Xatırlama
Anadan aktyor doğulmuşdu
Dünya kinosunda uşaq rolları ifa edən cocuqları çox
görmüşük. Rejissorlar
həmişə onlarla işləməyi
çətin və məsuliyyətli iş
hesab ediblər. Özünüz
təsəvvür edin: balaca
uşaq kamera
qarşısına çıxır və böyük
sənətə qulluq edir.
Amma görünür
istedad üçün
yaş sərhədi yoxdur.
Hamının sevib qəlbində
yaşatdığı, mərhum aktyor və
rejissor Ceyhun Mirzəyev
də elə uşaqlığından öz
istedadını göstərmiş və "Ögey
ana" filmində balaca
İsmayılın klassik obrazını
yaratmışdı. O vaxt Ceyhun
Bakının 26 saylı məktəbinin 5-ci sinfində oxuyurdu. Milyonlarla
tamaşaçını öz təbii oyunu ilə riqqətə gətirən bu balaca aktyorun
daxilində hədsiz enerji var
idi.
Rejissor Həbib İsmayılov bu rola 100-ə qədər uşağı sınaqdan keçirmişdi. Ancaq bu balaca uşağın həvəsi, rola daha çox uyğunluğu onu biganə qoymamışdı. Ceyhun İsmayılı çox istedadla oynadı. Elə bil ssenari yazılarkən bu rol məxsusi onun üçün nəzərdə tutulmuşdu.
İsmayıl filmin baş qəhrəmanlarından biridir və bütün obrazlar bilavasitə onunla bağlıdır. O, bütün vücudu ilə aktyorluq edir. Qaş-gözü də, oturub-durmağı da, ağlayıb-gülməyi də təbiidir. O, sanki uşaq yox, çox təcrübəli bir aktyordur.
Doğrudur, bu filmə qədər Ceyhun "Görüş", "Bir məhəlləli iki oğlan" filmlərində balaca bir epizod oynamışdı. İstedad gizləniləsi şey deyil. O, haçan olsa özünə yol tapır. Ceyhun İsmayılı necə də uğurlu yaradıb. O vaxt çoxları bu rola həsəd aparırdı. Bəlkə də, neçə-neçə uşaq o vaxt aktyor olacağını məhz bu filmə tamaşa etdikdən sonra qərara almışdı.
Hərdən bu filmdə Ceyhunun oynadığı epizodları xatırlayıram. Sifətindəki cizgilərə qədər bütün varlığını filmə yönəldib bu balaca aktyor. İstər atası ilə, istər ögey anası ilə, istərsə də nənəsi və ögey bacısı ilə münasibətlərində seçdiyi maneralar adamı əsl mənada heyran edir. O, dəcəldir, amma həm də ağıllı uşaqdır. Hər şeyin yerini bilir. Gözəl də ürəyi var. İntəhası, nənəsinin yersiz öyüdləri onu bəzən çaşdırır, o, həqiqəti gec də olsa dərk edir. Siz onun filmin finalında ana deyib "ögey ana"sını qucaqlarkən yaratdığı səhnəni, yəqin ki, xatırlayırsınız.
Ceyhunun bu filmdəki istedadı, oyun tərzi çox az zamanda yerli və xarici rejissorların diqqətini çəkmişdi.
Kino mütəxəssislərinin yekdil fikri belədir ki, Ceyhun Mirzəyev İsmayılın sonrakı taleyini oynadığı "Fəryad" filmindəki işi "Ögey ana" səviyyəsinə yüksələ bilməmişdi. Onda Ceyhun kinorejissor kimi filmi özü çəkmişdi. "Fəryad"ı Qarabağ uğrunda döyüşlərə həsr etmişdi. Bu müqayisə,bəlkə də qüsurludur, amma, belə düşünürəm ki, balaca İsmayıl daha çox həssasdır, daha maraqlı obrazdır.
Bu gün müharibə mövzusunda çəkilən ən dəyərli ekran əsərlərimizdəndir "Fəryad". Görünür, o, bu ağrılara tab gətirə bilmədi. Çünki çəkiliş vaxtı yaratdığı situasiyalar o qədər təbii alınırdı ki, istər-istəməz həm rejissor, həm də aktyor kimi o ağrıları çəkməli olurdu.
Ancaq "Fəryad" çox ağrılı film idi. Onun yaradılması Azərbaycan kinosunun böhran dövrünə təsadüf etmişdi və Ceyhun böyük sənət qəhrəmanlığı göstərib bu filmi yaratmışdı.
İlk böyük işi də, son işi də İsmayıl oldu.
Biri "Ögey ana"da, o biri isə "Fəryad"da. "Fəryad"ı tamamlamışdı.
Çox az
iş qalmışdı.
Bir az
montajdan, bir az da səsləndirmədən.
Günlərin birində eşitdik
ki, Ceyhun ürək tutmasından keçinib.
Bu elə
vaxt idi ki, müharibə davam edirdi. Cəbhədən hər gün
onlarla igid oğlanlarımızın tabutu
gətirilirdi. Ceyhun isə
"Fəryad"la vuruşurdu.
Ürəyi dözmədi. O da şəhid oldu. Sözün əsl mənasında
Şəhid. Amma sağ
olsun filmin ssenari müəllifi Vaqif Mustafayevi. "Fəryad"ı tamamladı, heç özünü rejissorluğa
şərik də etmədi.
Sonra illər ötüşdü.
"Mateo Falkone"də göründü,
"Yenilməz batalyon"da
arabanı mənzilə
çatdırmağa can atdı.
Və
1970-ci ildə Hüseyn
Seyidzadə onu "Dəli Kür"də Osman rolunda çəkdi.
Püxtələşmişdi, böyümüşdü.
Arzusu rejissor olmaq idi Ceyhunun. İncəsənət İnstitutunda rejissorluq
təhsili də aldı.
Amma o, filmlərini hələ bir az sonra çəkəcək.
Ekranlarımıza mərhum rejissor
Teymur Bəkirzadənin
"İşgüzar səfər"
filmi çıxarılanda
Ceyhun artıq studiyada işləyirdi.
"Mozalan" satirik kinojurnalının bədii rəhbəri idi. Yüzlərlə "Mozalan" süjetinə
quruluş vermişdi.
Bir-birindən maraqlı və
kəsərli süjetlər
idi. Ceyhunun rejissorluğunda bir
yumşaq komizm var. Onun süjetlərinə tamaşa edənlər uzun müddət filmin təsirində olurlar. Burada hər şey
bütöv olardı.
Ümumiyyətlə, yarımçıq işi xoşlamazdı.
Bircə
"Fəryad"ı yarımçıq
qaldı.
Ceyhun Mirzəyev zamanın,
dövrün nəbzini
tutmağı bacaran rejissor idi. Aktyor kimi oynadığı
rolların hər birində onun öz şəxsi keyfiyyətləri var. Məsələn,
xeyirxahlıq, çılğınlıq,
sözünə bütövlük
və s. Onun rolları tamaşaçını
həmişə düşündürüb,
təsirləndirib. Kinorejissor Vaqif
Mustafayev Ceyhunu "Yaramaz"da çəkmişdi.
Burada isə aktyor kimi o, tamam yeni
bir ampluadadır.
Onun qəhrəmanı tədbirli,
sakit və mülayim insandır.
Çingiz İldırıma həsr
etdiyi "İşarəni
dənizdən gözləyin"
filmi rejissor kimi ilk böyük işi oldu. Bu filmdə də
uğurlu məqamlar çoxdur.
Ceyhun Mirzəyev Azərbaycan
kinosu üçün
çox işlər görmək arzusunda idi. Ssenarilər üzərində işləyirdi, yazıçılarla
məsləhətləşirdi. Elə bil həmişə harasa tələsirdi.
Görünür, həyat tələsənləri
o qədər də sevmir. Bu gün
Ceyhun aramızda yoxdur. Çox gənc yaşlarında
o, bizləri tərk etdi. Amma yaxşı ki,
gözəl filmlərimizdə
rolları var və bir də
rejissor kimi filmləri. Onlar yəqin ki,
Ceyhunun yarımçıq
ömrünü tamamlayacaq.
M.MÜKƏRRƏMOĞLU
Xalq qəzeti.- 2010.- 28 avqust.- S. 6.