Tarix erməni
satqınlığı və saxtakarlığına dair
faktlarla zəngindir
Sumqayıt hadisələrini də ermənilərin
özləri təşkil etmişdilər
Professor V.L.Veliçkonun kitabında (V.L.Veliçko.
Kavkaz. Russkoe delo i mejplemennıe
voprosı. 1904.
S.-Peterburq, str. 71) yazıldığı kimi, ermənilər
“tarix uyduranlardır”. Özləri üçün saxta
qədim tarix, milli qəhrəman, maddi-mədəniyyət
nümunələri “yaratmaqda” ustadırlar.
1930-cu illərdə erməni
alimi Kanonyan professor Vəli Xulufludan iki dəfə xahiş
edir ki, sizdə “Koroğlu” dastanlarının bütün
variantları və tarixi haqqında geniş məlumat var. Ermənilər
üçün də qəhrəmanlıq rəmzi
“Koroğlu” dastanları yaradılmalıdır, Azərbaycanda
hakimiyyət ermənilərdədir, bu dastanı yaratmaqda
kömək elə, əks-təqdirdə... sizə xətər
yetişər. Erməni qorxaqlığını yaxşı
bilən V.Xuluflu açıqca Kanonyana deyir ki, tarixçi alim
Veliçko kitabında (səh.67) yazır: “Təmiz qanlı
ermənilər dovşandan da qorxurlar”. Bundan əlavə
şair A.S.Puşkin qoca dağlının dilindən deyir:
“Tı trus, tı rab, tı armenin”. Belə qorxaq
xalq Koroğlu yetişdirə bilərmi? Az
da olsa milli qəhrəmanınız varsa — məsələn
Sasunlu Davud — o da təmiz qanlı erməni deyildir.
Vəli Xuluflu bu əhvalatı
dostlarına çatdırır ki, Kanonyan mənə belə
dedi. Bu hadisədən 4 gün sonra professor
Xuluflu tutuldu və xalq düşməni elan edildi. Zəngin arxivini isə Dövlət Təhlükəsizlik
Komitəsinin işçiləri apardılar. Bundan sonra ermənilər zəif də olsa,
“Koroğlu” dastanını yaratdılar.
1893-cü ildə erməni
yazıçısı K.Qostanyans yazmışdır: “Bizim
aşıqların erməni dilində şeirlə
müşayət olunan dastanları yoxdur, hamısı
yalnız türk dilindədir (K.İmanov, İ.Abbasov. “Bir balaca boyu var”, səh. 12,
Bakı, 2008).
1937-ci ildə
Q.Tarıverdiyan yazır “Erməni aşıqlarından
topladığım şeirlərin xeyli hissəsi Azərbaycan
dilində idi”.
Yazılanlardan görünur ki, ermənilər
başqa xalqların mənəvi sərvətlərini
oğurlayıb özlərinə dastan yaratmaq arzusunda olublar.
XIX əsrdə yaşayan məşhur
fransız tarixçi alimi baron de-Bayı katolikosun paytaxtı
Ecmiədzinə dəvət edirlər ki, burada ermənilərin
yaratdığı çox qədim maddi-mədəniyyət
nümunələri var. De-Bay qızıl kasalara, taclara və
toxuma materiallara baxıb açıqca deyib ki, bunlar XVIII əsr
rokoko stilinə aid bəzək üslubudur, qədim mədəniyyət
abidəsi deyildir. Bundan sonra qədimliyi ilə
öyünən və rusca çap olunan erməni qəzetləri
nüfuzdan düşürlər.
Ermənilər qədim
gürcü daşlarının üzərindəki
yazıları qoparıb yerinə erməni heroqlifləri
yapışdırıb fransa tarixçisi Kutulini dəvət
edirlər ki, burada qədim erməni maddi-mədəniyyət
abidələri var. Alim də daşların şəklini
çəkib Fransada məqalə çap etdirir ki, ermənilər
qədim mədəniyyətə, tarixə malik xalqdır. Məqalədən 6 ay sonra xəbər tutan
gürcülər Kutulidən soruşurlar ki, sən bu
faktları haradan götürmüsən? O da etiraf edir
ki, onu aldadan, özünü gürcü kimi təqdim edən
erməni “Mşak” qəzetinin redaktoru Arsrunidir.
Gədəbəyin
İvanovka kəndində alban kilsəsi var. Ruslar bura Mecetka (məscid
yeri) deyirlər. 1960-cı ildə bu alban kilsəsinin
üstündəki xaça baxmışdım. 1986-cı ildə xaça yenidən baxarkən
gördüm ki, ermənilər xaçın ucunu əyib
daş baltası və turşu ilə işləyiblər,
sanki qədim erməni xaçıdır. Ermənilərdən soruşanda buralarda nə gəzirsiniz,
deyirdilər ki, akademik Viktor Ambarsumyanın göstərişi
ilə Zaqafqaziyanın tarixini öyrənirik.
1967-ci ildə Praqada keçirilən
beynəlxalq simpoziumda professor Ayvazyan və Mkrtiçyan azərbaycanlılar
yaşayan Zəngibasarın (indiki Masis) Zeyvə kəndindən
tapdıqları metal pulların yazılarının bəzi
yerlərini qoparıb erməni heroqlifinə oxşadaraq bəyan
etmişlər ki, pul üzərindəki yazılar ermənilərin
2 min il əvvəldən burada yaşadıqlarını
sübut edir. Həmin sikkələrə baxan
professor Boris Borisoviç Piotrovski görür ki, puldakı
yazılara toxunulub, qədim erməni hərflərinə
oxşadılıb. Zaqafqaziya
xalqlarının tarixini, mədəniyyətini yaxşı bilən,
bu sahədə onlarla məqalə və kitab yazan B.Piotrovski
Ayvazyanı ciddi tənqid edir ki, faktları təhrif edirsiniz,
alimlərə səhv informasiya verirsiniz. Bu
pulları Leninqrad və Yerevanda, numizmatika idarəsində
düzgün oxutdurduqdan sonra məqalə yazacağam.
Professor Ayvazyan Yerevana qayıdan kimi əhvalatı Ermənistan
EA-nın prezidenti V.H.Ambarsumyana danışır ki, tarixi
yalanı B.Piotrovski alt-üst etdi, yeni məqalələrlə
çıxış edəcək, hansı yolla olursa-olsun,
qarşısını almaq lazımdır. Bundan
sonra Ambarsumyan professor Piatrovskiyə zəng edərək məzmunlu
elmi çıxışlarına görə təşəkkür
edir və bildirir ki, sizi akademiyamıza akademik seçəcəyik.
Beləliklə, 6 aydan sonra 1968-ci ildə ermənilər
ilk qeyri-erməni B.Piotrovskini akademik seçdilər. Pullar isə akademik B.Piotrovskinin dediyinə və
yazdıqlarına görə, Atabəylər dövlətinin
XI əsr pulları idi. Böyük alim dedi ki, bundan sonra
bir qədər susdum, çünki bu seçim SSRİ Elmlər
Akademiyasının həqiqi üzvlüyünə
böyük təkan idi. Nəhayət, 1970-ci
ildə mən SSRİ EA-ya akademik seçildim. Erməni alimlərinin açıq
saxtakarlığı azalmadığı üçün
yenidən 1971-ci ildə böyük tənqidi məqalə ilə
(Dokladı Akademii Nauk Arm. SSR (obşestv. nauki) ¹3, s. 4-6, 1971)
saxta erməni alimlərini ciddi tənqid etdim, günahkar
olduqları üçün cavab da vermədilər.
Göründüyü
kimi, erməni saxtakarlığının sayı-hesabı
yoxdur. Məşhur
alman səyyahı Alfred Kertenin 120 il bundan
qabaq yazdığı “Anadolu eskizləri” əsəri bu
gün üçün necə də müasirdir. Türkiyəni
qarış-qarış gəzən bu səyyah yazır: “Kim
bu yerlərdə olubsa, türklə təmas qurub işbirliyi
yaradıbsa türkə hörmət və sevgi bəsləyəcək,
yunanları bir qədər aşağı səviyyədə
tutacaq, ermənilərə isə nifrət edəcək və
bu atalar sözünə inanacaqdır ki, ”bir
yunan iki yəhudini aldadar, bir erməni isə iki yunanı aldadar.
Anadoluda sizi aldadıblarsa, deməli siz erməni
ilə rastlaşıbsınız”. Yazıçı-səyyah
orada olan xarici biznesmenin sözünü xatırladır:
“Türklə işbirliyi yaratmaq istəyirsənsə, verdiyi
söz kifayətdir, müqavilə bağlamağa ehtiyac
yoxdur. Yunanla müqavilə lazımdır və
faydalıdır, ermənilərlə yazılı müqavilənin
də faydası yoxdur. Yalanla
qarşılaşacaqsan, münaqişəyə düşəcəksən
və əsəbiləşəcəksən”.
İndi iki ay bundan qabaq
türklərlə ermənilər İsveçrənin
Sürix şəhərində ABŞ-ın, Rusiyanın,
İsveçrənin xarici işlər nazirlərinin
şahidliyi ilə Edvard Nalbandyanla Əhməd Davudoğlu
müqavilə bağladılar ki, bir-birinə ərazi
iddiaları yoxdur, yollar açılacaq, iki ölkə
arasında Qarabağdan erməni qoşunları
çıxdıqdan sonra qarşılıqlı əlaqə
genişlənəcəkdir. İndi ermənilər
protokola özlərinə sərf edən bir bənd də əlavə
ediblər. Halbuki imzalanmış sənəddə
elə şey yoxdur. Protokolun surəti
Sürixdədir. Alfred Kerte necə də düzgün
yazıb “erməni ilə müqavilə bağlasan, yalana rast
gələcəksən, intriqaya düşəcəksən”.
Rus
yazıçısı Olqa Sturova kitabında (O.B.Sturova. Novı
semeynı sonnik. Moskva, 2000, s.48) yazır: “Əgər
yuxuda erməni görübsünüzsə çox
ehtiyatlı olun, sizi ya aldadacaqlar, ya da sizə xəyanət edəcəklər”
Aydın olur ki, nəinki həyatda qarşılaşmaq, hətta
bu rəzil xalqı yuxuda görmək də təhlükəlidir.
Ermənilərin saxta, xəyanətkar
olduğunu yaxşı bilən öz şairləri Yegişe
Çarens demişdir: “Mənim xalqımın övladları
ana bətnində ikən saxtakarlıq və xəyanət
öyrənirlər”.
Şair bu həqiqətləri
tez-tez təkrarladığı üçün ermənilər
onu 1937-ci ildə 40 yaşında öldürdülər. Adını
da qoydular ki, mürtəce simvolizm ədəbi cərəyanına
qoşulubdur. Daha bir erməni şairi
Xaçatur Abovyan “Ermənistanın yaraları” əsərinin
ilkin variantında yazırdı ki, ermənilərin
başına gələn fəlakətlər onların
ziyalılarının satqınlığının və səhv
hərəkətlərinin nəticəsidir. 1848-ci ildə onu 43 yaşında öldürüb,
meyitini naməlum yerə tulladılar. Geniş tarixi məlumatlara
malik olan şairə aşağıdakı erməni
satqınlıqları yəqinki məlum idi:
1701-ci il iyunun 30-da erməni
din xadimləri və tacirləri əvvəlcə Avstriya
imperatoruna, sonra isə rus çarı I Pyotra müraciət
etdilər ki, gəlin xristianlara düşmən mövqedə
olan müsəlman Persiyanı (İranı) bələdçiliyimizlə,
köməyimizlə dağıdaq, yerində həmişəlik
sizə sadiq olan erməni xristian dövləti yaradaq.
Yazılı məlumatlara əsasən (V.L.Veliçko, səh.
70) naməlum cənab Ezov soyadlı bir nəfər
“Böyük Pyotrun erməni xalqına münasibəti”
kitabında yazıb ki, erməni İzrael Ori (yaxud Orio) onunla əlaqəyə
girərək Persiyanı dağıtmaq planı haqqında
danışır, çar planı bəyənir və qərara
alır ki, isveçlərlə müharibə qurtardıqdan
sonra Xəzər dənizi ətrafında ermənilər
üçün dövlət yaradılsın. 1724-cü
ildən başlayaraq I Pyotrun əmri ilə Rusiya ərazisinə
və Azərbaycana az-az ermənilər
köçürülməyə başlandı.
1794-cü ildə
milliyyətcə erməni olan gürcü məlikləri Məcnun
və Abo İran şahı Ağa Məhəmməd xana
casusluq və bələdçilik edərək Tiflisi
müharibəyə cəlb edirlər. Bu faktı
öz gündəliyində yazan və deyən türk
generalı milliyyətcə erməni olan V.Kişmişov
olmuşdur. 1796-cı ildə ermənilərin
satqınlığı və bələdçiliyi ilə
general Valerian Zubov hücumla Azərbaycan torpağı Dəmirqapı
Dərbəndi ələ keçirir. Dərhal erməni
keşişi İosif bütün Zaqafqaziyadakı ermənilərə,
xüsusilə Qarabağ ermənilərinə yazılı
şəkildə müraciət edir ki, rus ordusu Persiyaya daxil
oldu, onlara hər cür kömək edin, sizi müsəlman
zülmündən xilas edəcəklər.
1803-cü ilin yanvarında
mayor A.Lazarev general Pavel Sisianova raportunda deyir ki, rus əsgərləri
(kazaklar) iki Gəncə ermənisi tutmuşdular, onlar dedilər
ki, Gəncə erməniləri sizin gəlişinizi səbirsizliklə
gözləyirlər, sizə hər cür kömək edəcəklər.
Bir il sonra P.Sisianov ermənilərin bələdçiliyi
ilə Gəncəni işğal etdi. Bu
müharibədə 1560 azərbaycanlı həlak oldu, 17224 nəfər
isə əsir düşdü. Qeyri-bərabər
döyüşdə Cavad xan və oğlu Hüseynqulu həlak
oldular. Gəncənin adı P.Sisianovun təklifi
ilə I Aleksandrın arvadı Yelizavetanın şərəfinə
Yelizavetpol adlandırıldı.
I Dünya
müharibəsi dövründə Andranik Uzunyan Türkiyənin
ciddi hərbi sirlərini ingilis kəşfiyyatına şəxsən
verərkən tutuldu. Bu böyük satqınlığa görə
türk hərbçisi onun qulağının birini kəsdi.
Yazılanlardan göründüyü kimi,
satqınlıq bu xalqın qanındadır.
V.L.Veliçko kitabında
(s. 64) yazır ki, ermənilər təkcə qonşu xalqlara
qarşı deyil, öz xalqına qarşı da çox qəddardırlar.
Belə olmasaydı istedadlı Y.Çarensi (40 yaş),
X.Abovyanı (43 yaş) cavan öldürərdilərmi, 1999-cu
ildə 7 siyasi rəhbəri (K.Dəmirçiyan, A.Sarkisyan və
s.) gülləbaran edərdilərmi, qəssab E.Qriqoryan balta
ilə 6 ermənini doğrayıb öldürərdimi?
1915-ci il mayın 6-8-də
Türkiyənin Van şəhərində və ətraf kəndlərində
“Daşnaksütyun”un başçılarından Aram və
Varelin rəhbərliyi ilə 4 gündə ermənilər
3400 nəfər müsəlmanı qətlə yetirmişlər.
Məqsədləri Vanda etnik təmiz erməni
şəhəri (və ya dövləti) yaratmaq idi. Dərhal ermənilər dünyaya informasiya
yaydılar ki, Vanda türklər tərəfindən kütləvi
erməni qırğını oldu. Bu hadisələri
gözü ilə görən rus diplomatı general Q.Mayevski
yazırdı: “Mən Vanda yalandan yayılan erməni
qırğınının (faciəsinin) əksini, türklərin
kütləvi qırğınını gördüm”
(Prestupleniye armyanskix terroristiçeskix i banditskix formirovaniy
protiv çeloveçestva.
Fransız
yazıçısı Aleksandr Düma “Qafqaz səfəri”
kitabında yazır ki, ləzgilər Şilda kəndinin
başçısı Dodayevin evinə hücum edirlər. Bu adamın
Yefrem Sukyazov adlı bir erməni katibi varmış. Döyüşün şiddətli vaxtında erməni
özünü ölülüyə vurur. Ləzgilərdən biri ona ilişir, əvvəlcə
onun sol qolunu kəsib götürür, sonra sağ qolunu da kəsir.
Sonralar məlum olur ki, erməni
sağmış, belə hiyləgərliklə sağ
qalır.
ABŞ tarixçisi
İ.Makkarti kitabında (Turki i Armyani, 1996, s. 87) yazır ki, XX
əsrin əvvəllərində ermənilərlə
türklər arasında gedən müharibələrdə 2,5 milyon müsəlman həlak oldu. İndi ermənilər saxtakarlıqla türklərdən
olmayan soyqırımı tanımağı tələb edirlər,
arxasınca isə ərazi və təzminat tələb edəcəklər.
1905-ci il
noyabrın 21-də erməni daşnakları hücum edərək
Tiflisdə minlərlə gürcünü məhv edib şəhərin
4 məhəlləsini boşaltdılar ki, burada ermənilər
yaşayacaqlar. Bu hadisədən 1 gün sonra
rusca-fransızca “Tiflisdə erməni qırğını” məqalələri
çap olundu. Bu vəhşiliyi, vandalizmi və
saxtakarlığı görən, eşidən gürcü
ziyalıları, xüsusilə İlya Çavçavadze
yazırdı: “Erməni cəlladları bizim fiziki və mənəvi
varlığımızı məhv edərək, yerimizdə
öz xoşbəxt həyatlarını qurmaq istəyirlər.
Bizə isə qazılmış qəbir yeri
göstərirlər. Dəqiq bilməliyik
başımıza haradan daş tökülür, qara
qarğa harada qarıldayır. Bu zalım,
daşqəlbli cəlladları, təlxəkləri,
hoqqabazları yerinə oturtmalıyıq, artıq ayağa
qalxıb ciddi şəkildə əks-tədbir görməliyik”
(İ.Çavçavadze. Armyanskie
mudretsı i vopiyuşie kameni.
Rus naziri A.Pleve 1903-cü il iyunun 12-də erməni Qriqoryan kilsəsində
silah tapıldığı üçün əmr verdi ki,
kilsənin əmlakı müsadirə olunsun. Bu
əmr erməni millətçiləri arasında ictimai-siyasi
partlayışa səbəb oldu. İndiyədək
Türkiyə ərazisində terrorçuluqla məşğul
olan erməni kilsəsi və bütün siyasi patiyalar:
“Hnçaq”, “Droşak”, “Armenakan”, “Daşnaksütyun” öz
terror fəaliyyət dairələrini bütövlükdə
Rusiyaya yönəltdilər. Erməni terroru
bütün Rusiyanı bürüdü, yüksək rütbəli
rus zabitləri, nazirləri, dövlət məmurları həlak
oldular. Onların törətdikləri dəhşətlər
çar hakimiyyətini vahiməyə salmışdı.
Bu hadisələrdən dəhşətə gələn
Qafqaz canişini Qriqori Qolitsin yazırdı: “Məndən olsa
Qafqazda cəmi bir kişi və bir qadın olmaqla iki erməni
saxlardım. Onlardan müqəvva düzəldib
Qafqaz muzeyinə qoyardım ki, gələcək nəsillər
vaxtilə Qafqazda yaşayan ermənilərin necə xalq
olduğunu bilsinlər” (“
Eyni sözləri vaxtilə Əmir
Teymur da demişdir: “Bu xəyanətkar, saxtakar, satqın
xalqı məhv etmək yaxşı olardı, amma gələcək
nəsil deyər ki, Topal Teymur gözəl bir xalqı məhv
etdi”.
1919-cu ildə ingilis jurnalisti
A.Liddel Zaqafqaziyanı gəzib tanış olduqdan sonra
“Daşnaksütyun” haqqında yazırdı: “Bu terrorçu təşkilat
on illərdir ki, erməniləri qızışdırıb
müsəlmanların üzərinə qaldırmaqla məşğuldur.
Bunun əvəzində layiqli cəza aldıqdan
sonra, dərhal bu hadisəni bütün dünyaya
yayırdılar ki, qoymayın vəhşi müsəlman
yazıq xristian ermənini öldürdü”. O
yazırdı: “Hər öldürülən erməni
daşnak üçün çox qiymətli materialdır. Bu hadisədən lazımi qaydada istifadə etmək
yalan daşnak təbliğatına çox xeyir gətirirdi”.
Daşnaklar belə fəaliyyətlərini 70 il sonra Sumqayıtda davam etdirdilər. Onlar Eduard Robertoviç Qriqoryana (onunla bərabər cinayətdə iki erməninin də adı çəkilirdi, onlar gizlədilib) külli miqdarda pul və “Krunk”a (Dağlıq Qarabağa erməni yardım təşkilatı) pul köçürməyən ermənilərin adlarını və ünvanını verərək onu xüsusi hazırladılar. İstintaq zamanı müəyyən oldu ki, Eduard 6 ermənini balta ilə öldürüb, 8 ermənini isə ağır yaralayıbdır. 16 yaşlı E.Meclumyanı zorlayıbdır (qız onu zorlayan Eduardı şəkildə göstərir). Digər şəkildə Eduardın baltaladığı Petrosyan ağır xəstə halında Eduardı göstərir. Görəsən, Eduarda pulu və “Krunk”a pul keçirməyən ermənilərin adlarını, ünvanını kim vermişdir? Niyə rus müstəntiqləri bu suala cavab vermədilər?
Hələ 1961-ci ilin may ayında N.S.Xruşov Yerevanda olanda Ermənistanın EA-nın prezidenti V.Ambarsumyan “Dağlıq Qarabağın Ermənistana birləşməsinə icazə versəniz sizin adınız Ermənistanın tarixinə şərəflə yazılacaqdır” — deyəndə Xruşov narazılıqla bildirdi ki, sarsaqlama, bu, mümkün deyildir. Sonra V.Ambarsumyan dedi ki, qədim erməni torpağı Ərdəhan və Qarsı Türkiyədən alıb Ermənistana versəniz, biz SSRİ-yə daha çox xeyir verərik (“Göyçənin Tərlanı” kitabı. Bakı, 2005 s. 215).
Nəhayət, 1963-cü ildə SSRİ Ali Sovetinin sədri A.Mikoyan N.Xruşova dedi ki, sizin əmrinizlə Krımın Ukraynaya verilməsi bu vilayətin intensiv inkişafına səbəb oldu. Buna bənzər əmrlə Ermənistanın balası olan Dağlıq Qarabağı Ermənistana birləşdirsək, bu, onun inkişafına səbəb olar.
N.Xruşov problemlə tanış olduğu üçün dərhal deyib “Mən 12 min hərbi yük maşını ayıraram, bir günə balası anası ilə görüşər, bununla da söz-söhbətə son qoyular. Bundan sonra hiyləgər Mikoyan Qarabağ haqqında ölənədək söhbət açmadı. (Yuri Pompeev Krovavıy omut Karabaxa, 1992, s.19).
1987-88-ci illərdə Dağlıq Qarabağla əlaqədar söz-söhbət gəzirdi ki, Moskva Qarabağı Azərbaycandan qoparıb ermənilərə vermək istəyir. 1988-ci ilin fevralın 19-da saat 9.30-da metronun “Bakı soveti” stansiyasının yaxınlığında idim. Gördüm ki, 500-1000 nəfər tələbə “Qarabağ, Qarabağ” - deyərək qışqıra-qışqıra gedirlər. Onda çox narahat oldum ki, Qarabağı Azərbaycandan Göyçə və Zəngəzur kimi qoparmaq istəyirlər. Bu hadisədən bir həftə sonra fevralın 27-də saat 19.00 radələrində gördüm Sumqayıtda 17-ci mikrorayon tərəfdən 150-200 nəfərlik dəstə “Qarabağ bizimdir! Ermənilərə ölüm!” deyə-deyə gəlir, tez qabaqlarına yüyürüb, soruşdum ki, məqsədiniz nədir, sizi istiqamətləndirən rəhbəriniz, başçınız varmı? Bura rus əsgəri ilə doludur, ehtiyatlı olun, sizi öldürərlər. Onlardan biri dedi ki, 3 aydır Ermənistandan qovulmuşuq, ehtiyac içində dolanırıq. Sağ olsun başçımız Paşa (Eduard Qriqoryan özünü Paşa kimi tanıtmışdı) hərəmizə 50 manat verdi, yenə də verəcək, özü o qabaqda gedən oğlandır. Tez qabağa gedib Paşaya salam verib soruşdum ki, nə etmək istəyirsiniz, planınız necədir. O dedi: “Qarabağ bizimdir! Ermənilərə ölüm!”, tez də üzünü göstərmədən məndən aralandı.
O vaxtlar Sumqayıtda 12000 rus əsgəri var idi, görəsən gözlərinin qabağında baş verən bu qırğına niyə müdaxilə etmədilər? Böyük vətənpərvər ziyalımız Anar Rzayev Moskvada müşavirədə bu sualı M.S.Qorbaçova verdi. O dedi ki, doğrudan da Sumqayıtda 11600 əsgər var idi, onlar niyə iğtişaşın qarşısını almadılar? Suala sualla cavab verdi. Deməli, daşnakların bu planından onun xəbəri var imiş. Ermənilər əvvəlcə Sumqayıt hadisələrindən çox sevindilər ki, indi dünyada azərbaycanlıların adamyeyən vəhşi obrazını asan yaradıb, Qarabağı rahat qoparacağıq. Amma E.Qriqoryanı hadisələrdən ayıra bilmədikləri üçün sonralar planlarının boşa çıxdığını hiss etdilər. Onların planı üzrə fevralın 29-da saat 13.00-da müəyyən olunmuş yerdən Qriqoryan götürülüb Yerevana aparılmalı idi. Sumqayıt hadisələrində bir erməni öldürən Əhməd Əhmədova güllələnmə, 6 erməni öldürən, 8-ni ağır yaralayan, 2 azyaşlı erməni qızını zorlayan Eduard Qriqoryana isə 12 il iş verib, özünü də Yerevana göndərdilər (yəqin ki, Milli Qəhrəman elədilər).
Azərbaycanlıların adamyeyən vəhşi obrazını İsveç fotoreportyoru Artaşes Qabrielyan yaydı. O, Sumqayıt hadisələrindən 3 gün qabaq fevralın 25-dən Sumqayıtda idi (görəsən o haradan bilirdi ki, Sumqayıtda erməni qırğını olacaq?). Yazıçı Maqsud İbrahimbəyov (Yuriy Pompeev “Krovavıy omut Karabaxa”, 1992, s. 63) deyir ki, İsveçdə televizora baxırdım. Gördüm ki, Qabrielyan dəhşətli kadrlar göstərdi: Sumqayıtda erməni Mişanın dostları onun və arvadının başını kəsdilər. Sonra 20-30 azərbaycanlı onun qızını zorlayıb, daha sonra qızın başını kəsib kabab bişirdilər, yedilər. Şok halına düşdüm, bu nə səhnə idi, məgər mənim xalqım belədir, bu nə saxta yalan idi. Dərhal tanıdığım isveçlərin münasibəti dəyişdi, mənə düşmən kimi baxdılar.
1988-ci ilin dekabrında Yelena Alixanyanın əri akademik A.D.Saxarov yalandan radio ilə dünyaya yaydı ki, yenə azərbaycanlılar yazıq erməniləri qırırlar. İndi də Kirovabadda 193 erməni öldürdülər. 187-sini isə ağır yaraladılar halbuki, cəmi 8 adam öldürülmüşdü: 3 azərbaycanlı, 2 erməni, 3 əsgər (1-i rus, 1-i ukraynalı, 1-i belarus). M.İbrahimbəyov soruşdu ki, Andrey Dmitriyeviç, sizdə dəqiq məlumat var ki, Kirovabadda cəmi 8 adam öldürülüb, niyə azərbaycanlılar haqqında dünyaya yalan yaydınız? O dedi ki, səhv etdim, rəqəmlərlə çox ehtiyatlı olmaq lazım idi. Sizə bu məlumatı kim verdi, sualıma akademik cavab vermədi. Əlbəttə ki, bu məlumatı cavan arvadı Yelena Alixanyan vermişdi.
İsrail jurnalisti Robert David milliyyətcə yəhudi olan A.D.Saxarovun Dağlıq Qarabağ separatçılarını haqsız dəstəkləməsini onun “qanlı səhvi” adlandırdı. Onu nüfuzdan salan, yalan danışmağa məcbur edən, onun üzərində ağalıq edən, onu idarə edən arvadı Yelena Boner — Alixanyan idi (Y.Pompeev, 1992, s. 82).
1916-cı ildə erməni A.İşxanyan (Narodnosti Kavkaza. S.-Peterburq, 1916, s. 83) yazır ki, ermənilərin həqiqi vətəni Rusiya sərhədlərindən çox uzaqda, Mesapotomiyada olmuşdur. Oradan erməniləri narazılığa görə Türkiyəyə və İrana köçürüblər. Bir neçə əsrdən sonra erməniləri satqınlıqlarına görə Şimali Azərbaycana, Gürcüstana köçürdülər. Azərbaycan xalqı öz torpaqlarını ermənilərə verərək onları təqibdən və ölümdən xilas etdi. Onun yazdığına görə, Dağlıq Qarabağ ermənilərinin bir hissəsi azərbaycanlılar kimi, albanların törəməsidir, bir hissəsi isə İrandan köçüb gəlmədir. 1978-ci ildə İrandan köçüb gələnlərin 150 illiyinə həsr olunmuş böyük abidə də var idi. Professor V.Veliçko yazır ki, müxtəlif əsrlərdə müxtəlif xalqlar ermənilər haqqında pis fikirdədirlər. Bu da onların öz əməllərinin nəticəsidir.
Ruslar onları Azərbaycana köçürərkən bizə qonşu etdilər, daha başqa əlacımız da yoxdur. Sakitcə qonşuluq etməliyik, amma hər an yadda saxlamalıyıq ki, çox təhlükəli gürzə ilə qonşuyuq, nə qədər siçan tutub versən də səni sancacaq. Ona görə, çox ehtiyatlı və tədbirli olmalıyıq. Biz əlbir, gözüaçıq olsaq, onlar burada da bənd olmayacaqlar, ola bilsin ki, köçüb özlərinə başqa yerdə Vətən axtardılar.
Dünyanın aparıcı dövlətləri (ABŞ, Rusiya, Fransa və s.) isə gözləri qarşısında baş verən Xocalı soyqırımını nə gördülər, nə də xatırlayırlar. Amma, 1915-ci ildə olmayan “erməni soyqırımı”nı Türkiyənin boynuna qoymaqla erməniləri gücləndirmək istəyirlər. Erməniləri qudurdan da budur.
Həsən HƏSƏNOV,
Sumqayıt Dövlət
Universitetinin dosenti
Xalq qəzeti.- 2010.- 28 fevral.- S. 5.