inkişafı… Təşviqat və terror insanların daha
güclü və cəsarətli yetişməsinə xidmət
etməlidir və s.”.
Onun
fikrincə, başqa siyasi təşkilat - Erməni İnqilabi
Federasiyası Daşnaksütyun (EİFD) 1890-cı ildə
Tiflisdə yaradılmışdı: “Daşnaksütyun”un mərkəzi
çap orqanı “Droşak” (“Bayraq”) qəzeti 1891-ci ildən
1930-cu ilə qədər Cenevrədə çap edilib. Digər
erməni siyasi partiyaları kimi “Daşnaksütyun”da öz fəaliyyətinin
başlanğıcından, bu təşkilatın
ideoloqlarının “Böyük Ermənistan”
adlandırdığı “dənizdən dənizə kimi
vahid, müstəqil Ermənistan ” yaradılması
üçün türk dövlət, siyasi və ictimai xadimlərinə
qarşı mübarizənin əsas forması olaraq terroru qəbul
edirdilər. “Daşnaksütyun” qısa müddət ərzində
Cənubi Qafqaz şəhərlərində, İranda,
Türkiyədə və Avropa ölkələrində
çoxsaylı özəklərini yaratdı. İranda və
başqa ölkələrdə bir çox dövlətlərin
ərazisində çoxsaylı terror aksiyalarını yerinə
yetirmiş döyüşçülərin bazaları
yaradılmışdı. EİF “Daşnaksutyun” öz fəaliyyətində
insanları silahlandırmaq üçün istənilən
vasitələrə əl atır, toqquşmalar təşkil
edir, hökumət məmurlarını və informatorları
qorxudur, dövlət idarələrini qarət edir və
dağıdırdı və s. “Daşnaksütyun” liderlərindən
biri, sovet Rusiyasına birləşənə qədər bir
müddət erməni dövlətinin baş naziri olmuş
Saymon Vratzyan yazırdı ki, EİF “Daşnaksütyun”1891-ci
il proqramına əsasən, “inqilabçı yolla məqsədlərinə
nail olmaq üçün silahlı dəstələr təşkil
edir, onlar isə, hökumətə [Osmanlı] qarşı
fasiləsiz mübarizə aparırdılar”. Erməni müəllifi
A.Ter-Minasyan iddia edirdi ki, ” XX əsrdə erməni fədailərinin
hərəkatı İrandan Əlcəzairə qədər
müsəlman dünyasında azadlıq mübarizəsinin xəbərçisi
oldu”.
“Daşnaksütyun”
yarandığı andan əsas fəaliyyət üsulu kimi
terror metodlarını seçib. “Daşnaksütyun”un
tarixçilərindən biri Mikayıl Varandyanın
K.S.Papazyana istinad edərək yazdığı kimi, ” Rusiya
xalqçıları və italyankarbonariləri daxil olmaqla bəlkə
heç vaxt “Daşnaksütyun” kimi terror aktlarının həyata
keçirilməsi sahəsində belə zəngin təcrübəyə
malik inqilabçı partiya olmayıb, hansı ki, çətin
şəraitdə ən amansız terrorçular, həmçinin
qisas almaq üçün tapança, bomba və xəncərdən
istifadə edən yüzlərlə peşəkar
hazırlayıb “. Başqa erməni müəllifi Sarkis
Atamyan iddia edirdi ki, “Daşnaksütyun” üçün
“terrorizm populist və daşnakların gizli təşkilatının,
Qərb anlayışında müharibəylə müqayisə
edilə bilən cəsarət aktı oldu “.
Göründüyü
kimi, bütün erməni siyasi partiyaları müxtəlif
ölkələrdə yaradılırdı, bütün bu
partiyalar terroru məqsədlərinə nail olmaq
üçün effektiv metod hesab edirdi. Bu partiyaların fəaliyyətinin
maliyyələşdirilməsi, daha əvvəl qeyd edildiyi
kimi, bir qayda olaraq, təhdidlər və qorxutma
(“könüllü ianə”) yolu ilə pul
yığılması hesabına həyata keçirilirdi. Bu
terror təşkilatlarının döyüş dəstələri
və fəalları üçün silah, faktiki olaraq,
dünyanın bir çox ölkələrində
“könüllü ianə”lərin pulu ilə
alınırdı. “Erməni ərazilərinin” zorakı
genişlənməsini dəstəkləyən terror təşkilatlarının
əlində itaətkar alət olan ermənilərin
düşüncələri üzərində bütün bu
təşkilatlar daha böyük hakimiyyət əldə etmək
uğrunda öz aralarında gizli mübarizə
aparırdılar”.
O, hesab
edir ki, Osmanlı dövlətinin ərazisində terror
aktları başqa dövlətlərin, xüsusilə
çar Rusiyası və İran vətəndaşları tərəfindən
də törədilirdi, başqa sözlə desək, ermənilərin
cinayətkar aksiyaları transsərhəd xarakteri
daşıyırdı: “Belə ki, Gülüstan və
Türkmənçay müqavilələrinə əsasən
Qarabağ, Naxçıvan və Cənubi Qafqazın başqa
regionlarına köçürülmüş ermənilər
XIX əsrin sonuncu dekadasında Osmanlı dövlətinin ərazisində
dövlət obyektləri və yaşayış məntəqələrinə
silahlı hücumlar etmək məqsədilə dəfələrlə
sərhəddi keçmək cəhdlərinə təşəbbüs
edirlər. Osmanlı dövlətinin Tiflisdəki baş
konsulluğunun məlumatlarına, həmçinin 1891, 1894 və
1897-ci illərdə Daxili İşlər və Ədliyyə
Nazirliklərinin yazışmalarına görə, onlar
İrandan gəlmiş ermənilərlə Qars ətrafında
birləşməyi və Van, Bəyazid və Muşa
hücumlar həyata keçirməyi
planlaşdırırdılar. Həmçinin qeyd edilməlidir
ki, ermənilərin bu cinayətkar aksiyaları Eçmiədzin
katolikosu tərəfindən xeyir-dua alırdı”.
Azərbaycan
Milli Elmlər Akademiyasının (AMEA) İnsan
Hüquqları üzrə Elmi-Tədqiqat İnstitutunun
direktoru, hüquq üzrə fəlsəfə doktoru, millət
vəkili Aytən Mustafayeva hesab edir ki, tarixən, qonşu
dövlətlərə qarşı məkrli ərazi
iddialarını gerçəkləşdirmək,
“Böyük Ermənistan” yaratmaq xülyası ilə yaşayan
erməni millətçiləri bütövlükdə bəşəriyyətə
və insanlığa qarşı yönəlmiş
soyqırımı, terror siyasəti həyata keçirib, dəhşətli
cinayətlərə əl atıblar. Faktlar göstərir ki,
bədnam qonşularımız bu qeyri-hüquqi
iddialarını reallaşdırmaq naminə təcavüzkarlıq
siyasətini “milli mübarizə” yoluna çevirərək
dövlət səviyyəsində dəstəkləyib, bu
zaman müəyyən xarici qüvvələrin
maraqlarının ifadəçisinə çevriliblər.
Bəzi
aparıcı dövlətlər isə Cənubi Qafqaz və
Qərbi Asiyada möhkəmlənmək üçün tarixən
“erməni məsələsi”ndən öz mənafelərinə
uyğun şəkildə istifadə etməyə
çalışıblar. Bu məqsədlə mərhələlərlə
həyata keçirilən terror və soyqırımı siyasətinin
qanlı fəsadları təkcə böyük türk
dünyasının deyil, bütün bəşəriyyətin
başı üstünü qara kabus kimi bürüməklə,
əsrlər boyu bu vandalizmin qurbanı olub Azərbaycan
xalqının qan yaddaşında dərin izlər buraxıb:
“XIX əsrin 2-ci yarısından ermənilərin azərbaycanlılara
qarşı soyqırımı təşkilatlanıb və
planlı siyasət kimi aparılıb, Azərbaycan, Türkiyə
və Gürcüstan ərazisində “Böyük Ermənistan”
dövləti qurmaq xülyasına düşmüş ermənilər
“Qnçaq” (1887-ci ildə Cenevrədə qurulub),
“Daşnaksütyun” (1890, Tiflis), “Erməni Vətənpərvərləri
İttifaqı”, (1895, Nyu-York) kimi siyasi-terror təşkilatlarını
bu istiqamətə yönəltmişdilər. Sözügedən
təşkilatların fəaliyyət proqramında azərbaycanlılara
qarşı ardıcıl terror və qırğın
aksiyaları həyata keçirmək məramı əsas yer
tuturdu.
Rus
tarixçisi Nikolay Şavrov “Zaqafqaziyada Rusiya işlərinə
yeni təhlükə” adlı kitabında qeyd edirdi ki,
1864-cü ildə Qafqaz idarələrində çoxluq təşkil
edən erməni və gürcülərdə millətçilik
fəaliyyəti oyandı. Erməni və gürcü
çarlıqlarını yenidən dirçəltmək
ideyası Londonda ustalıqla onların rəhbər şəxslərinin
beyninə yeridildi. Bu, əslində, tarixi torpaqlara malik olmayan
ermənilərin Zaqafqaziyada mümkün qədər çox
ərazi ilhaqına həvəsləndirilməsi idi. Sonralar isə
“Dənizdən dənizə Ermənistan” yaratmaq ideyası
“Daşnaksütyun” partiyasının başlıca siyasətinə
çevrildi. Erməni burjua-millətçi partiyası kimi,
1890-cı ildə Tiflisdə yaradılan “Daşnaksütyun”
Türkiyə ermənilərinin azad edilməsi, Rusiya və
Türkiyə ermənilərinin “vahid, ümumi vətəni”
- “Böyük Ermənistan” yaradılması kimi avantürist
ideya irəli sürərək, təbliğatını da bu
istiqamətdə qurub.
Görkəmli
tarixçilər İ.Dyakonov, B.Piotrovski və
başqaları zorla qədim tarix yaratmaq istəyən saxtakar
erməni alimlərini dəfələrlə ifşa ediblər.
Lakin Z.Balayan, S.Xanzadyan, S.Ayvazyan və başqaları Azərbaycanı,
İranın bir hissəsini, Türkiyənin xeyli hissəsini,
Gürcüstanın bir hissəsini (Tiflislə birlikdə),
Quzey Qafqazı, Rostovu və Voronejə qədər əraziləri
“öz tarixi torpaqları” kimi qələmə verirlər...”.
Ardı var...
Əli
Xalq Cəbhəsi.-
2015.- 14 yanvar.- S.11.