VAQİF MUSTAFAZADƏ—70
Muğamdan caza uzanan nəğməli
yol
Onu İçərişəhərdən
tanıyırdım. Məhəllənin bir başında
bizim evimiz yerləşirdi, digər başında isə
onların evləri. Evlərinin altında bizim küçənin
çörək dükanı var idi. Hər dəfə
çörək almağa gedərkən, onların
açıq pəncərəsindən fortepiano səsi gəlirdi.
Musiqi səsləri də müxtəlif idi. Bu gah muğam
ifasıydı, gah adi fortepiano üçün məşğələlər,
qammalar, gah da o zaman bizə qəribə gələn
improvizasiyalar idi. Bircə onu bilirdik ki, bu evdə İçərişəhərin
yaraşıqlı oğlanlarından olan Vaqif yaşayır və
fortepianoda da çalan məhz odur. Onu da bilirdik ki, Vaqif, Zivər
xalanın oğludur. Zivər xala da İçərişəhərin
hörmətli ziyalı qadınıdır, musiqi müəllimidir,
çoxlu tələbələri var, yanına gələn tələbələrə
klassik musiqiylə yanaşı, muğam çalmağı da
öyrədir.
Bu mənim
uşaqlıq xatirələrim idi. Mən sonralar bildim ki, Zivər
xala - Zivər Xanım Əliyeva Azərbaycanın ilk
professional musiqi təhsili almış qadınlarından olub,
Üzeyir bəy Hacıbəylinin tələbəsi
olmuşdu. Amma o zaman o, Vaqifin anasıydı və yeganə
övladı olan Vaqifin üzərində əsirdi. Bizim məhəllə
heyranımız olan Vaqif isə tipik İçərişəhər
uşağıydı. Məhəllədə futbolunu oynayan,
evinin tinində saatlarla dayanıb, tay-tuşlarıyla söhbət
edən, mübahisə aparan, böyüklərnən ədəb-ərkan
saxlayan, İçərişəhər qızlarını
qoruyan dəliqanlılardan idi.
İçərişəhərin sakinləri biri-birini çox yaxşı tanıyırdılar və bir birinin də uğuruna çox sevinib, kədərini birlikdə yaşayan olmuşdular. Belə uğurlardan biri də Vaqifin payına düşdü. Vaqif Mustafazadə payına. Artıq onu İçərişəhərdə Zivər xanımın oğlu kimi yox, Vaqif Mustafazadə kimi tanımağa başladılar.
Bu hadisə 1966-cı ildə
oldu. Tallin şəhərində keçirilən caz
festivalından qalib kimi qayıdandan sonra artıq məhəllə
uşaqları Vaqifə böyük hörmət və qibtə
ilə yanaşırdılar. Bu uğurlar ard-arda ğəlməyə
başladı.Və açıq pəncərədən indi,
yalnız caz improvizasiyalarının səsi gəlirdi. Amma bu
ifa həmişə alışdığımız caz
deyildi. Bu ifa muğam çalarlarıyla dolu, Azərbaycan
cazı idi. Beləliklə Vaqif Mustafazadənin yeni
yaratdığı caz - muğam, İçərişəhərin
ab - havasında yarandı. Bu belə də olmalıydı.
Gözünü açandan muğam sədaları altında
böyüyən bu gəncin mayası doğma musiqisi ilə
yoğrulmuşdu. Tallin uğurları 1967, daha sonra 1969 - cu illərdə
təkrarlandı. Nəhayət, 1978- ci ildə Tbilisidə
keçirilən caz festivalında o, ən yaxşı
pianoçu kimi mükafatlandırıldı.
Vaqif Mustafazadə doğrudan da istedadlı, bacarıqlı pianoçu idi. Onun müəllimi Azərbaycanda bir çox pianoçular yetişdirən G.G.Şaroyev olmuşdu.O, məharətlə caz çaldığı qədər, eyni məharətlə də klassik əsərləri ifa edirdi. Bunu demək kifayətdir ki, o, özünün yazdığı fortepiano və orkestr üçün konsertini filarmoniyanın səhnəsində ifa edərkən, dinləyici qarşısında mahir ifaçı, kamil pianoçu var idi. Baxmayaraq ki, sonralar bu konserti bir çox pianoçular ifa etdi, amma mən cəsarətlə deyə bilərəm ki, bu əsəri Vaqif Mustafazadə kimi ifa edən olmadı.
Azərbaycan Dövlət Konservatoriyasına daxil olmuşdu.Ciddi, mürəkkəb əsərlər çalırdı və birdən-birə Vaqif İçərişəhərdə görünməz oldu. Xəbər yayıldı ki, Gürcüstana gedib. Sonralar biz bildik ki,onu caz festivalında görüb, bəyəniblər və Tbilisinin məşhur “Orero” kollektivində işləməyə dəvət ediblər. O zaman bu kollektiv olduqca məşhur idi, çoxlu qastrol səfərlərində olurdu. Bir ifaçı üçün çox maraqlı bir təklif idi həmin kollektivdə çalışmaq. Beləliklə, Vaqif Mustafazadə həyatında uzun müddətli bir Gürcüstan dövrü başladı.Sonralar o, burada Gürcüstan filarmoniyasının “Caz-trio-Qafqaz” kollektiviylə də çalışmağa başlayır. Bu kollektiv də caz kollektivləri arasında məşhur idi.
Təsadüf elə gətirir ki, o zaman Azərbaycanın mədəniyyət naziri olan Rauf Hacıyev Gürcüstanda olanda Vaqifin ifasını dinləyir və onu Bakıya dönüb, Azərbaycan Dövlət Estrada Orkestrində işləməyə dəvət edir. İçərişəhər yenidən öz qəhrəmanını görməyə başladı. Dostları yenə də onun ətrafındaydı. Gürcüstandan dönən Vaqif, uzunsaçlı, qalınbığlı, daha təmkinli olmuşdu. Amma yenə də hərzamankı kimi hörmətcilliyini,mehribanlığını, qülərüzünü saxlayan Vaqif idi.
Artıq öz kollektivini qurmaq, sərbəst çalışmaq istəyən Vaqif Mustafazadə, əvvəlcə 1970-ci ildə qızlardan ibarət vokal instrumental qrup “Leyli”ni, sonra isə 1971- də ”Sevil” ansamblını yaratdı.O vaxtlar Azərbaycan estrada musiqisinin ən parlaq dövrlərindən biri idi. Bir tərəfdən oğlanlardan ibarət məşhur “Qaya” vokal instruiental ansamblı, digər tərəfdən qızlardan ibarət “Sevil” kollektivi... Gözəl, sağlam rəqabət... İşin xeyrinə olan, Azərbaycan musiqisinin inkişafı naminə rəqabət... Bəstəkarlar bu kollektivlər üçün mahnı yazmaq yarışmasına girmişdilər.
“Sevil” vokal instrumental ansamblı Azərbaycan Dövlət Radio və Televiziya Komitəsinin tərkibində yaradılmışdı. Vaqif Mustafazadə bu kollektivi yaradarkən çox böyük əzab- əziyyətlərdən keçmişdi. Hər efirə çıxmaq üçün o zamanın bürokratik əngəllərini aşmaq lazım idi. Bütün bunlara baxmayaraq, “Sevil” ansamblı böyük müvəffəqiyyətlər qazana bilmişdi. Bu ansamblla yanaşı o, Azərbaycan Dövlət Filarmoniyasında da bir kollektiv yaratdı. Kollektivin adı “Muğam” instrumental ansamblı idi. Bu kollektivlə caz kompozisiyalarını yaratmağa başladı. Nəhayət, 1977-ci ildə Vaqif Mustafazadə bu kollektivlə Donetskdə keçirilən caz festivalından laureat kimi qayıtdı. 1979-cu il. Bu il Monako-79 Beynəlxalq Caz Festivalının qalibi Vaqif Mustafazadə elan olundu. Həmin il, Daşkənd qastrolları başladı. Vaqifin son qastrolu oldu. Neçə illərin gərgin iş rejimi, səhərə qədər çalışmaq, studiya yazıları, bürokratik əngəllər, qastrollar bütün bunlar yaman yormuşdu onu. Vaqifin ürəyi bu yükü qaldıra bilmədi. Vaqif Mustafazadə səhnədə, “Əzizəni gözləyərkən” əsərini ifa edərkən, səhnə ilə vidalaşmışdı. Onu səhnədən birbaşa xəstəxanaya çatdıra da bilməmişdilər. Mən deyərdim ki, bu əsəri ifa etmənin bir mistik mənası var idi. O, Əzizəni gözləyərkən, sanki, səhnədə öz yerini sevimli qızı olan Əzizəyə verib, dünyasını dəyişmişdi. Bu gün isə onun adını və yolunu nəinki Azərbaycanda, eləcə də dünyada yaşadan qızı Əzizə Mustafazadə var, Vaqif davamçıları olan Azərbaycanın neçə-neçə istedadlı caz ifaçıları var.
Həcər BABAYEVA,
əməkdar incəsənət
xadimi
Xalq qəzeti.- 2010.- 9 aprel.- S. 7.