Məlahət Abbasova: ”Bu Azərbaycan və Türkiyə
teatrları arasında bir ilk olacaq”
– Türkiyədə işləriniz necədir?
Hazırda yaradıcılıqda nə yeniliklər var?
– Çox şükür, yaxşıdır. Loru dildə
desək, başımı qaşımağa vaxtım yoxdur.
Teatr, serial çəkilişlərim, tədbirlər, yeni
layihələrim, tərcümələrim olur. Yeniliklərə
gəlincə, bilirsiniz ki, sənət
yaradıcılığımın 99%-i Azərbaycan teatr ve
kino sənətinin, ədəbiyyatının təbliğatına
həsr olunub. 15-dən çox Azərbaycan əsərini bədii
şuramıza təqdim etmişəm, qəbul olunub. Bir
çoxunu səhnəyə qoymuşam. Festivallarda, qastrollarda
iştirak etmişik.
2015-ci ildə Elçinin “Şekspir” tamaşasına
görə “İlin ən yaxşı rejissoru” mükafatına
layiq görülmüşəm. Bu yaxlınlarda M.F.Axundovun
“Mösyö Jordan ve Dərviş Məstəli Şah” əsəri
bədii şurada qəbul olunub. İndi C.Məmmədquluzadənin
“Ölülər” və “Dəli yığıncağı” əsərləri
üzərində işləyirəm. Bundan başqa, çox
dəyərli bir yazıçımızın kitabının
Türkiyədə tanıdılması üçün tərcümələrimə
davam edirəm. Azərbaycanda da çox izlənən Kanal-7-də
yayımlanab “Esaret” adlı serialda önəmli rol
oynayıram. Bundan başqa, Beynəlxalq Teatr Festival Komitəsinin
üzvüyəm. Hazırda çalışdığım
İstanbul Şəhər Teatrlarının bir neçə
xarici ölkə festivallarında iştirak etməsi
üçün danışıqlar aparırıq. Yəni,
qısacası mənə 24 saat yetmir (gülür).
– Bilirik ki, Azərbaycan əsərlərini Türkiyə
səhnəsinə çıxarırsınız. İstərdik
bu haqda danışaq.
– Azərbaycan əsərlərinin Türkiyədə
tanıtmaq mənim üçün artıq bir missiyaya
dönüşüb. Mən 1991-ci ildə İstanbul Şəhər
Teatrlarında fəaliyyətə başladığımda
bir dənə də olsun Azərbaycan əsəri
kitabxanamızda yox idi. Türkiyə Prezidenti Rəcəb
Tayyip Ərdoğan o vaxt bələdiyyə
başçısı idi. Mənim azərbaycanlı
olduğumu biləndə dedi ki, sənə ilk
tapşırıq verirəm. İki qardaş ölkə
arasında mədəniyyət körpüsü quracaqsan.
İlk tapşırığım budur. Bu məndə ruh
yüksəkliyi yaratdı. İlk olaraq B.Bahanzadənin
“İkinci səs” əsərini tamaşaya qoyduq. O tamaşaya
Ərdoğan da gəldi. Ondan sonra R. İbrahimbəyov, Anar,
Elçin, H.Cavidin və s. tamaşaları üzərində
işlədim və səhnəyə qoyuldu. Azərbaycan əsərləri
mənim bir rejissor kimi həyatımda böyük rol
oynayıb. Səhnəyə qoyduğum tamaşaların
hamısı mükafat alıb. Elçinin “Şekspir”
tamaşası tam 11 mükafatla rekord qazanmışdı.
Ən son səhnəyə qoyduğum H.Cavidin “İblis”
tamaşası səhnə tərtibatı ilə dünya
teatrlarında istifadə olunan Hollogram, MAPPİNG 3D, GROSSPERDE,
GREEN BOX VİZUAL effektləri ilə teatrımızda bir
yenilik olmuşdur. H.Cavidin adına layiq bir tamaşa
hazırlamaq, ilk tamaşada hər iki ölkənin dövlət
rəsmililərinin olmağı mənim üçün
qürurverici bir hadisə idi. İndiyə qədər
heç bir tamaşada bu qədər dövlət rəsmiləri
iştirak etməmişdi. Türkiyədə demək olar ki,
bütün televiziya kanalları tamaşadan xəbər
vermişdi.
– Türkiyədə çox böyük uğurlar
qazanan tamaşalarınızdan danışdınız. Azərbaycan
tamaşaçısı nə vaxtsa “İblis”i və
sadaladığınız digər əsərləri ölkəmizdə
də görəcək? Nəyə görə Azərbaycanda
əsərlərinizi nümayiş etdirmirsiniz?
– Çalışdığım İstanbul Şəhər
Teatrları ilə Azərbaycan Akademik Milli Dram Teatrı, Bələdiyyə
teatrı arasında həmişə bir körpü
qurmuşam. Dəfələrlə hər iki teatrı həm
İstanbul şəhər teatrlarına və
festivallarımıza dəvət etmişik. Bizim
teatrımız da dəfələrlə Bakıda qastrolda
olub. İnanıram ki, bundan sonra bu əlaqələr daha da
güclənəcək.
“İblis” tamaşamızın 2-ci qalası Bakıda
planlaşdırılmışdı. Amma pandemiya
başladı. 2 il teatrımız bağlandı. İndi təkrar
dövlət teatrları ilə səhnəyə qoyulması
üçün danışığımız gedir.
İnanıram ki, bu istəyim gerçəkləşəcək.
– Bəs Azərbaycandan dəvət
alırsınız?
-Bəli, illər əvvəl almışdım. Amma
işlərimin çoxluğundan təxirə
salmışdım. Ən son “İblis” tamaşamı izləyən
bir çox dövlət rəsmilərimiz, sənət
dostlarımız, mütləq bu tamaşanı Bakıda səhnəyə
qoymamı istəyirlər. Mənim üçün sevindirici
haldır ki, bu gün Azərbaycan incəsənətini, milli
kinosunu, milli teatrını dünya səviyyəsində
görmək istəyən, Azərbaycan teatrına yeniliklər
gətirmək istəyən, arzusunda olan Mədəniyyət
Nazirliyimiz var. İki ölkənin mədəniyyət
nazirlikləri arasında ortaq layihələrin həyata
keçməsi üçün atılan adımlar məni
inanılmaz sevindirdi. Mənə Mədəniyyət Nazirliyindən
“İblis” tamaşasının Akademik Milli Dram teatrında səhnəyə
qoymağım üçün təklif gəldi. Türkiyənin
tanınmış texniki heyəti işıq, effekt, vizual
effekt tərtibatçılarının da qatılımı
ilə iki qardaş ölkənin birgə layihəsi olacaq. Bu
Azərbaycan və Türkiyə teatrları arasında bir ilk
olacaq. Azərbaycanda baxdığım bir çox tamaşada
istifadə olunan led ekran artıq dünya teatrlarında istifadə
olunmur. Onun yerinə Hollogram, mapping 3D, Green Box sistemlerindən
istifadə olunur. Belə planlaşdırmışıq ki,
Tükiyədən gələn peşəkar heyət
Bakıda qaldıqları müddətcə bu sistemi və
aparatı təmənnasız olaraq bütün
teatrlarımızın texniki heyətinə 1 həftə
boyunca öyrətsinlər. Bu Azərbaycan teatrı
üçün bir yüksəliş deməkdir. Artıq
bütün sənət dostlarım yenilik istəyir.
– Siz Mehdi Məmmədovun tələbəsi olmusunuz.
Akyorluğu bitirmisiz. Necə oldu rejissor olmaq qərarına gəldiniz?
– Türkiyədə rejissorluq fakültəsi yoxdur.
Bütün rejissorlar aktyorluqdan və ya teatrşünaslıqdan
gəlib rejissor olublar. Türkiyədə belə
düşünürlər: yaxşı rejissor olmaq
üçün əvvəlcə yaxşı aktyor olmaq
lazımdır. Bizim İstanbul Şəhər Teatrları
dünyanın ən böyük teatrıdır. 13
binamız, 1500 işçimiz var. Hər il rejissorlar dəvət
olunur. Mən 6 il teatrda direktor müavini işləmişəm.
Biz hər il ən az Avropadan, ABŞ-dan 3-4 rejissor dəvət
edirik. Birdən-birə rejissor olunmur. Bunun üçün illərim
getdi. Bizim teatra hamımızın yaxından
tanıdığı rus aktyorlar Oleg Yefremov, Aleksandr Kalyagin,
Leonid Xeyfets, Rüstəm İbrahimbəyov kimi dahi sənət
insaları gəlib tamaşa qoyub. Gecə-gündüz onlarla
bərabər idim. Onlardan çox şey öyrəndim. Sonra
İtalyadan, Makedonyadan, Polşadan, Almanyadan gələn
rejissorların köməkçisi oldum. Bütün bunlar
böyük təcrübə deməkdir. Mən onların
yanında elə bilin ki, rejissorlug üzrə 2 universitet
bitirmişəm. Bir də yaşadığım mühit,
Beynəlxalq Teatr Festival komitəsinin üzvü
olmağım mənə dünya teatrlarını yaxından
tanımaq və görmək imkanı yaratdı. Rejissor olmaq
mənim illərimi aldı.
Rejissor olmaq üçün
dünyagörüşünə sahib olmaq lazımdır.
Aktyordan rejissor olmaz deyə düşünənləri də
cahil, bəlli bir qutunun içində beyni
sıxışıb qalmış, dünyaya at gözü ilə
baxan kimi görürəm. Azərbaycanda da aktyorluqdan
rejissorluğa keçən aktyorlarımız var. Məsələn,
Hüseyinağa Atakişiyev, Vaqif İbrahimoğlu, Nicat
Kazımov kimi istedadlı aktyor-rejissorlarıımız olub,
var, olacaqlar da. Mən rejissorluğu yox, rejissorluq məni
seçdi.
– Maraqlı müsahibəyə görə təşəkkür
edirik…
– Mən də sizə minnətdaram. Ümid edirəm
ki, yaxınlarda yeni layihələrimlə
tamaşaçılarımızı sevindirəcəm.
Xalq Cəbhəsi- 2024.- 2 may,¹14.-S.16.