“Məzhəkəçilər”
Bu günlərdə Azərbaycan Milli Opera və Balet
Teatrı öz ənənələrinə sadiq qalaraq
növbəti dəfə böyük italyan bəstəkarı
Rucero Leonkavallonnun məşhur “Məzhəkəçilər”operasını
klassik musiqi xiridarlarına təqdim etdi. Respublikanın xalq
artisti Cənnət xanım Səlimovanın quruluş verdiyi
bu sənət şedevri tamaşaçılar
üçün böyük mənəvi hədiyyə oldu.
Əməkdar incəsənət
xadimi, professor Yalçın Adıgözəlovun məharətlə
idarə etdiyi simfonik orkestr əsərin dərin musiqi məzmununu
tamaşaçılara istənilən səviyyədə
açdığına, ifaçıları professional səviyyədə
müşayiət etdiyinə görə tamaşa uğurlu
alındı və dinləyicilər öz
razılıqlarını gurultulu alqışlarla bildirdilər.
Operanın liberettosunu
Leonkavallo özü yazmışdı. O, əsərin sujetini
uşaq ikən kəndlərinə gəlmiş gəzərgi
aktyorlardan birinin tamaşa zamanı qısqanclıq zəminində
öz arvadını öldürməsi hadisəsi əsasında
ərsəyə gətirmişdi. Tamaşa ilk səhnə həyatına
21 may 1892-ci ildə Milanın “Dal-Verme” Teatrında
başlamışdı. A.Toskaninin dirijorluq etdiyi bu əsər
sonralar İtaliyanın və dünyanın bir çox
ölkə teatrlarının repertuarına daxil edilmişdi.
Azərbaycanın opera sahəsində
əməkdar rəssam Tahir Tahirovun və əməkdar incəsənət
xadimi, mərhum Ağarəhim Əliyevin verdikləri
gözoxşayan quruluş tamaşaçıları, sanki,
nağıllar aləminə aparır. Əsərin məzmununa
uyğun rəsmlər onun mənəvi-bədii təsirini bir
qədər də artırır.
Tamaşada iştirak edən
ifaçılar əsl sənət məharəti göstərdilər.
Bütün ariyaları və reçitativləri italyan dilində
professionallıqla oxuyan vokalçılar dinləyici-tamaşaçılara
xoş mənəvi-estetik anlar bəxş edirdilər. Operada
ilk dəfə Nedda partiyasını ifa edən gənc
ifaçı Çinarə Şirin oxu mədəniyyəti
və ifa imkanlarının genişliyi ilə dinləyiciləri
heyran qoydu. Onun geniş diapazonlu lirik-dramatik soprano səsi
tamaşada əri Kanio qarşısında öz qadın
hüquqlarını qorumaq üçün böyük
imkanlar yaratdı. O, bütün registrlərdə tembr gözəlliyini
saxlamaqla dinləyiciləri məftun edə bildi. Çinarənin
dram aktyorluğu məharəti də onun yaratdığı
obrazın inandırıcı alınmasına
yardımçı oldu.
Teatr truppasında yenicə fəaliyyətə
başlamış çox gənc tenor Azər Rzazadə Berro
partiyasının öhdəsindən layiqincə gəldi. Azərin
səs diapazonu böyük, səs tembri ürəyə
yatımlıdır. Bir opera ifaçısı kimi getdikcə
püxtələşən bu yeniyetməyə Azərbaycanda
mövcud tenor səslər kasadlığı
baxımından böyük ümid bəslənilir.
Tamaşada xalq artisti, tenor Azər Zeynalovun və əməkdar
artisti, Bülbül adına Beynəlxalq müasbiqə
laureatı, bariton Əvəz Abdullayevin diqqətəlayiq
çıxışları üzərində ayrıca
dayanmaq istərdik. Əvəz Abdullayev səs tembrinin gözəlliyi,
diapazon genişliyi ilə diqqəti çəkir. Onun Coakino
Rossininin “Sevilya bərbəri” operasında fəndgir bərbər
Fiqaro, Cakoma Puççininin “Toska” operasında riyakar polis rəisi
Skarpia, Cüzeppe Verdinin “Traviata” operasında sərt təbiətli
ata Jermon kimi psixoloji baxımdan çox fərqli partiyalarda
uğurlu çıxışlarını görənlər
opera səhnəmizə yeni istedad gəldiyinin şahidi
olurlar.
Əvəz Abdullayev “Məzhəkəçilər”
operasında kloun Tonionun libasında səhnə önünə
çıxır və tamaşaçıları əsərin
ideyası ilə
İndiki tamaşada pərdə
önünə məzhəkəçi Tonio əvəzinə,
Silvionun ifaçısı Əvəz Abdullayevin müasir
frakda çıxması bir qədər anlaşılmaz təsir
buraxırdı. Quruluşçu rejissorun nə məqsədlə
qədimliyi müasirləşdirmə istəyi qaranlıq
qalır. Əvəz Abdullayevin büllur təmiz səsi
tamaşaçılarda heyranlıq yaradırdı. Final
notunun zamanı gələndə o, bration səs diapazonu
üçün xarakterik olmayan yuxarı “lya-bemol” notunu inamla
və təmiz götürdü. Silvionun məşuqəsi
Nedda ilə münasibətlərinin
aydınlaşdırılması səhnələri də
uğurlu alındı.
Azər Zeynalovun Kanio
partiyasında inamlı çıxışı çox
heyranedici oldu. O, həm vokalçı, həm də dram
aktyoru kimi mizanlarda ciddi yaradıcılıq nümunəsi
göstərdi. Onun gözəl tembrli səsi bütün
registrlərdə xoşagələn metallik çalarlarla səsləndi,
opera səhnəmizin müqtədir ifaçısı
olduğunu təsdiqlədi.
Tamaşanın dirijoru
Yalçın Adıgözəlov misilsiz,
ifaçılıq üslubu, mədəniyyəti
nümayiş etdirdi. O, dirijor pultu arxasına qalxıb,
bütün dünyada olduğu kimi, skripka
ifaçısını salamlayandan sonra orkestrin digər
ifaçılarına da böyük ədəb-ərkanla nəzər
saldı. Maestro sehirli çubuğunu qaldırmaqla
tamaşaçıları musiqinin sehirli aləminə
apardı. Tamaşa salondakılarda xoş ovqat yaratdı və
böyük müvəffəqiyyətlə sona yetdi.
Rəhim HƏSƏNOV,
musiqişünas
Xalq qəzeti.- 2010.- 2 may.- S. 8.