Türk dünyasının
böyük söz ustadı
Azərbaycanda sözün əsl mənasında kitab
oxuyan hər bir kəs tam ciddiyyəti ilə B.Vahabzadəni
şəxsən tanıdığını iddia etsə, bu təəccüb
doğurmaz. Çünki onu oxuyan hər bir adama elə gəlir
ki, o, hər gün B.Vahabzadə ilə görüşür,
onunla danışıb dərdləşir. Hər bir oxucu onu
öz yanında, öz ailəsində, öz evində
görür və onu özünə doğma sanır. B.Vahabzadə
gerçəkliyinə bu cür yanaşsaq deyə bilərəm
ki, hər birimiz kimi mən də onu lap uşaq
yaşlarımdan tanımışam. Üzbəüz görmədən,
səsini eşitmədən necə onu tanıya bilmişdik və
necə onu sevmişdik? O zamanlar bu sual məni heç vaxt
düşündürməmişdi. Çox illər sonra
B.Vahabzadə ilə şəxsən tanış olmaq mənə
nəsib olanda bu sualın özü də, cavabı da bir an
içərisində mənə aydın oldu. Mən onu
tanıyan andan onun eynilə öz şerlərindəki kimi
olduğunu gördüm. Şeirləri nə qədər səmimi,
nə qədər kədərli və nə qədər
mübariz idisə, özü də o qədər
istiqanlı, o qədər hüznlü və o qədər cəsarətli
idi. O, çox sadə bir insan idi. Lakin bu sadə vücudda
adiliyə sığmayan bir söz dühası və əlçatmaz
bir fikir dünyası yaşayırdı. Başa
düşdüm ki, görənlər və görməyənlər
hamı onu tanıyırmış. Çünki bütün
əlçatmazlığına baxmayaraq o, sadəcə bu
xalqın oğlu və bu millətin şairi idi.
Ta qədim dövrlərdən
başlamış müdriklər insanları bir yerə
yığaraq dünyanın yaranışını, onun
mahiyyətini, bəşəriyətin təyinatını,
şüur, əxlaq və ləyaqət
anlayışlarını onlara sadə bir dildə, xalqın
başa düşə biləcəyi qədər sadə bir
dildə anlatmağa çalışmışdılar. Lakin
buna çox az nail ola bilmişdilər.
Bu cəhdlər yüz
illər və min illər boyunca edilmişdi, lakin
dünyanın fəlsəfi fikir tarixində barmaqla sayıla
biləcək qədər az mütəfəkkirlərin
adı qaldı.
B.Vahabzadə isə ən
adi bir məişət mövzusunu, ən sadə bir təbiət
təsvirini dahiyanə bir şəkildə ən yüksək
idrak səviyyəsində təhlil edərək, ona fəlsəfi,
etik və hətta siyasi məna verə bildi. Eyni zamanda
anlaşılması o qədər də asan olmayan ən
mürəkkəb fəlsəfi məfhumları asanlıqla
insanların beyninə və qəlbinə yaza bildi. Bunu fəlsəfə
elminin ən böyük ustadı edə bilərdi. Bunu öz
elmi və qeyri-adi zəkası ilə bütöv kainatı
qavrayan, yaşadığı dünyanı sanki öz əlləri
ilə qurubmuş kimi içindən hiss edən bir mütəfəkkir
edə bilərdi. Ümumbəşəri dəyərləri
nəinki ən sadə bir dildə, həm də insanlar
üçün doğma olan poetik bir üslubda təqdim etməklə
milyonların zehninə və dərrakəsinə
çatdırmaq xoşbəxtliyi yalnız B.Vahabzadəyə
nəsib oldu.
Bir
çağırışla milyonlarla insanı azadlıq sədaları
altında bir meydana yığmaq üçün hələ
ondan 30 il öncə bu azadlığın həsrəti ilə
yanmaq və öz sözünün qüdrəti ilə
azadlığın nə olduğunu hələ də tam təsəvvür
etməyən bir xalqa bu azadlığın dadını
tanıtmağı məhz Bəxtiyar Vahabzadə bacara bilərdi.
“Ana dili” söz birləşməsi yalnız Bəxtiyar
Vahabzadənin deyimində və tələffüzündə
insanlara öz dilini ana kimi sevməyi, vətən sevgisi ilə
ana sevgisini eyniləşdirməyi təlqin edə bilərdi.
Bəxtiyar Vahabzadə şairlik etmək xatirinə şeir yazmadı.Yaradıcılığına sevərək bələd olan bir oxucu kimi deyə bilərəm ki, hər sətri dərin fəlsəfi yük daşıyan bu əsərlərdə şəxsi məna kəsb edən, yalnız B Vahbzadəyə aid olan heç nə tapmaq mümkün deyil. Onun əsərlərində bütün xalqın, bütün millətin dərd-səri, kədəri və sevinci var. B.Vahabzadə sadəcə ədəbiyyat yaratmadı. O, öz ədəbiyyatı ilə xalqımızın gerçək tarixini yaratdı. Bu tarixin kədərini ürək ağrisi ilə dilə gətirdi, şərəfini isə böyük qürur hissi ilə vəsf elədi. Tariximizin milli özünüdərk səhifəsini yenidən yazdı.
Bəxtiyar Vahabzadə dünyəvi, ümumbəşəri dəyərləri ortaya qoydu, öz millətinin bu dəyərlər əsasında yaşamağa haqqı olduğunu, lakin buna müəssər ola bilmədiyini açıq söylədi. Ömrünün sonuna qədər millətin dərdlərini öz çiyinlərində daşıdı, beynində çözdü, ürəyində yaşatdı. Adı Bəxtiyar olsa da, özü bəxtiyarlığı yalnız bircə dəfə Azərbaycan öz istiqlalına qovuşanda yaşadı. Amma bu B.Vahabzadə üçün kifayət deyildi. O, yenə də sayı 100 milyondan çox olan böyük türk millətinin ağrı-acılarını ürəyində yaşada-yaşada öz ürəyini üzdü və əbədiyyətə qovuşdu.
Bəxtiyar Vahabzadə türk millətinin tarixində ədəbi, ictimai, siyasi və mənəvi bir hadisədir. O, bir vətəndaşın deyil, bütöv bir xalqın missiyasını, öz üzərinə götürdü. O, bütöv bir xalqa onun gələcəyini, nəyin uğrunda və necə mübarizə aparmağın yollarını öyrətdi. Xeyiri şərdən, ağı qaradan, dostu düşməndən seçə bilməyi öyrətdi. O, böyük bir millətin müəllimi oldu. Müəllimlər isə ənənələrimizə görə hər birimiz üçün valideynlərimiz qədər müqəddəs sayılırlar.
Bu gün bu müqəddəs adın ətrafında bəxtiyarsevərlər yığışıb. İllər keçəcək nəsillər bir-birini əvəzləyəcək, bu müqəddəs adın işığında yüzlərlə bəxtiyarşünaslar yetişəcək və yüz illər boyunca B.Vahabzadə fenomeni araşdırılacaq və çox şeylər öyrənəcəklər.
B.Vahabzadə şəxsiyyəti Azərbaycanın bəxtiyarlığına gedən yolunda əbədi ulduz kimi daim parlayacaq və türk dünyası durduqca bu ulduz heç vaxt sönməyəcək.
Cavanşir FEYZİYEV,
fəlsəfə doktoru
Xalq qəzeti.- 2010.- 14 fevral.- S. 6.