Ermənilərin
işğalçılıq və terrorizim siyasəti
Tarixçi
İsrafil Məmmədov: "Son iki yüzillikdə 2,5 milyon
türk soyqırımın qurbanı olub"
Zaman-zaman xalqımız
çoxsaylı soyqırımlara, terror aktlarına məruz
qalıb. Azərbaycanlıların başına gələn
müsibətlər sayca bəlkə də hər hansı bir
millətin başına gəlsəydi, indi onun yaşaması
yəqin ki, sual altında olardı. Azərbaycan Milli Elmlər
Akademiyası Tarix İnstitutunun "Azərbaycanlıların
deportasiyası və soyqırımı tarixi" şöbəsinin
müdiri, tanınmış tarixçi-alim İsrafil Məmmədovun
fikrincə, tarixin müxtəlif dönəmlərində
davakar hakim dairələr, millətlər fürsət
düşən kimi xalqımıza qarşı təxribat, təcavüz,
terror aktı, soyqırım törədib, qərəzkarlıq
və intiqam hissi ilə yazılmış əsərlərdə
bu xalqın ünvanına böhtanlar, söyüşlər
yağdırılıb, hətta cılızlıq və mənəvi
düşkünlük həddini də aşaraq ədaləti
tapdalayıb, milli ləngərimizi pozmağa cəhd göstərmişlər.
Şimaldan gələn "qara vəsiyyət"
Şimaldan
açılan qapı, keçid körpüsü olan Azərbaycan
I Pyotorun vəsiyyəti məcrasında Dərbənddən
Ağbabayadək düşmən tapdağına
döndü. Bu yurdun sakinlərinə qarşı
soyqırımı adi hala çevrildi. "Erməni məsələsi"
Şərq məsələsinin tərkib hissəsi kimi yenidən
meydana atıldı. Anadoluda niyyətinə yetməyən
daşnaklar Azərbaycan torpaqlarını günahsız
insanların qanı ilə suvarmağa başladılar. Cənubi
Qafqazda milli ədavət, etnik qarşıdurma
qızışdırıldı. Son iki yüzillikdə 2,5
milyon türk soyqırımına qurban getdi. Kəndlər,
şəhərlər yerlə-yeksan edildi. 1988-ci ildə azərbaycanlılara
qarşı soyqırımın yeni mərhələsi
başlandı. Azərbaycanın qərb bölgəsi Azərbaycan
türklərindən tam təmizləndi. 259 kənddən
soydaşlarımız silah gücünə qovuldular.
Günahsız, silahsız həmyerlilərimiz vəhşicəsinə,
min bir əzabla qətlə yetirildi. Azərbaycanımızda
900 yaşayış məntəqəsi, 4366 sosial obyekt, 690 məktəb,
982 kitabxana, 397 tibb məntəqəsi, 159 amblatoriya yerlə-yeksan
edildi.
Bəşəriyyət
tarixində 15 mindən çox müharibə olub. Lakin
bunların heç biri Azərbaycana qarşı Ermənistan
tərəfindən aparılan müharibəyə bənzəməyib.
Adətən işğal olunmuş ərazilərdən əhalini
qovub çıxarmayıblar. Lakin erməni silahlı dəstələri
sözün əsl mənasında soyqırımı siyasəti
yeridərək azərbaycanlıları ya qanına qəltan
edib, ya da silah gücünə qovub ata-baba yurdundan didərgin
salıblar. Daşnakların hakimiyyəti dövründə təkcə
Zəngəzur qəzasında 115 müsəlman kəndində
daş-daş üstə qalmayıb. Vəhşi ermənilər
3275 kişi, 2276 qadın, 2196 uşağın həyatına
qəddarlıqla son qoyublar. Bu qəzada ermənilər 1060
kişini, 784 qadını, 425 uşağı
ömürlük şikəst ediblər. 10068 azərbaycanlı
qətlə yetirildi. Bakıda, Şamaxıda, Qubada,
Naxçıvanda günahsız və silahsız
soydaşlarımıza divan tutuldu.
Ermənilərin həqiqətdən uzaq təbliğatı
Bütün bunlar
soyqırım deyil, bəs nədir? Soyqırım
insanlığa qarşı insanlar tərəfindən törədilən
ən ağır cinayətdir. Müəyyən bir etnik
qrupun, tayfa və qəbilənin, millət və xalqın
kökünün kəsilməsi, məskunlaşdığı
məkandan sıxışdırılıb
çıxarılması deməkdir. Əzəli türk məskəni
olan Azərbaycanın qərb bölgəsində indi Ermənistan
adlandırılan ərazidə öz tarixi etnik
torpaqlarında azərbaycanlıların son 200 ildə dönə-dönə
bu müdhiş qəddarlığa məruz qalmasının səbəbi
nədir və nəticəsi necə olub?
İsrafil Məmmədovun
fikrincə, hər iki suala tərəfsiz və bitkin,
çoxdan cavab verməli olan erməni və Azərbaycan
tarixşünaslığında bu məsələdə təəssüf
ki, baxışların çarpazlaşması və təktərəflik
meyli hələ də qabarıq tərzdə özünü
büruzə verməkdədir. Erməni tarixçilərinin
çoxu Azərbaycanın təkcə Qərb bölgəsinin,
yəni indiki Ermənistan ərazisinin deyil, hətta onun
şimal-şərqi və cənubundakı
torpaqlarının bir xeyli hissəsinin də qədimdən bəri
"ermənilərin əlində olduğuna"; həm də
bu torpaqlarda azərbaycanlıların deyil, bütün ermənilərin
"soyqırıma məruz qaldıqlarına" dair indiyədək
yazıb-yaydıqları iddiaların gerçək
olmasını ciddi-cəhdlə sübut etməyə can
atır, Azərbaycan tarixçilərinin də çoxu bu
iddianı eyni ciddi-cəhdlə və eyni qətiyyətlə
rədd etməli olurlar: "Xalqımız illərdən bəri
içimizi göynədən qaysaqsız Qarabağ
yarasına məlhəm sorağında olduğu halda, ermənilər
tərəfindən "erməni
soyqırımının" 95 illiyinə hazırlıq
adlı müdhiş və məkrli bir mərəz
tüğyan etməkdədir. Bu barədə 1995-ci ildə də
(80 illikdə) qərar İrəvanda qəbul edilmişdi,
icrası üçün az qala dünyanın bütün
erməniləri və ermənipərəstləri ayağa
qaldırılmışdı. Əslən Tehrandan olan Avstriya
jurnalisti Zareh Avaqyan eyni mövzuda İrəvanda 3 film lentə
alıb. Həmin filmlər indi təkcə Avstriyada deyil, bir
neçə Avropa ölkəsində də ekranlardan haray
salaraq adamları "əzabkeş" erməni
xalqının acı taleyi üçün sədaqət və
səxavətlə göz yaşı tökməyə səsləyir.
Fransız həmkarlarını da fəal işə qoşan
erməni alimləri Parisdə bir neçə monoqrafiya
çap etdirmişlər".
ABŞ alimi Vahaqn Satryan
2003-cü ildə "erməni soyqırımı"na dair
2 kitab çap etdirib. Bir neçə il qabaq erməni lobbisinin
fəalları ABŞ koqresmenlərinə və senatorlara 100-dən
artıq sorğu vərəqəsi təqdim etmişdilər.
Vərəqələrdə 4 sual verilirdi:
1. Qarabağı nə
vaxt müstəqil respublika kimi tanıyacaqsınız?
2. Ermənistana
yardımı artırmaq üçün təşəbbüs
göstərəcəksinizmi?
3. Türkiyə və
Azərbaycana qarşı iqtisadi qadağa tədbirlərinin sərtləşməsinə
səs verəcəksinizmi?
4. Erməni
soyqırımının dünya miqyasında etiraf
olunmasına kömək etmək istərdinizmi?
"Yaddaş muzeyi" təşkil edilməlidir
İsrafil Məmmədov
daha sonra deyir: "Sadalamaqla bitmək bilməyən, bir qismi məlum,
digər qismi hələ də naməlum olan bu faktların təfərrüatına
varmağım əsla səbəbsiz deyil. Bu faktlar qoy
heç kəsə mənasız görünməsin. Ermənistan
mühitinə az-çox bələd olan bir ziyalı kimi mən
dünyanı yenidən bürüyən bu hay-həşirin
arxasında nələrin gizləndiyini, fəlakət və
faciələri, bunlarla yanaşı, bizim unutqanıq və
biganəliyimizi, "addımbaşı narahatlığa dəyməz"
deməyimizi, daha doğrusu, deyənlərimiz üzündən
çəkdiyimiz müsibətləri bir daha gözlərimizin
önünə gətirirəm. Axı məhz o bədnam və
bədxah soyqırım yubileylərinə saymazyanalıqla
yanaşmağımız əvvəlcə "Türksüz
Ermənistan" adlı planın heç bir müqavimətə,
hətta adicə bir etiraz bəyanatına belə rast gəlmədən
asanlıqla başa gəlməsinə, az sonra da Azərbaycan
torpaqlarının ən azı 20-25 faizinin göz görə-görə
zəbt edilməsinə zəmin yaratdı, yol açdı. Təkzibedilməz,
yaşana-yaşana adiləşmiş bu acı həqiqət
indi məni xalqımızın sabahı baxımından son dərəcə
vacib və gərəkli bildiyim bir məsələ barəsində
daha dərin təlaş, daha ciddi həyəcan siqnalı ilə
iqtidara və müxalifətə, din-iman adamları və
canında milli qan olan bütün imkanlı
soydaşlarımıza müraciət etməyə səsləyir.
Ermənilərlə biz kiminsə arzusu, kiminsə fərmanı
ilə deyil, tarixi taleyimizin hökmü ilə qonşu
olmuşuq. Qarşılıqlı münasibətlərimizin
tənzimlənməsini də hökmən taleyüklü məsələ
hesab etmək, dönə-dönə götür-qoy etdikdən
sonra bu barədə müstəsna uzaqgörənliklə
işlənib hazırlanmış çox bitkin bir siyasətin
zərgər dəqiqliyi ilə həyata keçirilməsini
sözün əsl mənasında ümumxalq işi,
ümumdövlət vəzifəsi səviyyəsinə
yüksəltmək gərəkdir. Minlərlə şəhidlərimizin
müqəddəs ruhundan, ana-bacılarımızın
göz yaşlarından, qürbətdə qalan
sönmüş ocaqlar, tüstüsüz bacalar, nisgilli lal
dağlarımızın həsrət harayından qopan
zamanın bu təkidli tələbinə əməl
olunmayınca amansız təcavüz hədəsi, dəhşətli
faciə təhlükəsi xalqımızın başı
üstündə qara kabus kimi ara vermədən hərlənəcək.
Qərinələr boyu xalqımıza qarşı yönəldilən
gizli və aşkar təcavüzləri, mənəvi və
fiziki soyqırımların tarixini, səbəb və nəticələri
dərindən, yaxşıca öyrənib bilməyimiz, bu
vacib həyati mövzunu daha dolğun və bitkin tədqiq etməyimiz
lazımdır. Zaman-zaman azərbaycanlıların
başına gətirilən amansız vəhşiliklərin,
müsibət və dəhşətlərin mənzərəsini
dünya xalqlarının gözləri qarşısında
nümayiş etdirməyə qadir olan "Yaddaş muzeyi"
təşkil edilməlidir. Erməni təcavüzü,
qaçqınlıq tarixi, soyqırımı,
"Türksüz Ermənistan" və "etnik təmizləmə"
siyasəti və onun acı nəticələri mövzusunu
ali və orta məktəblərin tədris proqramlarına
fakultətiv kurs kimi daxil etmək bu günümüzün,
yaranmış mühit və şəraitin, tale və
tariximizin təkidli tələbidir. Bu tələbə vaxt
itirmədən əsl vətənpərvərlik və millətsevərlik
əzmi ilə əməl etməyimiz gərəkdir. Azərbaycan
həqiqətini dünya ictimaiyyətinə olduğu kimi
çatdırmaq, digər tərəfdən qürbətdə
qalan ata-baba yurdumuza vəfadarlıq, didərgin
soydaşlarımızın həsrət, nisgil dolu
könlünə təsəlli, vətən yolunda
canlarından keçən minlərlə şəhidlərimizin
əziz xatirəsinə dərin hörmət əlaməti və
ehtiram rəmzi kimi bu tarixi borcun ödənməsi hər
birimizə aiddir".
Abidələrimizi kütləvi şəkildə məhv
ediblər
Tanınmış
epiqrafist-alim, AMEA-nın müxbir üzvü Məşədixanım
Nemət bildirir ki, ermənilər Azərbaycanın
torpaqlarında tarix boyunca məskunlaşdıqca əllərindən
gələni ediblər ki, həmin ərazilərdə olan
çoxlu sayda türklükdən xəbər verən
soraqların izini itirsinlər: "Hələ 1961-ci ildə
indi Ermənistan ərazisində qalan tarixi Urud kəndində
yaddan çıxıb qalmış, qeydə
alınmamış tarixi türk abidələrini, həmçinin
türk qəbirlərini qeydə aldım. Və bu barədə
məlumatı elmi ictimaiyyətə təqdim etdim. Erməni
alimlər Akopyan, Xaçaturyan, Papazyan və başqaları
ardıcıl olaraq əleyhimə yazmağa başladılar.
Onlar sübut etməyə çalışırdılar ki,
guya bu abidələrin türkə aidiyyatı yoxdur. Sonda isə
məğlub oldular, çünki elmi əsasları yox idi.
Elm fakt sevir. Ermənilər görəndə ki, indiki Ermənistan
ərazisində mövcud olan çoxsaylı türk abidələrinin
özlərinə məxsus olduğunu sübut edə bilmirlər,
o zaman bu abidələri kütləvi şəkildə məhv
etməyə başladılar. Onlar 1988-ci ilə qədər
bu yöndə istəklərini aşkar, ya gizli şəkildə
tədricən həyata keçirirdilər".
Urud abidələri
15-16-cı yüzillər türk ruhundan yadigardır: "Həmin
zonada İpək yolunun üstündə böyük bir
karvansara vardı. Həmin abidə başdan-başa türk
ruhundan soraq verir. Ermənilər isə həyasızcasına
deyirlər ki, yox, bu, erməni abidəsidir. Qarabağ
torpağında olan tarixi türk abidələrinin
hamısını öyrənmişəm, yazıya
almışam. Erməni alimləri mənə qarşı
tutarlı faktlar gətirməyə
çalışdılarsa da, "həqiqətlərini"
sübuta yetirə bilmədilər".
Elçin Qaliboğlu
Xalq Cəbhəsi.- 2009.- 1 oktyabr.- S.11.