Muxtar Maniyev
— 75
Kinoda məskən
salan insan
Onu tanıyanlar
yaxşı bilir ki, Muxtar müəllim
özünü təbliğ
etməyi xoşlayan adam deyil. Muxtar
Maniyev xoş zarafatları, şirin lətifələri ilə
insanlara sevinc, gülüş bəxş
etməkdən həzz
alır. Doğrudan da bu aktyorun
sənəti, elə bil, boyuna biçilib.
Onun kinostudiyaya işə gəlişini dostları həmişə
səbirsizliklə gözləyirlər.
Çünki bilirlər
ki, Muxtar müəllim olan yerdə sevinc var, bol gülüş
var.
Bu keyfiyyət
onun yaradıcılığında
da aydın nəzərə çarpır.
Muxtar müəllim sənətə gəldiyi
vaxtdan öz yaradıcılığı ilə
minlərlə tamaşaçının
rəğbətini qazanıb,
həmişə onun qəhrəmanları alqışlarla
qarşılanıb.
Bəlkə də Azərbaycan aktyorları içərisində kinoda
sayca ən çox rol oynayan aktyor elə Muxtar Maniyevdir. Bu qədər filmə çəkilmək
hər aktyora qismət olmur. Xalq artisti Muxtar
Maniyev 157 filmə çəkilib.
O, 1935-ci ildə
Bakıda doğulub. İlk təhsilini də şəhərin
199 saylı məktəbində
alıb. Deyəsən,
uşaqlıq illərində
heç aktyor olmaq həvəsi də yox imiş.
Neft-Kimya İnstitutunda
mühəndis ixtisası
alıb. Ancaq sonradan aktyorluq sənəti onu sanki ovsunlayıb və İncəsənət
İnstitutuna, ikinci təhsil ardınca gedib.
Muxtar Maniyevin
kinoya gəlişi “Koroğlu” filmi ilə başlayıb. Kinorejissor Hüseyn Seyidzadə bu filmə aktyor axtarışı üçün
instituta gələndə,
Muxtarı elə ilk baxışdan gözü
tutub və onu dəmirçi oğlu Polad rolunda çəkib. O vaxt Muxtar Maniyev
hələ birinci kursda oxuyurdu. Bu möhtəşəm qəhrəmanlıq
dastanında onun ifa etdiyi Polad
obrazı haqqında o
vaxt tənqidçilər
də müsbət fikir söyləmişdilər.
Deyirdilər ki, kinoya yeni nəfəs,
yeni ampluada aktyor gəlib. Sonrakı illər bir-birinin ardınca “İnsan məskən salır”, “O qızı tapın”, “Bizim Cəbiş müəllim”
filmlərində Muxtar
çox maraqlı qəhrəmanları ekranda
canlandırmaqla özünü
təsdiq edib.
“İnsan
məskən salır”
filmində (rej. A.Babayev) Muxtarın qəhrəmanı ekranda az görünsə də, filmin konflikti məhz onun üzərində qurulmuşdur. Hadisələr
Neft Daşlarında cərəyan edir. Filmin qəhrəmanı Ramizin yeni təyin
edildiyi briqadanın əvvəlki başçısı
qəzaya uğrayıb
həlak olmuşdur. Amma iş yoldaşlarının
o qədər məhəbbətini
qazanmışdır ki,
indi onlar Məcidin yerində başqasını görə
bilmirlər. Doğrudur,
biz onunla ünsiyyətdə
olmasaq da, onun xəyal kimi görünən obrazı çox şeylər danışır
və M.Maniyev öz sənətkarlıq
bacarığı ilə
obrazı filmin əsas personajı kimi tamaşaçıya təqdim edə bilir.
Bir aktyor kimi M.Maniyevin konkret ampluası yoxdur, o müxtəlif xarakterli insanların obrazını ekranda uğurla yaradır. Onun qəhrəmanları bəzən fırıldaqçı,
bəzən hadisələrə
açıq gözlə
baxmağı bacaran dəyərli insan, bəzən isə şux zarafatları ilə tamaşaçılara
sevinc bəxş edən personajlardır. Onları birləşdirən
isə Muxtar müəllimin istedadı
və yaradıcı intellektidir. Muxtar Maniyev yaradıcılığı
bizim kinematoqrafın böyük bir dövrü ilə bağlıdır. Onun
60-70-ci illərdən başlanan
yaradıcılıq yolu
bu gün də inamla davam edir.
Aktyorun bütün
rollarını xatırlatmaq
fikrindən uzağıq.
Lakin bir məsələni xüsusi
vurğulamaq lazımdır
ki, 40 ildən artıq yaradıcılığı
dövründə Muxtar
müəllim milli kinomuz üçün qiymətli obrazlar yaradıb. Bu qəhrəmanlar
kinomuzda özünəməxsus
yeri olan sənət nümunələridir.
Azərbaycan kinosunu onsuz təsəvvür etmək çətindir. Doğrudan da, milli kinomuzun inkişafında Muxtar müəllim əvəzsiz
xidmətlər göstərmişdir.
Onun rolları milli, xarakterlidir, əsl azərbaycanlılardır.
Çox maraqlıdır
ki, rejissorlar da ona elə
bu tip rolları həvalə edirdilər.
“Bəxt üzüyü”ndəki
rolunu xatırlayırsınızmı?
Yaxud, “Ölsəm...bağışla” filmindəki
Seyidrza rolunu gözləriniz qarşısına
gətirin. Seyidrza müharibənin ağır
illərində insanlara
etdiyi zülmün, axır ki, nəticəsini
gördü. Amma “Bəyin oğurlanması”
filmindəki qonaq rolu daha canlı
alınıb. Bu rolda
biz onu komik qəhrəman kimi görürük və aydın hiss olunur ki, o həm də bu tip rolların gözəl ifaçısıdır. “Bakıda
küləklər əsir”,
“Bizim Cəbiş müəllim”, “Sizi dünyalar qədər sevirdim” və digər filmlərdə Muxtar müəllim müharibə dövrünün
müxtəlif xarakterli
insanlarının çox
maraqlı obrazlarını
yarada bilmişdir. Onun “Nəsimi” filmindəki Miranşah rolu istedadla yaradılmış ekran qəhrəmanıdır.
Muxtar Maniyev məhsuldar çalışan
sənətçilərdəndir. Əvvəllər, demək
olar ki, hər il bir-iki
filmə çəkilirdi.
“Mozalan” satirik kinojurnalının isə
əksər bədii süjetlərində onun yaddaqalan rolları var.
Muxtar müəllim
kinomuzun bugünkü
vəziyyəti barədə
danışarkən bildirdi
ki, indi peşəkar aktyor nəsli yetişmir: “Gənclərin iddiaları
çox böyükdür.
Amma iddianın qabağında nəsə
ortaya qoymaq lazımdır. Bizim dövrümüzdə bu
iddianı irəli sürən yox idi. Gənclər işləyirlər, ancaq ürəkdən tikan çıxara bilmirlərsə,
nəyə lazımdır
bu? Aktyor rolu əxz etmədisə,
özəlləşdirmədisə, daxilən hiss etmədisə,
onu oynamasa yaxşıdır. İndi
bizdə belə aktyorlar yoxdur. Aktyorluq Allah tərəfindən
verilən vergidir. Mən bu vaxta
kimi bacara bilməyəcəyim, özümünkü
etmədiyim rolu oynamadım.
Peşəkar olmaq üçün gərək
hər bir aktyor dünya kitabxanasını töküb
oxusun”.
Uzun illərdir
ki, o Azərbaycan Milli Konservatoriyası nəzdində aktyor sənəti kursunda dərs deyir. Çox istedadlı tələbələri var. Deyir
ki, tələbələrimə
ilk verdiyim məsləhət
odur ki, yalan danışmasınlar.
Aktyor sənəti ilə yalan düz gəlmir. Gərək səmimi olasan.
Ömrünün kamillik dövründə o yenə
də filmlərə çəkilir, tədbirlərdə
iştirak edir, xatirələrini yazır
və s. Deyir ki, imkanı olsa, bir saat
belə çəkiliş
meydançasından aralı
dayanmaz. Çünki
insandan yalnız onun əməlləri yadigar qalır.
M.MÜKƏRRƏMOĞLU
Xalq qəzeti.- 2010.- 13 aprel.- S. 7.