"Folklorun xalqın taleyində rolu misilsizdir"
Professor Hüseyn
İsmayılov: "Azərbaycan
zəgin folkloru ilə daim fəxr
edə bilər"
Xalqların
qədim mədəniyyət
soraqlarının sistemli
məcmusu folklorda təsdiqini tapır. Folklor xalqın ilkin mədəniyyəti, ilkin
düşüncə tərzi,
dünyaya, həyata sistemli dünyabaxışıdır.
Bu gün dünyada kompüter texnologiyalarının
yüksək səviyyədə
intişar tapdığı
bir zamanda belə qədim ənənələrə maraq
var. AMEA Folklor İnstitutunun
direktoru, professor Hüseyn
İsmayılov folklorun
xalqımızın bugünkü
həyat tərzində
əvəzsiz rolundan danışaraq bildirir ki, Azərbaycan müstəqillik qazanandan sonra bu yöndə
soraqların toplanılması
daha geniş və xüsusi miqyaslı xarakter alıb. Hər il Folklor
İnstitutunda sözügedən
mövzularda onlarla kitab nəşr olunur: "Bunlar adi kitablar deyil.
Sanki bu soraqlarda
fəhmən ifadə
edilən məqamlar xalqın gələcək
ülvi arzuları ilə vəhdət təşkil edir. Folklorun xalqın taleyində rolu mislisizdir. Azərbaycan zəgin folkloru ilə daim fəxr
edə bilər.
Hər hansı xalqın folkloru zəngindirsə, deməli o, qədim mədəniyyətə, keçmişə,
hünərli tarixə
malikdir. Bu gün folklor dəyərlərinin daha ciddi-cəhdlə toplanılmasına
və yenidən sistemli şəkildə xalqımıza və dünyaya təqdiminə ehtiyac böyükdür".
İnstitutda
folklor materiallarının
çapının 100 cildlik
yox, külliyyatla olması nəzərdə
tutulub. Bu, hər şeydən əvvəl onu sübut edir ki, Azərbaycan folklorunu yüzlərlə
cildlərə belə
sığışdırmaq mümkün deyil. H.İsmayılov Bilgə Kağanın
"Ey türk, özünə qayıt!
Sən özünə
qayıdanda böyük
olursan!" kimi məşhur fikrini xatırladır: "Qədimliyimiz
zənginliyimizdir. Babalarımız bizdən də ruhlu, bədii zövq sarıdan hədsiz zəngin idilər. Bu səbəbdən də folklorumuzun orta məktəblərimizdə daha
geniş və ardıcıl səviyyədə
tədrisinə ehtiyac
var. Elə etməliyik
ki, yenə də əvvəlki kimi analar yeni
doğulan körpələrini
şirin layla üstə böyütsünlər.
Bunsuz millətimizin gələcəyinin
sözün əsl mənasında yaranması
mümkün olmayacaq".
Neçə
ildir ki, institutda ənənəvi
olaraq "Respublika Dədə Qorqud günü" qeyd edilir, elmi sessiya
səviyyəsində tədbir
keçirilir. Qeyd edək ki, növbəti belə tədbir gələn ayın 9-da keçiriləcək. Bədii
hissədə "Kitabi-Dədə Qorqud"dan nümunələr səsləndiriləcək, institutun
nəzdində fəaliyyət
göstərən "İrs"
ansamblının çıxışı
olacaq: "Xalqımızın
müdriklik, ləyaqət
mücəssəməsi, özünəməxsus,
bənzərsiz dəyərlərinin
ifadə olunduğu
"Kitabi-Dədə
Qorqud"dakı ilahi, insani cəhətlərin
daim ömrümüzdə
yaşadılması qloballaşan
indiki zamanda çox gərəklidir. İldə 4 dəfə
"Dədə Qorqud"
adlı elmi jurnal işıq üzü görür. Bu nəşr Türk Dünyasında daim böyük rəğbətlə qarşılanır.
Bütün bu işləri Dədə Qorqud ruhuna inamla
gerçəkləşdiririk. Türk xalqları arasında mənəvi bağlılığın daha
da inkişaf etdirilməsi üçün
hər bir ziyalı əlindən gələni etməlidir. Niyə soydaşlarımız qədim
türk abidələrini
bu sərvətlərə
yiyə duracaq səviyyədə öyrənməsinlər,
bilməsinlər, ümumiyyətlə,
türk olmaları ilə qürur duymasınlar? Əslində
bu qürurun, vüqarın işığında
türkün sabahı
daha güclü olacaq".
Folklor İnstitutunda hər il yazda ənənəvi
keçirilən tədbirlərdən
biri də Aşıq Ələsgərə
həsr olunmuş elmi-nəzəri sessiyadır. Aşıq Ələsgər mövzusunda
tədbirin keçirilməsini
yüksək dəyərləndirən
H.İsmayılov deyir:
"Artıq ənənəyə
çevrilmiş bu tədbir adətən iki gün çəkir.
Elmi-nəzəri sessiyadan sonra səhəri gün saz-söz aşıqlarının
iştirakı ilə
mahiyyətcə sessiyanın
davamı kimi tədbir düzənlənir.
Aşıq Ələsgər
aşıq sənətinin
incəliklərinə dərindən
bələd idi. Bu səbəbdən də o, özündən
sonra sözün hər mənasında məktəb qoyub gedə bildi. Ələsgərin meydana çıxması təsadüfi
hadisə deyildi. O, haqq aşığı ənənəsinin qeyri-adi,
bənzərsiz ifadəçilərindən
biri idi. Bu səbəbdən də Aşıq Ələsgər adi aşıq deyildi. Onun sirli-sehirli dünyasına hələ
bundan sonra daha ciddi şəkildə
baş vurulacaq. Ümumən isə Ələsgər ruhuna həmişə müqəddəs
münasibət bəslənilməlidir.
Onun aşıq poeziyasında varlığı
bizim üçün
daim qürur mənbəyidir."
Türk Dünyasının
mənəvi birliyinin,
dünyada ermənilərin
məntiqsiz, ruhsuz iddialarına qarşı inamlı, idraklı müqavimətinin yaradılmasında
mühüm rol oynadığını deyən
H.İsmayılov bundan
sonra sözügedən
sahədə türk aydınlarının daha ardıcıl, birgə çıxış etməsinin
gərəkliyini vurğulayır:
"Hər bir xalqın mədəniyyət
tarixində onun milli kimliyini yaşadan, milli varlığın bütün
özünəməxsus əlamətlərini
poetik reallığa çevirən obrazlar var. Azərbaycan folklorunda Ağrı dağı obrazı da belə milli
əhəmiyyət kəsb
edən, özünün
ideya-bədii mahiyyətinə görə
milli dəyərlərin
simvolu sayılan etnik kimlik işarəsidir.
Bu həqiqətə baxmayaraq
heç bir mənəvi dəyərlər
sisteminə sığmayan
erməni saxtakarlığı
Ağrı dağını
da özünün fitnə obyektinə çevirib, Azərbaycan və Türkiyə türkləri üçün
müqəddəs dəyəri
erməni çirkabına
bulaşdırıb. Ağrı
dağı bir ad-işarə kimi özündə son dərəcə ulu və əski
tarixi həqiqətləri
gizlədir. Bu həqiqətlərin mahiyyətinə
varmadan, əslində,
erməni fitnəsini üzə çıxarmaq,
onun antibəşəri
mahiyyətini ifşa etmək çətindir. Ağrı dağının
türk milli kimliyinin işarəsi olması ilk növbədə bu obrazın türklərin sakral-mifoloji görüşləri
ilə əlaqədar
olmasında üzə
çıxır. "Ağrı" sözü
qədim türk dillərindədir və öz leksik quruluşuna görə bütün hallarda "Ağrı" sözü
ilə bağlı olan "Ararat" sözü də Ağrı dağının
adının son dərəcə kasıb fonetik-qrammatik struktura malik olan erməni
dilindəki deyilişindən
başqa bir şey deyil.
Bütün hallarda Ağrıdağ (Ararat) tarixən Türk dağı olub və bu gün
də olaraq qalır. Heç şübhəsiz, bu dağın adlarından hər hansı biri (xüsusilə Ararat) türkcə olmasaydı, ermənilər
onun adını dəyişib "Masis"
qoymazdılar. Ağrı
dağı qədim türk mifoloji dünyagörüşündə müqəddəs dəyərdir.
Erməni ədəbiyyatının
görkəmli tədqiqatçısı,
akademik Manuk Abeqyan 1975-ci ildə İrəvan şəhərində
nəşr olunmuş
"Erməni ədəbiyyatı
tarixi" kitabında
yazır: "Erməni
xalqının əsli
nədir, necə və nə vaxt, haradan və
hansı yollarla o, buraya gəlib,
erməni olmazdan əvvəl və sonra hansı tayfalarla əlaqədə
olub, onun dilinə, etnik tərkibinə kim necə təsir göstərib? Bizim əlimizdə bunları sübuta yetirən aydın və dəqiq dəlillər yoxdur". Milliyyətcə
erməni olan digər akademik Kerop Patkanyan isə yazır: "Ermənilər həmişə
yaşadıqları yerlərin
yaramaz sahibləri olublar, öz yaxınlarını sataraq,
həmişə güclü
qonşularına məharətlə
qulluq ediblər" və s. Əslində
bu, həmişə belə olub".
"Ermənilər ağ dərililər arasında ən pis qullardır" - Adam Metsin bu
fikri də təsadüfən deyilməyib".
H.İsmayılov bu
qənaətdədir ki,
dünyada heç bir xalqın türk xalqları qədər zəngin folklor örnəkləri yoxdur: "Və heç bir xalqın folklor örnəkləri də başqa xalqların folklorunun və tarixinin yaradılmasında
türk xalqlarının
folkloru qədər yaxından iştirak etməyib."
Hər il olduğu kimi bu il
də institutda Novruz bayramına həsr olunmuş elmi-nəzəri sessiya keçiriləcək,
bədii hissədə
Novruzla bağlı səhnəciklər olacaq,
bayram ruhlu mahnılar səslənəcək.
Onu da qeyd
edək ki, artıq bir ilə yaxındır Folklor İnstitutunun saytı fəaliyyət göstərir. Saytda institutun yaradılmasının
əhəmiyyəti, indiyədək
görülmüş işlər,
institutun strukturu, şöbələr, institut
əməkdaşlarının çoxsaylı elmi araşdırmaları, institutun
elmi nəşrləri
("Dədə Qorqud",
"Elmi axtarışlar",
"Azərbaycan şifahi
xalq ədəbiyyatına
dair tədqiqlər"),
habelə "Azərbaycan
Folkloru Antologiyası"nın, "Azərbaycan Folkloru Külliyyatı"nın elektron variantları yerləşdirilib.
Azərbaycan Folklorunun zəngin
soraqlarının dünyaya
bu cür sistemli təqdimi ("Göyçə folkloru",
"Ağbaba folkloru",
"Qaraqoyunlu folkloru",
"Dərələyəz folkloru", "Qarabağ
Folkloru" və s.) ermənilərin iddia və qəsb
etdikləri türk torpaqlarına ruh yaddaşı və tarixilik baxımından qətiyyən dəxli olmadığını
əsaslandıran qiymətli
mənbələrdir.
Elçin
Qaliboğlu
Xalq Cəbhəsi .-2009.- 5 mart .-
S.14.