3 may
- Türklük Günüdür
Bu gün türk
xalqları arasında birliyin yaradılmasına daha çox
ehtiyac var
Hər il mayın
3-nün Türklük Günü kimi qeyd olunması artıq ənənə
şəklini almaqdadır. Bu gün dünyanın
qloballaşdığı, özündən
ayrıldığı bir vaxtda Türk Ruhunun bərqərar
olmasına ehtiyac var. Bu ehtiyac dünya özü bilsə də,
bilməsə də gündən-günə artır. Düzdür,
bu gün dünya özündən ayrıldığı
üçün türkü də özündən
ayırmağa cəhd edir. Lakin türksüz dünya mahiyyətcə
yox kimi bir şey olardı. Bəşər ruhunun, mədəniyyətinin,
adət-ənənələrinin ilahi, insani səviyyədə
qoruyucusu, həm də ilkin yaradıcısı olan Türk ona
olan bütün qeyri-müəyyən münasibətlərə
baxmayaraq ardıcıl şəkildə halını
qoruyub-saxlamalıdır.
Hər il Azərbaycanda
türklük mövzusunda keçirilən müxtəlif tədbirlərdə
türklə, türkçülüyün problemləri ilə
bağlı müəyyən məsələlər təhlil
və müzakirə obyektinə çevrilsə də, mahiyyətcə
bu problemlərin kökündə duran cəhətlər diqqətlə
araşdırılmır, özümüzə və
dünyaya xilas kimi təqdim edilmir. Türk kimdir? Mənası
"möhkəm" anlamına gələn bu söz xarakter
etibarilə birsifətliyi, dəyişməzliyi, ölümlə
öcəşməyi, öldürməyi sevməməyi,
fitri döyüşkənliyi, fitri inancıllığı,
vətənsevərliyi ilə diqqəti cəlb edir. Deyə
bilərlər ki, sadaladığımız bu cəhətlərin
müəyyən qismi bu və ya başqa millətdə də
var. Təbiidir ki, hər hansı bir millət bu və ya digər
dərəcədə bəşərilikdən soraq verir. Ancaq
Türkün əsas xarakterik cəhətləri məhz ona məxsusdur
və sözün gerçək anlamında bir xilas kimi
dünyaya təqdim olunmalıdır. Bu, xüsusi bir söhbətin
mövzusudur ki, möhtəşəm fikir, ruh quruculuğuna,
ideyaçılığa, idraki və bədii vüsətə
qadir olan Türk həmçinin möhtəşəm
dövlətçilik ənənəsi yaratdı. Təbii
ki, dövlətçilik ənənəmiz yaranmasaydı, digər
keyfiyyətlərimizin qoruyuculuğu da mümkün olmayacaqdı.
Türk dövlətçilik ənənəsini minillər
boyunca yaşatdı, bu gün də yaşatmaqdadır. Lakin təəssüf
ki, tarixin müxtəlif mərhələlərində
Türk özündən ayrıldı, zaman-zaman
başqalarına yarıdı. Fitri halın qeyri-adiliyi onu
özündən ayrılan məqamlarda belə daxilinə
üz tutmağa, özündən güc almağa
çağırdı.
Türk həyata daim
yaradıcı baxır, ruhunun gözü ilə insanilikdən
soraq verən hər bir cəhəti ləyaqətlə dəyərləndirir.
Bu cəhəti qoruyur, yaşadır və sabaha
çatdırır. Bu gün müəyyən məqamlarda
Türkün fitrəti dərinliklərə çəkilsə
də, bu ilahi cəhət onun daxilində bir potensiya kimi
mövcuddur. Türkün təbiətə münasibəti
onun dağı, daşı, səmanı, çayı,
meşəni, təbiətdəki müxtəlif
varlıqları ilahiləşdirməsi demək olub. O, ilkin
mifoloji düşüncəsində fitrətən ilahi keyfiyyətlərini
ifadə edib. Türkün mifoloji düşüncə sistemi
heyrətamiz dərəcədə insana doğma təsir
bağışlayır. Türk təbiətdə, onun
müxtəlif varlıqlarında daim özünü
görür, bu heyrətamizliyi müxtəlif formalarda vəsf
edir. Bütün bu cəhətlər qədim Türklərin
inanc dünyasında Tanrıya tapınma kultunun ilahi bir ahəngini
yaradır. Türk Tanrısına hədsiz doğma idi. Bu
doğmalıq onun canına, qanına hopmuşdu. Ana
sazımızda ifadə olunan möhtəşəm ruh sədası
Türkün uca ruhundan hər məqamda soraq verir. "Qaraçı",
"Yanıq Kərəmi", "Misri" və başqa
saz havacatlarında bu cəhətlər aydınca
görünür, duyulur.
Türkün
"köçəriliyi" ideyası zaman-zaman
türkü sevməyənlərin ona qarşı uydurduğu
həqarətli bir yanaşmanın ifadəsidir. Möhtəşəm
yaşam sistemi, dünyabaxışı yaradan bir millət necə
köçəri ola bilərdi? Ruhunun imkan verdiyi qeyri-adi bir
vüsətlə dünyanı lərzəyə gətirən
Türk ömrünün qədim çağlarında öz
elində-obasında köç edib. Çoxlu zəfər
yürüşləri Türkü daim qanadlanmağa,
dünyanın müxtəlif bölgələrində öz
möhtəşəm ruhunu ifadə etməyə sövq edib.
Qədim və orta yüzillərdə möhtəşəm
idraki imkanını aşkarlamaqdan daha çox qılınca
üz tutan, bənzərsiz dövlətçilik ənənəsi
yaradan Türkləri anlamaq olur. Ancaq hər halda Türkün
böyük potensiyasını zaman-zaman qılınca sərf
etməsi ilə də razılaşmaq olmaz. Əgər
qılıncdan yapışmaq, son nəticədə Türklərin
Birliyinə, Türk Ruhunun dünyanı xilas kimi
saracağına əsaslansaydı, gətirib
çıxarsaydı, yenə dərd yarı idi. Ancaq təəssüf
ki, Türk böyük dövlətçilik ənənəsi
yaratdığı dərəcədə də biri-birini sevmədi.
Sözün əsil mənasında Türk öz
böyüklüyünü qiymətləndirə bilmədi.
Türkü sevməyənlər bu millətin qolları
arasındakı didişmələrdən məharətlə
istifadə etdilər. İldırım Bəyazidlə Teymurləng,
Şah İsmayıl Xətayi ilə Sultan Səlim
arasındakı döyüş mahiyyətcə Türklərin
tarixdə buraxdığı ən böyük xətalardan
biri idi. Türklər əgər bir ola bilsəydilər, o
zaman dünyanın indiki vəziyyəti tamam başqa cür
olacaqdı. Türk özünün
dünyabaxışını, ilahi inanclar sistemini
qoruyub-saxlaya bilmədi. Bu, dünyaya daha çox Türkü
öyrənib ona zərbə vurmaq üçün əsas
verdi.
Bir millət olaraq dərdlərimiz çoxdur. Amma hər
halda dünyanın axırı da deyil. Başımıza gələnlər bizə onu deyir
ki, bundan sonra çaşmaq, sarsılmaq olmaz. Gerçək vəziyyətimiz bizə onu deyir
ki, zəngin dövlətçilik ənənəmizi
qiymətləndirməli, qədimliyimizlə,
olmuşlarla yanaşı
həm də ömrümüzdə daim
yeni-yeni ümidli üfüqlər yaratmalıyıq.
Bu gün Türklərin
qarşısında duran
ən vacib məsələ onların
biri-birlərini anlaması
məsələsidir. Türk Türkün dərdinə
yanmağı bacarmalıdır.
Özgəçiliyə yarıyan Türkün
sabahı yoxdur. Görəsən, nə vaxta
qədər Türk Dünyası Qarabağ məsələsinə bu
qədər biganə
yanaşacaq? Azərbaycanın
Qarabağ, Güney Azərbaycan dərdi mahiyyətcə bütün
Türk Dünyasının
köklü problemidir.
Türk Dünyası nəhayət,
bir gün dərk edəcək ki, 1828-ci ildə Azərbaycanı ikiyə bölən Türkmənçay
Fəlakəti Türk
Dünyasının fəlakətlərini
daha da dərinləşdirdi.
Türkün ruhunda ideologiya yaratmaq ənənəsi xüsusi yer tutur. Bu mənada 20-ci yüzilin əvvəllərində
Azərbaycanda Əlibəy
Hüseynzadənin, habelə
Türkiyədə Ziya
Göyalpın ideya yaratmaq yönündə əməlləri xüsusi
diqqətçəkən məqamlardandır.
Bu, həmin dövr
idi ki, dünya
Türkün hər mənada məhvini gerçəkləşdirməyə çalışırdı. Belə bir zamanda Türkçülük
ideologiyasının meydana
çıxması mahiyyətcə
türklüyün yeni
bir səviyyədə
təqdimi demək oldu. Bu insanlar
gördülər ki,
əgər türkçülük
xüsusi bir ideologiyaya çevrilməsə,
o zaman türkün sabahı üçün
böyük təhlükələr
yaşanacaq. Bu mənada türkçülüyün
yaşarı bir ideya səviyyəsində
meydana çıxması
günü-gündən gərginləşən
dünyada ideoloji mübarizənin, xəttin
yaranmasında əhəmiyyətli
rol oynadı. Az sonra
uzun illərdən bəri ideoloji yöndə vuruşunu dövlət qurmaq səviyyəsində reallaşdıran
Məhəmmədəmin Rəsulzadə
və ətrafındakı
ləyaqətli ziyalılar
dövlətçilik tariximizdə
hünərli bir səhifə yazdılar. Bu dövrdə Türkiyə
başına gələn
çoxlu fəlakətlərdən
qurtuldu, hünər göstərdi.
Xüsusilə 30-cu illərdə
Azətbaycanda tütkçülük əhvalına
qarşı amansız hücumlar oldu. Bu dövrdə Azərbaycanın
say-seçmə ziyalıları amansız repressiyalara məruz
qaldılar. Bu gün bütün umacaqlarımıza baxmayaraq
hər halda türk xalqları arasında müəyyən
münasibətlər formalaşıb. Çağdaş
dönəmdə mənəvi sahədə türk
xalqları arasında birliyin yaradılmasına daha çox
ehtiyac var. Elmi-mədəni əməkdaşlıq bu mənəvi
bağlılığı gündən-günə möhkəmləndirilməsinə
xidmət etməlidir. Hər halda ümumtürk əlifbası,
ümumtürk ədəbi dili yönündə daha ciddi
düşünməyin vaxtıdır. Türk
xalqlarının bir-birlərinin adət-ənənələrinin
daha səyli şəkildə öyrənilməsi,
qanadlandırılaraq yaşadılması vacib şərtdir.
Əgər bu yöndə cəhdlərimizi davam etdirməsək,
o zaman hazırda tez-tez işlədilən "Türk
Dünyası" məhfumu konkret reallıqdan daha çox
ümumi, mücərrəd, anlaşılmaz bir təəssürat
halı yaradar. Ötən yüzilin 90-cı illərindən,
habelə bu gün tez-tez "21-ci yüzil Türk
Yüzilidir" deyə bu mövzu barədə
danışılır. Ancaq görəsən, dünyada, eləcə
də öz aramızda, daxilimizdə Türk
insançılığının,
xilasçılığının bərqərar olması
üçün nə edirik? Bu gün coğrafi
Turançılıqdan daha çox Mənəvi
Turançılıq ideyasının təməl prinsip səviyyəsində
yaşadılmasına ehtiyac var. Bu gün türklərin
özgələşməsi onların yeni-yeni fəlakətlərinin
yaranmasını şərtləndirir. Milli ruha sahib olmaq,
xalqların yaratdıqlarına sayğı ilə yanaşmaq
dünyaya, həyata, insana, təbiətə daim uca Türk
Ruhu ilə baxmaq hər gün Türklük Gününün
yaşanması deməkdir...
Xalq cəbhəsi.- 2009.- 2 may.- S. 14.