Ustaddan yadigar
Mart yazın nübar ayıdır. Gül-çiçək,
xeyir-bərəkət fəslidir. İlin bu
çağında doğulanlar təbiətən romantik
olurlar. Qəlbini, taleyini sözə, musiqiyə
bağlayırlar. Və çox vaxt da bu yolu tutur,
ömrün mənasını bu yolda görürlər. Bahar
ünvanlı sənətkarlardan biri də qəlbən
sevdiyim, xatirəsini uca tutduğum mahir qarmon
ifaçısı Fərman Nəzərov idi.
Qəlbi
yaradıcılıq eşqi ilə döyünən insanlar bəzən
çox yaşamırlar. Fərman Nəzərov da istisna
olmadı. Cəmi 59 il yaşadı. Bu ömrün
yarısından çoxunu pedaqoji fəaliyyətə — İ.Əbilov
adına Mədəniyyət Mərkəzindəki dərnəkdə
gənclərə qarmon sənətinin öyrədilməsinə
sərf etdi. Bu gün Fərman Nəzərovu, ola bilsin ki, gənc
nəsil bir o qədər də tanımasın. O heç vaxt
ekran-efirə can atmayıb. Lakin sənət dünyasında kifayət
qədər tanınıb seçilib. Dövrün ən
populyar ifaçı və xanəndələri ilə
yaradıcılıq əlaqələri saxlayıb. Əbülfət
Əliyev, Habil Əliyev, Arif Babayev, Ağaxan Abdullayev, Teymur
Mustafayev və digər ustad xanəndələri öz ecazkar
muğam ifaçılığı ilə müşayiət
edib, onların alqışını qazanıbdır. Milli
musiqimizdə qarmon sənətinin korifey
ifaçılarından sayılan Teyyub Dəmirov, Məmmədağa
Ağayev, Abbas Abbasov kimi ustadların ifalarına
bağlılığı onun bu yolun davamçısı
kimi tanınmasına səbəb olmuşdur.
Başqa cür də ola bilməzdi.
Gözünü açanadan atası Mütəllim
kişinin evində dövrün tanınmış sənət
adamlarının bir çoxunu görüb tanımış,
çal-çağırlarının şahidi olmuşdu.
Atası dövrün tanınmış ziyalılarından
olub. Bir həkim kimi Suraxanı rayonunda onu tanımayan yoxdur,
çox böyük xətir-hörməti vardı.
Qapıya, necə deyərlər, dava-dərmana gələni
naümüd qaytarmazdı. Musiqiyə, xüsusən də
muğama olan xüsusi rəğbəti sayəsində bir
çox ustad xanəndə və ifaçılarla dostluq əlaqəsi
saxlamış, onları evinin qonağı etmişdi. Belə
sənət adamlarından biri də Azərbaycanın ən
mahir qarmon ifaçısı Teyyub Dəmirov idi. Belə
görüşlərin sayı çox olsa da, onlardan yadigar
qalan balaca Fərmanın ad gününə ustadın hədiyyə
etdiyi qarmondur.
O gün sevincdən
uçmağa qanadı olmayan balaca Fərman az bir zamanda qəlbən
qarmona bağlanır. Teyyub Dəmirovu dinlədikcə, onun
kimi çalmağa səy göstərir. İlk gündən
ustadın özünün bəstələdiyi
“Dilşadı”, “Bəxtəvəri”, “Solmazı”
havalarını öyrənir. Muğam
ifaçılığında yaradıcılıq improvizələrinin
səciyyəviliyini nəzərə almaqla T.Dəmirovun
melodik sisteminin orjinallığını, ifaçılıq
məziyyətlərini olduğu kimi qoruyub saxlamağa
çalışır. Fərman Nəzərovun qarmon
ifaçılığında qazandığı uğurlar
onu əvvəlcə mədəniyyət evinə, daha sonra isə
musiqi məktəbinə gətirdi.
Qarmon müəllimi Əyyub
Babayev Fərman Nəzərovun ifasını dinləyərək
bacarıq və qabiliyyətinə çox yüksək qiymət
verib sənətdə daha da püxtələşməsinə
şərait yaradır. Əvvəlcə məktəb, sonra
rayon tədbirlərində, kəndin, dost-tanışın
xeyir işlərində tez-tez çıxış etdiyindən
populyar qarmon ifaçısı kimi tanınır.
Çaldığı muğam və oyun havalarında Teyyub sənətini,
onun ifaçılıq üslubunu olduğu kimi saxlamağa
çalışır. Çoxları kimi Fərman Nəzərovun
böyük səhnəyə gəlişi də bədii
özfəaliyyətdən başlayır.
Bir çox müsabiqə və
festivalların qalibi olmuş Fərman respublikanın bir
çox aparıcı musiqi kollektivlərinə dəvət
alsa da, pedaqoji fəaliyyətə üstünlük verir.
Teyyub sənətinin gözəlliyinin, ülviliyinin, ölməzliyinin
təminatını bu sənətin gənc nəslə
öyrədilməsində görür. Bu səbəbdən
də 1967-ci ildən İ.Əbilov adına Mədəniyyət
evində qarmon sənətinin tədrisinə başlayır. Ən
böyük arzusu isə vaxtıilə Teyyub Dəmirov əsərlərinin
nota köçürülməsi sahəsində
yarımçıq qalmış işlərin
tamamlanmasına, bir də Azərbaycan bəstəkarlarının
qarmon ilə orkestr üçün əsərlər
yazmasına nail olmaq idi. İlk gündən mədəniyyət
evi nəzdində qarmonçalanlar ansambılı yaradır.
Bir təcrübəli pedaqoq kimi dərs dediyi uşaqlara bu sənətin
incəliklərini daha dolğun, daha asan mənimsətmək
üçün özünün xüsusi proqramını
hazırlayır. Bu proqramın əsasını muğam və
milli oyun havaları təşkil edir. Məhz bu səbəbdən
də mədəniyyət evinin əksər uşaqları Fərman
müəllimin tələbəsi olmağa
çalışırdılar. O, məktəbdə nə qədər
ciddi və tələbkar idisə, evdə, dərsədn kənar
vaxtlarda bir o qədər şən və zarafatcıl idi.
Boş vaxt tapan kimi istər evdə, istərsə də
dost-tanış yanında qarmonu dizinə alıb öz həzin,
bir az da kövrək ifasıyla dağı arana, aranı
dağa daşıyardı. Xəyalən bizi də öz
gözəl ifasıyla o illərə aparardı. Bu sənətin
ölməzliyinə, yaşamına görə də biz bu sənət
fədaisinə minnətdar olmalıyıq.
Yaradıcılığının məhsuldar bir vaxtında 2006-cı ilin baharında 59 yaşında dünyanı tərk etdi. Bir yaz səhəri dünyaya göz açmışdı, elə yaz səhəri də onu tərk etdi. Lakin hər kəsin qəlbini, könlünü riqqətə gətirən “Zabul”u, “Hümayun”u, “Dilkəş”i, dünya durduqca Fərmanın xatirəsini onu yaxından tanıyanların — həyat yoldaşı Ədilə xanımın, ən başlıcası isə nəvəsi, bu sənətin yeni davamçısı olan balaca Fərmanın qəlbində əbədi yaşadacaqdır. Ruhun şad olsun.
Rafiq SALMANOV
Xalq qəzeti.- 2010.- 10 mart.- S. 7.