"Türkologiya yenidən yazılmalıdır"
Firidun Ağasıoğlu: "Tanınmış dilçilər Altay nəzəriyyəsinə şübhəylə baxırlar"
Bu
yaxınlarda guya Türkiyə-Ermənistan sərhədlərinin
açılmasına etiraz edən (halbuki sevinirdilər) həyasız
ermənilər hətta dedilər, "biz bəşər mədəniyyətinə
heç nə verməyən türklərlə bir yerdə
ola bilmərik". Bu səviyyədə
saxtakarlıq yalnız erməniyə xas ola bilər. Deməli,
özümüzə, tariximizə yiyəlik duyğumuz
ardıcıl olmalıdır ki, erməni kimi balacalar və
onların havadarları ruhumuz, ağlımız üzərində
at oynada bilməsinlər.
Azərbaycan türklərinin bu
torpaqlara gəlmə olması cəfəngiyyatını
qabardan düşmənlərimiz unudurlar ki, gəlmə xalq
bu dərəcədə hər mənada zənginliyə malik
ola bilməzdi.
Bir xalqın
böyüklüyü, qeyri-adiliyi onun dilinin qüdrəti ilə
ölçülür. Professor Firidun Ağasıoğlu deyir
ki, türklərin sözləri zaman-zaman başqa dillərə
keçib. Azərbaycan türkləri heç yana getməyiblər,
miqrasiya etməyiblər:" Ümumən türklərin
böyük bir hissəsi Qafqaz dağlarını
aşıb, indiki Dağıstandan şimala qalxıblar. Bir
hissəsi isə Azərbaycan, Orta Asiya üzərindən
keçərək Altaya qədər gedib çıxıb. Nəzəriyyəni
belə quranda hər şey öz yerini tutur. O ki deyirlər,
Azərbaycana Ön Asiya türkləri gəlib; əslində
onlar gəlmələr deyil, bu, onların
qayıtmalarıdır. e.ə. 4-cü minillikdə buradan gedənlər,
orada monqollarla, eləcə də digər etnoslarlaə
qaynayıb-qarışıblar. Təbiidir ki, gəlmək
ayrı, geri qayıtmaq ayrı məsələdir. Ən
böyük nöqsan odur ki, türklərin
qayıtmalarını ilk gəlmə kimi qələmə
veriblər. Bütün bunları çözüb aydınlaşdıranda
mənzərə çox aydınlaşır, müəyyən
bir dəqiq qənaət hasil olur. Bu mənada Altay nəzəriyyəsini
qəti şəkildə rədd etdim. Bu, təkcə mənim
fikrim deyil. Tanınmış dilçilərin çoxu
artıq Altay nəzəriyyəsinə şübhə ilə
baxırlar. Hətta açıq yazırlar ki, bu nəzəriyyə
özünü doğrultmadı. Sübut olunmamış bir
nəzəriyyə ilə baş alıb getmədim."
Bu, tarixən bizi sevməyənlərin
bu gün də uydurduqları "vəhşi türk" cəfəngiyyatına
qarşıdır. Əslində türk mahiyyətcə
özünün məskənində köç edib. Türk
işğalçı olmayıb, o, hara gedibsə, özü
ilə mədəniyyət, türk insanlığı
aparıb: "Türk etnosu, türk dili Ön Asiyada
yaranıb, semit, hind-avropa, qafqazdilli xalqları bura gəlmədilər.
Bura ilk gələnlər şumerlər idi. Onlar eradan əvvəl
5-ci minilliyin sonlarında gəlmişdilər. Onlardan sonra
akkadlar, assurlar gəlmişdilər. Şimaldan isə
Hind-Avropa xalqları gəlmişdilər. İlk gələnlər
hetlər idilər".
Quzey Qafqazdan isə türkün
qədim yurduna ilk gələnlər hurrilər idi. Firidun
Ağasıoğlu bu qənaətdədir: "Onların
ardınca bura urartular gəlmişdilər. Gəliblər,
burada türk tayfaları ilə ciddi təmasda olublar.
Onların dillərində istənilən qədər sözlərimiz,
deyimlərimiz qalıb. Buradan Altaya doğru böyük
köçlər olub. Bu istiqaməti müəyyənləşdirən
arxeoloji bölgələr var. Deyək ki, biri beşinci, biri üçüncü,
biri də birinci ilə aiddirsə, qədimlik beşinci il
götürülür, o istiqaməti müəyyənləşdirir.
Məsələn, Mesopotamiyada olan mədəniyyət 500, 1000
ildən sonra görürsən, Orta Asiyada üzə
çıxır. Sonra görürsən, bir az da Şərqə
doğru uzaqlaşır. Antropologiya baxımından məsələyə
yanaşsaq, bugünkü Azərbaycan türkləri hind-avropa
irqinin Aralıq dənizi tipinə aiddir.
Araşdırdığım son 7-8 minillik materiallar göstərir
ki, o antropoloji tip Azərbaycanda dəyişməyib, əvvəlki
kimi qalıb. Amma Şərqə doğru gedən türklərdə
dəyişib, çünki onlar gedib monqollarla
qaynayıb-qarışıblar, onlarda monqoloid cizgiləri əmələ
gəlib".
Orta Asiyada yaşayan türklərdə
yarıtürklük, yarımonqolluq xüsusiyyətləri
aydın şəkildə sezilir: "Təbiidir, onlar getdiklərinə
görə qarışıblar, biz getmədiyimiz
üçün qarışmamışıq. Türk
xalqlarını köçəri kimi təqdim edən məhz
Altay nəzəriyyəsidir. Deyirlər ki, türklər
Altayda doğulublar, köçəriliklə gəlib Anadoluya
kimi çıxıblar. Ona görə də bizləri
köçəri tayfalar sanırlar. Əslində belə
deyil. Bu, qədim Atayurdda yaşayanlar oturaq türklərdir.
Həmin türklərin də ən
bariz nümunəsi biz Azərbaycan türkləriyik. Bizdə
köçərilik yoxdur. Türklərdə bağ-bostan, əkinçilik,
heyvandarlıq minillərdir ki, davam edərək gəlir.
Doğuya və quzeyə gedən
türklər təbiidir ki, oralarda özlərinə ikinci bir
Atayurd qurublar. Bu, yarımköçərilikdir, türklər
bu cür həyat tərzini də yaşayıblar. Bunlar isə
Azərbaycan türklərinə xüsusi şəkildə
aid deyil, şərqə və şimala gedən türklərin
həyat tərzidir, onlarda da tam yox, yarımköçəri
həyat tərzidir".
Firudin Ağasıoğlu bu qənaətdədir
ki, yaylaq-qışlaq köçü köçərilik
deyil: "Deyək ki, 3-4 min il qabaq qaşqaylar İranda
hansı yaşamı yaşayırdılarsa, bu gün də
həmin yaşamda davam edirlər. Bunlar ilin 4 ayını
müəyyən marşrutlarla dövrə vururlar. Əsərlərimdə
türk xalqları oturaqlara və yarımoturaqlara
bölünür. Türk xalqları içərisində təmiz
köçərilər olmayıb, yəni qaraçı mənasında;
Hindistandan çıxan, farslarla qarışığı
olan qaraçılar dünyanın hər tərəfinə
yayılıblar, təmiz köçərilər
onlardır."
Türkün sırf özünəməxsus
cəhətləri çoxdur. Düzdür, irq deyəndə
bura bir neçə millət aid edilir, ancaq bir çox
xüsusiyyətlərinə görə türkü ayrıca
irq saymaq olar. Hər halda türk bugünkü təsniflərə
qətiyyən sığmır. Ancaq Firudin
Ağasıoğlu bu məsələyə fərqli münasibət
bəsləyir: "Çox təəssüf ki, türkü
zaman-zaman aparıb monqollara bağlayıblar. Halbuki monqollar
dünyada özəl bir irqdir. Bizim Azərbaycan Türklərinin
o irqə qətiyyən aidiyyatı yoxdur. Şəxsən mən
belə deməzdim ki, türklər ayrıca bir irqdir. Bu
cür deyə bilərəm ki, türklər ayrıca bir
etnosdur. Zəncilər avropoid irqinə mənsubdur. Avropa
xalqlarının hamısı Hind-Avropa irqi sayılır.
Ön Asiyada, Aralıq dənizi ətrafında yaşayan qədim
insanlar avropoid tipidir. Yəni irqlə milləti
qarışdırmamalıyıq. Bir irqdə 8-9 millət ola
bilər. Amma bir millətdə bir neçə irqi axtarmaq
düz deyil. Türk millətinin aid olduğu irq hind-avropa
irqidir. Biz də o böyük toplumun içindəyik, ancaq
etnos kimi bu, elə bir etnosdur ki, heç kimə aidiyyatı
yoxdur. Dünyanın ən qədim etnoslarından biridir,
çünki bunun dili çox qədimdən
formalaşmağa başlayıb. Münasibətdə
olduğu xalqların dilində çoxlu sözlərimizə
rast gəlirik. Türk etnosu ən qədim xalqlardan biridir və
dili dünya dilləri içərisində fantastik özəllikləri
olan bir dildir. Ancaq tutalım ki, 5 yüz il əvvəlki ərəb
dilini ərəblər oxuyub başa düşə bilmirlər.
10 yüz il bundan qabaqkı fars dilini bugünkü farslar oxuyub
başa düşə bilmirlər. Erməni dilini də ermənilər.
Puşkindən qabaqkı rus dilini bugünkü rus
ziyalısı oxuyub başa düşə bilmir. Di gəl ki,
türk etnosunun dili çox qədimdən inkişaf edə-edə
gəlib, elə bir mərhələyə çatıb ki,
artıq bundan sonra dəyişmir, öz konservativliyini
saxlayır. Dünya dillərində yeganə dildir ki, bunun
dilində başqa dildən alınma bir dənə də
olsun fel yoxdur. Bu gün yüzlərlə fakt var ki, türk
etnosu digər etnoslardan özəlliklərilə fərqlənir.
Bunun əksəriyyəti müsbət cəhətlərdir. Türk ədəbiyyatında, mifologiyasında,
dastanlarında, musiqisində, mətbəx mədəniyyətində,
heyvandarlıqda, dövlət quruculuğunda və başqa sahələrdəki
qeyri-adiliklərini təhlil edəndə görürsən
ki, bu xalq həmişə özünəməxsus olub".
Ancaq çox təəssüf
ki, bu etnosu həmişə
"cavanlaşdırıblar": "Deyiblər ki, sənin
uzağı 2-3 min il tarixin var, köçərisən, gəlib
buradakı xalqları öldürüb, torpaqlarını qəsb
edib dövlətlər qurmusan. Zaman-zaman bizim türkoloqlara
bunu aşılayıblar. Bizim türkoloqlar da bu sindromdan
çıxa bilməyiblər. Bu və digər səbəblərdən
türkü sevməyənlərin türkologiyanı
"dalana dirəməsi" çox asanlaşıb. Məhz
bu səbəblərdən türkologiya elmi yenidən
başlanmalıdır. Bu elm istiqamətini düzgün
götürməlidir".
Şumer-türk əlaqələrini
qohumluq yox, əlaqə üzərində yaranmış
yaxınlıq sayan Firudin Ağasıoğlu deyir ki, ilk
növbədə qohumluq antropoloji baxımdan olmalıdır:
"Şumerlərin antropologiyası türklərin
antropologiyasından fərqlidir. Digər tərəfdən də
etnoqrafik oxşarlıq olmalıdır. Halbuki etnoqrafiyada
böyük fərqlər var. Məsələn,
ölübasdırma adətini götürək. Qədim
türklər ölülərini bükülü
basdırıblar. Yəni dizi yuxarı, dirsəkdən
qatlanmış, əli başının altında. Bu,
türkün klassik ölübasdırma adətidir. Hara gedibsə,
ölüsünü beləcə basdırıb. Amma
şumerlər ölülərini uzanmış halda
basdırıblar. Belə misalları çox çəkmək
olar. Şumerlərin bura gəlməsini bütün
şumeroloqlar istisnasız olaraq deyirlər. Ancaq biz onlardan fərqli
olaraq buralara gəlməmişik. Üçüncüsü,
mən dilçiyəm və dil faktlarına əsaslanıram.
Şumer dilində çoxlu türkizmlər var. Ancaq bu,
o demək deyil ki,
Ancaq
Professor Elməddin
Əlibəyzadə isə deyir: ""Azərbaycan
xalqının mənəvi mədəniyyət tarixi"
adlı kitabımda "Bibliya" ilə qədim
Kanal Əbülfəz Elçibəy haqqında qərəzli məlumatlar yayır
Türkiyədə hakimiyyətdə olan AKP yetkililəri Türkiyə-Ermənistan sərhədlərini açmaq məsələsini gündəmə gətirəndə və buna Azərbaycan təpki göstərəndə o zaman mətbuatda erməni politoloq Ruben Safrastyan bir açıqlama səsləndirdi.
Elçin Qaliboğlu
Xalq Cəbhəsi.-
2009.- 20 oktyabr.- S.14.