Qlobal maliyyə
böhranı və dövlət idarəetmə sistemində
antiböhran siyasəti: Dünya təcrübəsi və Azərbaycan
modeli
Azərbaycan dünya
iqtisadiyyatının bir parçasıdır və dünya
iqtisadiyyatına sürətlə inteqrasiya edən ölkədir
və əlbəttə ki, dünyada gedən proseslər bizdən
yan keçə bilməz. Buna baxmayaraq, zaman göstərib və
sübut edibdir ki, biz böhranlı durumda da normal yaşaya,
inkişaf edə bilərik. Azərbaycan öz
hesabına yaşayır, daxili imkanlarına güvənir, Azərbaycan
xalqının istedadına, imkanlarına, Azərbaycan
iqtisadiyyatının gücünə, öz siyasi
gücünə arxalanır, bölgədə əldə
edilmiş mövqelərə və müstəqil siyasətə
arxalanır.
İlham ƏLİYEV,
Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti
Bu
günlərdə Azərbaycan Respublikasının Prezidenti
yanında Dövlət İdarəçilik
Akademiyasının təşkilatçılığı,
Türkiyə və Orta Şərq İdarəetmə
İnstitutu, Sankt-Peterburq Dövlət İqtisadiyyat və
Servis Universiteti və Türkiyə Cümhuriyyəti Mərmərə
Universitetinin iştirakı ilə Bakıda - Dövlət
İdarəçilik Akademiyasında "Qlobal maliyyə böhranı və dövlət
idarəetmə sistemində antiböhran siyasəti: Dünya təcrübəsi
və Azərbaycan modeli" mövzusunda maraqlı beynəlxalq
elmi konfrans keçirildi. Konfransın internetdə yerləşdirilmiş
mövzusu bu problemlə əlaqədar olan beynəlxalq
elmi-ictimaiyyətin, ictimai və humanitar elmlər sahəsində
çalışan alimlərimizin də böyük
marağına səbəb olmuşdur. Konfransın işində
yuxarıda adını çəkdiyimiz nüfuzlu ali təhsil
müəssisələrinin rəhbərləri və
böyük bir elmi nümayəndə heyəti iştirak
edirdi.
Belə bir konfransı keçirmək
qərarımız Dövlət İdarəçilik
Akademiyasında Azərbaycan Respublikası Prezidenti
Administrasiyasının rəhbəri, akademik Ramiz Mehdiyevin
keçirdiyi məlum müşavirədə
qarşımıza qoyulan vəzifələrdən irəli gəlmişdir.
Konfransın işində, həmçinin
Azərbaycanın bir sıra nüfuzlu elm və tədris
müəssisələrinin, o cümlədən, AMEA-nın
İqtisadiyyat İnstitutunun, Fəlsəfə və Sosiologiya
İnstitutunun, Auditorlar Palatasının rəhbərləri,
tanınmış iqtisadçı alimlər, filosof, politoloq
və hüquqşünaslar, görkəmli iqtisadçı
alim akademik Asəf Nadirov, eyni zamanda, Dövlət İdarəçilik
Akademiyasından AMEA-nın müxbir üzvü Əli Nuriyev
və digər tanınmış alim və müəllimlər
iştirak edirdilər.
Konfransda Türkiyə və Orta
Şərq İdarəçilik İnstitutunun baş direktoru
professor dr.Eyyup Günay İsbir, Sankt-Peterburq Dövlət
İqtisadiyyat və Servis Universitetinin dünya iqtisadiyyatı
kafedrasının müdiri iqtisad elmləri doktoru, professor
Vladimir Anatolyeviç Çernenko, Türkiyə Cümhuriyyəti
Mərmərə Universiteti maliyyə kafedrasının
müdiri, professor dr.Hasan Selcuk, Mərmərə Universitetinin
dosentləri dr.Erol Ulusoy, dr.Gülcan Çağıl, Azərbaycan
Sənaye Bankı İdarə Heyətinin sədri Ahmet Yeman,
professor Zahid Məmmədov, Azərbaycan Respublikasının
Rabitə və İnformasiya Texnologiyaları Nazirliyinin aparat rəhbəri
Vidadi Zeynalov və başqaları maraqlı məruzələrlə
çıxış etdilər.
Bu gün dünyamızı
möhkəm silkələyən qlobal maliyyə
böhranı, iqtisadi böhran iqtisadçılarla
yanaşı, həmçinin ictimai və humanitar sahənin
alimlərini, filosofları, politoloqları, tarixçiləri
də çox düşündürür, həm də
onlardan bu böhrandan çıxış yolu
üçün təkliflər gözləyir.
Ara-sıra bir qədər səngiməyinə
baxmayaraq, hazırda hələ də bəzi region və
ölkələrdə qlobal maliyyə böhranı davam etməkdədir.
Təbiidir ki, belə bir şəraitdə bunun səbəb və
nəticələrini elmi cəhətdən müzakirə edərək
araşdırmaq çox mühüm əhəmiyyət və
həm də zərurət təşkil edir. Dünyanı
bürümüş bu maliyyə böhranı şəraitində
Azərbaycanın iqtisadi inkişafı və tətbiq etdiyi
antiböhran siyasəti dünya elmi ictimaiyyətində bu
gün xeyli maraq doğurur. Heç də təsadüfi
deyildir ki, qlobal maliyyə böhranı kontekstində Azərbaycan
dövlətinin həyata keçirdiyi antiböhran siyasəti
ən nüfuzlu beynəlxalq elmi nəşrlər və dairələrdə
bəzən hətta optimal strateji bir resept kimi də qiymətləndirilir.
Doğrudur, Azərbaycanın makroiqtisadi səviyyədə həyata
keçirdiyi antiböhran siyasəti əsasən jurnalist və
ya publisist mövqeyi səviyyəsində şərh edilir.
Ancaq bununla belə artıq iqtisadi tədqiqatlarda qlobal maliyyə
böhranına qarşı mübarizənin prinsip etibarilə
"Azərbaycan modeli" haqqında mövzular tədqiq
edilməkdədir. Bu, çox lazımdır. Çünki məlum
məsələdir ki, idarəçilik sistemində qəbul
edilən bir çox qərarlar, o cümlədən
antiböhran siyasətinin məqsəd və mahiyyəti də
hökmən müəyyən elmi təhlilə əsaslanmalıdır.
Bu mənada hesab edirəm ki,
konfrans qlobal böhranın qarşıya qoyduğu sadə və
eyni zamanda, çox mürəkkəb suallara elmi cəhətdən
əsaslandırılmış cavabların tapılması
işinə müəyyən qədər kömək oldu.
Dövlət İdarəçilik
Akademiyasında "Qlobal maliyyə böhranı və
dövlət idarəetmə sistemində antiböhran siyasəti:
Dünya təcrübəsi və Azərbaycan modeli"
mövzusunda keçirdiyimiz beynəlxalq elmi-praktiki
konfransın məqsədi qlobal maliyyə böhranı və
dövlət idarəetmə sistemində antiböhran siyasətin
təsviri xarakteristikasını deyil, qlobal maliyyə
böhranının dünya iqtisadiyyatına təsirini təhlil
və qiymətləndirməklə yanaşı, ondan
çıxış yolları və çıxarılacaq dərslərdən
alınacaq nəticələri elmi cəhətdən
müzakirə edərək müəyyən təklif və
tövsiyələr hazırlamaq idi.
Bu baxımdan beynəlxalq konfransda
bu vacib məsələlərə dair əhəmiyyətli
fikirlər irəli sürüldü. Təbii ki, elmi dəlillərə
əsaslanan bu fikirlər qlobal böhranın mahiyyətinin nədən
ibarət olduğuna, bu qlobal problemin necə və hansı alternativ
yollarla həll oluna biləcəyi və sair məsələlərə
də müəyyən qədər aydınlıq gətirildi.
Konfransda Türkiyə və Orta
Şərq İdarəçilik İnstitutunun baş
direktoru, dr.professor Eyyup Günay İsbir, Türkiyə
Cümhuriyyəti Mərmərə Universitetinin rektor vəkili,
Bankçılıq və Sığortaçılıq
İnstitutunun direktoru professor Camal İbiş, Sankt-Peterburq
Dövlət İqtisadiyyat və Servis Universitetinin rektor vəkili
professor V.A. Çernenko rəsmi protokol
çıxışlarında bəzi region və ölkələrdə
davam edən qlobal maliyyə böhranının səbəb və
nəticələrini elmi cəhətdən müzakirə etmək
və dünyanı bürümüş qlobal maliyyə
böhranı şəraitində Azərbaycanın iqtisadi
inkişafı və dövlət idarəetmə sistemində
tətbiq etdiyi antiböhran siyasətinə dünya elmi
ictimaiyyətində və ən nüfuzlu beynəlxalq elmi nəşrlərdə
belə istifadə ediləcək optimal strateji resept kimi
yüksək qiymət verdilər. Onlar dünyanı
bürüyən maliyyə böhranı şəraitində
Azərbaycanın iqtisadi inkişaf modeli və dövlət
idarəetmə sistemində tətbiq etdiyi antiböhran siyasətinin
dünya elmi ictimaiyyətində böyük maraq
doğurduğunu bildirdilər. Konfransa Rusiya Federasiyası
hökuməti yanında Maliyyə Akademiyasının rektoru,
professor M.A.Eskinderov və Sankt-Peterburq Dövlət
İqtisadiyyat və Maliyyə Universitetinin rektoru, professor
İ.A.Maksimevin konfrans iştirakçılarına göndərdikləri
təbrik məktubunda deyilir: "Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti yanında Dövlət İdarəçilik
Akademiyasında "Qlobal maliyyə böhranı və
dövlət idarəetmə sistemində antiböhran siyasəti
dünya təcrübəsi və Azərbaycan modeli"
mövzusunda beynəlxalq elmi-praktiki konfransda qlobal maliyyə
böhranının dünya iqtisadiyyatına təsirini
araşdırmaqla yanaşı, ondan çıxış
yolları və gərəkli dərslərdən nəticələri
elmi cəhətdən müzakirələr nəticəsində
qəbul edilən qərar və tövsiyələr gələcəkdə
dövlət idarəetmə sistemində antiböhran siyasət
proqramlarının hazırlanmasında faydalı və
yararlı ola bilər".
Daha sonra konfrans proqramında nəzərdə
tutulan məruzəçilərin
çıxışları dinlənildi. "Qlobal maliyyə
böhranı və dövlət idarəetmə sistemində
antiböhran siyasəti ümumi problemlər və fərqli
yanaşmalar" mövzusunda məruzə ilə Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti yanında Dövlət İdarəçilik
Akademiyası rektorunun elmi məsələlər üzrə
müşaviri iqtisad elmləri doktoru, professor Z.F.Məmmədov
çıxış etmişdir. O, məruzəsində?
qlobal maliyyə böhranının bəzi ölkələrə
şok təsir göstəricilərini, o cümlədən
qlobal böhranın Azərbaycan iqtisadiyyatına təsir
kanallarını təhlil etmiş və müxtəlif
ölkələrin dövlət idarəetmə sistemində tətbiq
olunan antiböhran tədbirlərinin prioritetləri və fərqli
xüsusiyyətləri haqqında elmi cəhətdən əsaslandırılmış
mülahizələrini konfrans
iştirakçılarının nəzərinə
çatdırmış və antiböhran tədbirlər
proqramının tətbiqində diqqətə alınması
üçün faydalı ola biləcək təkliflərini
konfrans iştirakçılarının nəzərinə
çatdırmışdır.
Daha sonra Türkiyə Cümhuriyyəti
Mərmərə Universiteti maliyyə kafedrasının
müdiri, professor dr. Hasan Selcuk "Qlobal böhranın
Türkiyə iqtisadiyyatına təsiri" mövzusunda məruzə
ilə çıxış etdi. O, məruzəsində
Türkiyə hökumətinin qlobal böhrana qarşı həyata
keçirdiyi antiböhran tədbirlər proqramının məqsəd
və vəzifələrini, proqramın maliyyələşmə
mənbələrinin istifadəsi haqqında ətraflı məlumat
verdi.
Sankt-Peterburq Dövlət
İqtisadiyyat və Servis Universitetinin dünya iqtisadiyyatı
kafedrasının müdiri, professor V.A. Çernenko "Qlobal
böhran şəraitində Rusiya iqtisadiyyatının
diversifikasiyası" mövzusunda maraqlı məruzə
etdi.
"Qlobal maliyyə böhranı
şəraitində Azərbaycanda maliyyə bazarının vəziyyətinin
təhlili və dəyərləndirilməsi"
mövzusunda məruzə ilə dosent Vidadi Zeynalov
çıxış etdi və Azərbaycan dövlətinin həyata
keçirdiyi antiböhran tədbirlər kompleksindəki
istiqamətlərin çoxşaxəli olduğunu xüsusi
qeyd etməklə yanaşı, hazırlanan antiböhran tədbirlər
paketində Azərbaycanın yol xəritəsinin də müəyyənləşməsinin
böyük əhəmiyyətliyini qeyd etdi. Onun fikrincə,
Azərbaycanın antiböhran siyasəti proqramı konkret
xarakter daşıyır və bu proqramın konkret icra
mexanizmləri, maliyyə bazası haqqında da o, məruzəsində
ətraflı məlumat verdi. O, çıxışında həmçinin
Azərbaycanın antiböhran siyasəti modelinin mahiyyətini
açıqladı. Məruzə və
çıxışlarda qlobal maliyyə böhranının
bütün ölkələrə təsir kanalları hər
yerdə eyni olduğu halda, Azərbaycanda antiböhran siyasətinin
özünəməxsusluğunun optimal reseptləri konfrans
iştirakçılarının nəzərinə
çatdırıldı.
Müzakirə edilən mövzu ətrafında
müzakirə və təhlillər aparılaraq birgə elmi
konfransların gələcəkdə də keçirilməsi
qərara alındı. Xüsusi vurğulandı ki, Azərbaycan
üçün səciyyəvi olan bu mütərəqqi
inkişaf modelinin uğurları hazırda ölkə
hüdudlarından kənarda da diqqətlə izlənilir və
maraqla qarşılanır.
Konfrans
iştirakçıları yekdilliklə qeyd etdilər ki,
qlobal maliyyə böhranı şəraitində idarəetmə
sistemində Azərbaycan dövlətinin antiböhran siyasəti
olduqca təqdirəlayiqdir. Konfransda həmçinin qlobal
maliyyə böhranı şəraitində Azərbaycan
modelinin nümunəvi model olaraq qəbulu və bunu dünya
elm ictimaiyyətinə elmi cəhətdən əsaslandırılması
məqsədi ilə "Dövlət idarəetmə sistemində
antiböhran siyasəti, dünya təcrübəsi və Azərbaycan
modeli" elmi nəşrinin hazırlanması haqqında qərar
qəbul edildi.
Məlum olduğu kimi, hazırda
ölkəmizdə ümummilli lider Heydər Əliyevin rəhbərliyi
ilə başlanmış demokratik dəyərlərə əsaslanan
dövlət quruculuğu, aparılan geniş miqyaslı
islahatlar nəticəsində siyasi və iqtisadi sabitlik təmin
edilmişdir. Möhkəm təməl üzərində
qurulmuş iqtisadiyyat sonrakı illərdə Prezident İlham Əliyev
tərəfindən uğurla inkişaf etdirilmiş, şaxələndirilmiş
və nəticədə ölkəmizi regionda lider dövlətə
çevirmişdir. Yaradılan hüquqi baza, aparılan
islahatlar, respublikanın hərtərəfli inkişafı
üçün görülən tədbirlər
iqtisadiyyatın inkişaf dinamikasının yüksələn
xətt üzrə artmasına təkan vermişdir. Əgər
belə olmasaydı, qlobal maliyyə və iqtisadi böhran
şəraitində Azərbaycanın maliyyə
imkanlarının artması, iqtisadiyyatın inkişafı
baş verməzdi.
2009-cu il yanvarın 16-da Prezident
İlham Əliyev Nazirlər Kabinetinin ilin yekunlarına həsr
olunmuş iclasında dünyada gedən iqtisadi proseslər
kontekstində Azərbaycan iqtisadiyyatındakı vəziyyəti
geniş təhli etmiş və qlobal maliyyə
böhranını nəzərə alaraq qəbul ediləcək
qərarlarla bağlı mövqeyini
açıqlamışdır. Möhtərəm Prezident
qlobal iqtisadi böhranla bağlı Azərbaycanın konseptual
mövqeyini ifadə edərək bildirmişdir ki, "2009-cu
il üçün nəzərdə tutulmuş iqtisadi,
infrastruktur və sosial proqramlar həyata keçirməyə
paralel olaraq, dünya maliyyə, iqtisadi böhranının Azərbaycana
təsirini minimuma endirmək" lazımdır. Bu,
qarşıya qoyulmuş aydın və konkret vəzifə
idi.
Bu, dövlət
başçısı səviyyəsində qlobal maliyyə
böhranına reaksiya verən və ondan
çıxış yolunu bütövlükdə göstərən
ilk açıqlama idi. Bununla da ilk dəfə idi ki, rəsmi
olaraq qlobal iqtisadi böhrana reaksiyanı nəzərdə
tutan "antiböhran tədbirlər paketi" ortaya qoyuldu.
Antiböhran tədbirlər
paketində, hər şeydən əvvəl, mövcud vəziyyət
xarakterizə edilmiş və gələcək
üçün hazırlıq planı müəyyənləşdirilmişdir.
Mövcud vəziyyətin qiymətləndirilməsində belə
nəticə çıxarılmışdır ki, Azərbaycanda
iqtisadiyyat böhran səviyyəsinə enməyib, amma
böhranın təsir kanalları mövcuddur və onu
minimuma endirmək üçün müvafiq qabaqlayıcı
tədbirlərin həyata keçirilməsi lazımdır.
Qlobal böhranın Azərbaycan
iqtisadiyyatına təsirini mümkün edə biləcək
amillərdən biri neftin və digər qeyri-neft ixrac məhsullarının
dünya bazarında qiymətinin aşağı düşməsi,
milli bank sisteminə xarici kredit axınlarının məhdudlaşması
və eyni zamanda, xaricdən pul baratlarının
azalmasıdır. Bunların qarşısının
vaxtında alınmasının nəticəsidir ki, Azərbaycan
iqtisadiyyatı makroiqtisadi sabitliyin pozulması, milli
valyutanın devalvasiyası və inflyasiyasının yüksəlməsi,
maliyyə sabitliyinin pozulması, bankların ödəniş
qabiliyyətinin pisləşməsi, iqtisadi geriləmənin
baş verməsi, yaradılmış iş yerlərinin
itirilməsi kimi risklərə məruz qalmadı.
Deməli, əslində, Prezident
İlham Əliyevin yürütdüyü iqtisadi siyasət
proqramı qlobal böhranın təsirini minimuma endirməyə
hazır olduğunu nümayiş etdirmiş oldu.
Azərbaycan dövləti son
beş-altı il ərzində bölgələrə
çox böyük sərmayə qoymuş, bununla bərabər,
həmçinin özəl sektorun inkişafı
üçün də iri həcmdə kreditlər
ayırmış, sahibkarlığın inkişafına
sanballı dəstək verilmişdir. Bu, təkcə mənəvi,
siyasi dəstək yox, həm də maddi dəstək
olmuşdur. Yəni bütün bu amillər birlikdə
uğurlarımızı təmin etmişdir. Azərbaycanın
son altı il ərzində keçdiyi yoldakı nailiyyətləri
də bunu aydın göstərir. Ölkəmizin təcrübəsi
və aparılan siyasət göstərir ki, respublikamızda
maliyyə imkanlarından düzgün istifadə olunur. Bu
maliyyə resursları əsasən investisiyalara,
iqtisadiyyatın real sektoruna qoyuldu, energetikada,
qazlaşdırmada, nəqliyyatda, səhiyyə və təhsildə,
humanitar sahədə istifadə olundu. Beləliklə, xidmət
səviyyəsi qalxdı, imkanlar artdı. Biznes
üçün daha əlverişli şərait
yaradıldı.
Azərbaycan dövlətinin həyata
keçirdiyi bu antiböhran tədbirlər kompleksindəki
istiqamətlər çoxşaxəlidir. Bunların içərisində
prioritet təşkil edən sahələrdən biri istehlak
qiymətlərinin azaldılması zərurəti təşkil
edir.
Məlumdur ki, hələ 2005-ci
ildə, Azərbaycan Respublikası Prezidentinin 31 may 2005-ci il
tarixli fərmanı ilə Azərbaycan Respublikasında
antiinflyasiya tədbirlərinin gücləndirilməsi və
inflyasiyanın tənzimlənməsi məqsədi ilə
kompleks tədbirlərin həyata keçirilməsi işinə
start verilmişdir. Digər prioritet sahələrdən biri də
bu illər ərzində inhisarçılıqla mübarizənin
gücləndirilməsi olmuşdur. Belə ki, bu illər əsassız
inhisarçılığa, qeyri-sağlam rəqabətə
qarşı mübarizə gücləndirilmiş, dövlət
qurumları tərəfindən qanunsuz müdaxilələrin
qarşısının alınmasına diqqət
artırılmışdır. Bu qanunsuz işlərlə məşğul
olanlar ciddi surətdə cəzalandırılmış və
həmin proses davam etdirilməkdədir. Çox mühüm
prioritet sahələrdən biri də, heç şübhəsiz
ki, milli banklara olan dəstək, kreditlərə və faiz dərəcələrinə
nəzarəti əhatə edən maliyyə monitorinqinin tətbiqi
olmuşdur ki, bu da öz növbəsində maliyyə
intizamının möhkəmlənməsinə kömək
olmuşdur. Bu sahədəki, əsas tədbirlərdən
biri də dövlətin valyuta ehtiyatlarının bir qisminin
Azərbaycan banklarında yerləşdirilməsi olmuşdur.
Məhz buna görə də bu gün Azərbaycanın milli
bankları ölkənin Neft Fondunun aktivlərinin daha
etibarlı "saxlanc yerlərinə" çevrilməkdədir.
Bütün bunlardan əlavə,
antiböhran tədbirləri sahibkarlara bundan sonra da güzəştli
kreditlərin verilməsini nəzərdə tutur.
Bugün dövlətin həyata
keçirdiyi antiböhran tədbirlərin içərisində
real iqtisadiyyata sərmayə qoyuluşunun davam etdirilməsi,
sosial öhdəliklərin dəstəklənməsi, sənaye
müəssisələrinin daxili bazara istiqamətləndirilməsi
və eləcə də ərzaq təhlükəsizliyinin təmin
edilməsi kimi məsələlər də çox
böyük əhəmiyyət kəsb edir.
Bu gün Azərbaycanda istehlak
olunan məhsulların tam əksəriyyəti, yəni qida məhsullarının
tam əksəriyyəti yerli istehsaldır. Bu, böyük
nailiyyətdir və məhz bunun da nəticəsində
hazırda biz ərzaq təhlükəsizliyimizi təmin edə
bilmişik.
Prezident İlham Əliyevin rəhbərliyi
altında hazırlanmış antiböhran tədbirlər
paketində Azərbaycanın antiböhran yol xəritəsi müəyyənləşdirilmişdir.
Məhz buna görə də təsadüfi deyildir ki, Prezident
İlham Əliyev görülən bu tədbirləri
ümumiləşdirərək bildirmişdir ki, "Bu
gün Azərbaycanda elə bir sahə yoxdur ki, konkret proqramla
təmin olunmasın. Həm də qəbul edilmiş
bütün proqramlar konkret xarakter daşıyır. Hər
bir proqramın konkret icra mexanizmləri, konkret maliyyə
bazası var və bütün texniki imkanlar var. Digər tərəfdən,
konkret proqramlar icra olunmağa başlanmışdır, maliyyə
sektorunda nizam-intizam möhkəmləndirilmişdir. Əlbəttə
ki, neft-qaz sahəsində görülən işlər maddi
imkanlarımızı genişləndiribdir və biz bu
imkanlardan çox səmərəli istifadə edirik. Həm
investisiyalar qoyuldu, həm də özəl sektorun
inkişafına çox gözəl şərait
yaradıldı, böyük həcmdə kreditlər verilməyə
başlanmışdır. Beləliklə, bu gün biz tam əminliklə
deyə bilərik ki, Azərbaycan iqtisadiyyatı artıq
oturuşmuş iqtisadiyyatdır və dünyanı
bürümüş maliyyə və iqtisadi böhran
zamanı Azərbaycanda bu, çox az hiss olunur. Biz elə etməliyik
ki, böhranın ola biləcək mənfi təsirini maksimum
dərəcədə azaldaq və mən şübhə
etmirəm ki, buna nail olacağıq".
Cənab Prezidentin qarşıya
qoyduğu vəzifələrin müvəffəqiyyətlə
yerinə yetirilməsini təmin edən amillərdən biri və
ən başlıcaı isə istehlak qiymətlərinin
azaldılması zərurətinin, inhisarçılıqla
mübarizənin, milli banklara dəstək siyasətinin, real
iqtisadiyyata sərmayə qoyuluşunun, sosial siyasətin
gücləndirilməsinin, sənaye müəssisələrinin
daxili bazara istiqamətləndirilməsinin və eləcə də
ərzaq təhlükəsizliyinin təmin edilməsinin Azərbaycanda
antiböhran tədbirlərinin prioritet sahələri kimi irəli
sürülməsidir.
Bütün bunlar deməyə əsas
verir ki, Azərbaycanın qlobal iqtisadi-maliyyə
böhranından minimum itki ilə çıxan ölkələrdən
olması ilk növbədə dövlət
başçısı İlham Əliyevin dərindən
düşünülmüş və ciddi elmi əsaslara
söykənən müstəqil iqtisadi siyasət yeritməsi
ilə şərtlənir.
2009-cu il əksər dünya
ölkələrində qlobal böhranın güclənməsi
ilə müşayiət olunsa da, respublikamızın daxili
potensiala əsaslanmaqla həyata keçirdiyi antiböhran tədbirləri
dinamik inkişaf tempini qoruyub saxlamağa imkan verdi. Bir sıra
yaxın və uzaq ölkələrdə iqtisadi tənəzzülün
dərinləşməsinə baxmayaraq Azərbaycanda ümumi
daxili məhsulun 9 faiz artımı, ölkədə həyata
keçirilən səmərəli iqtisadi siyasətin nəticəsində
baş verdi. Qlobal böhran ötən illərdən
başlanmış dinamik inkişaf tempinin sürətini bir qədər
azalda bildi, bu da təbiidir: Dünyaya açıq ölkə
olan, beynəlxalq iqtisadi-təsərrüfat sisteminə
uğurla inteqrasiya edən Azərbaycan qlobal maliyyə-iqtisadi
böhranının mənfi təsirlərindən tamamilə
yayına bilməzdi. Əsas nəticə odur ki, qlobal
böhran şəraitində bir sıra ölkələr
üçün tamamilə əlçatmaz görünən
iqtisadi inkişaf sürətinə nail olunub və bunu beynəlxalq
maliyyə qurumları da etiraf edirlər. Həm Beynəlxalq
Valyuta Fondu, həm də dünyanın aparıcı reytinq
agentliyi olan "Standart & Poors" öz hesabatlarında Azərbaycan
iqtisadiyyatının böyük imkanlara malik olduğunu və
dayanıqlığını, habelə ölkə rəhbərliyinin
həyata keçirdiyi iqtisadi siyasətin dünya
böhranının nəticələrinə digər ölkələrlə
müqayisədə daha hazır olduğunu bildirmişdir.
Uğurla həyata keçirilən
inkişaf və modernləşdirmə strategiyası sahəsində
Azərbaycan iqtisadiyyatı qlobal böhrana yüksək
dayanıqlıq nümayiş etdirərək müvazinətini
itirmədi, artım dinamikasını və sosial inkişaf səviyyəsini
qoruya bildi. Antiböhran siyasəti maliyyə sabitliyinin
qorunmasına da yaxşı imkanlar yaratdı.
Azərbaycan manatı məzənnəsini
qoruyub saxladı, dövlət məhz əhalinin sosial mənafeyini
əsas tutaraq manatın devolvasiyasına imkan vermədi.
Azərbaycan üçün səciyyəvi
olan bu mütərəqqi inkişaf modelinin uğurları
ölkə hüdudlarından kənarda diqqətlə izlənilir,
maraqla qarşılanır. Dünya Bankı, Ümumdünya
İqtisadi Forumu (Davos Forumu), Beynəlxalq Valyuta Fondu, MDB
Statistika Komitəsi və digər qurumlar ilin yekunlarını
Azərbaycan üçün kifayət qədər uğurlu
saydılar. Eyni zamanda, bu il üçün verilən
proqnozlarda respublikamız üçün 7-8 faizlik iqtisadi
artım proqnozlaşdırılır.
2010-cu ilin dövlət büdcəsinin
təhlili göstərir ki, Azərbaycan yenə də
qarşıya qoyduğu bütün strateji planları, vəzifə
və məqsədləri uğurla gerçəkləşdirəcək.
Ən əsası odur ki, qlobal böhranın mənfi təsirlərindən
uğurla sığortalanan ölkəmiz inkişaf və tərəqqiyə
hesablanan proqramların gerçəkləşdirilməsinə
çox diqqət ayırmaq imkanında olacaqdır. Əldə
edilmiş bütün bu nailiyyətlər daha yeni
uğurlarımızın əsasını təşkil edir.
Seyfəddin QƏNDİLOV,
Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti yanında
Dövlət İdarəçilik
Akademiyasının rektoru,
əməkdar elm
xadimi, professor
Xalq qəzeti.- 2010.- 23 iyun.- S. 4.