“Rəis Rəsulzadənin rəssamlığının
kökü Məhəmməd Əmin Rəsulzadəyə
gedib çıxır”
Fazil
Mustafa: “Çünki o, bayrağımızda 3 möhtəşəm
ideyanı elə mükəmməl düzüb ki, onun mahiyyətini
anlamadan kimsə bütöv azərbaycanlı ola
bilməz”
Dünən Məhəmməd Əmin Rəsulzadənin
nəvəsi, əməkdar rəssam Rəis Rəsulzadənin
70 illik yubileyi ilə əlaqədar Beynəlxalq Mətbuat Mərkəzində
tədbir keçirilib. Tədbirdə BAXCP sədri, Qüdrət Həsənquliyev,
millət vəkilləri Fazil Mustafa, Vahid Əhmədov, Rafael
Hüseynov, yubliyarın sənət dostları, ziyalılar və
tələbələri iştirak edib.
Tədbirin
təşkilatçısı, tarix elmlər doktoru Nəsiman
Yaqublu bildirib ki, Rəis Rəsulzadə Azərbaycan mədəniyyətinə
və incəsənətinə böyük töhfələr
verib: “Azərbaycan ictimaiyyəti Rəis Rəsulzadəni Məhəmməd
Əmin Rəsulzadənin nəvəsi kimi tanıyır. 500-dən çox sənət əsərinin müəllifi
olan digər Rəis Rəsulzadə unudulub kənarda qalıb.
Biz düşündük ki, nəhayət, Rəis
müəllimi rəssam kimi ictaimiyyətə geniş şəkildə
təqdim edək. O, ata tərəfdən böyük Rəsulzadənin
nəvəsidirsə, ana tərəfdən nəsli də
Naxçıvanın tanınmış
ziyalılarıdır, Eynəli bəy Sultanov nəslindəndir.
O, 1882-ci ildə ziyalılar cəmiyyəti yaradaraq bu
mühitin maarifləndirilməsində rol oynayıb. Repressiyalar zamanı həm ana, həm də ata tərəfi
Qazaxıstana sürgün edilib. Rəis Rəsulzadə
Qazaxıstanda doğulub, Karakanda şəhərində təhsil
alıb. 3 yaşında anasını itirəndən
sonra həyatın çətinlikləri ilə
üzlışən Rəis Rəsulzadə məktəbdə
öz savadı ilə seçilib. Güclü
şahmatçı olub, rəsm əsərləri təkcə
Qazaxıstanda deyil, Moskavada da sərgilənib. Məktəbli ikən 50-yə yaxın əsəri
sərgilərdə nümayiş etdirilib. Orta məktəbi
bitirəndən sonra Bakıya qayıdıb və Əzim Əzimzadə
adına rəssamlıq məktəbində
oxuyub. 1969-cu ildə rəssamlıq məktəbini bitirəndən
sonra 2 il sovet ordusunda hərbi xidmət
çəkib. Kuznets mühitində də fərqlənmişdi,
onun xidmət göstərdiyi hərbi hissə tərtibatına
görə hərbi hissələr arasında 1-ci yeri
tutmuşdu. Bir sözlə, o, hansı sahədə
çalışıbsa, diqqəti özünə çəkə
bilib. Hərbi xidməti bitirəndən
sonra Azərbaycana qayıdıb. Bu nəslə
diqqət etmişəm, əzablı günlər yaşayan Rəsulzadələr
bütün varlığı ilə Azərbaycanı sevdiklərindən
ölkəmizə qayıdıblar”.
N.Yaqublu
qeyd edib ki, onun atası Azər Rəsulzadə də rəsmə
maraq göstərib: “Karaqandada bir rəsm əsəri
gördüm, od üzərində Məhəmməd Əmin
Rəsulzadə, külün üzərində isə Azər
Rəsulzadə yazılmışdı. Bu nəslin
odu daha da alışıb yanmışdı, külə
çevrilmədi. Novxanıda qonşu olan Mehdi
Hüsyenzadə Azər Rəsulzadə ilə yaxşı
dost idi. Hətta o, sürgünə göndəriləndə
onun yarımçıq sənət əsərlərini davam
etdirib, qonanarı da Qazaxıstandakı ünvanı öyrənib
Azər Rəsulzadəyə göndərib”.
Nəsimi
Yaqublu bildirib ki, Rəis Rəsulzadə Nadir Əbdürrəhmənovun
məsləhəti ilə Azərbaycan Padaqoji İnstitutunda bədii
qrafika ixtisası üzrə təhsil alıb: “Onun əsərləri
1975-ci ildən başlayaraq beynəlxalq sərgilərdə
nümayiş etdirilməyə başlayıb. 1977-ci
ildə onu peşəkarlığı və yüksək
qabiliyyətinə görə institutda dərs demək
üçün saxlayıblar. Hazırda
indiki Azərbaycan Dövlət Pedaqoji Universitetində dosent vəzifəsində
çalışmaqdadır. Pedaqoji fəaliyyəti
nə qədər peşəkardırsa, rəssamlıq fəaliyyəti
də o cür diqqətəlayiqdir. 1980-ci
ildə əsərləri Əfqanıstan, Polşa,
ABŞ-ın Hyuston ştatında nümayiş etdirilib.
O, öz işinə inanıb irəli gedib. 11 pillə
aşağıda yerləşən zirzəmidə 10 il ərzində yaşayıb, yüzlərlə
əsər yaradıb. Qonşular şübhələnib
ki, havasız yerdə necə çalışır. Rəis Rəsulzadə heç vaxt təmənna
ummayıb. Onun babası Məmməd Əmin
Rəsulzadə haqda Stalin də bu cür
düşünüb. Rəsulzadəni
Moskvaya özü ilə aparan Stalin ondan bir neçə dəfə
nəsə istəyib-istmədəiyini soruşur. Sonda dözməyib qayıdır ki, belə yaxın
dostuq, öz ehtiyacınızı dilə gətirib demirsiniz.
Doğrudan da heç vaxt ehtiyacını dilə
gətirməyib”.
Nəsiman Yaqublu bildirib ki, Rəis Rəsulzadənin fərdi
sərgisi açılmalı və onun əsərlərini
Azərbaycan ictimaiyyəti tanımalıdır.
Daha sonra
çıxış edən deputat Rafael Hüsyenov qeyd edib
ki, Rəis Rəsulzadə Azərbaycanın ən şərəfli
nəsillərindən birinin övladıdır: “Məni cəzb
edən nə onun məşhur şanlı soyadıdır, nə
də Azərbaycan dövlətçiliyinin təməlində
adları ucalan böyük şəxsiyyətlərdir. Məni cəlb edən Rəis Rəsulzadənin
özünün şəxsiyyəti və Azərbaycana
bağışladığı böyük irsdir. Məşhur soyadlar, adətən, yollar
açır. Tale elə gətirib ki, məşhur
soyadı, şanlı babası onun qarşısında nəinki
yollar açıb, bəzən maneələr, müqavimətlər
ortaya qoyub. O, nəyə nail olubsa, istedad və
ağlasığmaz əməksevərliyinin,
ardıcıllığın sayəsində olub. Bu inadkarlıq gərək insanlara nümunə
olsun. Milli Məclisdə təmsil olunuram,
bu dövlət və parlament varsa, bu dövlətin qurucusu
olan Məmməd Əmin Rəsulzadənin
övladlarının davam edən nəslinin bayramında
dövləti təmsil edən insanların olması vacibdir, rəmzdir.
Rəis Rəsulzadə gəncliyindən
dünyaya rəssam kimi baxmağa başladı. Bir neçə yüz əsərinin əksəriyyətini
görmüşəm. Düşünürəm
ki, bu əsərlərin mayası haradan gəlir, niyə
başqa cür yox məhz bu cür rəssamdır. Şairlik, rəssamlıq, sənət istedadı
qanda olur və haçansa üzə çıxır. Məmməd Əmin Rəsulzadənin həyat
yoldaşı da, bacısı da incə rəng duyumu olan
insanlar idi. Rəis Rəsulzadənin
yaradıcılığında əsas yer tutan məqam mənzərələrdir
və rəng bolluğudur. Qarabağda rəng
əlvanlığı səsdə təzahür edir. Rəssamların əksəriyyəti rəng
baxımdan xəsis olan Abşeron və Naxçıvan
torpağından çıxır. Mənşə
etibarilə Rəis Rəsulzadə bir tərəfdən abşeronlu,
digər tərəfdən naxçıvanlıdır”.
Deputat
Vahid Əhmədov bildirib ki, Rəisl Rəsulzadənin bəxti
ondan gətirib ki, Məhəmməd Əmin Rəsulzadənin
nəvəsi kimi dünyaya göz açıb: “Müstəqil
dövlətimizin qurucusu onun babası olub. 1992-ci
ildə Əbülfəz Elçibəy prezident seçiləndə
ilk qərarlarından biri Rəsulzadə ailəsinə bəraət
verilməsi ilə bağlı sərəncam oldu. Bu nəslin
əksər hissəsi 1937-ci il repressiya
qurbanı olmuşdu. Əbülfəz bəy həmin
insanların bəraət alması üçün sərəncam
imzaladı. Azərbaycan tarixində Məmməd
Əmin Rəsulzadəyə layiqincə qiymət verməmişik.
Onun haqda müsbət və mənfi fikirlər
var. Müstəqil Azərbaycan olmağımızda onun
xüsusi rolu var. Tariximizi də unutmamalıyıq. Tarixçilər, alimlərimizlə söhbətimizdə
deyirəm ki, tarixi elə yazmalıyıq ki, həqiqəti əks
etdirsin, yalançı tarix olmasın. Məmməd
Əmin Rəsulzadənin yubileyi ilə bağlı son vaxtlar
tədbirlər keçirildi, ancaq bu, kifayət deyil. Hesab edirəm ki, gənclərimiz ona bizdən
çox qiymət verir. Rəis Rəsulzadənin
də əsərlərinin sərgisini geniş şəkildə
təşkil etməyi düşünürük. Necə ki Nadir Əbdürrəhmanovu, Tahir Salahovu
görkəmli rəssam kimi tanıyırıq, onun da əsərlərini
ictimaiyyətə təqdim etməliyik. Mədəniyyət
xadimləri üçün verilən adlar gəldi gedərdir.
Tarixdə qalan Məmməd Əmin Rəsulzadə
və onun nəvəsi olmaq adıdır”.
Cəfər
Cabbarlının nəvəsi Qəmər Seyfəddinqızı
deyib ki, nümayiş olunan əsərləri ilə Rəis Rəsulzadənin
zəngin mənəviyyatlı insan olduğu bir daha kəşf
edildi: “Babam Cəfər Cabbarlı demokratik respublikanın
quruculuğundan fəal iştirak edib. Məmməd
Əmin Rəsulzadə ilə çox yaxın
tanışlığı vardı, ailələr bir birinə
rəğbətlə yanaşırdılar. Rəis müəllimi gözəl əsərlərinə
görə və yubileyi münasibətilə təbrik edirəm”.
Deputat
Fazil Mustafa söyləyib ki, nəinki Rəis Rəsulzadə
hər bir azərbaycanlı Məhəmməd Əmin Rəsulzadə
yolunu və əqidəsini daşıyır: “Azərbaycan
cümhuriyyəti qurulanda heç Azərbaycan adı belə
yox idi. Oğuzustan adı üzərində
dayanmışdılar. Məhəmməd Əmin Rəsulzadə
bu adı kəşf edərək dövlətə verdi. Rəis Rəsulzadənin rəssamlığının
kökü Məhəmməd Əmin Rəsulzadəyə
gedib çıxır. Çünki o,
bayrağımızda 3 möhtəşəm ideyanı elə
mükəmməl düzüb ki, onun mahiyyətini anlamadan
kimsə bütöv azərbaycanlı ola
bilməz. Rəis bəyin həyat yolu ilə tanış
olanda insanın nələrə qadir olduğunu nümunə
olaraq görə bilirik. Məmməd Əmin Rəsulzadə
haqda müxtəlif böhtanlar səsləndi, amma həyatını
diqqətlə izləyəndə görürsən ki, bu
insan hansı şəraitdə olursa olsun,
ziyalılığından geri çəkilməyib. Stalin, Atatürk belə onun ziyalı modeli
qarşısında heyrətləniblər. Enişdə belə azacıq da dəyişmədi.
Onun varisliyi yaşadılmalıdır”.
Daha sonra
tədbirdə Rəis Rəsulzadənin həyat yoluna həsr
edilən qısa videoçarx nümayiş etdirilib.
Xalq cəbhəsi.-
2016.- 2 noyabr.- S.7.