Faiq İsmayılov- 60
”
Uzun, ancaq şərəfli
bir yolun yolçusu....
Bütöv Azərbaycan Xalq
Cəbhəsi Partiyasının
(BAXCP) Ali Məclisinin sədr
müavini, Azərbaycanın
İşğal Olunmuş
Ərazilərindəki Tarix
və Mədəniyyət
Abidələrini Müdafiə
Təşkilatı İctimai
Birliyinin sədri Faiq İsmayılovun 60 yaşı tamam olur. F.İsmayılov Azərbaycanın dəyərli ziyalılarındadndır.
O, siyasi fəaliyyəti
ilə yanaşı, eyni zamanda, işğal
olunmuş Azərbaycan
ərazilərindəki tarixi
abidələrimizlə bağlı
mükəmməl araşdırmaların
müəllifidir. Ailəlidir, üç
övladı var.
- Övladlarımdan çox
razıyam böyük
oğlum Ruslan Azərbaycan Milli Ordusunun kapitanıdır, dəfələrlə rəhbərliyinin
təşəkkürünü qazanıb. Kiçik oğlum Amil
mədəniyyət işçisidir.
Qızım müəllimədir.
F.İsmayılov 1957-ci il yanvarın 14-də Laçın
şəhərində anadan
olub. 1959-cu ildə valideyinləri Mirik kəndinə köçüblər,
1992-ci il mayın 5-dək orada yaşayıblar.
İlk yaradıcı fəaliyyətə
1970-1975-ci illərdə "Laçın" rayon qəzetinin
nəzdindəki "İşıqlı
üfüqləri" ədəbi
dərnəyin üzvü
kimi başlayıb...
-1971-ci ildən "Laçın"
qəzetində ədəbi
və publisistik yazılarla çıxış
edirdim. Çox keçmədi ki,
respublika mətbuatında
da çap olunmağa başladım.
Bütün bu dövr ərzində onlarla elmi məqalələrim və publisit yazılarım müxtəlif
qəzet və jurnallarda dərc edilib.
1977-ci ilin may ayından Bakı Baş Qaz Aparatları zavodunda çilingər kimi əmək fəaliyyətinə başladım,
1978-ci ildə M.A.Əliyev
adına Azərbaycan Dövlət İncəsənət İnstitunun
mədəni-maarif fakültəsinə
qiyabi daxil oldum. 1983-cü ildə
oranı müvəffəqiyyətlə
bitirdim. 1978-ci ildən
1985-ci ilədək Laçın
rayonu Ocaqqulu adına Sovxoz Komsomol Komitəsinin katibi,1985-ci ildən 1991-ci ilədək Rayon İcraiyyə
Komitəsində şöbə
müdiri, 1991-ci ildən
1996-cı ilədək Laçın
rayon İcra Hakimiyyətində
əvvəl Məsləhətçi,
sonra isə Başçının köməkçisi,
Şöbə müdiri
və daha sonralar İcra Başçısının İqtisadi
məsələlər üzrə
müavini vəzifələrində
çalışmışam.
Mən ömrümün
ən gənc çağlarını doğulduğum
Laçın rayonunun
inkişafına və
çiçəklənməsinə sərf etmişəm. 1984-ci ildə Laçın Şəhər Sovetinin deputatı seçilmişəm.
18 may
1992-ci ildə Laçın
rayonu Ermənistan Silahlı Qüvvələri
tərəfindən işğal
edildikdən sonra Ağcabədi rayonunun Taxtakörpü ərazisində
Laçın rayonundan
olan məcburi köçkünlərin yerləşdirilməsində
iştirak etmişəm.
O, illər xatirəmdə
xüsusi iz buraxdı.
Mən...
Taxtakörpüdə işə çıxdım.
Gördüklərim məni dəhşətə
gətirirdi. Burada məskunlaşan
insanlar, sözün əsl mənasında cəhənnəm əzabı
yaşayırdılar. Bu ərazidəki qış yataqlarında insanların bəziləri
yeraltı qazmalarda, bəziləri tövlələrdə,
bəziləri isə
qoyunlar üçün
tikilmiş yerlərdə
məskunlaşmışdılar. Hər tövlədə böyüklüyündən
asılı olaraq 3-5 ailə birlikdə yaşayırdılar. Havalar qızdıqca
ağcaqanad və birələr insanlara əziyyət verirdi.
İçməli su çatışmırdı,
demək olar ki, hər gün,
hər yataqda cəbhə bölgələrində
həlak olan insanların yas mərasimləri keçirilirdi.
Evlərdən insan hıçqırıqları
kəsilmirdi. Adını
bilmədiyimiz müxtəlif
xəstəliklər baş
qaldırırdı, uşaq
ölümləri az qala kütləvi
hal alırdı. Dərman, sarğı və qida ehtiyatımız yox idi. Yataqları gəzmək və ya əlaqə saxlamaq üçün nəqliyyat və rabitə vasitələrimiz
çatışmırdı.
1992-ci ilin iyun ayından
1993-cü ilin aprel ayına qədər Laçın rayonunun şimal hissəsində erməni işğalçılarından
azad edilən 80–ə yaxın kənddə mülki vətəndaşların
yaşayışı üçün
həyat şəraitinin
bərpası, hərbçilər
üçün istehkam
va qurğuların
tikintisi məqsədi
ilə yaradılmış
qərargahın üzvü
kimi iştirak etmişəm. Mən o dövrdə, məcburi
köçkünlərin həyat
şəraitinin yaxşılaşdırılması
üçün bütün
qüvvəmlə çalışmışam.
1995-ci ildə tutduğum vəzifədən
uzaqlaşdırıldım. Ailəmi yaşatmaq məqsədi ilə 1996-cı ilin fevral ayından ölkəni tərk etmək məcburiyyətində
qaldm.
1996-cı
ildən 2001-ci ilə
qədər Rusiya Federasiyasının Saxa Yakutiya Respublikasının
Vilyuysk şəhərində
az sonra
isə həmin rayonun Kızılsır qəsəbəsində yaşayıb
işləmişəm. F.İsmayılov
2001-ci ildə Azərbaycana
qayıdır və ölkədə ictimai – siyasi fəaliyyətlə
məşğul olmağa
başlayır...
- 2005 – ci ildə Azərbaycanın
İşğal Olunmuş
Ərazilərindəki Tarix
və Mədəniyyət
Abidələrini Müdafiə
Təşkilatı İctimai
Birliyini təsis etdim və bu
təşkilatın sədri
seçildim. 2014-cü ilin
fevral ayının
26-da, Azərbaycan Respublikasının
baş naziri A.Rasicadənin 51 saylı sərəncamı ilə
Nazirlər Kabineti tərəfindən təşkil
edilən “Azərbaycan
Respublikası Ərazilərinin
Ermənistan Silahlı
Qüvvələrinin İişğalı
Nəticəsində İtki
və Tələfatların
Qiymətləndirilməsi üzrə
İşçi Qrupu”nun
üzvü təyin edildim. 19 oktyabr 2016-cı il tarixdə
AMEA İnsan Hüquqları
İnstitutunda elmi işçi, 11yanvar 2017-ci ildə
isə Azərbaycan Memarlar İttifaqının
üzvü seçildim.
2003-cü
ildə "Tarixin faciəsi, Laçın"
kitablarını və
2004-cü ildə "Qarabağ"
albomunu, 2007-ci ildə
"Alban mədəniyyətinə erməni təcavüzü",
2009-cu ildə "Məcburən
erməniləşdirilmə", 2012-ci ildə "Laçın:
həqiqətlər, mülahizələr,
tarixi dəyərlər
..." 2013-cü ildə “Tarix
və mədəniyyət
abidələrinin qorunması,
istifadəsi və bərpası barədə
təlimatlar”, 2014-cü ildə
"Azıx", 2014-cü ildə “Azərbaycanın
işğal olunmuş
ərazilərindəki tarix
və mədəniyyət
abidələrinin beynəlxalq
standartlara uyğun qiymətləndirilməsi metodologiyası”
kitablarını nəşr
etdim.
-Təşkilatınızın yaranma
zəruriyyəti nə
idi və qarşıda duran vəzifələr nədən
ibarətdir?...
-Bu təşkilat, Dağlıq
Qarabağ probleminin sülh yolu ilə həll edilməsində, danışıqlar
prosesinə təkan vermək üçün
yarandı. Çox keçmədi ki,
biz danışıqlar masasına
tarix və mədəniyyət abidələri
mövzusunu gətirə
bildik. Bu, həm də Azərbaycanda tolerantlıq
və multukulturalizm ənənələrinin davamı
kimi də təqdim edilir.
Təşkilatın yaradılmasında məqsəd
həm də, Azərbaycanın İşğal
Olunmuş Ərazilərindəki
tarix və mədəniyyət abidələrinin
tədqiqinə, qorunmasına,
o cümlədən mədəni
dəyərlərə qarşı
antihumanist hərəkətlərin
ifşa edilməsinə
yardımçı olmaqdan
ibarət olmuşdur. Eyni zamanda
Qarabağ probleminin çözülməsində ikili
standartları aradan qaldırmaq üçün,
burada erməni vandalizmini qabardaraq, Azərbaycana vurulmuş maddi və mənəvi
zərərlərin miqyasını
diqqət mərkəzində
saxlamaqdır.
-İndiyə qədər həyata keçirmək istədiyiniz, amma hələ ki reallaşdıra biolmədiyiniz
layihələr varmı?.
-İşlərimin əsas
ana xəttini işğal altındakı
milli mədəni dəyərlərimizin ümumi
siyahısını tərtib
etməkdir ki buna hələ nail ola bilməmişəm.
Ermənistanın işğalı
nəticəsində bu
ərazilərdə Azərbaycanın
23 muzeyinə məxsus
86 307 eksponat, 4 şəkil
qalareyasına məxsus
371 rəsm əsəri,
927 kitabxanaya məxsus
4,6 milyon kitab, 13 arxivə məxsus 260 000 sənəd, 5300 memarlıq
abidəsi, o cümlədən
2261 arxeoloji abidə,
50 000 ədəd şəxsi
kolleksiyalarda saxlanan tarixi əhəmiyyətli
mədəni-irs nümunələri
Ermənistanın işğalı
altındadır. Göründüyü kimi kifayət qədər böyük rəqəmlərdir.
İlkin hesablamalara görə Azərbaycanın tarix və mədəniyyət
abidələrinə Ermənistan
tərəfindən vurulmuş
zərərin ümumi
miqdarı 177 milyard
ABŞ dolları təşkil
edir.
-Həm də siyasi fəaliyyətlə
məşğulsunuz...Azərbaycandakı
ictimai siyasi vəziyyətlə bağlı
nə deyə bilərsiniz?
-Tale elə gətirib ki, mənim ictimai fəaliyyətim də siyasi xarakterlidir.
Mənim əsas siyasi fəaliyyətim Bütöv
Azərbaycan Xalq Cəbhəsi Partiyası
(BAXCP) ilə bağlıdır. Bu partiyada sıravi üzvlükdən Ali Məclisin
sədr müavini vəzifəsinə qədər
bir yol keçmişəm.
Mənə göstərdiyi etimada
görə partiyamızın
lideri Qüdrət Həsənquliyevə dərin
minnətdarlığımı və təşəkkürümü
bildirirəm.
-Milli mənəvi dəyərlərimiz, vətənpərvərlik
və bu istiqamətdə gedən proseslərlə bağlı
düşüncələriniz necədir?
-Azərbaycanın mədəni
irsi bəşər mədəniyyətinin ayrılmaz
tərkib hissəsi olduğundan ölkəmizin
ərazisində xalqımızın
çoxəsrlik tarixi
keçmişindən yadigar
qalmış tarix və mədəniyyət
abidələrinin mühafizəsi
beynəlxalq əhəmiyyət
kəsb edən bir problem olaraq qalır. Bu baxımdan Azərbaycanın işğal
olunmuş ərazilərində
tarix və mədəniyyət abidələrinin
dağıdılması və
qəsdən korlanması
"Silahlı münaqişə
baş verdikdə mədəni dəyərlərin
qorunması haqqında"
1954-cü il Haaqa Konvensiyasına, "Arxeoloji
irsin mühafizəsi haqqında" 1992-ci il Avropa Konvensiyasına,
"Ümumdünya mədəni
və təbii irsin mühafizəsi haqqında" YUNESKO-nun 1972-ci il konvensiyasına ziddir.
Müxtəlif dövrlərdə Azərbaycanda
müxtəlif dinlərin
mövcud olması Dağlıq Qarabağda da insan cəmiyyətinin
ictimai həyatına böyük təsir göstərib. Azərbaycanın bütün bölgələrində
olduğu kimi Qarabağda da xristianlıq və müsəlmançılığın yanaşı inkişafı
və eyni zamanda onların birinin digərini əvəz etməsi Azərbaycanın memarlıq
abidələrinin tikintisində
də özünü
göstərib. Bu
isə Azərbaycanda multikulturalizm ənənələrinin
necə qərin qatlara söykəndiyinin əyani
göstəricisidir. Hazırda bu mədəni
irsin ermənilər tərəfindən
vandalizmə uğradılması təssüf doğurur.
Xalq Cəbhəsi.- 2017.- 14 yanvar.-
S.9.