"Şilyan:
özü, sözü
- çeşmənin gözü"
Şifahi
yaradıcılıq yüzilllər boyu nəsildən-nəsilə
ötürülərək onun müdrikliyini, yaşam fəlsəfəsini,
etik-mənəvi dəyərlərini, insanların xarakterik
xüsusiyyətlərini ifadə edib. Folklor həyatımızın
bütün tərəflərini çevrələyir,
xalqın ictimai, sosial, əxlaqi baxışlarını
özündə yaşadır. Folklorda elin mənəvi tələbləri,
idealları, psixologiyası nəzərə çarpır,
göz önündə canlanır. Folklor el-oba sevgisilə
daha çox nəfəs alan, onunla yaşayan, onun həyat fəlsəfəsinə
yaxından nüfuz edən, el təəssübü çəkənlər
tərəfindən toplanır, sistemləşdirilir, nəşr
olunur. Folklorun zəngin, əvəzsiz çeşmə
olduğunu müdriklər yaradıcılığın zirvəsinə
çatanda hiss edir, ona müraciət edirlər: insanlar həyatda
təcrübələndikcə el-oba sözünün hər
çalarına, ifadəsinə nüfuz edir, vurulur, onun təsiri
altında olurlar...
Filologiya
elmləri doktoru, professor Nizami Tağısoy Azərbaycan
filoloji elmində və folklorşünaslıq məkanında
maraqlı monoqrafiyaları, dərslikləri, dərs vəsaitləri,
tərcümə kitabları, türk xalqları folkloru,
çoxsaylı elmi məqalələrilə tanınır. Ömrünü
Bakı Slavyan Universitetində gənc nəslin təlim-tərbiyəsinə
həsr edib. Postsovet məkanında ilk dəfə nəşr
etdirdiyi "Qaraqalpaq ədəbiyyatı" kitabı təkcə
Azərbaycanda deyil, digər respublikalarda da əks-səda
doğurdu. Nizami müəllim bu gün də türk
xalqları folkloru və ədəbiyyatı ilə
ardıcıl məşğul olur. Doğma kəndi
Şilyana həsr etdiyi sonuncu kitabında el-obasına tükənməz
sevgisini, vurğunluğunu görməmək olmur. "Şilyan:
özü, sözü-çeşmənin gözü"
kitabını doğma kəndinin insanlarına, onların bədahətənliyinə,
hazırcavablığına, qonaqpərvərliyinə, nitq
davranışına, estetikasına, etik dəyərlərinə,
mənəvi-əxlaqi dünyasına böyük sevgi ilə
həsr edib. O, doğma kəndini "çeşmə"
adlandırır: çünki çeşmə daim dumduru
göz yaşı kimi təmiz olur, qaynayır, üfunət
götürmür. N.Tağısoy Şilyanı,
şilyanlıları özü ilə, sözü ilə belə
görür, dərk edir, kitaba gətirir, xalqın
yaddaşına yazır. Kitab el-oba vurğunluğu ilə
yaşayan bir alimin kənd camaatına məhəbbətlə
həsr etdiyi etnoqrafik-tarixi yaddaş, folklor nümunəsidir. Kitab
boyunca Şilyan sevgisini gəzdirir, ona vurğunluğunu gizlətmir.
Bu sevgi kitabda verilmiş uşaq oyunları, lətifələr,
ayamalar, ləqəblər, pirlərə, ocaqlara həsr
olunmuş fəsillərdə, təpərli kişilərlə
bağlı "Şilyanın el şairləri" və
digər səhifələrdə qabarıq görünür.
Müəllif bir elin-obanın tarixi yaddaşını
çözələyir, mənəviyyatını, əxlaqi
keyfiyyətlərini göstərir. Şübhəsiz, hər
eldə, obada olan folklor nümunələri özünəməxsusluğu
ilə seçilir. Bu nümunələrdə məhz elin-obanın
nəfəsi, duyumu olur. Kitabda şilyanlıların
etnik-folklor dünyası maraqlı, diqqətçəkən
və fərqli təqdim edilir. Bu fərq
Şilyanlıların dil-üslub xüsusiyyətlərində,
məişət vərdişlərində, psixoloji
düşüncə tərzində olduqca maraqlı ifadə
olunub. Folklor nümunələri söz sənətinə dərindən
bələd olanlar tərəfindən yaradılır.
Kitabdakı nümunələr el-oba həyatında
özünə çoxdan bəri yer almış məşhur
deyimlərdən, duyumlardan qaynaq alır. Əgər əvvəllər
folklor nümunələrinin xalq içində şifahi
yaşaması və yazıya alınmaması uzun müddət
maarifçiliyin istənilən səviyyədə olmaması
ilə bağlı idisə, bu gün artıq el-obaya
bağlı olan
toplayıcı-araşdırmaçıların təşəbbüsü
ilə bu nümənələrin yazıya alınması
el-obaya sevgi kimi dəyərləndirilməlidir.
Elçin Qaliboğlu
Xalq Cəbhəsi.- 2009.- 25 iyun.-
S.14.