Məhəmməd Əmin Rəsulzadə:
“Əsrimizin Siyavuşu”
“Xalq Cəbhəsi”
qəzetinin sayğılı oxucularına Azərbaycan Xalq
Cümhuriyyətinin ideoloqu və qurucusu Məhəmməd
Əmin Rəsulzadənin “Əsrimizin Siyavuşu” əsərindən
müəyyən parçaları ixtisarla təqdim edirik.
V yazı
İllərdən bəri anbara yığılan neft əvəzsiz
olaraq Rusiyaya aparıldı. Sarı bal,
şirniyyat, çay, şəkər, qumaş – nə varsa,
vaqonlara, gəmilərə yüklənərək Moskvaya
götürüldü. Xalqın həqiqi sərvəti,
varı-yoxu qəsb edildi, “pul” – deyə bolşevik
kağızları hər tərəfi sardı.
Çörək istəyən ac xalqa top və
çaxmaqlı tüfəng göstərdilər.
Bir-iki “müsəlman” komissarı pərdəsi
altında bütün idarə işləri rus agentləri və
məmurlarının əlinə keçdi. Məmləkəti
güya ki, Azərbaycan kommunist partiyası idarə edirdi.
Halbuki bu partiyanın söykəndiyi əksəriyyətlə
düşmən və xristian işçidən təşkil
olunan Bakı Sovetindən ibarət idi. İmzanı
Nərimanlar, Əliheydərlər atırdısa da, hökmləri
Mikoyanlar, Çorayevlər və Solovyovlar yazırdı.
Zahirən
qırmızı Azərbaycanın istiqlalı
tanınmışsa da: nə hüdud bəlli idi, nə də
Rusiyalı ilə Azərbaycanlının hüququ bir, Azərbaycan
ordusu 11-ci rus komandanlığına tabe, dənizçisi rus
admiralı Roskolnikovun əmrində. Adı müstəqil Azərbaycan
– özü Rusiyanın federativ bir hissəsi! Daha doğrusu,
muxtar bir vilayəti! Millətsevər Azərbaycan
Türkçülərinin vaxtiylə kimsəyə sözlə
inandıra bilmədikləri həqiqətləri bolşeviklər
işləri ilə isbat etdilər. Xalq həyəcana
gəldi. Aldanmış adam
qızğınlığı ilə dil və
dodağını dişlədi: fəqət iş-işdən
keçmiş, ox yayından çıxmışdı. Beləliklə, səbir kasası daşdı.
Gəncə, Tərtər, Qarabağ və Zaqatala
üsyanları meydana gəldi. Qızıl
bolşeviklər Nikolay generalı Levandovskinin mərifətiylə
üsyanı qanlı bir şəkildə yatırtdılar.
Çoluğa-cocuğa baxılmadı,
qarıya-qocaya acınmadı, Azərbaycanlı türk
qanı sel kimi axdı. Onu ermənidən
qurtaracaq deyə gözlədiyi qüvvə bu təmiz ürəkli
xalqı öz qanına buladı.
Bakının həyəcanını toplar,
çaxmaqlı tüfənglər, əjdahavari əmrlər,
yezidvari tədbirlərlə yatırdılar. Həbslər,
qeybə çıxmalar, edamlar başladı, Firəngis
tutulub qapalı bir evdə həbs edildiyi kimi, millətpərvərlər
də həbsə alındı. Müsavat
klubları bağladılıb bütün mallarına əl
uzandı və tərəfdarları qanundan kənar elan
olundu. Fəqət Türk
taxt-tacının qiyafəsinə girən bu qanlı cəllad
yalnız özünə qarşı mübarizə edən
türkçüləri deyil, ona aldanan Türkləri də
qəhr etdi. Hazır qüvvə -
Yardım alayı dağıldı. Türkiyəli
zabitlər qismən həbs olundu, qismən hüdud kənarına
çıxarıldı.
HAQSIZ QAN
YERDƏ QALMAZ
1 – Məfkurənin qüvvəti, Gavə
(Zöhhakın zülmünə qarşı xalqı
ayağa qaldıran məşhur iranlı dəmirçi),
Ergenekon, öksüz fikir, 2 – Fəlakətin dərsi, 3 – Son.
Haqsız qan yerdə qalmaz. Necə ki, Siyavuş
qanı qalmadı...İstiqlal nəşəsi fədailər
yetişdirir – necə ki, milli Türkiyə yetişdi. … Qonuşma və düşüncə susdurulmaz - necə
ki, inkvizisiya hüzuruna çıxarılan Qaliley susmadı.
Haqq, əsla qeyb olmaz – necə ki, Musa Firondan
qaçmağa müvəffəq oldu. Azərbaycan
istiqlal və cümhuriyyət fikrinin keçici bolşevik istilasının
yaxıcı, yıxıcı qüvvələrilə qəhr
olunacağını zənn edirsiniz.
Bakının hərarətli torpağında kök
salmış müqəddəs atəşi Quzğun dənizin
(Xəzər dənizi) dalğaları daimi olaraq
söndürməyə aciz olduğu kimi, Azərbaycan
türklərinin ağlına girən fikir və qəlbinə
yerləşmiş istiqlal hissini öldürməyə də
bolşevik cəlladları o dərəcədə acizdilər. Bir qüzey
rüzgarının zərbəsiylə dalgalanan Xəzər,
Bayıl burnundakı mavi atəşi söndürsə də
rüzgar keçib dəniz düzgün bir hal alanda, sadə
bir qığılcım kifayətdir ki, bu müqəddəs
atəş təkrar yansın, təkrar Bayıl burnunu
aydınlatsın (Bakı limanındakı buxtanın adı
Bayıldır. Su içərisindən dənizə
çıxan qaz, dəniz durğun olduğu zaman atəş
tutuntusıyla alovlanıb mavi bir işıqla yanır –
M.Ə.R.).
…İran Zöhhak bəlasına uğramışdı. Öz hakimiyyət
və istiqlalının qədrini bilməyən xalq cənabi-haqqın
qəzəbinə gəlmişdi. Zöhhak adından bir
hökmdar İranı cana doydurmuşdu. Bu hökmdar ilanlara tapınırdı. Gündə iki uşaq beynini o pis heyvanlara yedirirdi.
Zöhhakın zülmündən bezən
xalqın fəryadı göylərə
çıxmışdı. Xalqın
şərəfi, namusu, dini, milliyyəti, tamamilə
alçaldılırdı. Şəhərlinin
varı, kəndlinin mal-davarı əlindən
alınırdı. Burada Cəmşid
dinində olan nə qədər iranlı varsa qanundan kənar
elan edilmişdi. Yaxalananların özləri
həbs olunur, mallarına əl uzanır və uşaqları
ilana yedirilirdi. Xalq qorxudan Zöhhak dinini
görünüşündə qəbul etmişdisə də,
təriqətlərinə mənsub olan adamlarla gizlicə
toplanıb ibadətlərini yapırdılar.
Fəqət bütün bu zülm və təhlükələr
qarşısında iranlıların tək bir ümidi
vardı. O
ümidlə yaşayır, imanlarını gələcəkdə
doğacaq oparlaq günəşin hərarəti ilə
isidirdilərdi. Bu ümid Firidun idi. Cəmşidin anasız oğlu dağlara çəkilmişdi.
Zöhhakın sui-qəsdindən qorunurdu. Firidun, hər nə qədər dağlarda xalqdan
uzaq və gizli bir yerdə qalırdısa da, xalqın qəlbi
onun eşqi ilə çırpınır, gözünə
daima onun şəkli görünürdü. Onlar görünüşdə Zöhhakın
ilanlarına səcdə qılır, ürəklərində
isə Firidunun meydana çıxması üçün dua
edirdilər.
Vaxt gəldi, dəmirçi Gavənin
bayrağını bir ağac başına taxması kifayət
idi ki, bütün xalq onun arxasınca gəlsin. Firidunu dağlarda arayıb
tapsın və götürüb öz taxtına oturtsun! Azərbaycanlılar
türkdürlər: türklər də Ergenekon tilsimində
iki yüz il qaldılar. Nə
qədər çalışdılarsa da bir tərəfə
çıxmadılar. Geniş dünyaya həsrət
qaldılar. Fəqət yenə bir dəmirçinin
yaxşılığı kifayət idi ki, türklər dəmir
dağları əridib geniş dünyaya
çıxsınlar.
Əsrimizin Siyavuşu ölmüşsə də, onun
doğurduğu istiqlal fikri ölməmişdir. Bu fikrin tərəfdarları
indiki halda dağlarda, vətənlərindən uzaq məmləkətlərdə,
həbsxanaların qaranlıq və rütubətli güşələrində
qaçaq, qaçqın, köməksiz bir halda
yaşayırlar. İstiqlal və
hürriyyətimizin kövrək əlaməti o üç rəngli
istiqlal bayrağı zahirən yoxsa da, qorxudan bolşeviklik
ifadə edən gözlərin önündə olub, ürəklər
onun eşqi ilə çırpınmaqdadır.
Əlbəttə, Azərbaycan istiqlal fikri, müstəqil
Azərbaycan Cümhuriyyətinin işğal və
istilasına görə bu gün öksüzdür
(anasızdır). Fəqət dünyanın öksüzlərin
tale və iradəsi qarşısında dəfələrlə
diz çökdüyünü görmədikmi?
…Dünyanın ən böyük hökümətini meydana gətirən
Çingiz, Turanın Adsız bir öksüzü deyildirmi?
Yüz il əvvəl çeşidli xanlıqlar şəklində
hakimiyyətimizi qeyb etdiyimiz zaman bugünkü Azərbaycan
birliyinə malik deyildik. Yüz illik əsarət
dərsi ilə iki illik hürriyyət qovğası bizi
özümüzə tanıtdı. Birlik və
istiqlaliyyətimizin işarəsi olaraq əlimizdə
türklüyümüzü, müsəlmançılığımızı
və çağdaş bir xalq olduğumuzu göstərən
istiqlal bayrağı vardı.
Yazıqlar olsun ki, biz daha səpələnmiş
etiqadımızla, “Bir kərə yüksələn bayraq bir
daha enməz!”
- idealına etdiyimiz afərinləri
unutduq, canımız və malımız qorxusundan bu istiqlal
bayrağını bir bezə dəyişdirdik. İntriqaçı və zalım bir qüvvət
tərəfindən susdurulduq. Dilim gəlmir... təslim
olduq! Fəqət bu “təslim” bizi
qurtardımı? Canımız,
malımız, namusumuz qurtuldumu?
- Xeyr, ilk
zərbədə yerlə bir olanlar, yenə təslim fikrinin fədailəri
oldular.
Fəqət bütün bu fəlakətlərə rəğmən
bir şey qazanıldı. Bir təcrübə
meydana çıxdı. Elə bir təcrübə
ki, intiqamçı gözləri daima bir “dəmirçi”
arayır, elə bir xalq ki, hər ağacın ucunda bir
“Bayraq” görmək istəyir.
…
Bolşeviklərin bütün sərvət və zənginliyi
dağıdaraq hər kəsi, bir loxma çörəyə
möhtac etmək siyasətinin, bir əlində silah, bir əlində
çörək tutan bir şeytani siyasətin xalqı nə
kimi vasitələrlə bolşevik etdiyini görüncə,
Azərbaycan xalqı həmin Dəccalın gəldiyini
görür, bundan sonra tab edib Mehdinin gəlməsini gözləyir.
Azərbaycan Mehdisi xalqının idealından, milli
istiqlalından ibarətdir. Bolşevik Dəccalının
müdhiş zalımlığından bezən xalq, duyuram ki,
yanar bir ürəklə:
- Ah, bu
Mehdi nə vaxt gələcək? – deyə
soruşur.
Çox
diqqətlə dinləyirəm, yuxarıdan ilahi bir səs
cavab verir ki:
- Azərbaycan
bayrağı təkrar açıldığı, təkrar
dalğalandığı gün!
Əvət,
o gün, o böyük gün! Fəqət
indilik biz ümidimizi qırmayaq, o bayrağı qaldıracaq
başından keçən dəmirçiləri
hazırlayaq. Bunun üçün hər şeydən əvvəl:
“Yalan söyləməyin ruhumuza verdiyi qorxunu: “İş
düzəldən yalan, fitnə çıxaracaq doğrudan
daha yaxşıdır” – fəlsəfə əxlaqının
xarakterimizə verdiyi dözümü, ölüm qorxusunun
iradəmizə verdiyi zəifliyi uzaqlaşdırıb bədbəxt
olmayaq!
Qalileyə “Ah nə edim ki, bu lənətlənmiş
dünya fırlanır!” – iddiasını başı üzərində duran cəlladlardan
qorxmayaraq söylədən, Sokrata, imkanı varkən cismani
ölümü mənəvi ölümə tərcihlə
acı ölüm zəhərini içirdən: Həzrəti
Hüseynə bütün dost və qoruyucularını
itirdiyi halda təslim olmamaq cəsarətini verən: Həsən
Sabbahın fədailərinə dağ başından
atılmaq əfkəsini verən və nəhayət, Anadolu hərbinin
o şanlı qəhrəmanı Fəthi bəyə
komandanlıq əmrini bir neçə dəqiqə
yubatdığı üçün, qalibkən intihar etmək
igidliyini göstərən bir vəzifə hissi ilə
silahlanaq. Bilək ki, çoxdan
öldürüldüyü zənn olunan millətlərin birər-birər
dirildiyi, bu böyük məhşərdə ölmək istəməyən
millətləri diri-diri gömmək qətiyyən
mümkün deyil.
Bunun ən
böyük misalı qardaşımız
Türkiyədir. Əvət, ey vətəndaşlar! Və
dolayısıyla sizlər, ey gələcək nəsil, ey gənclik!
Ey əsrimizin Siyavuşunun böyümüş oğlu! Sənin öhdəndə böyük bir vəzifə
var. Səndən əvvəlki nəsil yoxdan bir bayraq, müqəddəs
bir ideal rəmzi yaratdı. Onu min müşkülatla
ucaldaraq dedi ki: “Bir kərə yüksələn bayraq bir daha
enməz!”
Bunu deyərkən o, bu günkü öksüzanə mənzərəni
hesaba almamış deyildi. Bu, onun tərəfindən
təsəvvür olunmuşdu. O, sənin o zaman bu
bayrağı gənc çiyinlərinə alıb məsumanə
bir tərzdə küçə-küçə
dolaşaraq: “İrəli, irəli Azərbaycan əsgəri”
– deyə əsgər kimi addım atmağını
görmüşdü və bu sözü cəsarətlə
söyləmişdi. Əlbəttə ki, sən
onun bu ümidini qırmayacaq, bu gün parlament binası üzərindən
Azərbaycan türklərinin yanıqlı türkülərinə
mövzu olmuş, ürəklərinə enmiş bu
bayrağı təkrar o bina üzərinə dikəcək.
Böyük Dəmirçinin geri
dönüşünü görüncə onun tərəfinə
keçəcək.
- Ya qazi və
ya şəhid olacaqsan.
(Lahıc, iyul
1920)
Xalq Cəbhəsi.- 2016.- 3 iyun.-
S.14.