Tarix erməni terrorçuluğunu ifşa edir
"Erməni xalqını
heç bir şey xilas edə bilməyəcək"
İbrahimxəlil xanın qaynı, Qarabağ xanlığının təsərrüfat işlərinə baxan Məlik Cümşüd nankorluq edərək rus imperatriçası 2-ci Yekaterinaya xəyanətkarcasına yazırdı: "Qarabağ gözəl diyardır. Sərvətli ölkədir. Buranın xristianların hakimiyyətində olması çox vacibdir";
II yazı
Erməni
müəllifi B.İşxanyan "Qafqaz xalqları"
(S.Peterburq, 1916, səh.18) kitabında yazır: "Antiq
dövrdə ermənilərin əsl vətəni olan
Böyük Ermənistan Kiçik Asiyada, yəni Rusiyadan kənarda
yerləşirdi";
Yenə orada -
"Qarabağın dağlıq hissəsində yaşayan
ermənilər Türkiyə və İrandan gəlmiş
qaçqınlardır. Azərbaycan torpağı onlar
üçün təqiblərdən və təhdidlərdən
sığınacaq yeri olub";
İngilis jurnalisti Skotlan Liddel
özünün "Müsəlmanlarla müharibə, ermənilər
yenə hücum edir" (Tiflis, 30 yanvar 1919-cu il) məqaləsində
yazır: "Ermənilər həmişə özləri
savaş axtarır və nə vaxt ki onu tapdılar, onlar
öz təbliğatlarında bunu
"sıxışdırma" adlandırırlar. Əslində
isə bu, onların özlərinin qazandıqları növbəti
cəzadır";
Yenə orada - "Bu terror təşkilatı
(daşnaklar - red.) uzun illərdən bəridir ki, erməniləri
qəsdən müsəlmanların üstünə
qaldırır, onların üzərinə basqınlar törətməyə
təhrik edir";
Yenə orada - "Daşnaklar
üçün öldürülmüş erməni
çox qiymətlidir. Əgər bu hadisədən necə
lazımsa istifadə edə bilsələr, onda o, təbliğat
üçün çoxlu xeyir gətirə bilər";
Yenə orada - "Ermənilər
nəinki haqsızdılar, həm də azlıq təşkil
edirlər. Bir gün gələcək ki, bütün müsəlmanlar
birləşəcək, bir nəfər kimi onları
sıxışdıranlara qarşı qalxdığı
zaman erməni xalqını heç bir şey xilas edə bilməyəcək";
Rus
tarixçisi V.L.Veliçko "Qafqaz, rus mənafeyi və
xalqlararası problemlər" (Tiflis, 1904) kitabında
yazır: ""Bütün qafqazlılar bilirlər ki, ermənilər
burada köklü xalq kimi yox, xeyli miqdarda Türkiyə və
İrandan qaçanlar kimi XIX yüzilliyin birinci
yarısında yaşamağa başlamışlar";
ABŞ-ın məşhur
sovetşünası, Azərbaycan tarixi üzrə mütəxəssis
Tadens Svyatoxovski "Rusiya Azərbaycanı 1905-1920-ci illər"
kitabında yazır: "Şaumyanın dilində Azərbaycan
kəlməsi məsxərə ilə səslənirdi";
T.Svyatoxovskinin 1989-cu ilin
fevralında erməni mərkəzinin Kolumbiya universitetində
təşkil etdiyi Dağlıq Qarabağ məsələsi
ilə bağlı Azərbaycan-erməni millətlərarası
münaqişənin ildönümünə həsr
olunmuş konfransdakı çıxışından: "Azərbaycanda
yaşayan ermənilər də daxil olmaqla Zaqafqaziyada
yaşayan bütün ermənilər köklü xalq deyil, gəlmədirlər.
Onların böyük hissəsi XIX yüzildə İran və
Türkiyədən köçürülüblər: fikrimcə,
ermənilərin tələbləri ədalətsiz tələbdir.
Buradakı yerli ermənilər də Qarabağ və Gəncə
xanlıqlarının tərkibində yaşamışlar. Gəncə
kimi Qarabağ da, şübhəsiz ki, Azərbaycan
torpağıdır";
T.Svyatoxovski Azərbaycana səfəri
zamanı Bakıda nəşr olunan "Kommunist" qəzetinin
3 avqust 1989-cu il tarixli sayında dərc olunmuş müsahibəsində
deyir: "Dağlıq Qarabağın erməni əhalisi
buraya mühacirət etmiş ermənilərin nəvə və
nəticələridir";
Yenə orada - "Zaqafqaziya siyasətinin
müəyyənləşdirilməsində Şaumyan
görkəmli daşnak liderləri ilə əlbir fəaliyyət
göstərirdi. Zaqafqaziyanın başqa yerlərinə nisbətən
Bakıda daşnak-bolşevik qarşılıqlı
anlaşması işgüzar xarakter
daşıyırdı";
Daşnakların 1918-ci ildə
törətdikləri Mart qırğınından sonra
Bakı şəhərindəki vəziyyətin təsviri ilə
bağlı rus jurnalistləri "Naş qolos" qəzetində
dərc etdirdikləri icmalda yazırlar: "Hər yerdə
meyitlər eybəcər hala salınıb,
yandırılıb. Bəzi yerlərdə qalaq-qalaq, bəzi
yerlərdə isə tək-tək kişi, qadın və
uşaq meyitləri görünür. Təzəpir məscidinin
yanında ağır mənzərə var. Məscid top atəşindən
zərər çəkib. Ziyarətgahın təhqiri
geniş kütlələrin qəlbini ağrıdır,
meyitlər onları daha çox həyəcanlandırır.
Nifrət və təhqir zəhərinin necə dərinliyə
işlədiyi hiss olunur. Bu düşmənçiliyi aradan
qaldırmaq, bu nifrətin qəzəbli intiqam hissinə
çevrilməsinin qarşısını almaq
üçün çox iş görmək lazım gələcək";
Bakı şəhər sakini, rus
millətindən olan A.N.Kvasnik 1918-ci il mart
qırğınları ilə bağlı şahid ifadəsində
yazır (ARDA, f.1061, s.1, iş 95, v.2): "Bu il
martın 30-31-də Bakıda baş vermiş hadisələri
əsla vicdan əzabı çəkmədən belə
şərh etmək olar: müsəlman (Azərbaycan-Türk-red.)
əhalisinin əvvəlcə Bakı şəhərində,
sonra isə ətrafda cismən məhv edilməsi, onların
hamısının qarət olunması, bütün
mal-dövlətlərinin və siyasi
üstünlüyün ermənilərin əlinə
keçməsi məqsədi ilə ermənilərin müsəlmanlara
(Azərbaycan Türklərinə-red.) qarşı təşkil
etdikləri qanlı qəsd idi";
Yenə orada - "Bu dəhşətli
günlərdə təqribən 30 minə yaxın azərbaycanlı
qətlə yetirildi, şəhərin bütün məhəllələri
dağıdılıb yandırıldı";
Azərbaycan
Xalq Cümhuriyyəti FTK-nın üzvü, rus millətindən
olan A.Y.Kulqe "Bakı şəhərinin müsəlman əhalisinə
qarşı zorakılıqlara dair" məruzəsində
yazır: "Yaxşı silahlanmış, təlim
görmüş erməni əsgərləri çoxlu
miqdarda pulemyotların müşayiəti ilə hücum
edirdilər. Ermənilər müsəlmanların
evlərinə soxulur, bu evlərin sakinlərini qırır,
onları qılınc və xəncərlərlə
doğram-doğram və süngülərlə
deşik-deşik edir, uşaqları yanan evin alovları
içinə atır, 3-4 günlük çağaları
süngülərin ucunda oynadır, qətlə yetirdikləri
valideynlərin südəmər körpələrinə belə
rəhm etmir, hamısını öldürürdülər";
AXC
FTK-nin üzvü, rus millətindən olan N.Mixaylov 1918-19-cu
illərdə Qarabağ bölgəsində erməni vəhşiliklərinə
dair hazırladığı məruzəsində yazır
(ARDA, f.100, s.2, iş 791, v.94): "Hər yerdə olduğu
kimi Şuşa qəzasında da ermənilər öz
taktikalarına həmişəki kimi sadiqdirlər. O yerdə
ki onlar çoxluq təşkil edirlər, onda onlar özgə
xalqlara qarşı zülm etmək və güc işlətməkdə
amansızdılar. O vaxt ki onlar azlıq təşkil edirlər,
kimə istəsəniz və necə istəsəniz qulluq etməyə
həmişə hazırdılar";
Daşnak qulduru Amazaspın Qubada
törətdiyi cinayətlərə görə şikayətə
gəlmiş şəhər rəisini qəbul edən
S.Şaumyan sifətində sevinc ifadəsi alaraq onu dinləyir
və deyir (ARDA, f.1061, s.1, iş 96, v.38): "Müsəlmanlar
və türklər yüz minlərlə ermənini
öldürüblər, indi nə olub ki, Qubada ermənilər
iki müsəlmanı öldürən kimi müsəlmanlar
şikayət edir və göz yaşı
axıdırlar";
Erməni şairi Hovanes Tumanyan
"Kavkazskoye slovo" qəzetinin 28 mart 1918-ci il tarixli
sayında yazırdı: "Bir vaxt vardı
düşünürdüm ki, yalnız tatarlar belə vəhşiliyə
qadirdilər. Lakin yazıqlar olsun ki, həm
zaman, həm də hadisələr təkzibedilməz şəkildə
isbatladı ki, biz bu anlamda onlardan geri qalmırıq";
İrəvan qalasının
işğalı ilə bağlı isə yazır:
"İrəvan ermənilər üçün cəhənnəm
qalası idi. Qalanın süqutu ilə erməni xalqı cəhənnəm
əzabından xilas oldu. Ermənilər öz arzularına
çatdılar. Onların həyatında və
tarixində yeni mərhələ başladı" (H.Tumanyan.
Seçilmiş əsərləri, II c., İrəvan,
1959, səh.178);
Yenə orada - "Məgər
biz rus adamının sadə və
xeyirxahlığını, gürcünün
açıqürəkliliyini, türkün comərdliyini
bilmirik? Bütün bu xüsusiyyətləri
başqa xalqlarda müşahidə etməklə onlara
açıq, təmiz ürəklə yanaşmaq
lazımdır. Əgər biz bax belə, yanlış fikir
olmadan xalqın ən sadə nümayəndəsinə
yanaşmış olsaq, onda mütləq o kəsdə daha
böyük hörmət və sədaqət cizgiləri
aşkar etmiş olarıq. Bütün xeyirxahlıqları hər
hansı bir şəkildə meydan oxumaqla deyil, ancaq mehriban
münasibətlər göstərilən hallarda aşkar etmək
mümkündür" (Seçilmiş əsərləri,
İrəvan, 1977, səh.187);
Tiflisdə dərc olunan "Zarya
Vostoka" qəzetinin 11 aprel 1923-cü il tarixli sayında
yazılır: "Ermənilər tərəfindən azərbaycanlıların
qırılması çoxdan başlayıb, dövlət
siyasəti səviyyəsinə qaldırılıb, Azərbaycanın
hüdudlarından kənara çıxıb. Onda təəccüblənməyə
dəyərmi ki, may 1918-noyabr 1920-ci illərdə mövcud
olduğu dövrdə-30 aylıq hakimiyyəti ərzində
Ermənistan daşnak hökuməti Ermənistandakı azərbaycanlı
əhalisinin 60%-ni qırıb";
Daşnaksutyun partiyası
MK-nın öz orqanı "Droşak" qəzetində dərc
etdirdiyi və yerli təşkilatlara göndərdiyi və
verdiyi ilk əmri: "Türkü, kürdü hər yerdə,
hər cür şəraitdə vur. Mürtəceləri,
dinindən dönənləri, erməni xəfiyyələrini,
xainləri öldür. İntiqam al";
Erməni müəllifi A.Lalayan
özünün 1936-cı ildə Moskvada nəşr etdirdiyi
"Əks-inqilabçı "Daşnaksutyun" və
1914-1918-ci illərin imperiya müharibəsi" kitabında
yazır: "Könüllülər hərəkatı
qana həris xmbabetlər (Andronik, Hamazasp və
başqaları) başda olmaqla daşnak dəstələrinin
türk qadın və uşaqlarının, qoca və xəstələrin
məhv edilməsində maksimum "şücaət"
göstərmələri ilə xarakterizə olunur.
Daşnak dəstələrinin tutduqları türk kəndləri
canlı insanlardan "azad olunur" və eybəcər hala
salınmış meyitlərlə doldurulmuş
xarabalıqlara çevrilirdilər";
Yenə orada - "1918-ci ildə
Göyçə qətliamında cəllad Andronikin quldur dəstəsində
iştirak etmiş Aşağı Bəyaziddən olan Bəhram
adlı daşnak 1920-ci ildə öz "igidliyini" belə
təsvir edir: "Mən Basarkeçərdə türk əhalisini
fərq qoymadan məhv edirdim. Ancaq bəzən gülləyə
heyfim gəlirdi. Bu itlərə qarşı ən
yaxşı vasitə odur ki, döyüşdən sonra salamat
qalanların hamısını yığıb su quyularına
doldurasan və üstlərinə də ağır daşlar
tökəsən ki, daha yer üzündə qalmayalar. Mən
elə də edirdim. Bütün kişiləri,
qadınları və uşaqları quyulara doldurub
daşqalaqla məhv edirdim";
Yenə orada - "Digər "qəhrəman"
(daşnak terrorçusu - red.) arvadları, anaları,
bacıları tam soyunmağa və əvvəlcədən
hazırlanmış gölməçəyə salıb
bütün camaatın qarşısında ördək kimi
üzməyə məcbur edib. Bu alçaq çılpaq
qadınları döyüb və saatlarla orada qalmağa məcbur
edib. Sonra əmr etmişdi ki, qadınlar həbs olunsun, gecə
cavan qadınları və qızları yanına
çağırıb təhqir etmiş, onları
keşikçilərə paylamışdı";
1895-1896-cı illərdə Rusiya
xarici işlər naziri işləmiş Lobanov-Rostovski
demişdi: "Rusiya hüdudlarında ermənisiz Ermənistan
yaratmağına dəyər";
İstanbuldakı Amerika kollecinin müdiri Qurus Hamlin 1893-cü ildə Bostonda nəşr olunan "Konqresçilər" jurnalına göndərdiyi məktubda yazır: "Çox mədəni və ingilis dilində erməni dili qədər sürətli və düzgün danışan bir erməni, rusların Anadoluya girərək oranı işğal etmələri üçün şərait hazırladıqlarını dedi. Buna çox böyük ümidləri olduğuna məni inandırdı. Bunun necə olacağını sorduğum zaman, bütün Türkiyə imperatorluğunda təşkil edilmiş dəstələrin (silahlı erməni quldur dəstələri-red.) türkləri və kürdləri öldürmək üçün fürsət gəzdiklərini bildirdi. Onlar kəndləri yandıracaq, sonra dağlara çıxacaqlar. O zaman müsəlmanlar müdafiəsiz ermənilərə hücum edəcəklər. Rusiya insanlıq və xristianlıq mədəniyyətini müdafiə etmək üçün Türkiyəyə girəcək və Anadolunu işğal edəcək. Bu hərəkətin erməni adını dünyaya nifrətlə xatırladacağını ona anlatmağa çalışdım. Cavab olaraq "bunu mütləq edəcəyik"-dedi";
Elçin Qaliboğlu
Xalq Cəbhəsi.- 2009.- 20 noyabr.- S.13.