“Yağışdan sonra”kı”
yaşıllıq
“Axşamkı yağışdan
sonra azadlığa çıxmaq həvəsim
birə beş
artdı, dünya ürəyimə daha da yatdı” yazmışdı içəridə
yatanda. Yağışdan
sonrakı aydınlıq
və yaşıllıq
onun ürəyinə
bir az
sərinlik gətirmiş
və yolunun açılacağı günə
yaşıl işıq
yandırmışdı bəlkə
də. Yaşılı sevmişdi, arzulamışdı,
yaşamışdı. O yağışdan aylar keçdi, yaşıl işığı yandı.
Onu içəri atan da, içəridən çıxaran da, ruhundakı bütün haqsızlıqlara dözümsüzlüyü
və həqiqətpərəstliyi
olmuşdu. Hər
insan hər yerdə doğruları söyləməyi bacarmır,
buna cəsarəti çatmır, amma “Yağışdan sonra”nın müəllifi
bu cəsarəti edib, edir və
edəcək. Hər insan həm yaxşı şair, həm yaxşı yazıçı, həm
yaxşı dost, həm
yaxşı ailə başçısı, həm
yaxşı insan ola bilmir.
Amma, o, bütün bu yaxşıları özündə
birləşdirir və
bunları şeirlərinin
də ruhuna hopdurmağı bacarır.
Yaxşılıq etməyi sevib
və sevdirib insanlara. Yaxşılıq da yaşıllıqdan
gəlir elə bil. İmanlı, inamlı və
könlü rahat olanların rəngidir yaşıl, məncə.
Yağışdan sonra aydınlıq olur. Yağışdan sonra hava təzələnir, təmizlənir.
Yağışdan sonra duruluq,
saflıq, yaşıllıq
olur. Yaşıllıq yaxşılıqlar gətirir, yeni şeirlər cücərdir,
yeni şeirlər yeni kitablar demək
olur. Bəlkə elə buna görə də, kitabının adını
“Yağışdan sonra”
qoyub.
Müəllif dənizçidir. Dənizçi üçün suyun nə qədər
vacib ünsür olduğunu nəzərə
alsaq, kitabına qoyduğu ada da bir o qədər
haqq qazandıra bilərik. Yağış, yağmur, su.
Yağışdan keçib,
yağmurda islanıb,
suda durulub, dənizdən nəfəs
alan şeirlər
cəm olub onun bu son statistik
kitabında. Statistika demişkən, hər
insanın bir statistik, bir də dinamik taleyi olur. Onun taleyinin statistik tərəfi azərbaycanlı,
cəlilabadlı, Balabəylilərdən
olmasındadırsa, dinamik
taleyində Vətənsevər,
dənizçi, suya bağlılıq, şeirə-ədəbiyyata
sevgi, bütün bunlarla bərabər isə yaxşılığa
və yaşıllığa
bağlılıq var. O, ədəbiyyat
sevdalısıdır. Kitablarının sayca çoxluğu da burdan qaynaqlanır: “Eh, ayrılıq nə yamansan!”, “Kəsilməyən
həyəcan fiti”, “Sənə yazılan şeirlər”, “Burda darıxmaq olmaz”, “Yaşıl yuxulu dəniz”, “Bayıldan bayıra”. Kitabların adları da
müəllifin dinamik
taleyinin real göstəriciləridir.
Bu göstərici həm də onun həyat yolunun, yaşantılarının,
başına gələn
olayların, böyük
duyğularının, təfəkkürünün,
düşüncəsinin əksidir.
Hər kəs özünü yazır axı, hər kəs dilinin altında gizlənir axı! Çox sevirəm bu
ifadələri tez-tez
işlətməyi. “Yağışdan
sonra”nın müəllifi də yazdıqlarının altında
gizlənib, təzə
oxucusu üçün
sadəcə onları
oxumaq və müəllifin kimliyini kəşf etmək qalır. Kimlik isə bəllidir.
“Yağışdan sonra” və Faiq Balabəyli adı. Bu ad çoxlarına çox söz deyir. Bu ad Azərbaycan coğrafiyasında
tanınmış addır.
Bu adın sahibi
millətçi və
vətənpərvər şair,
ictimai siması olan sosiallaşmış azərbaycanlıdır. Milli birlik,
vətəndaş həmrəyliyi,
azərbaycançılıq onun əqidəsinin qayəsini təşkil edir. Bu özəllikləri
ara-sıra şeirlərində
əks etdirir, özü də bilmədən:
Elə istəyirəm ki,
Sənin
üçün ölümə
gedəm,
Buna görə yaşamaq istəyirəm,
Yaşamaq, Vətən!
Vətən üçün yaşayanlardandır
Faiq, yaşamaq üçün Vətəni
sevənlərdən deyil. Özünə
gündəlik hesabat verirmiş kimi bir şeirində deyir: “Səhəri diri açdım, Yata bilmədim...Aranı dağa, dağı Arana “daşımadım”.
Bu günü silirəm
təqvimdən! Bu günü
boşa verdim, yaşamadım!” . Bu şeirdən göründüyü
kimi, aydın hiss edilən faydalı yaşamaq, faydalı insan olmaq məsuliyyəti
var onun qanında və canında. Faydalı yaşayanların ömrü daimi olur. Onlar bu dünyanı
tərk etdikdən sonra da millət
üçün, xalq
üçün sevilən
və daim yad edilənlərdən olurlar.
Bir də Aran və dağ
həyatını paralel
yaşayanların Vətənin
hər daşını,
torpağını qarış-qarış
gəzdiyindən sevənlərin
ruhu var onun şeirlərdə. Onun canında və qanında vətənpərvərliklə
yanaşı, türkçülük
və tanrıçılıq
da var, deyərdim
ki! Vətən üçün hər an
ölməyə hazır
olan şair başqa bir şeirində deyir:
Gözü qara bulaq üstə,
De sözünü varaq üstə,
Səndən ötrü ayaq
üstə
Öldüm, bir kimsə bilmədi.
Vətən üçün daim
ayaqda və ayıq-sayıq olmaq ehtirasları onun “Vətənə ağı”
adlı bölümdəki
bütün şeirlərində
hiss edirik. keşikçi
xarakteri var onda, bir kişilik
məktəbi keçmişlərin
mərdlik ruhu var onda. 20 yanvar hadisələrində
bir dənizçi kimi qanlı hadisələrin canlı şahidi olub. Onun “Kəsilməyən həyacan
fiti" əsərini
oxuduqca yaşadığı
sarsıntıların, Vətəninin
azadlığı uğrunda
sinəsini sipər etmiş qəhrəmanlarla
bir sırada durduğunun şahidi oluruq. Tale işidir
bu, kimisi şəhid olur, kimisi şahid. Vətənin, Torpağın, Ana-bacılarının, mill-mənəvi
dəyərlərimizin keşikçisi
olub hər zaman. Bu gün
də öz fəaliyyətində və
yaradıcılığında bu faktların əksini görməkdəyik.
Ana-bacı demişkən,
Faiq Balabəylini ilk tanıdığım illərdə
(1998-99-cu illərdə) mənə
şairlər içərisində
də “bacı” deyənlərdən birincisi
olub. Həm də sonralar
etiraf etdi ki, həyatında önəmli və qutsal olan qadınların
(anası, bacısı,
həyat yoldaşı
və qızının)
içərisində mənim
də özüməməxsus
və müqəddəs
yerim varmış.
“Nə mutlu bana!”. Doğrudan da,
böyük qiymət
və dəyərdi
bu. Bu dəyər üçün
də hər zaman minnətdar olmuşam ona. Bu yazını yazmaq
da onun kitablarını
oxuduqdan sonra qardaş şairin yaradıcılığındakı doğmalıqları sizlərlə
bölüşmək oldu.
2016-cı ilin aprel hadisələri zamanı yazdığı bir şeir az
müddətdə dillər
əzbəri oldu. Sosial şəbəklərdə
müzakirə mövzusuna
çevrildi:
Nə müddətdir sapsarıdır
yaşılım,
Tez əmr ver, düşmənimlə
savaşım.
Qoy vurulum, torpağıma qarışım,
Vur da, komandir, vur!
Yenə də “yaşıl” ornamenti, bu şeirdə
də yaşıllıq
və azadlıq rəngi gördüm. Qarabağımızın düşmən tapdağı
altında olan torpaqlarını azad etmək ehtirasından doğan döyüşkənlik
ruhunu gördüm.
Tanrı, Allah sevgisi, gördüyü ədalətsizliklərdən yorulanda
isə Allaha xitab notları var onun yazdıqlarında. Ən çətin və kövrək anlarında isə yenə Tanrı çatır onun dadına:
Nə deyim sənə, ilahi,
Nə deyim ki, eşidəsən?
əlimi necə
qaldırım
əlimdən tuta biləsən?
***
Ayağımın ucundayam, Allah,
əlim yenə sənə çatmır.
Susmuşam, eşidirsən?
Onun könlündən
keçənlər - azad
Azərbaycanımızın gələcəyi, müstəqilliyinin
əbədiliyi və
sarsılmazlığından, doğma Qarabağımızın
azad olunacağı gündən keçir. Onun üçün
bütün yaradıcılığı
boyu öncə Vətən, Torpaq, Millət, sonra eqosu gəlir. Onun eqosu çoxlarından fərqli Vətən, Torpaq, Millət sevgilərini üstələmir,
əksinə bu sevgilər bütün sevgilərin fövqündə
durur.
Faiq Balabəyli bir müddət həbsdə yatdı. Adı gələndə hər kəsdə dəhşət yaradan məkan - içəri ona çox şey yazdırdı. İçəridə nə yaşadı, nələr gördüsə hamısını qələmə aldı. Bir sözlə, orda da mütaliəsindən, yazmasından, qələmindən, düşünməsindən qalmadı. Onun ən gözəl şeirləri içəridə yazılan şeirlər oldu. Buna görə də, ona içəri şeirləri üçün "içəriyə düşməyə dəyərmiş" deyənlər çox oldu. Azadlıqdan məhrum olduğu illərdə “Burda darıxmaq olmaz” adlı kitaba daxil etdiyi azadlıq eşqli şeirlərini yazdı. Bu şeirlər onun yaradıcılığının üstqatını təşkil edir:
Sənsizlikdən darıxıb,
dərindən ah çəkirəm,
Mən şeir yazmıram ki,
sözlə günah çəkirəm.
Vətəndaş şair, azadlıqsevər insan, dostcanlı, hər kəsin çağrığına yetişməyi özünə davranış kredosu seçmiş Faiq Balabəyli, yeni kitabın xeyirli-uğurlu, əlin hər daim qələmli, dilin sözlü, şeirli, ürəyin var olsun! Səni oxuduqca “Yağışdan sonra” təzələnən hava kimi təmizlənir insanın ruhu.
Dr. Həyat ŞAMİ
Şair-publisist
Xalq Cəbhəsi.- 2019.- 22 fevral.-
S.5.