“Ürəyim
həmişə sizinlədir”
Rza
Naci: “Azərbaycan mənim üçün Təbriz qədər
doğma və əzizdir”
Əslən azərbaycanlı
olan Rza Naci İran kinomatoqrafiyasının əsas
fiqurlarından biridir. O, İranın şimal-qərbində,
Təbrizdə anadan olub. Uşaqlıqdan aktyor olmaq istəyən
Rza Naci teatr karyerasına çox erkən yaşlarda
başlayıb. Hərbi xidmətdən qayıtdıqdan sonra
o, teatr fəaliyyətini davam etdirməklə yanaşı,
mexanik kimi çalışıb.
Aktyor ilk böyük
populyarlığını 1997-ci ildə çəkilən
“Cənnətin uşaqları” filmindən sonra qazanıb.
Tanınmış rejissor Məcid Məcidi bu filmi
üçün Azərbaycan ləhcəsilə danışa
bilən aktyor axtarıb. 3000 aktyorun arasından ən
uğurlu namizəd Rza Naci seçilib.
Məcid Məcidinin
“Cənnətin uşaqları” filmi Naciyə ümummilli
şöhrət gətirib və bu müvəffəqiyyətdən
sonra o, “Kəpənəyin doğuluşu”, “Yağış”,
“Söyüd ağacı”, “Harud”, “Müəllim” də daxil
olmaqla bir neçə filmə dəvət alıb. Filmdən
filmə püxtələşən aktyor zamanla əsl sənətkar
səviyyəsinə yüksəlib.
Azərbaycan əsilli kino ulduzu
2007-ci ildə Məcid Məcidinin ona dünya şöhrəti
gətirən “Sərçələrin nəğməsi”
adlı filminə çəkilib. O, bu roluna görə,
"Oskar" və "Qızıl Palma Budağı"
kimi mükafatlardan sonra ən nüfuzlu hesab edilən Berlin
Kino Festivalında beynəlxalq dərəcəli
“Gümüş ayı” kino mükafatına layiq
görülüb. “Sərçələrin nəğməsi”
filmində canlandırdığı Kərim rolu aktyorun
yaradıcılığında qazandığı ən
böyük uğurudur.
Beynəlxalq Fəcr Film
Festivalının, həmçinin Asiya-Sakit Okean Kino
Akademiyasının laureatı olan Rza Naci dünyada yeganə
azərbaycanlıdır ki, ona sağ ikən heykəli
ucaldılıb.
Rejissor İlham Qasımovun təklifi
ilə Bakıya gələn Rza Nacinin “Publika”ya müsahibəsini
oxucularımıza təqdim edirik
- Rza bəy, sizi şəhərimizdə
görmək xoşdur. Söhbətə Azərbaycan
haqqında təəssüratlarınızdan başlayaq.
- Bakıya ilk dəfə 5 il əvvəl
gəlmişdim, bu isə ikincidir. Azərbaycan dayanmadan tərəqqi
edir, indiki Bakı ilə 5 il əvvəlki Bakı xeyli dəyişib
və daha da gözəlləşib. Hələlik yalnız
Bakı ilə tanış olmağa fürsət tapdım və
İçərişəhərə vuruldum. İnsanlar
çox mehriban və qonaqpərvərdir. Burada özümə
qarşı həmişə böyük diqqət və
hörmət görürəm.
- Niyə bu illər ərzində
yolunuz Bakıdan düşməyib?
- İşlərim çoxdur,
daim məşğulam. Çəkilişlərdən
dolayı vaxtım və imkanım olmayıb. Tehranda
yaşayıram, inanın ki, doğulub boya-başa
çatdığım Təbrizə getməyə vaxt yoxdur.
Əsas odur ki, ürəyim həmişə sizinlədir. Azərbaycan
mənim üçün Təbriz qədər doğma və
əzizdir.
- O halda gərgin iş qrafiki
olan aktyoru Bakıya gətirən mühüm səbəb
olmalıdır.
- Rejissor İlham Qasımov orta əsrlər
dövründən modern Bakıya düşən Yaqub
şahın macəralarından bəhs edən maraqlı film
çəkir. Sağ olsun, ekran işində məni də
görmək istəyib. Böyük məmnuniyyətlə
razı oldum. İçərişəhərin küçələrində
lentə alınan çəkilişlərin bir hissəsi
artıq başa çatıb. İlham bəy istedadlı
rejissordur, inanıram ki, bu layihə ölkənizdə seviləcək.
Rejissorun iş prinsipini və bu sənətə olan sonsuz
sevgisi məni sözün yaxşı mənasında təsirləndirdi.
Böyük ehtimalla onunla əməkdaşlığımız
gələcəkdə də davam edəcək.
- Bu film Azərbaycan
tamaşaçısına hansı mesajı ötürəcək?
- Filmin ideyası bir çox cəhətdən
uğurludur. Ekran işi keçmişlə gələcəyin
toqquşmasından danışır. Filmdə həyatımızda,
məişətimizdə hələ də mövcud olan
köhnəliklərin qalıqları tənqid edilir. Burada
orta əsrlər dövründə yaşayan Yaqub şah
obrazını canlandırıram. Filmin əvvəlində
Yaqub şah finalda Yaşar olur.
İlham bəy hələ ki,
ssenari haqqında bundan artıq açıqlama verməyə
icazə vermir. Qoy tamaşaçılar intizarda qalsın.
- Azərbaycan kinosunun durumu
haqqında nə deyə bilərsiniz?
Tanışsınızmı?
- Çoxunun adlarını
bilmirəm, lakin “Qayınana”, “Arşın mal alan” və s. bu
kimi komediya filmlərini misal çəkə bilərəm, hər
ikisi ideya-sənətkarlıq cəhətdən maraqlı
ekran əsərləridir.
- Dünyada yeganə azərbaycanlısınız
ki, “Gümüş ayı” kimi nüfuzlu kino
mükafatının sahibisiniz, amma sizi daha çox iranlı
aktyor kimi tanıyırlar.
- Ola bilər, lakin mən fars deyiləm,
türkəm. İran azərbaycanlısıyam,
biz həmvətənik. Təbrizlə Azərbaycan
qardaşdır. Məni iranlı aktyor kimi
tanımaları isə normaldır, çünki İran
dövlətinin vətəndaşıyam. Amma adətən Azərbaycan və türk
kanallarını izləyirəm. Bizim dilimiz, dinimiz və
kökümüz eynidir...
- Sizə şöhrət gətirən “Sərçələrin
nəğməsi” ndən danışaq. Filmin bu qədər
səs-küy gətirəcəyinizi gözləyirdiniz?
- Ekran işi bir dəvə quşunun qaçması ilə
fermadan qovulan Kərimin həyatından danışır. O,
Tehranda yeni iş tapsa da, şəxsi həyatında problemlərlə
qarşılaşır. Ümumilikdə “Sərçələrin
nəğməsi” əsas qəhrəmanın timsalında bir
insanın dəyişməsi, insanların şəhərdəki
vəziyyətini göstərən və onların xarakterinə
təsirlərini əks etdirən filmdir.
Rol üzərində ciddi məşq
etmişdim, nəticədə obrazın öhdəsindən
çox yaxşı gəldim. Tehranın antropologiyası və
coğrafiyası ilə tanışam, odur ki, rol sarıdan
problemlə üzləşmədim. Lakin Məcid
Məcidi Kərim rolunu mənə verməyə tərəddüd
edirdi. Ssenariyə əsasən qəhrəman
daha cavan olmalı və motosiklet sürməyi bacarmalı idi.
Onda 55 yaşında idim. Məcid Məcidi
“Cənnət uşaqları” filmindən sonra aktyorluq məharətimə
yaxşı bələd olduğundan, onu inandıra bildim ki,
bu rolu mənə versin.
- Maşallah olsun, cavan görünürsünüz.
- Çox sağ olun, alpinizmlə, eləcə
də üzgüçülüklə məşğul
oluram. Bu, bədəni formada saxlayır.
- Və beləliklə Kərim obrazı sizi 2008-ci ildə
keçirilən Berlin Kino Festivalının qalibi etdi.
- İnanmazdım ki, festivalda qalib olaram. Mükafatların təqdim
olunma mərasimində dünya şöhrətli rejissor və
aktyorlarla yanaşı oturmuşduq. Elə
bilirdim ki, qalib onlardan biridir. Qismət elə
gətirdi ki, mükafatı mənə təqdim etdilər.
- Yəqin ki, böyük nailiyyətlər əldə
etmiş insanın aktyor kimi tələbləri də
böyük olar.
- Xüdpəsənd adam deyiləm. Bəzən olur
ki, aktyorlar rolu özləri seçir. Onlara
deyirəm ki, birinci siz öz rollarınızı seçin, bəyənmədəyinizi
mənə verin. Rol seçimində
ayrıseçkilik etmirəm, rejissor hansı obrazı
tapşırsa, məmnuniyyətlə oynayıram. Çünki istedadlı aktyor öz
potensialını istənilən rolda göstərə bilər.
Hətta 90 dəqiqəlik ekran işində 5 dəqiqə
görünsə belə. İşinin əridirsə,
üz cizgiləri, jestləri və danışığı
ilə yadda qalmağı bacaracaq.
- Bildiyim qədəri ilə İranda aktyor olmaq asan
deyil, böyük hünər sahibi olmalısan. Necə oldu ki, mürəkkəb şərtlərə
baxmayaraq, teatr və kino yolunu seçdiniz?
- Uşaqlıdan aktyor sənətinin vurğunuyam. Bu sənət yoluna erkən yaşlarından qədəm
qoymuşam. Kinoya bütün ruhumla və
varlığımla bağlıyam. Ümumiyyətlə
insan öz peşəsinin aşiqi deyilsə, o işlə məşğul
olmasın. Aktyor olmaq üçün sadəcə
istək kifayət etmir, qanında və qabında istedad
yoxdursa, hansısa uğurlara nail olmaq mümkün deyil.
Sənət yolunda qarşılaşdığı maneələrə
mətanətlə tab gətirə bilməyən, sənətinin
aşiqi olmayan insan bu sənətə heç bir töhfə
verə və uğur qazana bilməyəcək.
Hər bir ölkənin öz mədəniyyəti
və qanunları var. Əsl sənətkarlar müəyyən
məhdudiyyətlərə baxmayaraq, bu qanunlar çərçivəsində
də böyük əsərlər yarada bilər. İran
kinomatoqrafiyasının bu gün dünyada öz
sözünü deyə bilməsinin səbəbi dərin məzmun
və mahiyyətində gizlidir. Bu dərinlik
bütün çətinliklərə qalib gələrək
sonda zəfər çalır. Əslində
ən böyük sənət nümunələri
qadağalardan doğulur. Rejissor və
ssenarist də öz işini düzgün qurmalıdır ki,
aktyor rolunu yüksək səviyyədə oynaya bilsin.
- Sənətinizə olan vurğunluğunuza həsəd
aparmaq olar.
- Bəli, sənətimin dəlisiyəm, 40 il pulsuz işləmişəm.
- Bəs ailənizi necə dolandıra bilmisiniz?
- Həm də mexanikəm, uzun müddət maşın
mexaniki işləmişəm. İranda
aktyorların mütləq ikinci peşəsi olur.
- Tələbələriniz varmı? Aktyor
olmaq istəyənlərə nə məsləhət
görürsünüz?
- Tələbələrə dərs keçmirəm,
lakin dəstək olmağa həmişə hazıram. Aktyor olmaq istəyən çoxdur, təəssüf
ki, əksəriyyəti sadəcə məşhurluq
üçün bu yolu seçir. İstedadı
olmayan gənclərə tövsiyə edirəm ki, başqa
işlə məşğul olsunlar. Peşələrini
öz maraq dairəsinə uyğun seçsinlər.
- Kimi özünüzə ustad hesab edirsiniz?
- 3 ustadım var. İlk ustadım Abbasi Cavan Mərd olub.
O, indi qocalıb. İkinci ustadım İbrahim
Abadidir. Teatr və kinonun incəliklərini
bu iki insandan öyrənmişəm. Çoxlu
film izləyirəm. Bu da kömək edir
ki, aktyor kimi özünü inkişaf etdirəsən. Dolayısı ilə İranın bir çox aktyorlarından
da bəhrələnmişəm.
Sözsüz ki, məni dünyaya
tanıtdıran, bir çox mükafatlar qazandıran rejissor Məcid
Məcidini qeyd etməsəm olmaz. Dəyərli ustadlarımdan biri də
odur.
- Yaradıcılığınızda “şah əsəri”
hesab etdiyiniz rolunuz hansı olub?
- 75 filmə çəkilmişəm, onlardan 6-sı: “Cənnət
uşaqları”, “Yağış”, “Məcnun ağacı”, “Sərçələrin
nəğməsi”, “Yel ələfsərdə əsər”
kino lentləri dünya miqyasında tanınıb. Bu filmlərin hər birinə görə, müxtəlif
mükafatlara layiq görülmüşəm.
- Maraqlıdır ki, hansısa xarici rejissorlar sizi öz
filmlərində görməyi arzulayıb?
- Əlbəttə ki, olub. İran dövləti icazə
verməyib. Sadəcə bir neçə dəfə
Hindistana getməyə qoyublar.
- Azərbaycanlı rejissorun filmində çəkilməyinizə
necə münasibət göstərdilər?
- Aktyorun icazəsi yoxdur ki, xarici rejissorların təklifini
təkbaşına qəbul etsin. Bu, aktyor
üçün böyük riskdir. Aidiyyatı
qurumların icazə olmalıdır. Əvvəlcə
ssenari və rolumla tanış oldular, sonra
İlham Qasımovun və prodüser Şahab bəyin ərizəsi
sayəsində icazə verdilər ki, Azərbaycan istehsalı
olan filmə çəkilin.
- Sağ ikən öz heykəlini görmək necə
duyğudur?
- Hər il İran beynəlxalq
kinofestivallarda iştirak edir, lakin indiyədək heç kəs,
mən layiq olduğum mükafatı ala bilməyib. İranda, xüsusilə də anadan olduğum Təbriz
şəhərində məni çox sevir və hörmət
edirlər. Kino sənətinə verdiyim
xidmətlər İranda yüksək qiymətləndirilib.
Xoşbəxt insanam ki, sağlığımda
mənə heykəl ucaldılıb.
Bir sıra beynəlxalq səviyyəli
mükafatları aldıqdan sonra Təbriz bələdiyyəsi
2 heykəlimi hazırlatdırdı. Həmin ərəfədə yeni tikilən
kinoteatr istifadəyə verilmək üzrə idi. Kinoteatra həm adımı verdilər, həm də
heykəllərdən birini onun qarşısına qoydular.
Digər heykəl sinema muzeyinə göndərildi.
Bundan başqa Təbrizin görkəmli şəxsiyyətləri
təşəkkür əlaməti olaraq sifariş
vermişdilər ki, rəngli daşlardan tablomu düzəltsinlər.
Bu sənət əsəri Təbrizdə Azərbaycanın
tanınmış simalarının tablolarının
qoyulduğu parka yerləşdirildi. Belə
qiymət, hörmət və ehtiramı heç nə əvəz
edə bilməz.
- Aktyor təcrübəniz böyükdür. Bu, sizə insanları və onların
psixologiyasını tanımağa imkan verib?
- Əlbəttə. Oynadığım
rollar hər gün həyatda və küçədə
gördüyüm insanların prototipidir. Aktyorun müşahidə
qabiliyyəti güclü olmalıdır. Ssenaridə
oxuduğum rolların hər biri mənə
tanışdır.
- Bizə vaxt ayırdığınız
üçün minnətdaram. Növbəti dəfə sizi
şəhərimizdə görmək ümidilə...
- Təşəkkür edirəm,
şad oldum.
Xalq cəbhəsi.- 2018.-
6 iyul.- S. 4.