Əsrlərin mis yaddaşı
Soydaşımız, avtomobil mühəndisi, "Azərbaycan
bayrağı" ordenli
Qarabağ müharibəsi
veteranı Şahid Həbibullayevin illərdən
bəri misilsiz bir həvəslə, min bir əziyyətlə topladığı və bərpa etdiyi qədim mis əşyalar, 3 mindən çox xalq məişəti nümunələri
kolleksiyası artıq
nadir bir misgərlik muzeyi kimi ölkəmizdə
və ondan uzaqlarda yaradıcısına
geniş populyarlıq
gətirmişdir.
Nüfuzlu qəzet-jurnallar
onun haqqında yazır, telekanallar bu nadir xəzinədən
filmlər çəkir. Tayı-bərabəri olmayan bu
eksponatların yaxın-uzaq ölkələrdə
nümayişi Azərbaycanın qədim, zəngin mədəniyyəti
ilə tanışlığa qapı açır, ölkəmizin
bugünkü həqiqətlərindən söz açmaq
üçün fürsət yaradır. Sevindiricidir ki, ən
qədim insan məskənlərindən biri olaraq
açıq səma altında nadir muzeyə çevrilmiş
Qobustan, orta əsrlərin Şərq memarlığı
incisi İçərişəhər, ulu muğam və saz sənətimiz
kimi, Şahid Həbibullayevin yaratdığı analoqu olmayan
bu muzey də YUNESKO-nun himayəsi ilə bəşəri irs
kimi dəyərləndirilib. Bu muzeyin eksponatlarına ölkəmizdə
və xaricdə kimlər baxmayıb? - adi adamlar, siyasətçilər,
sənət biliciləri, gözəllik aşiqləri...
Muzey bənzərsiz
olduğu kimi, onu ərsəyə gətirən
soydaşımız da bir sıra xüsusiyyətləri ilə
heç kəsə bənzəmir. Fərasətlidir,
açıqürəklidir, iradəlidir, cəsarətlidir, mərddir,
səxavətlidir. Yeri gələndə tünddür,
amansızdır. İstəyinə çatmaq
üçün namərdlikdən başqa, hər yola əl
atır. Haqlı olanda qalma-qaldan belə çəkinmir. Var-dövlətə
nifrət etsə də pul qazanmağı bacarır. Əlinə
düşəni illər boyu kolleksiyasını zənginləşdirməyə
sərf edib. Son qəpiyini belə bütün
varlığı ilə bağlandığı
kolleksiyaçılıqdan əsirgəmir. Bütün bunlar
bir yerdə böyük gücə, imkana çevrilib zəngin
bir xəzinə yaratmaqda ona kömək olub.
Bu xəzinədə nələr
yoxdur... Bir-birindən yaraşıqlı mis samovarlar, qazanlar,
məcməyilər, səhənglər, sərpuşlar,
kasalar, ləyənlər, çıraqlar, qəndillər,
qılınclar, xəncərlər... Bir sözlə, adi evlərdən
tutmuş saraylaradək insanlara gərək olmuş mis əşyalar...
Özü də elə əşyalar ki, maddi dəyəri ilə
yanaşı, həm də sənət nümunəsi kimi də
qiymətli olub. İndi isə iri-xırdalığından,
baha-ucuzluğundan asılı olmayaraq ötən əsrlərin
nadir yadigarları kimi hər biri yüksək estetik dəyər
daşıyır.
Bu nümunələrin
hər birinin öz dövrü ilə bağlı, bu gün
üçün önəm daşıyan tarixçəsi
var. Şahid Həbibullayevin onları əldə etməsinin də
ayrıca tarixçələri var. Mis əşyaların min
bir naxışı qədim sənətkarların məharətinin
nişanəsidir. Yazılar, işarələr, nişanlar da
dünənin izi, sözü kimi çox mətləbləri
qoruyub saxlayıb. Elə əşya var ki, çox böyuk
qiyməti olsa da Şahid müəllim onu atılmış
bir əşya kimi, bəzən də metal tullantısı
kimi əldə edib. Eləsi də var ki, insafsız dəllaldan
od qiymətinə alıb. Bəzən bir samovarın gövdəsini
ölkənin bu tərəfindən, lüləyini, dəmkeşini,
ayağını tamam başqa səmtindən tapıb. Birini
yayın qızmarında, o birini qarda-çovğunda
tapıb-gətirib.
Bu insanda bu qədər
həvəs, güc, dözüm hardandır? Şahid Həbubullayevin
rəhbərlik etdiyi "Magistral - Ekspress" ASC-nin bir
neçə böyük otağını bəzəyən,
çətinliklə toplandığı kimi, böyük
diqqətlə də bərpa olunan, səliqə-sahman və
nizamla yerbəyer edilən, adamı heyrətə gətirən
əşyalarla ötəri tanışlıqdan sonra bu
sualımıza cavab istədik. Adi bir insan kimi tez isinişib
yaxınlaşdığımız Şahid müəllimin yaratdığı
möcüzə ilə tanışlıq onu qeyri-adi bir məxluq,
müqəddəs bir missiya daşıyıcısı kimi az
qala əlçatmazlığa yüksəldirdi. Danışdıqları,
anlatdıqları ilə müsahibimiz bu yaxın-uzaqlıq
arasında boşluğa körpü saldı:
- 1952-ci ildə Oğuz
rayonunun Muxas kəndində anadan olmuşam. Atamın sərt təbiəti
ilə nənəmin həlimliyi arasında
böyümüşəm. Xalq həyatının hər
üzünü görmüşəm. Uşaqlıqdan əlimdən
hər iş gəlir. Elə bu əşyaların çoxunu
da özüm bərpa etmişəm. Ailəmizdə, ətrafımda
çeşidli mis əşyalar olub. Onların gözəlliyi
məndə qəribə duyğular yaradıb. Bu mis əşyalarla
mənim daxili aləmim arasında nəsə maqnit kimi bir
cazibə olub həmişə. Sanki, qanımda da mis tozu
axır, nəfəsim mis qoxuyur. Mis mənə qəribə
rahatlıq, xoşhallıq gətirir. Üz-gözümü
görürsənmi, mən özüm də mis rəngindəyəm.
Elə bil içimdə mis əriyir. Bu muzeyin kökü mənim
içimdədir, bu gördükləriniz onun
qol-budağıdır...
Bu yerdə müsahibim
susdu və sonra qəti hərəkətlə dedi:
- Saqqızımı
oğurladınız, mən danışmağı sevən
deyiləm. Mənim sözümü bax bu qablar, əşyalar
danışır. Onlar mənim insanlara demək istədiklərimdi.
Xarici səfərlərdə, sərgilərdə dilini bilmədiyim
adamlara bu dilsiz əşyalar mənim sözlərimi elə
çatdırır ki, heç tərcüməçiyə
ehtiyac olmur. Mənə söz veriləndə isə deyirəm
ki, belə gözəl əşyalar, sənət nümunələri
düzəldən xalq vəhşi, zalım ola, özgə
torpağı işğal edə bilərmi?
Əgər ermənilər
hər yerdə yalandan dedikləri kimi "ali" bir
xalqdırsa qoy onlar da belə bir sərgi düzəltsinlər.
Onlar məşğul olduqları sənətlərlə belə
bir gözəllik yarada bilməyiblər. Onların sənəti
adamların başını aldadıb, cibinə girməyə
xidmət edib. Mən bu muzeylə elə bir həqiqəti
dünyaya çatdırmağa çalışıram ki,
onu başqa yolla etmək bu qədər təsirli, kəsərli
olmur. Erməni eybəcərlikləri xalqımızın
yaratdığı bu gözəlliklərlə müqayisədə
daha aydın görünür...
Şahid Həbibullayev
oğru, xain, vəhşi, qəsbkar ermənilərlə
üzbəüz də döyüşüb. Qarabağ
savaşı başlananda yaşına və tutduğu rəhbər
vəzifəyə görə orduya
çağırılmaqdan azad olsa da, özünə
silahdaşlar toplayaraq müharibəyə gedib. Füzuli
bölgəsində rəhbərlik etdiyi tabor düşmənin
40 kilometrədək geriyə oturdulmasında hünər
göstərib, öndə olub. Döyüşlərdə
yaralanıb...
Şahid müəllim
avtomobil mühəndisi kimi də seçilib, irəli gedib. 26
yaşında rəhbər işə çəkilib.
Tabeliyindəki sürücü ilə, çilingərlə
dost-yoldaş olub. Yeri gələndə maşınlardakı
nasazlığı özü aradan qaldırıb. Həmişə
işi irəli aparıb. Yuxarıların yanında
işçinin tərəfini saxlayıb, nöqsanı üzə
deyib.
Bu gün çörəyini
yenə hər üzünə bələd olduğu peşəsi
ilə çıxardır. Ailəsini də dolandırır,
ehtiyacı olanlara da əl tutur. Üstəlik, heç də
asan başa gəlməyən, az xərc tutmayan belə bir
qiymətli muzey yaradıb. Şübhəsiz, bu muzeyin ərsəyə
gəlməsində başlıca işi Şahid Həbibullayevin
cibindən çox, qəlbinin zənginliyi, Vətən
sevgisinin, xalq təəssübkeşliyinin hüdudsuzluğu
görüb. Bu muzeylə o, xalqımızın dünəni
ilə sabahı arasında yaddaş, gözəllik
körpüsü yaratmağa çalışıb. Bununla
xalqımızın adını, tarixini mötəbər
ünvanlara qovuşdurub. Sonda dedikləri də elə bununla
bağlı oldu:
- Düzdür, mən
bu muzeyi yaratmışam. Amma Heydər Əliyev Fondunun rəhbəri,
YUNESKO-nun xoşməramlı səfiri Mehriban xanım Əliyevanın
verdiyi yüksək qiymət, dəstək olmasaydı mən əsas
məqsədimə - bu xəzinəni dünyaya
çıxartmaqla, xalqımızı bir az da çox
tanıtmağa nail ola bilməzdim.
İndi Şahid Həbibullayevi
ölkəmizdən kənarda tanıyanların, bu muzeydən
xəbərdar olanların sayı az deyil, getdikcə də
artır. Mis yaddaşımızın söylədiyi həqiqətlər
Azərbaycana rəğbət və nüfuz gətirir.
Tahir AYDINOĞLU
Xalq qəzeti.- 2010.- 1 iyun.- S. 10.