Yüzlərlə abidələrimiz məhv edilib
Bir çoxları isə cidd-cəhdlə
"erməniləşdirilib"
Xüsusən 19-cu
yüzilin əvvəllərindən başlayaraq əzəli
türk məskəni olan Azərbaycanın torpaqlarında məskunlaşaraq
daim bu torpaqlara sahiblənmək arzusu ilə yaşayan ermənilər
ötən müddət ərzində hər cür
qaniçənliyə, murdarlığa əl atıblar.
Xüsusən son Qarabağ davası zamanı ermənilər
hazırda işğal altında saxladıqları
torpaqlarımızda soydaşlarımıza qarşı
amansız terror əməliyyatları həyata keçiriblər,
həmin torpaqlarda insanı dəhşətə gətirən
vandalizm aktları törədiblər. Əzəli türk məskəni
Qarabağda tarixi qədimliyimizdən soraq verən yüzlərlə
abidələr məhv edilib, izi-sorağı itirilib, bəziləri
isə cidd-cəhdlə "erməniləşdirilib". Deyək
ki, dünya bizim həqiqətlərimizi qəbul etmək,
inanmaq istəmir, ermənilərin halı siyasi dünyanın
halına çox uyğundur. Amma bu, o deməkdirmi ki, əlimiz
qoynumuzda durmalıyıq? AMEA-nın müxbir üzvü,
tanınmış tədqiqatçı-alim Məşədixanım
Nemət zaman-zaman ermənilərin başımıza gətirdikləri
faciələrdən söz açaraq bildirir ki, ermənilər
Azərbaycanın torpaqlarında zaman-zaman məskunlaşdıqca
əllərindən gələni ediblər ki, həmin ərazilərdə
olan çoxlu sayda türklükdən xəbər verən
tarixi abidələrin, ümumiyyətlə, soraqların izini
itirsinlər. Onların dağıdıb viran qoyduqları
çoxsaylı abidələr barədə təəssüf
ki, dünya xəbərdar olmaq istəmir, ancaq ermənilərin
hay-küyünə tez inanır.
Hələ neçə
il qabaq Azərbaycan Milli Elmlər Akademiyası hazırda ermənilərin
işğalı altında olan tarixi torpaqlarımızda məhv
etdikləri, eləcə də öz adlarına
çıxdıqları tarixi abidələr barədə məlumatlar
hazırlayıb: "Hələ 1961-ci ildə indi Ermənistan
ərazisində qalan tarixi Urud kəndində yaddan
çıxıb qalmış, qeydə alınmamış
tarixi türk abidələrini, həmçinin türk qəbirlərini
qeydə aldım, bu barədə məlumatı elmi ictimaiyyətə
təqdim etdim. Erməni alimləri Akopyan, Xaçaturyan,
Papazyan və başqaları ardıcıl olaraq əleyhimə
yazmağa başladılar. Onlar sübut etməyə
çalışırdılar ki, guya bu abidələrin
türkə aidiyyatı yoxdur. Amma sonda məğlub oldular,
çünki elmi əsasları yox idi. Elm də ki, fakt sevir.
Ermənilər görəndə ki, indiki Ermənistan ərazisində
mövcud olan çoxsaylı türk abidələrinin özlərinə
məxsus olduğunu sübut edə bilmirlər, o zaman bu abidələri
kütləvi şəkildə məhv etməyə
başladılar. Onlar 1988-ci ilə kimi bu yöndə istəklərini
aşkar, ya gizli şəkildə tədricən həyata
keçirirdilər. Ancaq 1988-ci il hadisələri zamanı 200
mindən çox Azərbaycan Türkü tarixi dədə-baba
torpaqlarından deportasiya olunduqdan sonra bu sahədəki
azğınlıqlarını ehtiyatlanmadan, tamamilə
açıq şəkildə gerçəkləşdirməyə
imkan tapdılar."
Urud abidələrini
diqqətlə araşdıran Məşədixanım Nemət
bildirir ki, bu abidələr 15-16-cı yüzillər türk
ruhundan yadigardır: "Həmin zonada İpək yolunun
üstündə böyük bir karvansara vardı. Oradakı
abidə başdan-başa türk ruhundan soraq verir. Ermənilər
deyirlər ki, yox, bu, əsl erməni abidəsidir." Yeri gəlmişkən,
xatırladaq ki, Məşədixanım Nemətin barəsində
danışdığı məşhur karvansaray haqqında
Kamil Dərələyəzlinin "Dərələyəz od
içində" adlı kitabında ermənilərin
oğurluğunu sübat edən kifayət qədər
tutarlı faktlar öz ifadəsini tapıb. Karvansaraya giriş
hissəsində, qapının baş tərəfində ərəb
dilində böyük bir kitabə var. M.Nemət bildirir ki, həmin
kavansaraydakı ərəb dilində olan lövhə eynən
Zəngilan rayonundakı türbənin üstündəki
kitabəyə oxşayır: "Yəni kitabə eyni
üslubla yazılıb. Bu isə kitabənin ermənilərə
məxsus olması fikrinin cəfəngiyyat olduğunu sübut
edir. Zəngilandakı türbə 1305-ci ildə tikilib.
Karvansarayın tarixi isə 1318-ci ilə təsadüf edir. Mən
qəti əmin oldum ki, bu abidələrin hər ikisi bir
memarın əlindən çıxıb."
Tarixən ermənilər
türk ruhuna və soraqlarına qarşı hədsiz
amansızlıq nümayiş etdirsələr də, türk
heç zaman bir millət olaraq sifətini dəyişməyib,
həmişə mərd hərəkət edib, düşmənlə
üz-üzə gələrək döyüşməyi hər
şeydən üstün tutub, ona arxadan zərbə endirməyi
ləyaqətinə sığışdırmayıb. Məşədixanım
Nemət daha sonra deyir ki, ermənilər bu torpaqlara yaxın
tarixdə gəldiklərini özləri də son vaxtlara qədər
etiraf edirdilər: "Onlar sovet dövründə o vaxtkı
Dağlıq Qarabağa gəlmələrinin 150 illiyini təsdiq
edən abidə qoymuş və onu geniş şəkildə
bayram etmişdilər. 1988-ci il hadisələrindən az sonra
ermənilər həmin abidənin izini itirdilər ki, bu
torpaqlara sonradan gəlmə olduqları bilinməsin. Mən
Qarabağ torpağında olan tarixi türk abidələrinin
hamısını öyrənmişəm, yazıya
almışam. Bu abidələr barədə
vaxtaşırı elmi araşdırmaların nəticəsi
kimi mətbuatda ardıcıl olaraq çıxış
edirdim. Erməni alimləri mənə qarşı tutarlı
faktlar gətirməyə çalışdılarsa da, öz
"həqiqətlərini" sübuta yetirə bilmədilər.
Yazılarımda, çıxışlarımda ermənilərin
türk torpaqlarında törətdiyi bütün vəhşiliklər,
həmçinin tarixi abidələrimizi məhv etmələrinə
dair məlumatlar vermişəm. Etiraf edək ki, bu gün erməni
lobbisi dünyanın hər yerində fəaliyyət göstərir
və çox güclüdürlər. Onlar hər yerdə
erməni "həqiqətləri" barədə cəfəngiyyat
yaymağı özlərinin borcu hesab edirlər. Bu məqsədlə
müxtəlif ölkələrdəki tanınmış
siyasətçiləri, elm adamlarını daim öz tərəflərinə
çəkməyə çalışır və əksər
hallarda buna nail olurlar. Ona görə də tarixi abidələrimiz
haqqında olan soraqları daha diqqətlə öyrənməli,
araşdırmalı və bunların təəssübünü
çəkməliyik. Hər halda etiraf edək ki, əksər
məqamlarda düşmənlərimiz bizdən çox
ayıq olublar. Onlar bizim müəyyən məqamlarda
laqeydliyimizdən, məsuliyyətsizliyimizdən məharətlə
istifadə ediblər. Vaxtilə Papazyan adlı alimin
kitabında yuxarıda haqqında danışdığım
tarixi abidələr erməni abidələri kimi təqdim
edilirdi. Lakin mən həmin kitabda Papazyanın əsaslandıra
bilmədiyi məqamları qabartdım, sübut etdim ki, o,
yalan deyir. Burada bir cəhəti qeyd etmək istəyirəm.
Yaxşı ki, həmin dövrlərdə bütün məşhur
tarixi abidələrimizin şəkillərini çəkmiş
və həmin abidələrin üzərindəki kitabələri
olduğu kimi yazıya almışam".
Məşədixanım
Nemət Borçalıdakı tarixi abidələrimizi də
vaxtilə öyrəndiyini bildirir. O, Güney Azərbaycandakı
tarixi soraqlarmızın oradakı soydaşlarımız tərəfindən
öyrənildiyini, bu barədə araşdırmaların
aparıldığını böyük bir məmnunluqla dilə
gətirir: "Təbiidir ki, həmin abidələr türk
ruhunun məhsuludur, amma daş kitabələrin üzərindəki
mənbələr ərəb və farscadır. Güney Azərbaycanda
ardıcıl olaraq farslaşdırma siyasətinin
aparılması soydaşlarımızın milli
soraqlarımıza ciddi münasibətinin yaradılmasına
böyük maneə törədir. Mən arzu edirəm ki, Azərbayanda
tarixi abidələrimizin öyrənilməsi, bu soraqların
soydaşlarımıza, türk dünyasına, ümumiyyətlə,
dünyaya çatdırılması yönündə bundan
sonra da ardıcıl işlər görülsün. Əgər
bu cür soraqlarımıza daha ciddi şəkildə sahib
çıxarıqsa, o zaman ermənilər heç bir halda bu
torpaqlara sahib olmaları barədə cəfəng iddiaya
düşməyə belə cəsarət edə bilməzlər."
Elçin Qaliboğlu
525-ci qəzet.- 2009.- 2 iyul.- S.14.