Milli azlıqların təhsil
hüquqları təmin edilir
Dövlətin
bu sahədə müəyyən etdiyi strategiya uğurla həyata
keçirilir
(əvvəli ötən sayımızda)
2011-ci ilədək
fəaliyyət göstərmiş Azərbaycan Dövlət
Pedaqoji Kollecinin Qusar filialı, Bakı Sənaye Pedaqoji və
Bakı Qida Sənayesi kolleclərinin Balakən və Qəbələ
rayonlarındakı şöbələri milli azlıqlara mənsub
vətəndaşların pedaqoji və digər
yönümlü ixtisaslar üzrə mütəxəssis kimi
yetişməsində əhəmiyyətli rol oynayıb. Azərbaycan
Respublikası Nazirlər Kabinetinin 26 iyun 2014-cü il tarixli qərarı ilə Masallı Dövlət
Regional Kolleci yaradılmış, müvafiq tədris plan və
proqramları əsasında həmin kollecdə aqronomluq,
baytarlıq, meşə və meşə park təsərrüfatı,
turizm və s. sahələr üzrə kadr
hazırlığına başlanılıb.
2008-ci ildən
2014-cü ilədək olan müddətdə tədris rus
dilində aparılan ümumtəhsil məktəblərinin
yeni proqramlarla (kurikulumlarla) işləyən I-VII sinifləri
üçün 187 adda orijinal və tərcümə dərslik,
müəllim üçün metodik vəsait, VIII-XI siniflər
üçün isə 71 adda dərslik nəşr olunub.
2006-cı ildən milli azlıqların nümayəndələrinin
təhsil aldığı ümumtəhsil məktəblərinin
I siniflərində prof. Yəhya Kərimovun müəllifi
olduğu “Dilimizi öyrənək” adlı dərslik istifadə
olunur.
2014-cü ildə tədris gürcü dilində aparılan
ümumtəhsil məktəblərinin I, II, III sinifləri
üçün “Riyaziyyat”, “Həyat bilgisi”, “İnformatika”,
“Musiqi” və “Təsviri incəsənət” dərslikləri
mütəxəssislər tərəfindən tərcümə
edilərək çapa təqdim edilib. 2010-2014-cü
illərdə udin dili tədris olunan ümumtəhsil məktəblərinin
II, III, IV siniflər üçün “Udin dili” dərsliyi
hazırlanıb.
Milli
azlıqların dillərinin tədrisinin səmərəli təşkili
üçün proqram və dərsliklərin, dərs vəsaitlərinin,
məktəbli lüğətlərinin, didaktik
materialların, metodik vəsaitlərin, tövsiyələrin
və s. hazırlanması və nəşrinə xüsusi
diqqət yetirilib. Bu mühüm problemin həyata
keçirilməsi üçün 1989-cu ilin oktyabr ayında nazirlikdə
"Azsaylı xalqların dillərinin tədrisi
metodikası" şöbəsi yaradılıb.
Ölkəmizdə
yaşayan azsaylı xalqların dillərinin ümumtəhsil məktəblərində
tədrisi ilə bağlı son illərdə talış, ləzgi,
kürd, saxur, tat, xınalıq və udin dilləri üzrə
ibtidai siniflər üçün tədris proqramları və
15 adda dərslik və dərs vəsaitləri hazırlanaraq nəşr
edilmiş və tədris müəssisələrinə
çatdırılmışdır. Tədris
planında həmin dillərin I-IV siniflərdə öyrədilməsinə
həftədə iki saat vaxt ayrılıb.
Ləzgi,
talış, tat, udin, kürd, saxur və xınalıq dillərində
(1-ci sinif) "Əlifba", "Ləzgi dili" I, III, IV
sinif, "Udin dili" III, IV sinif, "Talış dili"
III, IV sinif, "Tat dili" III, IV sinif dərslikləri nəşr
edilib məktəblərə verilib. Azsaylı
xalqların dillərinin tədrisi ilə bağlı, həmin
xalqların məskunlaşdıqları regionların
xüsusiyyətləri nəzərə alınmaqla, I-IV siniflər
üçün Ana dili ("Doğma dil") proqramları
hazırlanmış və nəşr edilərək
ünvanlarına göndərilib.
Milli azlıqların dillərinin tədrisinə kömək
məqsədi ilə “Talış dilinin tədrisinə dair”,
“Talışca-azərbaycanca məktəbli lüğəti”
nəşr olunub. “Ləzgicə-azərbaycanca-rusca
lüğət” və “Tat dilində “Əlifba” dərsliyinə
dair metodik rəhbərlik” adlı kitablar istifadəçilərin
ixtiyarına verilmişdir. Bütün bu proqram, dərslik
və metodik vəsaitlər Təhsil Nazirliyi Elmi-Metodik
Şurasının “Azərbaycan dili” bölməsinin
“Azsaylı xalqların dilləri” yarım bölməsində
müzakirə edilərək təsdiq olunmuş və nəşrə
tövsiyə edilib. Təlim gürcü dilində
olan məktəblərin şagirdləri üçün “Azərbaycan
dili” (X və XI siniflər) dərsliyi, “Gürcücə-azərbaycanca-rusca
lüğət” nəşr edilərək şagird və
müəllimlərə çatdırılıb.
Avropa
Şurası Parlament Assambleyasının 1992-ci il noyabrın
5-də Strasburq şəhərində qəbul etdiyi
"Regional dillər və azlıqların dilləri
haqqında" Konvensiyanın preambula hissəsində
bildirilir ki, Avropa Şurasına üzv dövlətlər bu
xartiyanı imzalamaqla üzv dövlətlər arasında daha
sıx əlaqənin yaradılması və prinsiplərin
qorunmasını ümumi nailiyyətləri hesab etməlidirlər.
Azərbaycan təhsil sisteminin beynəlxalq, o cümlədən,
Avropa təhsil məkanına inteqrasiyası beynəlxalq təşkilatlarla
sıx əməkdaşlıq şəraitində
mümkündür. Bununla əlaqədar, Təhsil Nazirliyinin
fəaliyyətinin əsas istiqamətlərindən biri də,
məhz, beynəlxalq təşkilatlarla əlaqələrin və
qarşılıqlı əməkdaşlığın
gücləndirilməsindən ibarətdir. Bu əlaqələr içərisində Avropa
Şurası ilə əməkdaşlığın
inkişafı, həmin təşkilat tərəfindən həyata
keçirilən beynəlxalq və regional təhsil
proqramlarında iştirak xüsusi yer tutur.
Avropa Şurası ölkəmizdə təhsil sahəsində
aparılan islahatlara ekspert yardımı göstərən ən
fəal beynəlxalq tərəfdaşlardan biridir. Qeyd etmək
lazımdır ki, Azərbaycan Respublikası Təhsil Nazirliyi
ilə Avropa Şurası arasında təhsil sahəsində
səmərəli əməkdaşlıq Azərbaycanın
Avropa Şurasına rəsmi daxil olmasından xeyli əvvəl
yaranmışdır. Avropa
Şurasının himayəsi altında ilk birgə layihələr
1996-cı ildən həyata keçirilməyə
başlanılıb.
2002-ci ildən "Demokratik vətəndaşlıq
üzrə təhsil" layihəsi həyata keçirilməyə
başlanmışdır. Avropa Şurası və
Təhsil Nazirliyi 2003-cü ildən "Təhsil siyasəti və
milli azlıqlar" layihəsini birgə həyata
keçirir. Layihənin əsas məqsədi
iştirakçı ölkələrə milli
azlıqların təhsili ilə bağlı qanunvericilik sənədlərinin
hazırlanmasında yardım göstərilməsi və milli
azlıqların təhsil siyasəti sahəsində tövsiyələrin
təqdim edilməsidir. Bu layihənin səmərəli
həyata keçirilməsi məqsədilə Azərbaycan-Avropa
Şurası birgə İşçi Qrupu yaradılıb.
2005-ci ildə "Azərbaycanda milli azlıqlar üzrə
təhsil siyasəti" mövzusunda Avropa Şurası və
Azərbaycanın birgə yekun hesabatı dərc olunub. Hesabatda Azərbaycanda
milli azlıqlara öz dillərində təhsil almaları
üçün bütün lazımi şəraitin
yaradılması xüsusi qeyd edilmişdir. Eyni zamanda, milli azlıqların təhsili sahəsində
siyasətinin təkmilləşdirilməsi məqsədilə
hesabata konkret tövsiyələr daxil olunub. Layihə 2007-ci ildə başa çatmış,
150 nəfər müəllim və təhsil işçisi təlim
seminarlarında iştirak edib.
Avropa Şurası ilə Təhsil Nazirliyi arasında
2007-2009-cu illər üzrə əməkdaşlıq
proqramı çərçivəsində layihə həyata
keçirilib.
Layihənin əsas məqsədi Azərbaycanın
təhsil müəssisələrində mədəniyyətlərarası
və dinlərarası dialoqun tədrisi prosesinin təkmilləşdirilməsi,
bu sahə üzrə kurikulumların və müəllimlər
üçün tədris vəsaitinin hazırlanması olub.
Layihə çərçivəsində Təhsil
Nazirliyinin nümayəndə heyəti 2008-ci ilin 18-19 fevral
tarixlərində Strasburqda keçirilmiş Regional Konfransda
iştirak edib.
Konfransda layihənin işçi proqramı qəbul
edilmiş, eyni zamanda, qərara alınmışdır ki,
ilkin mərhələdə layihənin mahiyyətinin təhsil
işçilərinə və ictimaiyyətə
çatdırılması məqsədilə region ölkələrində
Avropa Şurası ekspertlərinin iştirakı ilə milli
konfranslar keçirilsin və müəllimlər
üçün treninqlər təşkil edilsin. İşçi Proqrama uyğun olaraq, Azərbaycanda
milli konfrans 2008-ci ilin 24-25 aprel tarixlərində Bakıda
keçirilib. Konfransda Avropa
Şurasının 5 eksperti, Azərbaycanın dövlət
qurumları, Təhsil Nazirliyinin tabeliyində fəaliyyət
göstərən elmi-tədqiqat və müəllimləri təkmilləşdirmə
institutlarının, qeyri-hökumət təşkilatlarının
nümayəndələri iştirak ediblər.
Bu layihə çərçivəsində 2008-ci ilin
19-20 iyun tarixlərində Bakı Pedaqoji Kadrların İxtisasartırma
və Yenidənhazırlanma İnstitutunda ümumtəhsil məktəblərinin
müəllimləri üçün mədəniyyətlərarası
və dinlərarası dialoqla bağlı mövzuların tədrisinə
həsr olunmuş treninqlər keçirilmişdir. Layihə
çərçivəsində 240 nəfər müəllim,
metodist, məktəb rəhbəri treninqlərdə
iştirak edib.
2010-cu il iyulun 22-23-də ATƏT-in Avstriyanın
paytaxtı Vyana şəhərində yerləşən
Katibliyində milli azlıqların təhsil problemlərinə
həsr olunan konfrans keçirilib. ATƏT-ə
üzv olan 56 dövlətin təmsilçilərinin
iştirak etdiyi həmin tədbirdə ölkəmizi təhsil
nazirinin müavinin rəhbərlik etdiyi nümayəndə heyəti
təmsil edib. Üzv dövlətlərdə milli
azlıqların təhsili, dərsliklərlə təminatı,
ali məktəblərə qəbulun vəziyyəti
və digər məsələlər konfransda əsas
müzakirə mövzuları olub. Konfransda Azərbaycanda
milli azlıqların təhsil məsələləri ilə
bağlı görülən işlər təqdir edilmiş
və bu sahədə bütün öhdəliklərin yerinə
yetirildiyi vurğulanıb.
Milli azlıqların təhsil problemləri Heydər
Əliyev Fondunun da diqqət mərkəzindədir. 2006-cı ildə
Heydər Əliyev Fondu "Təhsilə dəstək"
layihəsi çərçivəsində Qax rayonunun
Qax-İngiloy kənd orta məktəbinin 1-2-ci sinif şagirdlərinə
gürcü dilində nəşr edilən yeni dərsliklər
və məktəb ləvazimatı paylayıb. Fondun bu cür təşəbbüsləri növbəti
illərdə daha geniş miqyas alıb.
Qeyd edildiyi kimi, bu gün Azərbaycanda milli mənsubiyyətindən
asılı olmayaraq hər bir vətəndaşın
hüququ, o cümlədən də milli azlıqların təhsil
hüququ qorunur. Milli azlıqların dilinin, mədəniyyətinin,
təhsilinin inkişafı üçün dövlətin
müəyyən etdiyi strategiya uğurla həyata
keçirilir.
Cavid
Xalq Cəbhəsi.- 2016.- 27 dekabr.-
S.13.