Ermənistanın Azərbaycan əleyhinə yeni hərbi
siyasəti
“Ermənistan prezidenti Serj Sarkisyan hazırda Azərbaycanın
getdikcə artan hərbi gücündən narahatdır və
ölkəsinin bu çətin drumuna görə Rusiya və
İranla hərbi əməkdaşlığı genişləndirmək
siyasətini aparır. Ona görə də
Ermənistanın müdafiə naziri Vigen Sarkisyanı son bir həftə
içində Rusiyaya, ardınca İrana səfərə
göndərməsi, bu ölkələrlə Azərbaycan əleyhinə
yönəlmiş hərbi əlaqlərin qrulmasından xəbər
verir”.
Politoloq Məhəmməd
Əsədullazadə belə düşünür.
Onun qənaətinə
görə, erməni nazirin Moskvada Rusiya Müdafiə nazirinin
birinci muavini Ruslan Tsalikovla görüşündə iki
ölkə arasında hərbi əlaqlərin inkişaf
perspektivləri, həmçinin Rusiyanın Ermənistana hərbi
yardımları müzakirə olunub. Bu görüşdə Rusiya MN
birinci muavinin Rusiyanın Cənubi Qafqazda Ermənistanı
yeganə müttəfiq adlandırması, bu ölkənin
ordusunun inkişafına verdiyi töhfəni dilə gətirməsi,
Rusiyanın Ermənistana bir daha dəstəyinin nümunəsidir: “Qarabağ
danışıqlarının hazırda
aparılmadığına və cəbhədə hər
gün gərginləşən vəziyyət fonunda erməni
nazirin Azərbaycanın iki qonşu dövlətinə səfəri
diqqət çəkicidir və bunu Azərbaycan əleyhinə
yönəlmiş səfər hesab edirəm. Çünki
bu səfər və danışıqlar Azərbaycanla normal
qonşuluq siyasəti quran Rusiya, xüsusilə İranla
aparılması narahatedicidir. İran
görünür ötən ilin aprelində Azərbaycanın
hərbi uğurundan narahatdır və Ermənistana dəstək
verməklə status-kvonun Azərbaycanın xeyrinə dəyişməsini
özünün geosiyasi maraqlarına zidd hesab edir. Ermənistan tərəfi Azərbaycanın artan hərbi
gücündən çəkinməkdədir və bu səfərlərlə
iki ölkənin Ermənistanın yanında olduğu
görüntüsünü yaratmasıdır. Qeyd edim ki, Vigen Sarkisyanın İrana səfəri,
birbaşa Rusiyanın icazəsi ilə baş tutub. Çünki, Rusiyanın icazəsi olmadan Ermənistanın
heç bir ölkə ilə hərbi əməkdaşlığı
mümkün deyil. Rusiyanın Ermənistanı
silahlandırması və burada öz qoşununu yerləşdirməsi
aydındır. Amma İranın
işğalçı ölkənin müdafiə nazirini qəbul
etməsi sual doğurmaya bilməz. Çünki
İran Ermənistanla iqtisadi-siyasi əlaqlərə malikdir,
bu əlaqələri hərbi müstəviyə keçirməklə
Azərbaycana təzyiq formalaşdırmaq istəyindən irəli
gəlir”.
Politoloqun fikrincə, belə bir qənaət
formalaşır ki, İran işğalçı ölkə
ilə hərbi əməkdaşlıqda maraqlıdır və
bu əməkdaşlıq birbaşa Azərbaycanın ərazilərinin
işğalda qalmasına zəmin yaradır: “İran bununla,
Azərbaycana təzyiq mexanizmini fikirləşirsə, həmin
siyasət İran əleyhinə atılmış addım ola bilər. Haqlı olaraq, sual
yaranır ki, İran Ermənistanın hansı hərbi
potensialına görə əməkdaşlıqda
maraqlıdır? Halbuki, Ermənistanın
bütün hərbi sənaye kompleksi Rusiyanın
ixtiyarındadır. Və Rusiya Ermənistanla
birgə ordu yaratmaqdadır. Həmçinin Ermənistanın,
o qədər vəsaiti yoxdur ki, digər ölkələrdən
silah alsın. Belə olan təqdirdə,
İranın silah ticarəti adı ilə Ermənistanla əməkdaşlığı
yalnız işğalçıya dəstəkdən irəli
gəlir. Qeyd edim ki, erməni nazirin Tehran səfərində
İranla birgə hərbi təyinatlı müəssisələrin
açılmasında və düşmən ölkəyə
müəyyən silahların verilməsində hər
hansı müqavilə bağlaması danışıqlar
predmeti olması istisna deyil. İran belə
bir addım atarsa, Azərbaycanla qonşuluq siyasətinə zərər
gətirə bilər.
Ölkələrimiz
hazırda birgə iqtisadi lahiyələr həyata
keçirir.
“Şimal-Cənub” nəqliyyat dəhlizi
vasitəsilə ölkələr arasında əlaqələrin
inkişafı nəzərdə tutulur. Hesab edirəm,
İran tərəfi Azərbaycanla hərbi əməkdaşlıqda
maraqlıdırsa, işğalçı Ermənistanın
müdafiə nazirinin səfər proqramını minimuma
endirməlidir”.
“Ermənilərdə
özlərinə və öz dövlətlərinə əminlik
yoxdur”
“Prezident İlham Əliyevin
1994-cü ildə erməni işğalından, 2016-ci ilin
aprelində isə Lələ Təpənin geri
qaytarılması ilə onlardan gələ biləcək təhlükədən
azad edilən Cocuq Mərcanlı kəndində yeni evlərin
və məktəbin tikilməsi ilə bağlı verdiyi sərancam
aydındır ki, Azərbaycan dövlətinin qətiyyətini,
özünə əminliyini və prosesin
başladıldığını göstərir. Onun adı qayıdış prosesidir”. Bunu millət vəkili Sahib Alıyev deyib.
Deputatın sözlərinə
görə, burada daha bir maraqlı mənzərə üzə
çıxır: “Baxın, ermənilər aprel
döyüşlərindən sonra tərk edib getdikləri evlərinə
dönmək istəmirdilər. Baxmayaraq ki, nə
həmin evlərə elə böyük xətər dəymişdi,
nə oranı qoyub qaçmalarından uzun bir vaxt
keçmişdi, üstəlik təkcə rəhbərlikləri
deyil, havadarları da onları buna sövq edərək,
"gedin evlərinizdə yaşayın sizin üçün
təhlükə olmayacaq" deyirdilər.
Cocuq Mərcanlıda isə hələlik
50 evin tikilməsinə start verildiyi halda 190 ailə ora dönmək
niyyətində olduğunu bildirir. Bu fərqli davranış
bir daha onu göstərir ki, ermənilərdə özlərinə
və öz dövlətlərinə azərbaycanlılarda
olduğu qədər əminlik yoxdur, apreldə baş verənlərin
hər an təkrarlana biləcəyini
düşünürlər (düz də
düşünürlər). Onlar indi
yaşadıqları yerlərə bizim kimi bağlı deyillər.
Çünki bu torpaqlar ermənilərin
olmayıb. Onlar bura gəlmədilər və təhtəlşüur
səviyyəsində də bunu hiss edirlər”.
Yeri gəlmişkən, Cəbrayıl
rayonunun işğaldan azad edilmiş Cocuq Mərcanlı kəndinin
bərpası ilə əlaqədar hazırlıq işləri
intensiv şəkildə həyata keçirilir.
Bunu Cəbrayıl rayon
İcra Hakimiyyətinin başçısı Kamal Həsənov
deyib.
Kamal Həsənov qeyd edib
ki, kənddə köhnə əmlakların müəyyənləşdirilməsi
və qiymətləndirilməsi, ərazilərin minalardan təmizlənməsi
işləri həyata keçirilir. Kamal Həsənov
bildirib ki, Cocuq Mərcanlı kəndində yaşamaq istəyən
ailələrin sayı artmaqdadır.
Qeyd edək ki, yanvarın
24-də Azərbaycan Prezidenti işğaldan azad edilmiş Cəbrayıl
rayonunun Cocuq Mərcanlı kəndinin bərpası ilə
bağlı tədbirlər haqqında sərəncam
imzalayıb.
Sərəncama əsasən, Cəbrayıl
rayonunun Cocuq Mərcanlı kəndinin bərpası ilə
bağlı görüləcək işlər çərçivəsində
birinci mərhələdə 50 fərdi yaşayış
evinin, məktəb binasının və müvafiq
infrastrukturun tikintisi üçün Azərbaycanın 2017-ci
il dövlət büdcəsində nəzərdə
tutulmuş Azərbaycan Prezidentinin ehtiyat fondundan
Qaçqınların və Məcburi Köçkünlərin
İşləri üzrə Dövlət Komitəsinə
ilkin olaraq 4 milyon manat ayrılıb.
Ermənistanda
parlament seçkiləri və onun Dağlıq Qarabağ
münaqişəsinə təsiri
2017-ci il aprelin 2-də
Ermənistanda parlament sekçiləri keçiriləcək.
2015-ci ilin dekabrındakı Konstitusiya dəyişikliklərindən
sonra Ermənistan yarımprezident üsul-idarəsindən parlamentli
siyasi sistemə keçib. Dəyişikliklərə
əsasən prezidentin səlahiyyətləri azaldılıb,
baş nazir və parlamentin səlahiyyətləri isə əksinə,
artırılıb. Ermənistan
seçiciləri ilk dəfə olaraq deputatları yeni siyasi
sistemlə seçəcək.
“Modern Diplomacy” yazır ki, parlament
seçkisi Ermənistan prezidenti Serj Sarkisyanın ikinci səlahiyyət
müddətinin bitiminə 1 il
qalmış baş tutacaq. Bununla da Ermənistanda
yeni siyasi sistemə keçid başa çatacaq. Bundan başqa, ölkənin yeni prezidentini də
apreldə seçiləcək yeni parlament müəyyənləşdirəcək.
Bundan sonra Ermənistan prezidenti sadəcə
formal səlahiyyətlərə malik olacaq.
İndi İrəvan
seçkiöncəsi Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq
Qarabağ münaqişəsinin həllinə dair
danışıqlar prosesini dondurmağa
çalışır. Bu isə BMT Təhlükəsizlik
Şurasının qətnamələrinə və beynəlxalq
hüquqa zidd olaraq, status-kvonun qorunub saxlanmasına yönəlib.
Amma Azərbaycan və Ermənistan
silahlı qüvvələri arasında 2016-cı ilin aprelində
baş vermiş toqquşmaların nəticələri
status-kvonun dəyişdiyini göstərir. O zaman Azərbaycan
Silahlı Qüvvələri Ermənistan tərəfinin təxribatlarına
uğurlu əks-həmlə ilə cavab verib və 1994-cü
ildə imzalanmış atəşkəs müqaviləsindən
sonra ilk dəfə olaraq işğal altındakı ərazilərdə
yerləşən bir neçə strateji yüksəkliyi geri
qaytarıb.
Sonradan “4 günlük
müharibə” adlandırılan həmin toqquşmaları
beynəlxalq vasitəçiliklə dayandırmaq
mümkün olub. Bununla yanaşı, aprel
toqquşmaları genişmiqyaslı müharibənin
qarşısının alınması üçün
münaqişənin tam həlli üçün səy
göstərilməsinin vacibliyini də ortaya qoyub.
Azərbaycan və Ermənistan
prezidentlərinin Vyana və Moskva görüşlərindən
sonra təmas xəttində atəşkəs rejimi əsasən
qorunub saxlanır. Lakin bu dövrdə Ermənistan ənənəvi təxribatçı
siyasətindən istifadə etməyə, yəni qondarma
“Dağlıq Qarabağ Respublikası”nı
tanımağa cəhd göstərib. Halbuki, belə
cəhdlər danışıqlar prosesinin ruhuna ziddir.
Beynəlxalq təşkilatlar
və dövlətlər Dağlıq Qarabağı Azərbaycan
ərazisi kimi tanıyır, Ermənistan hərbi birləşmələrinin
Azərbaycanın işğal altındakı ərazilərindən
çıxarılmalı olduğunu qəbul edir. Bu məsələlər
beynəlxalq təşkilatların sənədlərində də
əksini tapıb və hüquqi müstəvidə təsdiqlənib.
Buna ilk öncə BMT Təhlükəsizlik
Şurasının qətnamələri daxil olmaqla, müxtəlif
beynəlxalq təşkilatların qərarlarını misal
göstərmək olar.
Bundan başqa, 2015-ci il
iyunun 16-da Avropa İnsan Haqları Məhkəməsinin
Böyük Palatası “Çıraqovlar və
başqaları Ermənistana qarşı” işi haqda qərar
çıxarıb. Qərarda şikayətçilərin
hüquqlarının Azərbaycan Respublikasının suveren ərazisində
pozulduğu təsdiqlənir və göstərilir ki,
onların hüquqları Azərbaycan ərazisini işağl
etmiş Ermənistan Respublikası tərəfindən pozulub.
O zaman Avropa məhkəməsinin şikayətçilərin
hüquqlarının pozulduğunu təsdiqləməsi
üçün ilk öncə Ermənistanın işğal
altındakı ərazilərə effektli nəzarəti
sübut olunmalı idi. Məhkənin
hökmü göstərir ki, Ermənistan təkcə
Laçın rayonunda deyil, həm də Dağlıq
Qarabağ və ona bitişik 7 rayonunda effektli nəzarətə
malikdir. Qərara əsasən, Ermənistan
Respublikası azərbaycanlılara qarşı etnik təmizləmə
siyasəti həyata keçirib və indiki vəziyyətə
görə Ermənistan Respublikası məsuliyyət
daşıyır.
Hələ 1907-ci ildə
Haaqa Konvesiyasında quruda həyata keçirilən müharibə
qaydaları və qanunlarına hörmət edilməsinə qərar
verilib. 1949-cu ildə isə Cenevrə Konvensiyasında
müharibə vaxtı mülki vətəndaşların
hüquqlarının qorunması məsələsi əks
olunub. Bütün bunlara əsasən demək
olar ki, məhkəmə effektli nəzarət dedikdə
işğal faktına işarə edir. Beləliklə,
Ermənistanın Azərbaycan ərazilərini işğal
etdiyi Avropa İnsan Haqları Məhkəməsi tərəfindən
də təsdiq olunub. Bu qərar hüquqi
gücə malikdir və məhkəmənin
hökmünü heç bir dövlət, yaxud təşkilat
rədd edə bilməz.
Azərbaycanın
xarici işlər naziri Elmar Məmmədyarov bu yaxınlarda
qeyd edib ki, Ermənistan silahlı qüvvələrinin
Dağlıq Qarabağ və işğal altındakı digər
ərazilərdən tam və qeyd-şərtsiz
çıxarılması məsələsi beynəlxalq təşkilatların
tələbidir və bu, Ermənistan tərəfindən
kompromis kimi təqdim edilə bilməz. Nazir bundan siyasi məsələlərin
həllində əlavə üstünlük kimi istifadə
edilməsinin də yolverilməz olduğunu söyləyib.
Xalq cəbhəsi.- 2017.- 1 fevral.- S.9.