Böyük qayıdış və
ədalətin təntənəsi
Müstəqilliyin ilk illərində
Azərbaycanda ictimai xaos və siyasi anarxiya hökm
sürürdü. Ümummilli lider Heydər Əliyevin hakimiyyətə
dəvət olunması ideyasının aktuallaşması və
ictimai rəyin ifadəsinə çevrilməsi də məhz
həmin şəraitin – anarxiya və xaos dövrünün məntiqi
nəticəsi kimi ortaya çıxdı. Cəmiyyətdə
belə bir qəti fikir formalaşdı ki, respublikadakı
özbaşınalığa, qanunların kobud şəkildə
tapdalanmasına yalnız Heydər Əliyev son qoya bilər.
Sonrakı hadisələr də bu qənaətin kifayət qədər
məntiqli olduğunu təsdiqlədi. Heydər Əliyevin
müasir Azərbaycan tarixində milli dövlətçiliyimizin
konseptual inkişaf istiqamətlərinin müəyyənləşdirilməsində,
mənəvi dəyərlərimizə və dünya təcrübəsinə
əsaslanan idarəetmə sisteminin yaranmasında
oynadığı müstəsna rol ən yaxın tariximizin
parlaq bir səhifəsini təşkil edir.
Zəngin dövlətçilik
təcrübəsinə, unikal fundamental biliklərə və
heyrət doğuran hafizəyə malik bir insan həm sovet
dönəmində, həm də müstəqil Azərbaycana
rəhbərlik etdiyi on il ərzində cəmiyyəti öz
xarizması ətrafında birləşdirərək qısa
vaxt ərzində böyük tarixi nailiyyətlərə imza
atmağa müvəffəq olmuşdur.
Heydər Əliyev
müstəqil Azərbaycanda dövlətçiliyin sosial və
siyasi əsaslarının möhkəmləndirilməsində,
respublikanı dünyanın ən qüdrətli dövlətlərinin
etibarlı tərəfdaşına çevrilməsinə
aparan çətin, lakin şərəfli yolun əsasını
qoydu. Bu böyük şəxsiyyətin həyat və
sağlamlığı bahasına qurduğu müstəqil Azərbaycan
dövləti bu gün aparıcı ölkələrin
strateji müttəfiqi kimi regionda cərəyan edən proseslərin
mərkəzində dayanır. İndi Cənubi Qafqazda
hökm sürməkdə olan regional sabitliyi və təhlükəsizliyi
Azərbaycansız təsəvvür etmək mümkün
deyildir və Heydər Əliyevin fundamental elmi əsaslara
söykənən siyasi kursu respublikamızın belə bir səviyyəyə
gəlib çatmasını şərtləndirən ən
vacib amil kimi çıxış etmişdir.
Məhz Heydər Əliyevin
rəhbərliyi dövründə Azərbaycanda davamlı
siyasi sabitlik yaranmış, ictimai həyatın bütün
sahələrində özünü göstərən
kütləvi böhrana son qoyulmuşdur. İqtisadiyyatda
dönüş mərhələsi başlamış, cəmiyyətin
ümumi mənafeləri sistemini nəzərə alan siyasi
idarəetmə metodları formalaşmışdır. Qazanılmış
bu nailiyyətlər Heydər Əliyevin dərin siyasi təcrübəsinin
və fitri istedadının harmoniyasından doğan tarixi
reallıq kimi qiymətləndirilməyə layiqdir. Azərbaycan
dövlətinin sosail-iqtisadi, tarixi-siyasi əsasları məhz
bu təkrarsız harmoniyaya əsaslanmışdır.
Heydər Əliyevin
90-cı illərin əvvəllərində
yaratdığı ictimai-siyasi sabitlik milli dövlət
quruculuğu prosesinin daha uğurlu formada həyata keçirilməsinə,
iqtisadi sahədə böhranın aradan
qaldırılmasına imkan yaratdı. Qısa vaxt ərzində
yeni iqtisadi münasibətlər sisteminin bərqərar edilməsi
mümkün oldu ki, bu da nəticə etibarilə həm cəmiyyətin
sosial yaşayış şəraitinin yaxşılaşdırılmasına,
həm də ölkənin iqtisadi qüdrətinin
artırılmasına gətirib çıxardı.
Heydər Əliyevin
siyasi irsi Azərbaycan xalqının dövlətçilik
tarixinin ən parlaq səhifələrindən birini təşkil
edir. Ümummilli liderimizin həyata keçirdiyi dövlətçilik
siyasəti cəmiyyətin həyatının bütün sahələrində
dönüş yarada bildi. Bu siyasət milli dövlətçiliyin
etibarlı sütunlarını yaratmaq məqsədinə xidmət
etmişdir. Heydər Əliyev müstəqil Azərbaycanın
həm iqtisadi inkişaf prinsiplərini, həm də beynəlxalq
münasibətlər sistemində yerini müəyyən edən
vahid dövlətçilik konsepsiyasını irəli sürərək
olduqca mürəkkəb bir siyasi mərhələdə cəmiyyəti
ümumi maraqlar ətrafında səfərbər edə bildi.
Heç şübhəsiz
ki, böyük rəhbərimizin müvəffəq olduğu
bu uğurların arxasında bir çox mühüm amillər
dayanmışdı. Heydər Əliyev ilk növbədə
xarizmatik lider idi. Onun siyasi nüfuzu cəmiyyətin
bütün təbəqələrini öz ətrafında
birləşdirməyə imkan verirdi. Biz 90-cı illərin əvvəllərində
dəfələrlə bunun şahidi olmuşuq. 1993-cü ilin
iyun hadisələri, 1994-cü və 1995-ci illərdə
baş vermiş dövlət çevrilişi cəhdlərinin
qarşısının müdrikliklə
alınması,xalqın bu hadisələr zamanı
böyük həmrəylik göstərməsi Heydər Əliyevin
nə qədər nüfuzlu olduğunu bir daha sübut
etmişdir. Prezidentin bir çağırışı ilə
milyonlarla insan dövlətçiliyin müdafiəsinə
qalxdı, öz ölkəsinin tarixi mənafelərinin
tapdalanmasına yol vermədi.
Əlbəttə ki, cəmiyyətin
həmin dövrlərdə nümayiş etdirdiyi bu həmrəyliyin
arxasında, ilk növbədə, öz liderinə dərin
inam hissi dururdu.
Heydər Əliyevin digər qeyri-adi keyfiyyəti bütün sahələr haqqında dərin biliyə malik olması ilə bağlıdır. Əslində, bu nadir şəxsiyyətin xarizması da məhz ictimai həyatın bütün sahələri haqqında zəngin məlumatlılığından irəli gəlirdi. O, iqtisadiyyatdan, siyasətdən, mədəniyyətdən, tarixdən, elmdən danışanda əsl mütəxəssis təəssüratı bağışlayırdı və bu keyfiyyəti, şübhəsiz ki, hər kəsdə heyranlıq doğurmaya bilməzdi.
Heydər Əliyev əsl vətənpərvər idi. “Mən ömrümün qalan hissəsini də xalqıma bağışlayıram”, – deyən ümummilli liderimiz həyatının son dəqiqələrinə qədər Azərbaycan xalqının milli mənafelərinin müdafiəsi uğrunda mübarizə apardı və bu mübarizə onun adını tarixi bir şəxsiyyət kimi xalqın yaddaşına yazdı. Heydər Əliyevin apardığı mübarizə, əslində, bütün Azərbaycan xalqının azadlıq və istiqlaliyyət mübarizəsinin şanlı mərhələlərindən birini təşkil edir.
Bütün bunlar bizə tam əminliklə söyləməyə imkan verir ki, Heydər Əliyevin Azərbaycana rəhbərlik etdiyi 34 il respublikanın tarixində inkişaf və tərəqqi mərhələsi kimi yadda qalmışdır. Heydər Əliyev 1993-cü ildə yenidən hakimiyyətə gəldikdən sonra bir çox iqtisadi və sosial azadlıqları özündə ehtiva edən və mükəmməl idarəçilik sisteminə malik respublika modeli yaratmışdı. Onun 1993-cü ildən sonra həyata keçirdiyi islahatların nəticələri müstəqil Azərbaycan dövlətinin iqtisadi və ideoloji təməlini təşkil edir.
Ümummilli lider Heydər Əliyev həqiqətən də öz xalqının tarixi mənafelərini qorumağa, onun ən ali hüquqlarının təminatçısı kimi hər bir situasiyada öz imkanlarından istifadə etməyə qadir bir siyasi xadim olmuşdur. Belə faktlar tarixdə kifayət qədərdir və onların hər biri, heç şübhəsiz ki, bu böyük şəxsiyyətin siyasi uzaqgörənliyinin nəticəsi kimi qiymətləndirilməlidir. Ümummilli liderimizin Azərbaycan tarixinin ən həlledici və çətin mərhələlərində nümayiş etdirdiyi prinsipiallıq Azərbaycanın tarixi milli mənafelərinin təmin edilməsinə yönəlmiş böyük bir siyasi mübarizənin təzahürü idi.
Məhz bu mübarizə ölkəmizi regionun ən qüdrətli dövlətinə çevirmişdir. Bütün bunlar, əlbəttə ki, asan başa gəlməmişdir. Çünki yenicə müstəqillik qazanmış bu ölkədə bu qədər böyük uğurlar qazanmaq, sözün həqiqi mənasında, yüksək əzmkarlıq, uzaqgörənlik tələb edirdi və Prezident Heydər Əliyev bir dövlət xadimi kimi bu yüksək keyfiyyətləri öz şəxsində birləşdirməyi bacarırdı. Onun hər bir addımı, həyata keçirdiyi hər bir islahat Azərbaycanın ümumi iqtisadi inkişafına və sosial rifahına xidmət etmişdir. Elə buna görə də Azərbaycan bu gün MDB məkanında ümumdaxili məhsulun artım sürətinə görə bütün respublikaları qabaqlayır, ölkəyə qoyulan investisiyaların miqdarı milyard dollarla ölçülür.
Heydər Əliyev Azərbaycanda özəl iqtisadi münasibətlər sisteminin formalaşmasının əsasını qoymaqla yeni iqtisadi inkişaf modeli yaratdı. Bazar iqtisadiyyatına keçidin uğurla başa çatması məhz onun dövlətçilik təcrübəsinin və qətiyyətinin nəticəsi kimi qiymətləndirilməyə layiqdir. Ümummilli liderimiz həmişə sahibkarları himayə edir, onların daha sərbəst fəaliyyəti üçün əlverişli şərait yaradılmasına çalışırdı. Azərbaycanda sahibkarlar təbəqəsinin yaranması və uğurla fəaliyyət göstərməsi məhz Heydər Əliyevin tarixi xidmətlərindən biri kimi xarakterizə edilə bilər.
Bu günlərdə xalqımız ümummilli liderin hakimiyyətə qayıdışının 17-ci ildönümünü böyük ruh yüksəkliyi ilə qeyd etməkdədir. Heydər Əliyevin özü bizimlə olmasa da, onun böyük ideyaları həmişəyaşarlıq hüququ qazanmışdır. Ən əsası isə odur ki, bütün Azərbaycan xalqı Prezident İlham Əliyevin bu ideyaların həyata keçirilməsi və Heydər Əliyev yolunun davam etdirilməsi istiqamətində fəaliyyətini qətiyyətlə dəstəkləyir. Bu həmrəylik və birlik həm də Heydər Əliyevin ruhuna böyük ehtiramın ən mükəmməl ifadəsidir.
Budaq BUDAQOV,
AMEA Coğrafiya İnstitutunun
direktoru, akademik
Xalq qəzeti.- 2010.- 30 aprel.- S. 5.