“Ölkə parlamentli
respublika modelinə keçməlidir”
Qüdrət
Həsənquliyev: “Hakimiyyət hələ də
güclüdür və o çəkinmədən islahatlara
gedə bilər”
Bütöv
Azərbaycan Xalq Cəbhəsi Partiyasının sədri, millət
vəkili Qüdrət Həsənquliyevin müsahibəsinin
davamını oxucularımıza təqdim edirik
- Ölkə
parlamentli respublika modelinə keçməlidir. Neçə
illərdi biz bunu söyləyirik. Biz
partiya olaraq bu məsələni qaldıranda nə
Gürcüstanda, nə Qırğızıstanda, nə Ermənistanda
heç müzakirə mövzusu da deyildi. Amma sonradan bu ölkələrin hamısı
parlamentli respubnlika modelinə keçdilər. Azərbaycan
hökuməti parlamentli respublika modelinə keçə
bilmirsə, ən azından Ukrayna modelinə keçməliyik
. Doğrudur, Ermənistanda Sərkisyan
öz hakimiyyətinin ömrünü uzatmaq üçün
islahatlara getdi, amma bu dəyişiklik gələcəkdə
Ermənistanın demokratikləşməsinə yol
açmış olacaq. Azərbaycan da bu
prosesdən geri qalmamalıdır. Biz siyasi
islahatlar məsələsində Gürcüstan və Ermənistandan
geridəyik. Bizdə də bu istiqamətdə islahatlar
aparılacağı təqdirdə çox qısa bir
müddətdə ölkədə real inkişafa nail ola biləcəyik. Çünki
ölkənin geniş potensialı var və Gürcüstanla
Ermənistandan fərqli olaraq çox ciddi nəticələr
əldə oluna bilər. Bu islahatları
aparmaq üçün də ilkin növbədə kadr islahatlarına
gedilməlidir. Yeni dünyagörüşə
malik insanlar hökumətə cəlb olunmalıdır. Peşəkar mütəxəssislər QHT sektorunda
da var, yəni özünün proqnozları və analitik
yazıları ilə yaxşı mənada özünü təsdiq
etmiş iqtisadçılar, hüquqşünaslar, digər
peşə sahibləri var. Hətta siyasi baxışlarına
baxmadan partiyalardan da mütəxəssislər cəlb etmək
olar. Nəticədə bir milli birlik
hökuməti formaslaşdırmaqla çox böyük
nailiyyətlərə imza atmaq mümkündür. Hökumətin qəbul etdiyi qərarlara geniş
ictimai dəstək olmalıdır. Ona görə də
nə qədər ki, gec deyil, bir an belə
yubanmadan həmin islahatlara başlamaq lazımdır. İqtidar islahatlara güclü olduğu dövrdə
getməlidir ki, bu addımlar təzyiqin nəticəsi kimi
yozulmasın.
-Maraqlıdır,
hər zaman siz bunu qabardırsınız. Yəni
bu gün ölkədə baş verən 21 dekabr
devalvasiyasından sonradamı Siz bu iqtidarın güclü
olduğu qənaətindəsiniz?
-Bəli,
mən hesab edirəm ki, hakimiyyət hələ də
güclüdür və o çəkinmədən islahatlara
gedə bilər. Əgər xalq kütləvi
şəkildə hökumətə qarşı
çıxmırsa, deməli, o hələ də
güclüdür. Amma etiraz aksiyaları
başlayandan sonra artıq hökumətin atdığı
addımlar həmin effekti verməyəcək. Mən sizə dəfələrlə demişəm
və təcrübə də göstərir ki, əgər
insanlar küçələrə axışaraq hökumətdən
hansısa addımların atılmasını tələb edirsə,
hökumət də hansısa qərarları həmin təzyiqin
altında qəbul edirsə, əksər hallarda bu gedişat
ölkəni xaosa sürükləyir. Ona
görə ki, bir tələbi yerinə yetiriləndə
insanlar növbəti tələblə meydanlara
atılırlar və bu da sonda vəziyyətin nəzarətdən
çıxmasına da gətirə bilir. Amma indi hesab
edirəm ki, Azərbaycan xalqının böyük hissəsi
oturub səbrlə gözləyir ki, hökumət hansı
addımlar atacaq, islahatlar necə aparılacaq...
-Yeri gəlmişkən,
əyalətlərdən etiraz aksiyaları ilə
bağlı həyəcanlı xəbərlər gəlir...
-Bu
aksiyalar spontan baş verir və onu mənim nəzərdə
tutduğum etiraz aksiyası ilə müqayisə etmək
olmaz. Ona qalsa hətta əvvəllər neft
milyardlarının ölkəyə axdığı dövrlərdə
də bəzi rayonlarda bu və ya digər səbəbdən
belə aksiyalar olub. Söhbət kütləvi
etiraz aksiyalarından, hansısa sosial partlayışlardan
gedir. Belə bir təhlükə yoxdur və
inşallah heç olmayacaq da. Amma ümid
edirəm ki, hökumət nəhayət
çağırışlara cavab verməlidir. YAP
üzvlərinin bəzilərinin söyləməsi ki, bizim
müxalifətin təkliflərinə ehtiyacımız yoxdur,
demokratik ölkələrdə adətən bu tipli bəyanatlar
verilmir. Əksinə, müxalifətlə əməkdaşlıq
edilir. Iqtidarla əməkdaşlığa
hazır olan qüvvələr var, heç olmasa bu qüvvələrlə
əməkdaşlıq edilməlidir. Yoxsa
bu günədək hökumət onu təqib edən neqativ
sterotiplərdən qurtara bilməsə vəziyyətdə
dönüş olmayacaq.
-Hətta
hakimiyyətin legitimliyini tanısa da ona qarşı radikal
mövqedə duran qüvvələr də var ki, sanki YAP rəhbərliyi
onlarla dialoqdan çəkinir. Yəni ölkənin
birnci şəxsinin onları yırtıcı qüvvə adlandırması
hakimiyyət təmsilçilərini qarşı tərəfə
doğru addım atmaqdan çəkindirir.
-Əlbəttə, ölkədə birinci şəxsin
iradəsindən çox şey asılıdır. Amma mən hər
şeyi də birinci şəxsin adıyla bağlamağa
ehtiyac görmürəm. Tutaq ki, mən hesab etmirəm
ki, sabah iqtisadiyyat və sənaye naziri Vüqar Bayramovu,
Rövşən Ağayevi, Azər Mehtiyevi və adını
çəkmədiyim digər tanınmış
iqtisadçıları dəvət edərək onların təkliflərini
dinləsə, onlarla müzakirələr aparsa, bu, prezidentin qəzəbinə
səbəb ola bilər. Kimsə buna görə
Şahin Mustafayevi savadsızlıqda ittiham edəcək ki, bu
iqtisadçıların köməyinə möhtac olub?
Axı belə bir şey kimin ağlına gələ
bilər? Dünyanın hər yerində ən
ağıllı adamlar və öz işlərinin
uzmanları belə yenə də maraqlı olurlar ki, müxtəlif
fikirləri eşitsinlər, görsünlər və ən
doğru qərarların qəbulunda bu tövsiyyələr
onlara yardımçı olsun. Ona görə
də dünyanın ən ağıllı adamlarının
yanında kollegial qurumlar olur, xalqımızın da bir hikmətli
məsəli var ki, ağıl ağıldan
üstündür. Ağıllı nazir
belə müzakirələrə açıq olmalıdır
və oradan lazım olan təkliflərdən bəhrələnməlidir.
Bu gün bizim əksər nazirlərdə bu
bacarıq və uzaqgörənlik yoxdur. Bu
da yoxdursa, yəni prezident görürsə ki, komandasından
belə təşəbbüslər gəlmir, onun özü
bu barədə göstəriş verməlidir. Parlamentin özündə də kifayət qədər
peşəkarlar var. Söhbət təkcə müzakirələrin
iqtisadçılarla aparılmasından getmir ki. Düşünürəm ki, partiya sədrləri
ilə də bu istiqamətdə müzakirələr
aparılmalıdır. Yəni necə etmək
lazımdir ki, bu islahatlara həm də ictimai dəstək təmin
edilsin. Unudulmamalıdır ki, ictimai dəstək
olmadan heç bir təşəbbüs, heç bir islahat
gözlənilən effekti verə bilməz. Məncə indi ölkədə yaranmış vəziyyəti
də böhran kimi qəbul etmək doğru deyil, iqtisadiyyatda
yaranmış çətinliklər kimi qəbul edilməlidir.
Hökumətin qərarsızlığı
kütləvi iğtişaşlara, etiraz aksiyalarına gətirib
çıxaracaqsa, ölkədə idarəetmə çətinləşəcəksə,
o zaman bu prosesləri böhran kimi xarakterizə etmək olar.
Yəni bu gün tutaq ki, Yunanıstanda baş
verənlər hələ Azərbaycanda baş verməyib və
buna görə də hökumət ətrafımızda
yaşananlardan nəticə çıxararaq proseslərin
böhrana qədər gedib çatmasına imkan verməməlidir.
Hələ nə qədər ki, bizdə belə
bir iqtisadi-siyasi böhran baş verməyib, gözlənilən
kadr və struktur islahatlarına gedilməlidir. Mən dəfələrlə demişəm ki, bu qədər
nazirliklər nəyə lazımdır?
- Prezident
müşavirədə dedi ki, struktur islahatlarına gedilməlidir.
- Zaman
gedir axı. 21 dekabr devalvasiyasından 20 gün
keçib, amma hökumət hələ də var-gəl edir.
Etiraf edək ki, son illər Azərbaycanda
hamının bu və ya digər formada hiss etdiyi ən mükəmməl
və müsbət qərarı ASAN Xidmətin
yaradılması olub. Ondan başqa hələlik
görsənən ciddi bir dəyişiklik yoxdur. Azərbaycanda maksimum 10 - 11 nazirliyə, 3-4 komitəyə
ehtiyac var. Yubanmadan özəlləşdirməyə
başlanılmalıdır. Oradan gələn
pulları da qeyri-neft sektoruna yönəltmək
lazımdır. Eyni zamanda kimya sənayesi
ilk növbədə inkişaf etdirilməlidir. Ona görə ki, özümüzün keyfiyyətli
xammalımız var və neftin qiymətinin su qiymətinə
olduğunu, qarşıdakı bir neçə ildə hələ
bu cür aşağı qiymətin mövcud
olacağını nəzərə alaraq xammalı xaricə
ucuz satmaqdansa təcili olaraq kimya sənayesini dirçəltmək
lazımdır. Mən dəfələrlə
demişəm bu barədə ki, biz səhvən gedib
Türkiyədə kimya kompleksi tikdik və 7 milyard dollar
yatırdıq oraya. Mən hər zaman bu
layihənin əleyhinə olmuşam ki, niyə onu Türkiyədə
tikincə elə Qaradağda tikmirdik ki, on minlərlə vətəndaşımız
işlə təmin edilsin? Yenə də gec deyil və mən
hesab edirəm ki, təcili olaraq hətta region dövlətlərinə
də ixrac edəcəyimiz keyfiyyətli yanacaq, sürtkü və
motor yağları, avtomobil təkərləri, plastik borular,
kauçuk təsərrüfat malları istehsal edən
texnologiyaları gətirib qısa zamanda istehsala
başlamalıyıq. Bu sadaladığım məhsullara
hər yerdə ehtiyac var və kifayət qədər valyuta gətirən
məhsullardır. Bundan əlavə kənd
təsərrüfatının özündə indiki kimi
kosmetik deyil, ciddi işlərə başlanılmalıdır.
Təsəvvür edin, fermerlərə hektara
görə subsidiyalar verilir. Rayonlarda min
hektarlarla torpaq sahibi olan icra başçıları və ya
onların yaxın adamları var ki, həmin torpağı nə
əkmirlər, nə becərmirlər, ancaq hər hektara
görə subsidiya alırlar. Sual olunur ki,
niyə hektara görə verirsiniz bu subsidiyaları? Olmazmı ki, hazır məhsula görə verəsiniz?
Səbəbi də hamıya bəllidir. Yoxsa guya bunların ağlına gəlmir ki,
torpağın sahəsinə görə deyil, məhsulun həcminə
görə subsidiya verilməsi daha doğrudur? Ona görə də həmişə deyirəm ki, hər
sahəyə uyğun mütəxəssislər
qoyulmalıdır. Sizə açıq
deyirəm ki, korrupsiyaya qarşı mübarizə gücləndirilsə,
ancaq bu halda real nəticəyə nail olmaq
mümkündür. Təsəvvür edin, hələ
korrupsiyaya qarşı komissiya yaranandan təklifimiz var ki,
korrupsiyanın subyekti ola biləcək vəzifəli
şəxs korrupsiya komissiyasının üzvü ola bilməz.
Əgər sən bir vəzifə
daşıyırsansa, həmin vəzifəyə görə
nə vaxtsa rüşvət ala bilərsənsə, digər
korrupsiya əməlləri törətmək imkanın varsa,
sənə korrupsiya cinayətlərinə görə ittiham
elan oluna bilərsə, sən hansı haqla həmin komissiyaya
üzv olursan? Həmin komissiyaya tam müstəqil,
heç bir əlavə dövlət vəzifəsi olmayan
mütəxəssislərdən təşkil
olunmalıdır. Prezident müşavirədə
tenderlərin nə vəziyyətdə olduğundan
danışdı. Yadınızdadırsa
bir dəfə bu məsələ mətbuatda da ciddi
müzakirəyə səbəb oldu ki, hansısa bir məktəbi
ABŞ və ya Yaponiya səfirliyi neçəyə tikib,
bizim hökumət həmin məktəb kimi məktəbi
neçəyə tikib. Bizimkilərin bir
neçə dəfə baha qiymətə tikdikləri üzə
çıxdı. Mən dəfələrlə
parlamentin tribunasından da məsələ
qaldırmışam ki, əgər hansısa bir rayonda xəstəxana
tikmək zərurəti varsa, niyə vəsaitin
hamısını büdcədən ayırıb əksəriyyətini
də korrupsiya yemi edirsiniz? Şəffaf müsabiqə
elan edin və sahibkarlara da açıq deyin ki, kim
öz puluyla bunu tikə blər? Görsən ki, tərəddüd
edirlər, soruşursan ki, yaxşı, neçə faizini sən
boynuna götürürsən, qalanını dövlət sənə
kredit formasında versin? Yəni bir var dövlət
xəstəxana tikə, bir də var dövlət sahibkara
lazımi krediti verə, sonra xəstəxana işlədikcə
həmin pulu geri qaytarsın. Bu, dünyada
uğurla sınaqdan keçirilmiş bir praktikadır. Bu gün Türkiyədə də belədir,
Almaniyada da, Amerikada da. Biz təcili olaraq bu
istiqamətdə işlər görməliyik. Amma görünən odur ki, hələ birinci
devalvasiyadan keçən 10 ay ərzində həddindən
artıq zaman itirilib. Heç olmasa indi bu istiqamətdə
təxirəsalınmaz tədbirlər görülməlidir.
Xalq Cəbhəsi.- 2016.- 15 yanvar.-
S.3.