Elnur Cəfərovun
rəssam dünyası
"Əsl sənət əsəri
az da olsa, insanın qayğılarını unutdurur"
Sovet dövründən
fərqli olaraq bu gün Azərbaycan rəssamlarının
xarici ölkələrdə fərdi sərgilərdə
iştirak etməsi asanlaşıb. Yəni artıq müstəqillik
dönəmindən bəri ideoloji qadağalar,
"SSRİ" adı altında çıxış etmək
yoxdur.
Di gəl ki, gerçəkdən
bu gün hər rəssam Azərbaycandan qıraqda fərdi sərgi
aça bilmir. Səbəbi təbii olaraq maliyyə problemidir.
Digər tərəfdən də çağdaş dönəmdə
Qərb dünyasını qərbsayağı maraqlandırmaq
daha çox dəbdə olduğundan sərgiyə
qatılanlar bu amili də nəzərə almağa
çalışırlar. Amma bu hal Şərq bədiyyatının,
konkret olaraq sənətə baxışın dünyaya təqdiminin,
fikir müxtəlifliyinin, zövq əlvanlığının
qarşısına sipər çəkir. Dünya yeknəsəqliyin
yox, müxtəlifliyin, əlvanlığın vəhdəti
kimi birdir. Bu vəhdətin qorunması isə olduqca gərəklidir.
Vəhdəti indi kim və necə yaratmalıdır:
sivilizasiyalararası dialoq milli zənginliyin etirafı üstə
qurulmayıb da, necə bərqərar olacaq?
Rəssam Elnur Cəfərovun
yaradıcılığında milli cəhətlər
üstünlük təşkil edir. Onun rəssamlıq
manerasında cərəyanların təsirində itmək
hiss olunmur. Rəssam hansı mövzuya müraciət
edir-etsin, mütləq oradan xəlqi məzmun
çıxarır və bu xəlqilik əslində elə bəşərilik
ifadəçisi demək olur.
Bu yaxınlarda Moskvada
keçiriləcək sərgiyə hazırlaşan rəssamın
dünyanın müxtəlif ölkələrində şəxsi
kolleksiyalarda əsərləri saxlanılır.
İmpressionizm, sürrealizm kimi cərəyanlardan bəhrələnən
rəssam realizm janrında da əsərlər yaradır. E.Rəsulov
cərəyan müxtəlifliyinin səbəbinin mövzudan gəldiyi
qənaətindədir: "Elə mövzu var ki, onu məhz
sürrealizm, eləsi də var, məhz realizmdə çəkməlisən.
Elə ki, obrazlı desək, əsər çəkəcəyin
məkan, ab-hava bəlli olur, o zaman nostalji hisslərini
ixtiyarsız ipə-sapa düzürsən. İnsan xəyallanır,
xəyal onu çəkib aparır, bir də görürsən,
təəssüratların müəyyən bir əsər
biçimində qarşındadır. Səttar Bəhlulzadədən
çox təsirlənmişəm. Onu konkret hansısa cərəyana
aid etmək olmur. Təbii ki, Səttar kimi adamlar həmişə
doğulmur".
Rəssamın fikrincə,
Azərbaycan rəssamlarının güzəran problemləri
onların bütünlüklə bu sənətə
bağlanmalarında problemlər yaradır: "Bir də
görürsən, sifariş olmur, rəssam bilmir nə
etsin". Rəssamın 2 il qabaq rəngkarlıq və qrafika
əsərlərindən ibarət sərgisi
açılmışdı. Bu, artıq yaşı 50-yə
çatmaqda olan rəssamın ilk fərdi sərgisi idi. Elnur
Cəfərov ardıcıl olaraq ömrünü rəssamlığa
həsr edib. Bu sərgi ilə o, insanlara sözünü demək
istəyirdi və dediyinə görə, dedi də:
"İnsanlara demək istəyirdim ki, həyatın bütün
çətinliklərinə baxmayaraq daim onda yaxşı cəhətləri
görmək lazımdır. Rəccamlıq insanların
görmədiklərini görür və göstərir.
Hamımızın həyatı əzab-əziyyətlə
doludur, amma sarsılmaq olmaz. Hər halda hesab edirəm ki, belə
əsərlər insanların əsəblərini sakitləşdirir,
az müddət olsa da, onlara qayğılarını
unutdurur". Rəssamın yaradıcılığında
doğulub boya-başa çatdığı doğma Balakəninin
təbiəti xüsusi yer tutur: "Xüsusən payız
vaxtı yarpaqların qızılı rəngə
çalması həmişə məni özünə cəlb
edib, duyğulandırır". Onun əsərlərinin
çoxu təbiət gözəliklərinə həsr
olunub. Təbiət rəsmlərində Abşeron, Kür
sahili boyunca gözəlliklər tamaşaçı
yadaşında unudulmaz bir təəssürat yaradır. E.Rəsulov
Azərbaycanın tanınmış şəxsiyyətlərinin
portretlərini çəkmək ideyası ilə
bağlı da düşünür.
Onun "Haylaçı
Sənəm" (kətan, yağlı boya) əsəri diqqəti
xüsusi cəlb edir. Bu əsər daha canlı və təbii
alınıb. Elnur Rəsulov deyir ki, əsərdə təsvir
edilən qadın Balakən rayonunun Gülüzar kəndində
yaşayıb: "Mərhum yazıçı Əzizə Cəfərzadə
vaxtilə bu aşıq qadın haqqında xüsusi
veriliş hazırlamışdı. Aşığın sifətini
fotodan götürmüşəm, amma bunu da özüməməxsus
işləmişəm".
Sənətşünas
Ziyadxan Əliyev Elnur Rəsulovun özü demişkən,
"ovqatının səmimilik qatı"nı belə
açır: "Elnur Rəsulov hər hansı janra davamlı
aludəçilik yaradır. Onun süjetli kompozisiyasında
portret və mənzərənin, hətta natürmortun da ovqat
daşıyıcısı olması rəssamın həm də
istəyinin obrazlı görkəm almış bədii
görünüşüdür. Onun əsərlərində
heç də dünyamız öz ənənəvi görkəmini
itirməyib, əksinə, reallığını bir qədər
də qabardıb. Bu mənada "Şəhidlər
bulağı" və "İntizar", psixoloji
"Qayıdış", "Yuxu", "Kür
sahili" lirik ovqatlıdırsa, "Haylaçı Sənəm"
və "Köhnə Məhəllə" nostalji hisslərin
"qaysağını qoparan" əsərlərdir.
"Xalçayuyan", "Tut", "Bar" əsərlərində
isə gözümüzdə adiləşən həyat
motivlərində "gizlənən" mənəvi dəyərlərin
estetik təqdimatı duyulan və
duyğulandırıcıdır. Rəssamın bir-birini
al-qana qərq etməyə hazır olan xoruzları
görüntüyə gətirən "Savaş" əsərindəki
milli folklor və adət-ənənəyə
bağlılıq da qabarıqdır".
Rəssamın "Lənkəranlı
qız", "Nigar", "Nazilə", "Nərminə",
"Kəbirə" , "Dünya", "Loğman",
"Tailandlı turist" və başqa portret əsərləri
diqqəti xüsusi çəkir. Rəssam rəng
çalarlarından da məharətlə istifadə edir. Rəssamın
xaricdə sərgilər açmaq istəyinin əsas səbəblərindən
biri maddi vəziyyətini normallaşdırmaq,
ömrünü bütünlüklə, yeni yaradıcı səviyyədə
sənətə həsr etməkdir.
Elçin Qaliboğlu
Xalq Cəbhəsi.- 2009.- 3 mart.- S.14.