“Azərbaycan”
qəzetinin səhifələrində
84-cü
yazı
Borçalı: "Qızıl orduya ithaf"
Yenə təbim gəlib cövlanə, əşarın rəvan etmiş
Yazıb bu şanlı cəşnə ithafən ərməğan etmiş.
Bu gün bu şən yığıncaqda təməddün xanəsi xalqın
Böyük bir xatirə üzrə çağırmış mehman etmiş.
***
Qızıl ordu bu günlərdə bizim toprağı tərk eylir
Odur hicran qəmi minlər mənim tək bağrı qan etmiş.
Gəlib qəmdən könül cuşə nəhayət iztirab eylir
Eşitcək kim səfər qəsdin, o, yari-mehriban etmiş.
***
Cahanda dərd qərqindən ağır heç bir əzab olmaz
Əzəldən aşiqə qismət fəraqi-asiman etmiş.
Qızıl ordu fəraqı dostlara artıqdı təsiri
Təmamən kütləni bu qəm, bu qüssə natəvan etmiş.
***
Və likən qəhrəman ordu bu xalqa etdiyi xidmət
Bizi dünya boyu ta var, rəhini-dastan etmiş.
Qızıl
ordu bizim yurdu müzəyyən etdiyi gündən
Bu xalqa hüsni-rəftarın günü -gündən əyan
etmiş.
***
Eli azad
edib qəmdən, qurtarmış bəndi-zillətdən
Ədalət şəhirin çəkmiş baş
üstə, sayeban etmiş.
Təməddün
nurunu yaymış bütün hər bir yana
gün tək
Şüayi-elm ilən abad edib, reşki-cahan etmiş.
***
Adı
dildən düşən şeiri, qocalmış sənətü
rəsmi
Dübarə şən həyat vermiş, yenə bir də
cəvan etmiş.
Beş il ərzində yüz illər dalı
qalmış bir insanı
Təməddünlü bir insanla yetirmiş, həmənan
etmiş.
***
Əgər
cismən gedərsə, xalq unutmazlar onu əslən
Adı əz bəs məhəbbətlə ürəklərdə
məkan etmiş.
Əziz
qardaş kimi saldıq yola, alqışlar hər yandan
"Səni Allaha tapşırdım" deyə virdi-zəban
etmiş.
***
Salam ərz
eyləyin bizdən əziz Stalinə siz də
Deyin, azərli
hörmətlə bizi ordan rəvan etmiş
Səpər
gül Borçalı, eylər yola həsrətlə nəzzarə
Qoşub məhbubuna qəlbin rəfiqi-karvan etmiş.
"Azərbaycan" qəzeti. ADF orqanı, Təbriz, say 186,
30.04.1946
***
Firidun Bazərqan:
“Radiomuz və onun faydaları”
Bugünkü dünyada xalqların həyatında radio əhəmiyyətli
bir yer tutur. Onun təbliğatda, xalqın məlumat səviyyəsini
yuxarı aparmaqda böyük bir təsiri var. Radio xalqın məlumat
səviyyəsini artırmaq üçün ən
yaxşı bir vasitədir. Xalqın dili
ilə müxtəlif mövzularda danışır, xalq
onlardan böyük faydalar aparır. Radionun
musiqisi daha mühümdür. Bir millət
gərək həmişə şad yaşasın.
Dünyada, həyat meydanında olan bütün zəhmətlərə
və yorğunluqlara şadlıq yaratmaq vasitəsilə qələbə
çalınmalıdır. Radio vasitəsi ilə
xalq müxtəlif xəstəliklər barəsində həkim
məsləhətlərini alır və bununla öz
sağlamlığının diqqətlə
qayğısına qalır. Habelə daha
ayrı mövzularda məlumat əldə edirlər. Müharibə zamanında düşmənin ruhunu zəiflətməkdə
və təbliğatda da radionun görkəmli rolu vardır.
Radio xalqı hər səhər gimnastika etməyə
və sağlam qalmağa təşviq edər. Bunlardan əlavə və daha əhəmiyyətlisi
odur ki, radio bir millətin səsidir.
Yalnız onun vasitəsi ilədir ki, bir xalq öz
arzularını və öz vəziyyətini dünyalara
bildirər.
Nitqlər, qəzetlər vasitəsilə bu məqsəd
çox uzun bir müddət içərisində yerinə
yetər və bu iş böyük bir vaxt istər. Halbuki,
radio həmin sözləri bir az zamanda
bütün dünyaya elan edər. İrtica
partiyaları həmişə çalışarlar ki, bir
xalqın məqsədini əksinə olaraq dünyada əks
etdirsinlər. Lakin, əgər o xalqın
radiosu və başqa sürətli təbliğat vasitələri
varrsa, onlar öz məramlarını olduğu kimi və həqiqi
simasında dünyaya tanıtdırırlar. Lenin
demişdir: “Radio milyonlarla dinləyicisi olan, kağız və
məsafə nə olduğunu bilməyən bir qəzetdir”.
Misal olaraq İndoneziya xalqının hərəkatında
onların radio ilə bütün dünyaya məqsədlərini
tanıtdırmalarını deyə bilərik. İndi bu bizim
üçün bir xoşbəxtlikdir ki, radiomuz işə
başlayıb və Milli hökumətimizin diqqəti sayəsində
bu tezlikdə təkmil və ali bir halda
müxtəlif verilişlərə başlayacaqdır. Biz ümid bəsləyirik ki, radiomuz
xalqımızın məqsədlərini bütün
dünyaya uca səslə elan etsin və bizim əleyhimizə
olan yabançı və irticaçı birlikləri və təbliğatları
zərərsizləşdirsin və onların bizim
ziyanımıza olan təsirini aradan aparsın.
Radiomuzun səsi xalqımızın, ana yurdumuzun ürəyindən
gələn səsdir. Bu səs fəzanı yararaq
dalğa-dalğa çöllərdən, dağlardan, məsafələrdən
bütün dünyaya yayılır. Hamı
Azərbaycanın hərəkatından, onun mədəniyyət
və tərəqqiyə tərəf gedişindən xəbərdar
olur. Radiomuz dünyaya yetirir və yenə
də yetirəcəkdir ki, Azərbaycan artıq öz
azadlığını ələ keçirmişdir və
habelə bu azadlığı müdafiə edəcəkdir.
Azərbaycan öz səadəti uğrunda
övladlarını yüksək mədəniyyətə
çatdırmaqda yorulmadan çalışır və
çalışacaqdır.
Gələcəkdə ümid edirik, radiomuz daha da mükəmməl
surətdə öz verilişlərinə davam etsin, bu
qüvvətli və sürətli vasitələrdən
bütün xalqımız, kəndlilər və fəhlələr
mövcud vasitələrlə faydalansınlar.
"Azərbaycan" qəzeti. ADF orqanı, Təbriz, say 185,
29.04.1946
***
Azərbaycanda
sinema sənəti
Sovet Azərbyacanında sinema (kino – red.) sənətinin
təməli inqilabdan əvvəl məşhur Azərbaycan
aktyoru Hüseyn Ərəblinski tərəfindən
qoyulmuşdursa da bu sahədə ciddi və mühüm
işlər 1920-ci ildən sonra başlanmışdır. Azərbaycanda
inqilabın ilk günlərindən sinema işləri, film
yaratmaq məsələsi dövləti bir məsələ
olaraq qoyulmuşdur. Film yaratmaq ağır
və uzun sürən bir zəhmət, böyük fədakarlıq,
məhrumiyyət və əziyyətlərə dözmək
tələb edirdi ki, yeni təşkil olunmuş sinema
studiyasının işçiləri bütün ciddiyət
və əzmkarlıqla bu yolda çalışmağa
başladılar.
Bir
neçə il müddətində “Qız qalası”, “26-lar”,
“Lətif”, “Almaz”, “Hacı Qara” kimi səssiz filmlər
yarandı. Lakin böyük dilsiz
adlandırılan sinema bu lallıq zəncirinə
bağlı qala biməzdi. Ona baxan, onu sevən
milyonlarla insanlar bu sənətin yeni xarüqələrini
gözləyir, ondan yeni hədiyyələr istəyirdilər.
Çox çəkmədən böyük
dilsiz danışmağa, oxumağa başladı.
Cansız sinema pərdəsi cana gəldi. İnsanlar dilləndi, quşlar oxudu, şəlalələr
səsləndi. İnsanlar sinemalara
axın-axın getməyə başladı.
Yeni sənətin bu yeni vasitələri Azərbaycan
kinematoqrafiyasında həqiqi bir inqilab yaratdı. Dövlət
tərəfindən milyonlarla pul ayrıldı, səsli filmlər
çəkilməsinə başlandı. Bu
dövrədə “Bakılılar”, “Yeni neft qatları”, “Kəndlilər”,
“Səbuhi” adlı filmlər çəkildi. Azərbaycan
sinema sənəti Səməd Mərdanov, Mikayıl
Mikayılov, Rza Təhmasib, Ağarza Quliyev kimi qüdrətli
rejissorlar, İsmayılov, Dadaşov, Atakişiyev kimi
istedadlı operatorlar, Mirzağa Əliyev, Rza Əfqani, Sənani,
Mərziyə xanım, Əli Qurbanov, Əzizə xanım kimi
məşhur aktyorlarla zənginləşdi.
Azərbaycan sinema sənətinin böyük Vətən
müharibəsi illərindəki müvəffəqiyyəti
son dərəcə mühümdür. 1944-cü ildə
Bakı sinema studiyası “9 nömrəli sualtı qayıq”
filmini çəkdi. Bu film az bir
zamanda Sovet İttifaqının hər tərəfində
böyük şöhrət qazandı. “9
nömrəli sualtı qayıq” filmi Bakı sinema
studiyasının işində təsadüfi bir hadisə
deyildir. Bunu, iki il sonra istehsalı
qurtaran “Arşın mal alan” filmi göstərdi. “Arşın
mal alan“ filmi yalnız Azərbaycan sinema sənətində
deyil, bütün Sovet İttifaqının sinema sənəti
sahəsində diqqətəlayiq bir hadisə oldu.
Bu film böyük sovet ölkəsinin yüzlərlə,
minlərlə şəhər və kəndində
nümayiş etdirildi. 3-4 ay müddətində on milyondan
artıq tamaşaçı bu filmə baxmışdı.
“Arşın mal alan” filmi xarici ölkələrdə
də böyük müvəffəqiyyətlə
nümayiş etdirilir. Bakı sinema studiyası
yalnız bədii filmlər çəkməklə kifayətlənməyib
hər ay üç sinema məcmuəsi (kino jurnal – red.)
buraxır ki, bu məcmuələrdə Cümhuriyyətimizin
müxtəlif təsərrüfat, mədəniyyət sahələri,
bu sahələrdə çalışan insanlar əks
olunurlar.
1946-cı ildə Bakı sinema studiyası Azərbaycanın
gözəl mənzərələrini əks etdirən rəngli
bir oçerk buraxacaqdır. 1947-ci ilin əvvələrində
isə böyük rəngli səsli bir filmin çəkilməsinə
başlanılacaqdır. Hazırda Azərbaycan
sinema işçiləri böyük bir əzm və qətiyyətlə
Azərbaycanın böyük sərkərdələrindən
olan Fətəli xan haqqında bədii film çəkməklə
məşğuldurlar. Filmin rejissoru
Cümhuriyyətin xalq artisti Adil İsgəndərovdur. Bu böyük tarixi filmdən başqa Bakı sinema
studiyası bir də müasir həyatdan
götürülmüş bir komediya çəkir. “Qızıl üzük” adlanan bu filmi baş rejissor
Mikayılov, rejissor Seyidbəyli və Quliyev çəkirlər.
Azərbaycan sinema sənətinin daha geniş inkişaf
etməsi üçün dövlət tərəfindən
bir sıra mühüm tədbirlər
görülmüşdür. Bu gün Bakı sinema
studiyası Sovet İttifaqında texnika və cihazlarla təchiz
olunmuş ən gözəl studiyalardan biridir. Buna baxmayaraq daha da artıq film yaratmaq, xüsusilə
bir neçə ildən sonra ancaq rəngli filmlər buraxa
bilmək üçün Bakının
yaxınlığında yeni bir film studiyası tikilməyə
başlamışdır. Bu studiyanın
tikilişinə dövlət 15 milyon manat
ayırmışdır. Bakı sinema studiyası bu yeni
binada ilk zamanlarda hər il 5-6 böyük
bədii film və 50-60-a qədər sinema məcmuəsi
buraxacaqdır. Bundan başqa həmin studiyada hər il 30-40 film başqa dillərdən Azərbaycan
dilinə tərcümə edilib buraxılacaqdır. Bu miqdar get-gedə daha da artacaqdır.
"Azərbaycan" qəzeti. ADF orqanı, Təbriz, say 185,
29.04.1946
***
El
aşiqiyəm!
Mən öz vətənimdən ilham almışam.
Azad
ölkə, azad el aşiqiyəm
Möhkəm
iradəli təmiz ürəkli
Həqiqət adlanan yol aşiqiyəm.
***
Səadətin
çırağını yandıran
Azadlıq
bayrağını dalğalandıran
Fərhad
kimi dağlar çapıb endirən
Yorulmayan polad qol aşiqiyəm.
***
Həmişə
dünyada gün kimi qalan
Nurunu
qaranlıq zülmətə salan
Qılıncın
düşmənin qəlbinə çalan
Şir kimi pəncəli el aşiqiyəm.
***
Ədalət
binasın ədl ilə quran
Zülm, əsarətin
zəncirin qıran
Yadların
önündə mərdanə duran
Əyilmyən möhkəm bel aşiqiyəm.
***
Var olsun Vətənim,
ellər anası
Böyük
azadlığın möhkəm binası
Bəşər
taleyinin parlaq aynası
Günəşli,
ulduzlu il aşiqiyəm.
***
Təbim
var bulaq tək qaynayıb coşan
Cavan
Hüseynəm, azad elə söz qoşan
Həqiqətdən
söhbət açan, danışan
Baldan şirin ana dil aşiqiyəm.
Təbriz,
Aşıq Hüseyn Cavan
"Azərbaycan" qəzeti. ADF orqanı, Təbriz, say 185, 29.04.1946
***
AMEA akad. Z.Bünyadov adına
Şərqşünaslıq İnstitutunun "İran tarixi
və iqtisadiyyatı" şöbəsinin elmi
işçisi Saleh Dostəliyev, yazıları elmi redaktə
edən, şərhlər verən, anlaşıqlı dildə
təqdim edən eyniadlı institutun Cənubi Azərbaycan
şöbəsinin müdiri, tarix üzrə fəlsəfə
doktoru, dosent Səməd Bayramzadə
Xalq Cəbhəsi.- 2021.- 6 mart.-
S.14.