Bütöv Azərbaycan eşqli Babək
Xürrəmdin
Babəki xatirəmizdə yox, əməllərimizdə
yaşatmalıyıq
Bir neçə il əvvələdək
hər ilin iyul ayında Güney Azərbaycanda Xalq Qəhrəmanı,
ölməz Babək Xürrəmdin şərəfinə Bəzz
qalasına (o qalaya xalq arasında Babək qalası da deyilir)
möhtəşəm yürüşlər keçirilirdi.
Bu yürüşlərin dönəmi cəmi bir neçə
il olsa da, Güney Azərbaycandakı
soydaşlarımızın ağlında, ürəyində
silinməz izlər buraxdı.
Məsələyə
daha dərindən yanaşdıqda müəyyən qənaətlər
üzə çıxır: əvvəla, Babəkə
münasibət xalqımızın müəyyən dövrdə
yaşanmış qəhrəmanlıq tarixinə müraciətdir.
Soydaşlarımızın bu tarixə isti, yaşarı
münasibəti nə qədər uca olsa da, hər an dəyişilən
tarixi gedişatdan daim bir xalq olaraq üstün olmaq məsuliyyətimizi
unutmamalıyıq. Yəni görəsən, əməllərində,
istəklərində təpədən-dırnağacan
türkə qarşı olan dünyaya qarşı necə
döyüşürük, xəlqi
varlığımızı ardıcıl, sarsılmaz təsdiq
edə bilirikmi?
Çağdaş
dönəmdə İranda baş verən hadisələr
çalxalandıqca daha çox zərbənin orada yaşayan
soydaşlarımıza dəyməsinin hesablanması göz
önündədir. Azərbaycan Türkləri tarix boyunca
ümumirian hərəkatına qatıldıqları dərəcədə
itiriblər. Konkret olaraq ötən yüzilin əvvəllərində
Məşrutə Hərəkatını yaradan Səttarxan
oldu. Azərbaycan türklərinin bu hərəkatda necə
hünər göstərdikləri fars şovinistlərinə
də gözəl aydındır. Ancaq Səttarxan məharətli
bicliklə məhv edildi, Məşrutədə misilsiz hünərlər
göstərən soydaşlarımız sarsıdıldı,
döyüş əzmi qırıldı, məhv edildi.
Ona görə nə qədər
çətin olsa da, öz mübarizə yönümüz,
yolumuz olmalıdır. Ümumirian hərəkatlarına
qatılmadığımız dərəcədə daim
daxildən böyüməli, xəlqi möhtəşəmliyimizi
təsdiq etməliyik. Xalq o dərəcədə daxilən
böyüməlidir ki, ciddi, yenilməz tələbkeş səviyyəsində
olsun. O zaman hər addımda gözlənilən
qırğınların da qarşısı alınar.
Güney Azərbaycanda hər qanlı olaylardan sonra
soydaşlarımızın necə sarsıldığı
göz önündədir.
Möhtəşəm
Babək Xürrəmdə də elə bu uca duyğulardan
baxılmalıdır ki, bənzərsiziyi bir daha bilinsin.
Tariximizin şanlı, bənzərsiz səhifəsidir Babək
Xürrəmdin. Onun qəhrəmanlığı nəinki bir
yüzilə sığmır, üstəlik bütün
dövrləri və zamanları aşır. Babək Xürrəmdin
xəlqi azadlıq uğrunda apardığı uzunmüddətli
döyüşlər hələ də
soydaşlarımız tərəfindən ömürləşməyib,
bu insani, ölümsüz əməllərin qiyməti bilinməyib.
Zaman-zaman türk tarix yaratdıqca, özünəməxsus qəhrəmanlıq
ənənələrini sıraladıqca təəssüf
ki, bu əməllərin kitablaşdırılması, sabaha
çatdırılması ənənəsi baş verməyib.
Bu gün biz tariximizin keçmiş, qədim dönəmləri
haqqında daha çox başqalarının yazdıqlarından
bəhrələnirik. Çox maraqlıdır ki, daha
çox bizi sevməyənlər tariximizi yazıblar. Ancaq bu
kitabların, ayrı-ayrı tarixi hadisələrin necə
yazılması təhlil edildikdə aydın olur ki, kin, qərəz,
türkə qarşı düşmənçilik adına nə
varsa, kifayət qədər bu mənbələrdən tapmaq
mümkündür. Azərbaycan Türkü bu gün
böyük ənənələrindən
ayrıldığı, tarixinə, qədim, bənzərsiz
irsinə sahib durmadığı dərəcədə qəribdir,
bu səbəbdən də özündən
ayrılmış vəziyyətdədir. Müəyyən məqamlarda
faktsızlıq, tariximizi daha çox başqaları
yazdığı üçün onların fikrinə istinad
etmə əksər hallarda Azərbaycan aydınlarının əl-qolunu
bağlayır.
Azərbaycan tarixində
özünəməxsus yeri olan, dünya hərb tarixində
möhtəşəm döyüşkənliyi və bənzərsizliyi
ilə yeni bir səhifə yaradan Babək Xürrəmidin bu
gün kifayət qədər ömrümüzdə yer
tutmaması düşündürücü bir məsələdir.
Tarixi silsilə ilə yanaşsaq, Zərdüştün
özümüzəməxsusluğunu, yəni türk
olmasını hər halda qiymətləndirmirik. Unuduruq ki,
"Təmiz söz, Təmiz fikir, Təmiz əməl"
ideyası yalnız türk ruhundan yarana bilərdi.
Makedoniyalı İskəndər Zərdüştün
"Avesta"sının əksəriyyətini
yandırdı, məhv etdi. Sonradan ərəblər də
"Avesta"nın başına çox oyunlar
açdılar. Lakin bütün bunlar "Avesta"nın
türk ruhunun məhsulu olmasını pərdələyə
bilmədi. Faktdır ki, müasir dövrdə mövcud olan
dinlər, dünyabaxışları mahiyyətcə təməlini,
ilkin qaynağını "Avesta"dan götürür.
Babəkliyimiz Zərdüşt ruhu ilə sıx şəkildə
bağlıdır. 23 il azman ərəb xilafəti ilə
döyüşən, qətiyyən sarsılmayan, əksinə,
xilafəti sarsıdan bir güc kimi Babək türkün əzəmətini
sübut edə bildi.
Hər halda çox düşündürücüdür.
Türkün başına bu qədər fəlakətlər
gəlib, onu sözün əsl mənasında zaman-zaman məhv
etmək istəyiblər. Amma türk qalxıb və Zərdüştü,
Babəki, Nəsimini, Səttarxanı verib. Həqiqətdir
ki, hələ də tarixi dəyərlərimizə yiyə
dura bilmirik, bu dəyərlərimizdən istənilən səviyyədə
bəhrələnmirik. Dini dəyər - milli dəyər
deyil. Milli dəyər - millətin mənəvi, əxlaqi,
idraki səviyyəsinin ifadəsi olub, xalq həyatının,
mədəniyyətinin, incəsənətinin bütün sahələri
haqqında sistemli fikirlərin məcmuyu, bunların ali mahiyyətidir.
Milli dəyər - millətə məxsus olan, onun ruhundan
yaranan dəyərdir. Bu mənada Babəklik Azərbaycanın
ölməz milli dəyəridir, keyfiyyətidir.
Əgər bir xalq
öz tarixinə, qədimliyinə biganədirsə, onun
sabahını yaratması tam şəkildə mümkün
olmaz. Digər tərəfdən də bu qədər
böyük milli dəyərlərimiz var, amma hələ ki,
qaranlıqdan çıxa bilmirik. Çünki dəyərlərimizə
yiyəlik edə bilmirik.
Görəsən, Babəkin
ənənəsinin, döyüşkənliyinin, yenilməzliyinin
qəhramınlıq nümunəsinə çevrilməsi
üçün nə etməliyik? Bu gün Bakıya qədəm
basan hər bir əcnəbi görəsən, Babək
Xürrəmd kimi yenilməz bir qəhrəmanın Vətəninə
gəldiyini hiss edirmi, daha doğrusu, biz gələnlərə
bunu hiss etdirə bilirikmi? Sovet dövründə Babək
haqqında xeyli bədii, musiqi əsərləri
yazılıb, bu yöndə elmi - tarixi araşdırmalar
aparılıb. Azərbaycanın sovet ideologiyasının
buxovlarından azad olduğu, müstəqillik
qazandığı yeni dönəmdə Babək mövzusuna
istər-istəməz yeni səviyyədə, daha yaradıcı
yöndə yanaşmağımız olduqca zəruridir. Babək
sadəcə, bir üsyançı olmayıb. O, sözün
böyük mənasında türk sərkərdəsi,
fiolosof, həmçinin Xürrəmdinlik inancının
yaradıcısıdır. Ehtimal etmək olur ki, Babəkin həm
də kitabları varmış. Lakin ərəblər Bəzz
qalasını işğal edərkən ondan demək olar,
heç bir soraq qoymayıblar, Babəkə aid olan nə varsa,
hamısını məhv ediblər. Hər halda Azərbaycan
türkü Vətəninin azadlığı uğrunda gecə-gündüz
döyüşən, yenilməyən Babəkimizə
qarşı olan bu kini heç zaman unutmamalıdır. Biz kinli
millət deyilik, kini vüqarımıza
sığışdırmarıq, ancaq Babəkə həqarət
yapan ərəb xalqına hesabımız var. Əgər Babəkimizin
təhqiramiz şəkildə edamı ilə hər şey
qurtarsaydı, o zaman yenə dərd yarı idi. Əslində
Babək Hərəkatı faktiki olaraq məğlubiyyətə
düçar olduqdan sonra yüzillər boyunca ərəb
tarixçiləri Xürrəmidinlik Hərəkatının
təsirini heç eləmək, Babəki bir tarixi sima olaraq
tamamilə aşağılamaq yönündə iş
görüblər. Guya ki, Babək kefcil imiş, Xürrəmilər
ümumiçiliyə əsaslanırmışlar, Babəkin
valideynləri haqqında ardıcıl yanlışlıqlar
yaratmaq meyli və s. Böyük bir xilafət yaradan, ta
Hindistanadək uzanmış imperiyanın nemətlərindən
dadan ərəblərə dov gəlmək üçün
mübarizə aparan, imperiyaçılıq yox, yalnız Azərbaycan
eşqiylə yaşayan Babək doğrudanmı kefcil idi? Babək
türk qızlarının dəstə-dəstə Azərbaycandan
aparılaraq qul bazarlarında satılması, milli
qürurumuzun tapdanmasıyla barışmaq istəmədi.
Bu gün biz Babək
Xürrəmidin adlı qəhrəmanımızı ruhumuzun
işığında daha yaxşı tanımalıyıq.
Onu hər cür böhtanlardan, çirkablardan
qorumalıyıq. Güneydə yaşayan
soydaşlarımız bilməlidirlər ki, Babək
sözün böyük mənasında Azadlıq uğrunda
döyüşürdü. Onun məşhur "Bir gün
azad yaşamaq qırx il rəzil qul kimi yaşamaqdan daha şərəflidir"
kəlamı çox şey deyir. Babəkə ikili münasibətdən
azad olmağımız gərəkdir, çünki o,
xalqının hər mənada azadlığı uğrunda
döyüşürdü. Babək Xürrəmd
özünüdərk simvoludur, xəlqi ideal və mübarizə
yönündə nümunədir. İnsan o zaman ürəklərdə
daim yaşaya bilər ki, xalqına, habelə bəşərə
yarasın, amalına, əqidəsinə sadiq qalsın. Tarix təkcə
kitablarda yox, həm də heykəlləşmiş daşlarda
görünməli, bilinməli və yaşamalıdır.
Qoy Bakının gözəl bir yerində Babəkə heykəl
qoyulsun. Ədəbiyyatımızın, incəsənətimizin
Babək Xürrəmdin mövzusuna yeni səviyyədə
yanaşması, bu mövzuda dram əsərlərinin
yazılması və səhnələşdirilməsi
çox gərəklidir.
Elçin Qaliboğlu
Xalq Cəbhəsi.- 2009.- 6 iyul.- S.14.