“Hamı özünə bəstəkar
deyir, onların yanında bəstəkaram deməyə
utanıram”
Eldar
Mansurov: “İndi musiqiləri aranjemançılar yazır, bəstəkarları
hörmətdən salıblar”
Xalq
artisti Eldar Mansurovun APA-ya müsahibəsi
- Eldar
müəllim, bir müddətdir,
görünmürsünüz, nə yenilik var?
- Necə
deyərlər, yaşayırıq. Yeniliklər həmişə
var. Mən yaradıcılıqda planla yaşayan adam olmadığıma görə, hansı
işlər olacaq, gələcək yeniliklər nədən
ibarətdir, o haqda danışmağa çətinlik çəkirəm.
-
Teatrlarla əməkdaşlığınız varmı? Siz
bir neçə tamaşaya musiqi yazmısınız...
-
Açığı, teatrla son vaxtlar ara-sıra məşğul
oluram. Teatrda işlərim 80-90-cı illərdə
olub. 2000-ci illərdə az da olsa, əsasən
Mərahim Fərzəlibəyovla bir yerdə
çalışmışıq. Nəyə
görə Mərahimlə? Biz həm
dostuq, həm də Mərahimdən başqa tək-tək
teatr rejissorları, teatr direktorları mənə müraciət
ediblər. Bir dəfə Amaliya Pənahovanın
teatrı üçün, bir dəfə də Rövşən
Almuradlının tamaşası üçün musiqi
yazmışam. Mən bir tendensiyanı
müşahidə edirəm. Bu,
keçmişdə də var idi. Hərənin
bir dostu vardı, onlar da özününküləri
çağırırdılar. Düzü,
belə şeyin əleyhinə deyiləm. Amma
məsələ ondadır ki, eynilikdən çıxmaq
üçün rejissor nəyə görə başqa bəstəkarlarla
işləməsin? Başqa bəstəkar
olanda rejissorun tamaşalarının rəngi dəyişir.
Bunu etmirlər. Yəqin səmimiyyətimə
inanarsınız: bunu özümə görə demirəm. İstəyirlər çağırsınlar, istəmirlər,
çağırmasınlar. Artıq həvəsim
də yoxdur.
- Həvəsim
yoxdur desəniz də, içinizdəki o ehtiyacı hiss
etdim...
- Yazmaram
demədim. Belə desəm, qeyri-səmimilik
olar. Vacib olan bəstəkarın hansı
rejissorla işləməsidir. Bu gün
yaxşı rejissor çox azdır. Onların
da öz adamları, öz dostları var. Musiqinin klassik
janrından başqa bütün janrlarında həvəskarlar
düşüb ortalığa. İndi
musiqiləri aranjemançılar yazır. Hamısı da maliyyəyə bağlı məsələlərdir.
Çünki bəstəkara gərək pul verəsən.
Belə deyim, yaxşı mal bahalı olur.
Bu gün bəstəkarları hörmətdən
salıblar. İşlərin
hamısını aranjemançılar görür.
- Hörmətdən
düşməyin ağrısını gündəlik həyatınızda
hiss edirsiniz?
- Çəkilmişəm
kənara, görüm, bunun axırı necə olacaq? Yalandan deməklə deyil ki, Azərbaycan musiqisi
uğur qazanır. Vallah, nə o
ifaçılar qalıb, nə də o bəstəkarlar.
Qalan tək-tək adamları da kino və teatr
musiqisindən o qədər uzaqlaşdırıblar, vəziyyət
bu yerə gəlib çıxıb.
- Köhnə Bakının xiffətini çəkən
adamlar çoxdur. Müsahibədən əvvəlki söhbətimizdə
hiss elədim ki, sizin xiffətiniz başqalarınkına
oxşamır...
- Mən
köhnə Bakının adamıyam. İndiki
mərmərli Bakı mənim şəhərim deyil. Yayın möhkəm isti günlərindən birində
bulvara getmişdim. Fontanın yanında dayandım ki, su
dəysin, bir az sərinlənim. Bir oğlan üstümə gəldi ki, burda
dayanmayın, olmaz. Sən demə,
bulvarın direktoru deyib, camaatı bura yaxın getməyə
qoymayın. Dünyanın hər yerində
yaşıllığın üstündə gəzirlər,
bizdə fontanın yanında dayanmağa qoymurlar. Bunların hamısı yalançı gözəlliklərdir.
Yaxın durmayın, uzaqdan baxın, gedin. Ona görə mənim Bakım başqa idi. Mənim
şəhərimdə səmimi insanlar, kişi
adamlar var idi.
-
İçərişəhərdə doğulan adamın belə
şeyləri qəbul etməyi ikiqat çətindir...
- Hərdən
gedirəm. İçərişəhər də
o deyil. Məsələn, indi İçərişəhərdə
yaşamaram. Əxlaq qaydaları,
insanların münasibəti, mühit dəyişib. Mən
içərişəhərli balası, hərdən yas yerinə
gedirəm, şlaqbaumun arxasında dayanan adam
girəndə də beş manat istəyir, çıxanda da. Üç-beş nəfər tanınmış
içərişəhərli qalıb, onlara da belə
münasibət göstərilir.
“Atam
dünyasını dəyişməmişdən qabaq bəzi
ağzıgöyçəklər deyirdilər, Eldara musiqiləri
atası bəstələyir”
- Sizin
dövrünüzlə müqayisədə bir gənc
üçün bəstəkar kimi yetişmək, tanınmaq
çətindir?
- Bu
gün bəstəkarlıq ən hörmətsiz sənətdir.
Məsələn, istəmərəm hansısa
gənc Eldar bəstəkar olsun. İndi
hamı özünə bəstəkar deyir. Onların yanında bəstəkaram deməyə
utanıram. Təhsili olmayan, savadı olmayan adam da özünə bəstəkar deyir.
- Nə
vaxt hiss etdiniz ki, sizi atanıza görə yox,
özünüzə görə tanıyırlar?
- Mənə
elə gəlir, atam rəhmətə gedəndən sonra. Atam dünyasını dəyişməmişdən
qabaq bəzi ağzıgöyçəklər deyirdilər,
Eldara musiqiləri atası bəstələyir. Mənim atam tarçalan idi, xalq musiqiləri,
muğamlar ifa edirdi. Mən isə estrada
musiqisi yazırdım. Atam dünyasını dəyişəndən
sonra o adamlara deyirdim, yaxşı, Bəhram Mansurov yoxdur, mənim
üçün mahnını indi kim
yazır? Bəzən deyirlər, sənin
şah əsərin “Bayatılar”dır. Elə
düşünmürəm. Mənim
şah əsərlərim başqadır. Sadəcə,
“Bayatılar” çox məşhurlaşdı, oxundu. Mənim daha yaxşı musiqilərim var.
- Eldar
müəllim, bu sualı bəstəkara vermək bəlkə
yaxşı çıxmır, amma cavab verəcəyinizə
inanıram: məşhur olan, amma ciddi musiqi kriteriyalarına
görə zəif qiymətləndirdiyiniz əsəriniz var?
- Zəif
deyə bilmərəm, amma... Bilirsiniz necədir, bəxti gətirən
və bəxti gətirməyən əsərlərim var.
Əsər də insan kimidir: naxışı ya gətirir, ya
gətirmir. Məsələn, “Bayatılar”ı
yazanda eyni vaxtda Firəngiz Rəhimbəyovanın oxuduğu
“İnanıram sevgiyə” mahnısını da
yazmışdım. “Bayatılar”ın bəxti
gətirdi, o birinin yox. Mənim aləmimdə
“İnanıram sevgiyə” daha üstündür. Daha doğrusu, heç yanbayan qoymaq olmaz. Sadəcə, naxışı gətirmədi.
Taledir də...
- Bizim
musiqi tariximizdə istedadlı, amma naxışı gətirməyən
bəstəkarlar da olub...
-
Çox olub, amma ad çəkib onların ailələrini
narahat etmək istəməzdim. Ailələri
düşünmür ki, onlar naxışı gətirməyən
bəstəkardırlar. Heç kimin xətrinə
dəyməmək üçün susmağım
yaxşıdır.
- İstəyirəm
bir az da ailəniz, atanız haqqında
danışaq...
- Tək-tək
adamlar var idi ki, bizim evdə olmayıb. Zakir
Bağırov mədəniyyət naziri olanda xaricdən gələn
qonaqları qarşılamağı atama həvalə edirdi.
Bizim evdə aşı köhnə qayda ilə
- qaşıqla yox, əllə yeyirdilər. Macarıstandan bir
bəstəkar gəlmişdi, görüb hamı əllə
yeyir, bu da ha çalışıb, alınmayanda, aşı götürüb töküb ovcunun
içinə, başlayıb yeməyə. (Gülür).
Yadımdadır, atam ona deyirdi, bundan sonra səndə
alınmaz, gecdir. Mən xoşbəxt
adamam ki, evimizdə böyük sənətkarları
görmüşəm. Seyid
Şuşinski, Qurban Pirimov, Yavər Kələntərli, Mirzə
Mansur, Fikrət Əmirov, Əlövsət Sadıqov və
başqaları. Ailənin ilki olduğuma
görə, ad günlərimi təmtəraqla keçirirdilər.
On altı kvadratmetrlik otağımıza 30-40 nəfər adam sığışırdı. Atamın
bir xasiyyəti vardı: evə qonaq gələndə bizi
oturdurdu divanda ki, qulaq asın. Mənim Eldar
Mansurov kimi yetişməyimdə belə şeylərin
böyük rolu olub.
- Sizin
ananız da tar çalıb...
- Bizim evdə
tarı hamı çalıb. Anamla atam tar məktəbində
tanış olublar. İllər
keçəndən sonra uşaqların hərəsi bir sahəyə
meyl göstərdi. Mən pianonu
seçdim, oldum bəstəkar. Konservatoriyada
oxuyanda düşünürdüm ki, ciddi musiqi bəstəkarı
olacağam. Deyir, sən saydığını say,
gör, fələk nə sayır. Bir müddət
estradadan, rokdan uzaqlaşmışdım, sonra yenə
qayıtdım mahnı bəstələməyə. O da
necə oldu? Bir dostum var idi, Azərbaycan
Televiziyasında bədii rəhbər işləyirdi. Ciddi musiqilərimi göstərirdim ki, bunları
alsınlar və mən həmin əsərlərimi radionun
fondu üçün yazdıra bilim. Bir gün mənə
dedilər, sən get, mahnı yaz gətir görək, sonra ciddi
əsərlərinə baxarıq. Dedim, necə yəni, mənə
qiyməti mahnı ilə verəcəksiniz? Bir il
uzaq düşdüm, heç yerə getmədim. Bir gün
anam dedi, demirlər ki, yaz? Yaz, sübut elə
ki, bunu da bacarırsan. Bəxtimdən o
mahnıların hamısı tutdu. Yavaş-yavaş
mahnılarımı Flora Kərimova, Elmira Rəhimova,
Yalçın Rzazadə, Mirzə Babayev oxudu.
“Utanırdım
deyəm ki, Müslüm, mahnımı oxu”
-
Şövkət xanım cavan vaxtı
yazdığınız mahnını oxumaqdan imtina edib...
- Hə, olub belə bir hal. Özü də təkcə Şövkət Ələkbərova olmayıb. Məni ən çox yandıran odur ki, Müslüm Maqomayevin, Rəşid Behbudovun dövründə bəstəkarlıq etmişəm, amma müəyyən səbəblərdən onlara mahnı verməmişəm. Məsələn, Rübabə Muradova bizim evin adamı idi, həmişə deyərdi, mahnı ver, oxuyum. Deyirdim, Rübabə xanım, mən estrada yazıram. Cavab verirdi ki, olsun, sən ver, oxuyacağam. Müslüm Maqomayevlə salam-kalamımız var idi, mənə münasibəti yaxşı idi. Amma utanırdım deyəm ki, Müslüm, mahnımı oxu. Mənə elə gəlirdi, münasibətlərdən istifadə edib kiməsə mahnı sırımaq olmaz. Belə şeyi heç vaxt sevməmişəm. Amma indi görürəm, çox adam bu sənətkarlara mahnılarını oxudublar. Həyatdır də...
- Ədəbiyyat adamlarından kiminlə dostluq etmisiniz?
- Mahnılarımın sözlərini yazan adamların əksəriyyəti ilə dostluğum, münasibətim olub. İbrahim Göyçaylı, Dəmir Gədəbəyli, Vahid Əziz, Baba Vəziroğlu, Nüsrət Kəsəmənli və başqaları. Bəxtiyar Vahabzadənin qonağı olanda həmişə deyərdi, biz səninlə yaradıcılıq dostuyuq. Mən Bəxtiyar müəllimi atam kimi çox istəyirdim... Əvvəllər çox kitab oxuyurdum. İndi gözümə, təzyiqimə görə oxuya bilmirəm.
““Yenə o bağ olaydı” şeirinə yazılan mahnıların heç biri alınmayıb”
- Kimləri oxumusunuz?
- Düzünü deyim, bizim yazıçılardan çox az oxumuşam. Məni daha çox 17-18-ci əsr fransız ədəbiyyatı maraqlandırıb. Fransız ədəbiyyatı mənə ruhən yaxındır. Məsələn, Dostoyevskini, Tolstoyu oxumaq çətindir. Onların yaradıcılığı mürəkkəbdir. Amma Jan Jak Russonu, Floberi sevə-sevə oxumuşam.
- Gənc şairlərdən tanıdığınız var?
- Çox adam müraciət edir. Zəng
vururlar ki, şeir yazmışam, fikrinizi deyin. Bilirsiniz, məni
düz başa düşün. Mən böyük şairlər
görmüşəm. Nəbi Xəzri ilə, Bəxtiyar
Vahabzadə ilə işləmişəm. Yaxud Almas
İldırımın, Əhməd Cavadın, Hüseyn
Cavidin şeirlərinə mahnı yazmışam. Baxıram,
indiki şairlərin yaradıcılığı söz
yığınıdır. Vətən haqqında da, sevgi
haqqında da eyni hisslərlə yazırlar. Məni
yandıran, ağladan şeirlər bu gün yazılmır.
Mikayıl Müşfiqin ən çox sevdiyim şeiri “Yenə
o bağ olaydı” şeiridir. Mən Eldar Mansurovam, bəstəkaram,
amma özümü hələ o şeirə mahnı yazmağa
hazır bilmirəm. O şeirə on-on iki mahnı
yazılıb, heç biri də alınmayıb.
İfaçıları yaxşı oxusalar da, o mahnılar
birdəfəlik istifadə üçündür. İstəyirsən,
hər gün televiziyada oxusunlar, alınmayacaq.
Xalq Cəbhəsi.- 2016.- 28 yanvar.-
S.15