İnsanı dəşhətə
gətirən rəsmlər
Onlar erməni
xislətinin rəzalət
dolu əsl iç üzünü bütün çılpaqlığı
ilə açıb göstərir
Artıq 20 ildir ki, ermənilərin
türklərə qarşı soyqırım siyasəti barədə
açıq yazılmaqdadır. Ancaq ta SSRİ
dağılıncaya qədər Azərbaycanda ermənilərin
türklərlə "tarixən dost olması" təbliğatı
aparılır, bu barədə çeşidli yalanlar toxunurdu.
Halbuki ermənilərin 1988-ci ildən bəri Azərbaycanda,
xüsusən də "Ermənistan" adlanan qondarma ərazidəki
tarixi Azərbaycan torpaqlarında yaşayan onminlərlə
soydaşımıza necə amansız divan tutduqları
hamıya bəlli idi.
Bu gün "erməni"
sözü hər addımda istəsək də, istəməsək
də duyğularımıza daxil olur, çox zaman əsəblərimizi
tarıma çəkir. Məlum problemin hələ də həll
olunmaması, düşmənin özünü daim
arın-arxayın aparması getdikcə artır. Bu gün
açıq deyilsə də, deyilməsə də, "erməni"
adlı haradasa "məğlubedilməz" bir obraz var və
bu, adamların ağlına oturuşmaqdadır. "Erməni"
özbaşına deyil, onun havadarları var. Ancaq bu ruhsuz millətin
öz obrazını öz içində yerə-göyə
sığmayan yalanları bahasına yaratması
çoxdanın gerçəyidir.
Azərbaycan ədəbiyyatının,
incəsənətinin - rəssamlığın, musiqinin və
s. bu yöndə elədikləri bundan sonra edəcəklərindən
fərqlənməlidir. Birdəfəlik bilməliyik ki,
düşməni möhtəşəm,
özümüzü isə daim məzlum təqdim etməklə
heç nə qazanmayacağıq. Və yaxud da indiyə qədərki
təqdimat artıq arxada qalmış hesab olunmalıdır. Ermənilər
1918-ci il matın 31-dən əvvəl və sonra dəfələrlə
türklərə qarşı soyqırım siyasətini həyata
keçiriblər. Bu və başqa soyqırım
aktlarının törədilməsində ermənilər həmişə
türkü sevməyən dövlətlərin və millətlərin
köməyindən geninə-boluna bəhrələniblər.
20-ci yüzilin əvvəllərində bəzi Avropa ölkələri,
Rusiya və başqa dövlətlər ermənilərdən
öz məqsədləri üçün daha ciddi-cəhdlə
istifadə etməyə başladılar. Türkiyədə
1915-ci ildə guya ermənilərə qarşı
soyqırım törədilməsi ilə bağlı
artıq yüz ilə yaxındır ki, cəfəng iddialarla
çıxış edən ermənilərin hay-küyünə
Avropanın gecə-gündüz insan haqlarından
danışan dövlətləri də qoşulmaqdadır. Ermənilər
türklərə qarşı soyqırımlar törətdikləri
halda elə o vaxtdan bəri daim xislətlərinə uyğun
olaraq bic hərəkət ediblər. Yəni guya Türkiyədə
və Azərbaycanda konkret olaraq son yüzildə ermənilərə
qarşı çoxlu soyqırımlar törədilib, "məzlum"
erməni xalqının nümayəndələri də
özlərini "müdafiə" etməyə məcbur
olublar. Ermənilər çox hallarda dediklərini bir-birinin əksini
təşkil edən "sənədlərdə"
uydurublar, "erməni soyqırımı"nı "təsdiq
edən" kitablar yazıblar, ya da başqalarına
yazdırıblar. Amma ta qədimdən bəri tarix yaradıb,
di gəl ki, tarix kitabları yazmaq həvəsində və məsuliyyətində
olmayan biz türklər isə son yüzillərdə
başımıza gələn fəlakətlərlə, eləcə
də ermənilər və ruslar tərəfindən türkə
qarşı həyata keçirilən soyqırımlarla
bağlı istənilən səviyyədə tutarlı
kitablar yazıb sabaha çatdırmamışıq.
Qarşımda bir buklet
var. Həcm və məzmun baxımından bunu kitab da
adlandırmaq olar. Azərbaycan Türklərinin
soyqırımına həsr olunmuş kitabı müəllif
Vaqif Ucatay "Xalqın yaddaş kitabı"
adlandırıb. Sənətşünas Qalib Qasımov
yazır: "Adətən rəssamlar öz əsərlərində
insan və təbiət gözəlliklərinin müxtəlif
təfərrüatlarını əks etdirməyə və
bununla varlığın mahiyyətini açıqlamağa
çalışırlar. İstedadlı rəssam Vaqif Ucatay
bu dəfə uzun zamanlar incəsənətin bitib-tükənməyən
mövzusuna - insan gözəlliyinə tamamilə əks
nöqteyi-nəzərdən yanaşmağa məcbur olub. O,
öz qrafika əsərlərində insan gözəlliyinin
deyil, insanın törətdiyi eybəcərlikləri və
insanlıq adına ləkə gətirən halları təsvir
edib. Onu buna məcbur edən səbəb ermənilər tərəfindən
zaman-zaman türklərə qarşı törədilən
genosid siyasəti olub. Ermənilərin İrəvanda,
Göyçədə, Zəngəzurda, Qarabağda və Azərbaycanın
başqa yerlərində törətdikləri vəhşiliklər
barədə rəssamın oxuyub-eşitdikləri,görüb-bildikləri
qəlbində elə dərin yaralar açıb ki, rəsmlərə
baxarkən oradakı qırmızı rəngin sanki rəssamın
öz bağrından axan qan olduğuna inanırsan".
Sənətşünas
daha sonra qeyd edir ki, 1813-cü il Gülüstan, 1828-ci il
Türkmənçay müqavilələrindən sonra Azərbaycan
torpaqlarının Araz çayı boyunca iki hissəyə
ayrılması, İrəvan və Qarabağ
xanlıqlarının ərazisində çar
Rusiyasının köməyilə yerləşdirilən ermənilərin
bölgənin türk əhalisinə qarşı törətmiş
olduğu vandallıqları Vaqif Ucatay əsərləri vasitəsilə
bütün dünyaya göstərməyə, haqq səsini ucaltmağa,
bu soyqırımları ifşa etməyə
çağırır. O deyir: "Erməni deyilən bu
şeytanlar bizim susmağımızdan istifadə edərək
özlərinin törətdikləri vəhşilikləri əksinə,
"Bunları ermənilər türklərə qarşı
deyil, türklər ermənilərə qarşı törətdilər"-
deyərək dünya ictimaiyyətini aldatdılar".
Sənətşünas
bu qənaətdədir ki, Vaqif Ucatayın tarixi faktlara əsaslanaraq
çəkdiyi rəsmlər peşəkar xüsusiyyətləri,
həcm və forma hissi, kompozisiya quruluşu, rəssamın fərdi
yaradıcılığının əsas xüsusiyyətlərini
nə qədər göstərirsə, erməni qəddarlığını,
insan ağlını əlindən alan vandallıq səhnələrini
də bir o qədər təfərrüatı ilə
tamaşaçılara çatdırır. İnsanı dəşhətə
gətirən bu rəsmlər erməni xislətinin rəzalət
dolu əsl iç üzünü bütün
çılpaqlığı ilə açıb göstərir".
Kitab-bukletdə habelə
müəllifin Mir Möhsün Həvvabın erməni vəhşiliklərini
təsvir üstə çəkdikləri ürək
parçalayır. Bu mənbə Mir Möhsün Həvvabın
"1905-1906-cı illərdə erməni-müsəlman
davası" kitabıdır. Buradaca ermənilərlə
türklər arasında olan münaqişəyə "erməni-müsəlman
davası" adının qoyulması türkü sevməyənlərin
türkə qarşı zaman-zaman həyata keçirilən məhvetmə
planının tərkib hissəsi kimi qəbul edilməlidir. Hər
halda yanlış şəkildə "erməni-müsəlman
davası" anlamını işlətmək bu gün də
davam edir.
Elçin Qaliboğlu
Xalq Cəbhəsi.- 2009.- 1 may.- S.14.