Gərək
böyük şəxsiyyət olasan ki, ədəbiyyatda da
gözəl əsərlər yaradasan"
Ramiz Heydər: "Cəmiyyətdəki neqativ hallara
qarşı ziyalı müqaviməti gərəkdir"
Şair-dramaturq, professor Ramiz
Heydərin 75 yaşı tamam olur. İndiyə kimi neçə-neçə
şeirinə mahnılar bəstələnən şair bu
müddətdə həmişə qələmlə dost
olduğunu deyir: "Təbii ki, bu müddət az deyil. Mənə
elə gəlir, insana lazım olduğu qədər
ömür verilir ki, insan həyatını mənalı
qurmaq imkanı əldə etsin, ən başlıcası isə
özündən sonra iz qoysun. Yazıçı
üçün sabaha ünvanladığı onun əsərləridir.
Taleyimdən razıyam ki, mənə hərtərəfli
yaradıcılıqla məşğul olmaq üçün
imkan verib. Digər tərəfdən də elmlə məşğulam,
kino sahəsində araşdırmalarımı davam etdirirəm.
Şeir yazıram, dramaturji fəaliyyətimi davam etdirirəm,
tərcüməçiyəm; bu vaxtacan sözlərimə
500-ə kimi mahnı yazılıb. Oqtay Kazımi
"Çal, çal", "Toy olsun, bayram olsun",
"Mənim yaşıdım qızlar", Emin Sabitoğlu
"İnanmaram", "Deyir, ayrılma məndən",
"Özümdən küsürəm səndən küsəndə"
və başqa mahnılar bəstələyiblər. Sözlərimə
ən çox mahnı yazan Elza İbrahimovadır: "Anam
yadıma düşdü", "Sarı bülbül"
kimi mahnıları indi də oxunur. Anam "Sarı
bülbül" mahnısını çox sevərdi. Bir dəfə
Elza xanım zəng etdi, dedim ki, burada bülbül oxuyur, mən
də qulaq asıram; anam "Sarı bülbül"
mahnısını çox sevərdi. İndi ana yoxdu, amma
bülbül yenə oxuyur. Elza xanım dedi ki, bu barədə
bir şeir yaza bilərdinizmi? Dedim yazaram. Yaman
duyğulanmışdım, yazdım, yaxşı
alındı".
Yaradıcılıq insandan
sözün əsil mənasında imtina tələb edir. Əsil
yaradıcılıq insana çox şey verdiyi dərəcədə
də onu çox şeydən eləyir. R.Heydər deyir:
"İnsan daim fikirləşməlidir ki, o, bu ömür
müddətində necə yaşayıb, gedəndən sonra
nə qalacaq? Əsas amil budur. Xüsusi olaraq qarşıma
bunu məqsəd qoymasam da, qeyri-iradi olaraq bu insani tələbə
əməl etmişəm. İnanıram ki, yazdıqlarım
insanlara lazım olacaq.
Təxminən 60 il əvvəl
anamdan məktub almışdım, həmin məktub
qırmızı mürəkkəblə
yazılmışdı, fikirləşdim ki, görəsən,
anam niyə qırmızı ilə yazıb? Sonra bildim ki,
şagirdlərin məktubunu yoxlayanda arada mənə məktub
yazıb. O zaman "İki məktub" adlı şeir
yazdım".
Əsil şeriyyət insanı o zaman xilas edir ki, o şeirin
yaradıcısı hər mənada zamandan üstün olsun.
Zaman səviyyəsində ilişib qalan şeir insanları
yaşatmır, çünki əbədiliyi ifadə etmir.
R.Heydər deyir ki, hər zamanın öz tələbləri
var: "Gərək yaradıcı özünə qədər
yaşamış böyük şəxsiyyətləri
ruhunda gəzdirə bilmək qüdrətinə yetsin. Bəzən
şair heyfsilənir ki, nə üçün məndə həyatın
müəyyən eybəcərliklərini ifşa etmək
üçün Sabir qüdrəti yoxdur? Yaradıcı şəxs
heç olmasa, müəyyən nöqtələrdə o dərəcəyə
çatanda böyük sevinc hissi keçirir. İnsan belədə
qədimləşdiyi dərəcədə də təzələnir.
Qədimliyin sınağından çıxırsan, qədimlik
sənin üçün əbədi meyara çevrilir,
çünki qədimlərə layiq olmaq istəyirsən.
Baxırsan ki, ermənilərdə bu qədər dahi yoxdur,
amma bizdə gör nə qədərdir. Xalq
mahnılarımıza qulaq asanda ruhum uçur, daim fərəhə
qərq olur. Dərk edirəm ki, belə bir əzəmətli
xalq əzəmətli yazıçılar, şairlər
yetirə bilərdi. Bundan sonra da belə zirvələrin
yetişəcəyinə inanıram".
Maraqlı bir məqama gəlib
çıxırıq: bu qədər zirvələrimiz
ola-ola bəs onda Azərbaycan niyə qaranlıqdan
çıxa bilmir? R.Heydər
deyir: "Tarix bir sel kimidir, gəlib axıb gedir. Zaman
keçib gedir, yaxşı da, yaman da öz yerini tapır. Hər
xalqın sınaq illəri olur. Qarabağ yarası daim ürəyimdə
qövr edir. Məncə, ədəbiyyatda böyük əsərin
meydana çıxması ilk növbədə şəxsiyyətə
bağlıdır. Gərək böyük şəxsiyyət
olasan ki, böyük əsərlər də yaradasan. Bu isə
insanın daxilindən, varlığından gəlir".
Gərək
yaradıcının şəxsiyyəti böyük olsun ki,
oxucu onun yazdıqları ilə ömrü arasında
uçurum görməsin. Əks təqdirdə oxucu həmin
yaradıcının yazdıqlarına inanmayacaq. Həmsöhbətim
deyir: "Təmənnasızlıq böyük məsələdir.
Mirzə Cəlil, Sabir sözün həqiqi mənasında təmənnasızlıq
mücəssəməsidirlər. Yazıçı istər-istəməz
zəmanəsinə inanır. Təbii ki, belədə
böyük qüdrət lazımdır ki, zəmanənin
cazibəsinə uymayasan. Hər adam da bunu bacarmır. 37-ci ildə
belələrinə "xalq düşməni" deyirdilər.
O qədər yaradıcıların başı yeyilmişdi
ki, artıq insanlar inanırdırlar, qara ağdır, ağ
qaradır".
R.Heydərin
"Qızıl toy", "Şəngülüm,
Şüngülüm, Məngülüm","Zəng səsləri",
"Sınaq pillələri", "Yeddi qardaş, bir
bacı","Bahar qızı"," Ana
intizarı", "Cırtdanın sərgüzəştləri",
ümumiyyətlə, 30-a yaxın dram əsəri tamaşaya
qoyulub: "Azərbaycan kinosunun müxtəlif problemləri
mövzusunda xeyli elmi əsərin müəllifiyəm. Bu sahədə
monoqrafiyalarım çap olunub. Kino problemləri ildə məşğul
olmaq vaxtımı alsa da, bu işi özümün zəruri
işlərimdən biri hesab etmişəm. Ümumiyyətlə,
bütövlükdə kino sahəsinə dövlət
özü nəzarət etməlidir. Çox zaman sponsor
öz bildiyini diktə edir. Təəssüf ki, belə filmlərdə
əxlaqa zidd səhnələrə rast gəlinir".
R.Heydər Moskva Ədəbiyyat
İnstitutunda təhsil alıb. Bu, elə bir dövr idi ki,
orada təhsil alanlar Azərbaycana qayıtdıqdan sonra ədəbi
aləmdə tamamilə yeni bir səhifə
açıldı: "Bizdən Moskvaya, həmin instituta ilk
gedən Nəbi Xəzri olub. Sonradan bu institutda
tanınmışlardan Vidadi Babanlı, İsa Hüseynov və
başqaları təhsil alıblar. Biz Moskvaya beş nəfər
getmişdik. Onlardan oxucular Asif Atanı, Cabir Novruzu, Rüfət
Zəbioğlunu yaxşı tanıyırlar. Mən həmişə
özümü çox xoşbəxt hiss etmişəm ki,
beş il Asif Ata ilə bir yerdə oxumaq qismətimə
düşüb. Mən onun ilk gənclik illərindən nə
qədər qəribəlikləri olduğunu gördüm və
heyrətə gəldim. Hələ o zamanlar onun özünəməxsus
düşüncə, danışıq tərzi vardı. Təsəvvür
edin ki, bütün günü kitabxanada oxuyurdu, ardıcıl
olaraq klassik musiqilərə qulaq asırdı".
R.Heydərin Əliağa
Vahidlə də bağlı xatirələri var: "Əliağa
Vahidi 13 yaşımda ilk dəfə gördüm. 40-cı illər
olardı, o zaman dayımla kafedə oturmuşdum. Təsadüfən
elə oldu ki, orada Vahidlə
Ramiz Heydər
tamaşaçı mədəniyyətinin kiçik
yaşlı uşaqlarda formalaşdırılmasını zəruri
sayır: "Telekanallarda o qədər zəif tamaşa,
seriallar nümayiş etdirilir ki, məzmunsuzluğu sübut
etməyə ehtiyac yoxdur. Bu filmlərin tərbiyəedici xüsusiyyəti
yoxdur. Yalan, vuruş-döyüş, insana nifrət, qeybət
səviyyəsində uzanan bu seriallar adamların halına təsir
edir, onlarda inamsızlıq yaradır. Adamlar fikirləşirlər
ki, görəsən gedib teatrda nəyə baxacağam?
İnsanın inkişafı, tərbiyəsi prosesində teatr
mühüm rol oynayır. Məktəblərdə təlim-tərbiyə
işini daha düzgün formalaşdırmaq, teatrla əlaqələri
ciddi qurmaq lazımdır. Cəmiyyətdəki neqativ hallara
qarşı ziyalı müqaviməti gərəkdir. Ucuz
şoularla xalqın heysiyyatına balta vuranlara qarşı
mübarizə aparılmalıdır. Sənətçilərin
addımbaşı əcnəbi sözləri dilimizə gətirməsinə
qarşı da sözümüzü deməliyik".
Qaliboğlu E.
Xalq cəbhəsi.-2008.- 24 dekabr.- S. 14