Azərbaycan
modernləşmə yolunda
Prezident İlham Əliyevin böyük uğurla həyata keçirdiyi modernləşdirmə xətti Azərbaycanı davamlı siyasi sistemi, demokratik təsisatları və bazar sisteminə xas iqtisadi strukturu olan məkana çevirməyə imkan vermişdir
Biz belə hesab edirik ki, regionumuzun gələcəyi cəmiyyətimizin nə dərəcədə uğurla modernləşdirilməsindən asılı olacaqdır.
İlham ƏLİYEV,
Azərbaycan Respublikasının
Prezidenti
Liderlik fenomeni
Azərbaycan dövlətçiliyi modelinin baza əsaslarının,
eləcə də milli inkişaf konseptinin formalaşması
ümummilli lider Heydər Əliyevin adı ilə sıx
bağlıdır. Heydər Əliyevin xalqın
çağırışı ilə hakimiyyətə
qayıdışı ərəfəsində müstəqilliyini
yenicə əldə etmiş Azərbaycan daxildən siyasi
böhranın məngənəsində
çırpınırdı ki, bu da ölkənin real surətdə
parçalanması ilə nəticələnə bilərdi.
Son dərəcə əlverişli geosiyasi
mövqeyə və nəhəng enerji resurslarına malik olan
Azərbaycan dünya dövlətləri, o cümlədən
regional dövlətlər arasında nüfuz dairəsinin
bölünməsi uğrunda mübarizədə geosiyasi
oyunlar meydanına çevrilmişdi. Üstəlik,
bütün bunlar Ermənistanın Azərbaycana qarşı
davam etməkdə olan təcavüzü, Azərbaycan ərazisinin
20 faizinin xarici qüvvələrin dəstəyi ilə erməni
silahlı birləşmələri tərəfindən
işğalı, münaqişə zonasından bir milyon
qaçqının və məcburi köçkünün
qovulması, iqtisadiyyatın tamamilə çökməsi,
işsizliyin və kütləvi yoxsulluğun görünməmiş
vüsət alması fonunda baş verirdi. Ölkənin
siyasi və iqtisadi kollaps vəziyyətinə düşməsi
labüd görünürdü. Yalnız
Heydər Əliyevin 1993-cü ildə hakimiyyətə
qayıdışı ölkənin sürətlə
uçuruma yuvarlanmasının qarşısını
aldı.
Azərbaycan
siyasətinin patriarxı çox ağır bir şəraitdə,
millətin bütün resurslarını qətiyyətlə
səfərbər etmək yolu ilə güclü daxili
potensiala malik yeni milli dövlət hakimiyyəti sxemini qura, Azərbaycanda
ictimai həmrəyliyə və siyasi sabitliyə nail ola bildi. Heydər Əliyevin
titanik səyləri nəticəsində ölkənin
ictimai-siyasi, sosial-iqtisadi, elmi-mədəni həyatında
ciddi dönüş mərhələsinin
başlanğıcı qoyuldu. Dövlətin
əsası olan suverenlik, dövlətçilik, ədalət,
demokratiya, milli yüksəliş, dünyəvi dövlət
və liberal iqtisadiyyat kimi ümumbəşəri dəyərlərin
sintezini təmin edən milli ideologiya
formalaşdırıldı. Dövlət
institutları təkmilləşdirildi, çox ehtiyac duyulan
xarici əlaqələrimiz genişləndirildi, hərtərəfli
enerji strategiyası reallaşdırıldı və ölkənin
uzunmüddətli inkişafının təməli qoyuldu.
Ulu öndər Heydər Əliyevin Azərbaycan dövlətçiliyinin
möhkəmləndirilməsinə yönəlmiş
strategiyası yeni mərhələdə siyasi varisi Prezident
İlham Əliyev tərəfindən müvəffəqiyyətlə
davam etdirilir.
Heydər Əliyev siyasi xəttinə, demokratiya
və müstəqillik ideyalarına sadiq qalan İlham Əliyev
milli, azərbaycançılıq maraqlarını ən
yüksək səviyyədə təbliğ və müdafiə
edir, xalqımızı və ölkəmizi tərəqqiyə,
inkişafa və firavanlığa doğru aparır. Hərtərəfli biliyə, güclü iradəyə
və milli ruha, dərin fəlsəfi düşüncə tərzinə
və yüksək peşəkarlığa malik olan bu nadir
insanın bütün fəaliyyəti doğma xalqına sədaqətlə
xidmətin parlaq nümunəsidir.
ABŞ-ın
nüfuzlu Con Hopkins Universiteti nəzdindəki Mərkəzi
Asiya və Qafqaz Araşdırmaları İnstitutunun rəhbəri
professor Frederik Starr qeyd edir ki, "Prezident İlham Əliyevin
ən güclü cəhətlərindən biri odur ki, onun
üçün daim diqqət mərkəzində olmaq əhəmiyyətli
deyildir. O, bacarıqlı, tarazlı, düşünülməmiş
qərarlara yol verməyən, rəyi ilə
razılaşmadığı insanlara ehtiramla yanaşan bir
şəxsiyyətdir. Mən onun Azərbaycandakı
müxalifət nümayəndələri barədə
hörmətlə danışdığını dəfələrlə
eşitmişəm. O, şəxsi hissləri siyasətdən
ayıra bilən adamdır. Bunların
hamısı çox məsuliyyətli insana xas olan
xüsusiyyətlərdir. Məncə, o,
indiyə qədər ölkəsinə çox gözəl
xidmət edib".
İlham Əliyev, sözün əsl mənasında,
bütün parametrlərinə görə bütöv,
fenomen şəxsiyyət, xarizmatik liderdir. Qeyri-adi təsir
və nüfuz gücünə malik olmaq, insanlarla izah edilməsi
mümkün olmayan səmimiyyət və anlayışlı
münasibətlər yarada bilmək və digər
mühüm cəhətlər Azərbaycanın dövlət
başçısının simasında cəmləşmişdir.Siyasi
lideri səciyyələndirən keyfiyyətlərin zənginliyi
İlham Əliyev şəxsiyyətində ahəngdar şəkildə
bir-birini tamamlayır. Onun liderlik qabiliyyəti
ilə həm ölkədaxili, həm də beynəlxalq
nüfuzunun optimal nisbətinin bir-birini tamamlaması heyrət
doğurmaya bilmir.
İlham Əliyevin siyasi idarəçilik təcrübəsi,
dövlətçiliyin təməl prinsiplərinə dərindən
bələd olması və siyasi fəaliyyətində bu
prinsiplərə istinad etməsi onun uzaqgörənliyini,
müdrikliyini, ən ekstremal vəziyyətlərdə yeganə
doğru qərar qəbul etmək bacarığını və
uğurlarını şərtləndirən amillərdəndir. İlham Əliyevin
siyasi obrazı millətimizin dövlətçilik
şüurunun, tarixin sınağından şərəflə
çıxmış bütöv bir idarəçilik məktəbinin,
müasir ictimai-siyasi fikrin ən davamlı keyfiyyətlərinin
təcəssümüdür. Xalqımızın
tarix boyu qərarlaşmış milli dəyərlərinin
qorunması, Azərbaycan dilinin inkişafı, milli mədəniyyətimizin,
əxlaq normalarımızın, dinimizin, mənəviyyatımızın
yüksəldilməsi, gənclərin milli ruhda tərbiyə
edilməsi İlham Əliyevin liderlik qayəsini müəyyən
edən cəhətlərdəndir.
Bir dövlət başçısı kimi İlham Əliyevin
ən böyük üstünlüklərindən biri müəyyən
etdiyi inkişaf yolunu düşünülmüş, əvvəlcədən
müəyyənləşdirilmiş hədəflərə
doğru, aydın istiqamətdə aparmasındadır. Konkret məqamda
dövlətin imkanları ilə yanaşı, dünyada gedən
proseslərin təhlil olunaraq nəzərə alınması,
uzlaşdırılması baş verən inkişafın
uzunömürlülüyü ilə yanaşı, məqsədə
daha tez çatmağı da təmin edir.
İlham Əliyevin etiraf etdiyi və müasirlərinin də
şahidi olduğu kimi, onun fəaliyyətində praqmatizm,
realizm həmişə gərəkli olmuşdur. Səbəb
olduqca sadədir - İlham Əliyev
dünyagörüşünə xas olan ən mühüm cəhət
mövcud vəziyyəti düzgün və dəqiq müəyyənləşdirməkdir,
çünki məhz realizmə, praqmatizmə söykənən
intellekt real məqsədə çata bilər. İlham Əliyev ideoloji təmayülünə və
siyasi əqidəsinə görə realist siyasətçidir,
onun düşüncə tərzi bəşəri və milli
dəyərlərə söykənir, o,
yaşadığı cəmiyyətin inkişafı və
onun dövlətinin dünya reallıqlarında tutduğu
mövqeyindən, məntiqindən çıxış edir.
İlham Əliyev öz köklərindən və
həyatın real axarından ayrı düşməyən,
dünyaya açıq olan, qınına qapılmayan (Oljas
Süleymenov) yetkin və müasir duyumlu siyasi xadim kimi
şöhrət tapmışdır.
İlham Əliyevin fikrincə, siyasət boş sözlərə,
şüarlara deyil, məhz real, əməli işlərə
əsaslanmalıdır. Azərbaycan Prezidentinin fəaliyyəti onun bir siyasi
xadim kimi yetkinliyinə, vəziyyətin mümkün
inkişafını təkcə ölkə miqyasında deyil,
həm də bütün geosiyasi proses çərçivəsində
qabaqcadan görmək qabiliyyətinə dəlalət edir. Demək lazımdır ki, hakimiyyətdə
olduğu müddətdə o, seçkiqabağı
kampaniyanın gedişində xalqa verdiyi bütün vədlərinə
əməl etmişdir. İlham Əliyevin prezidentliyinin
ilk beş ilində ölkə öz
iqtisadi əhəmiyyətini artırmış, siyasi mühit
sağlamlaşdırılmış, müstəqil dövlətin
vətəndaşlarının mənəvi-əxlaqi simasının
formalaşmasında yeni mərhələnin əsası
qoyulmuşdur. "Bu illər dünya birliyi tərəfindən
qəbul edilən yeni, suveren inkişaf modelinə doğru təkamül
dövrü, Azərbaycan torpağının liderlər
yetişdirmək potensialının davamlı ənənəyə
çevrilməsinin sübutu olmuşdur.
Həmin illər tariximizin ən yeni mərhələsində
İlham Əliyev dövrünün başlanğıcı və
uğurlu nəticələrin həkk olunduğu illər kimi
yadda qalmışdır. Nə "qərbləşmə", nə də
Şərq və Asiya modelinin təqlidi olmayan, yalnız Azərbaycana
xas olan və onun "dövlət identikliyi" kimi milli
köklərdən qaynaqlanan nadir xüsusiyyətini ifadə
edən, beynəlxalq aləmdə təkzibedilməz amilə
çevrilən milli inkişaf modelinin
formalaşdığı illər olmuşdur"(Ramiz
Mehdiyev). Bu illərin uğurlu daxili və xarici siyasəti nəticəsində
ölkənin modernləşdirmə yolu ilə
inkişafına, daha mükəmməl strukturlu səmərəli
dövlətçiliyin bərqərar olmasına təkan
vermiş, Azərbaycanın regional proseslərdə rəqabətə
davamlılığını və buna müvafiq olaraq Cənubi
Qafqazda qeyd-şərtsiz liderliyini təmin etmiş, respublikamız
beynəlxalq müstəvidə layiqli yerini möhkəmləndirmişdir.
Prezident İlham Əliyev xalqa gələcək
inkişafın cəlbedici mənzərəsini təklif etməklə
yanaşı, iqtisadi və siyasi tərəqqinin perspektivlərini
aydın göstərmiş, xalqımızda siyasi və
sosial-iqtisadi uğurların davamlı xarakter alacağına əminlik
yarada bilmişdir. Onun modernləşmə strategiyası
millətin potensialının dərin qatlarını üzə
çıxarmışdır.Uzaqgörən və bəsirətli
siyasətçi olan İlham Əliyev postindustrial informasiya cəmiyyətinə
keçid məsələlərinin həlli üçün
cəmiyyətin yüksək intellektual-mənəvi
ehtiyatlarını səfərbər etməyi
qarşısına məqsəd qoymuşdur. Beynəlxalq ictimai rəydə Azərbaycanın yeni
statusunun möhkəmlənməsinə kömək edən
yüksək inkişaf sürətinə davamlı təkan
verməklə İlham Əliyev innovasiya texnologiyaları
dövrünün siyasi lideri kimi tanınmışdır.
Yeri gəlmişkən, bir məqamı dəqiqləşdirməyə
dəyər.
Analitiklər siyasi nəzəriyyədə liderliyin bir
neçə tipini fərqləndirir: monarxik, avtarkiya tipli
liderlik, inzibati liderlik və peşəkar avtoritetin liderliyi. Xüsusi vurğulamaq istərdik ki, indiki halda lider
siyasi nəzəriyyədə izah olunduğu kimi, fərdin
şəxsi xüsusiyyəti, keyfiyyəti deyil, cəmiyyət
ilə siyasi xadim arasında münasibətlərin müəyyən
sistemidir. Bu münasibət situativ və
konkret (bu və ya digər mövzular və prioritetlər barədə
insanlar birliyi arasında münasibət) olmaqla bərabər,
həm də müəyyən kommunikasiya sisteminin
mövcudluğunu nəzərdə tutur. Bu
sistemin səmərəliliyi isə nəticə etibarilə
liderin rəhbərliyi altında ictimai inkişafın keyfiyyəti
və sürəti ilə müəyyən edilir.
Siyasi lider insan birliklərinin, kütlələrin xalq
kimi təşkilatlanmasında, dövlət statusunda
varlığının təmin olunmasında, cəmiyyətin
quruculuq potensialının səfərbər edilməsində,
hədəf və məqsədlərə nail olmaqda, mürəkkəb
durumlardan çıxış yolunun tapılmasında həlledici
amil kimi çıxış edir. Siyasi liderin dahiliyi,
yaşadığı zamana və gələcəyə təsiri,
idarəetmə, nizam və qərar qəbuletmə tərzlərində
novatorluq keyfiyyətləri önəmli sayılır. İlham Əliyev müasir, səmərəli,
demokratik, ümummilli liderlik tipinə sadiqdir. Bu liderlik, ilk növbədə, mütərəqqi
ictimai inkişafın optimallaşdırılmasına və vətəndaşların
rifah səviyyəsinin artırılmasına yönəldilmişdir,
çünki nəticə etibarilə məhz rifah səviyyəsi
bu və ya digər ümummilli liderin uğurlarının əsas
meyarıdır.
İlham Əliyevin siyasi, iqtisadi, ictimai və mədəni
həyatın bütün sahələrində gerçəkləşdirdiyi
planlar artıq bugünkü Azərbaycanın
reallığına çevrilmişdir. Onun fəaliyyəti
də, şəxsiyyəti də Azərbaycan tarixinin ayrılmaz
bir hissəsini təşkil edir. Sübut etməyə
ehtiyac yoxdur ki, qısa zaman kəsiyində İlham Əliyevin
rəhbərliyi altında əldə etdiklərimizin dəyəri
gələcəkdə nailiyyətlərimizin üfüqlərədək
genişlənəcəyi fonda daha
aşkar görünəcəkdir.
Gələcəyə istiqamətlənmiş
strategiya: sabitləşmədən modernləşməyə
doğru
Azərbaycanın siyasi və iqtisadi yüksəlişinin
əsas oriyentiri demokratik təsisatların və ənənələrin
möhkəm sisteminin formalaşmasına yönəlmişdir. Müasir Azərbaycan
cəmiyyəti demokratikləşməni milli inkişafın ən
mühüm sosial amili kimi qəbul edir. Son
illərdə ölkədə milli demokratikləşmənin
aydın bazisi formalaşmışdır. Geniş
səpkidə yanaşdıqda, cəmiyyətin demokratikləşməsi
sosial, siyasi və iqtisadi prosesdir və hər bir konkret sosium
üçün onun özünəməxsus fərqləndirici
cəhətləri vardır. Demokratikləşmənin
təkamül və suveren xarakteri siyasi sistemin səmərəli
inkişafını, rəqabətədavamlı bazar
iqtisadiyyatının formalaşdırılmasını və
vətəndaş cəmiyyətinin sabit inkişafını
təmin etməyə imkan verir, insanların sosiomədəni
həyatına yeni seqmentlər daxil edir, yeni davranış
normaları və stereotipləri aşılayır.
İnkişaf etmiş ölkələrin təcrübəsi
göstərir ki, təmsilçi demokratiyanın əsasını
sərbəst bazarın təşəkkülündə ifadə
olunmuş iqtisadi demokratiya təşkil edir. Məhz bu səbəblərə
görə Prezident İlham Əliyev belə bir məntiqi əsas
götürür ki, demokratiyanı möhkəmlətməyin
ən yaxşı üsulu sərbəst bazar münasibətlərinin
təşviq edilməsidir. Yalnız sərbəst
bazar fəaliyyət qabiliyyətli demokratik rejim, ictimai
inkişafın bəhsləşməyə və alternativliyə
əsaslanmasını şərtləndirən açıq
vətəndaş cəmiyyəti və ənənələr
formalaşdırmağa imkan verə bilər. Akademik Ramiz Mehdiyev haqlı olaraq yazır ki, sabit
iqtisadiyyatı olmayan məkanda demokratiya da olmaz, bu, aksiomdur.
Görkəmli alim-filosof qeyd edir ki, hazırda
ölkəmiz "Azərbaycan cəmiyyətinin total
transformasiyası" şəraitindədir. Sabitlik modernləşmənin, dövlətin və
cəmiyyətin transformasiyasının əsas şərtidir.
Bu baxımdan, Prezident İlham Əliyevin əsas
məqsədi Azərbaycanı sabit və güclü
iqtisadiyyatı olan, demokratik təsisatları səmərəli
şəkildə fəaliyyət göstərən, hər
bir vətəndaşının sabahına inamı olan bir
dövlətə çevirməkdir. Bu, Azərbaycan
Prezidentinin ali amalı və məqsədidir.
Bu ideoloji və inkişaf xətti Azərbaycanın
bu gününü və sabahını müəyyənləşdirmiş
dühanın - Heydər Əliyev şəxsiyyətinin bizə
qoyduğu irsdir.
İlham Əliyev hakimiyyətə gəldiyi ilk günlərdən
Azərbaycana sədaqətlə xidmət edərək,
dövlət təsisatlarını möhkəmlətmiş,
hakimiyyət strukturlarında islahatlar aparmış, təbii sərvətlərdən
əldə edilən gəlirlərin idarə olunması
üçün səmərəli vasitələr
yaratmışdır. O, gəlirlərin həcminə görə cəmiyyətin
qütbləşməsinin qarşısını almaq
üçün tədbirlər görmüş, ölkənin
gəlirlərinin əhali arasında ədalətli
bölüşdürülməsi üçün əlindən
gələni etmişdir və edir.
Bu baxımdan, dövlətimizin
başçısının regionların inkişafına
yönəlmiş fəaliyyəti çox böyük, bəlkə
də, öncül əhəmiyyət kəsb edir. Prezident daim
bölgələrdə olur, ictimaiyyətlə
görüşür, hər kəsi diqqətlə dinləyir.
Regionlarımız sürətlə və intensiv inkişaf
edir, yeni iş yerləri ilə yanaşı, müalicə-sağlamlıq
ocaqları, idman və mədəniyyət kompleksləri
açılır, yeni parklar, meydanlar salınır, məktəblər
tikilir.
Qaçqın və məcburi köçkünlərin
həyat şəraitinin
yaxşılaşdırılması, yeni qəsəbələrin
salınması daim diqqətdə saxlanılır. Dövlət
proqramına uyğun olaraq, bütün çadır
düşərgələri ləğv edilmişdir. İndi qaçqınlar dövlətin onlara verdiyi
rahat mənzil və evlərdə yaşayırlar. İlham Əliyev bu məsələdə də
öz sözünə sadiq qalmışdır.
Prezident İlham Əliyev sosial məsələlərin
həllinə, əhalinin gəlirlərinin və
alıcılıq qabiliyyətinin artırılmasına
böyük diqqət göstərir. Xatırlatmaq yerinə
düşər ki, ötən altı ildə Azərbaycanın
dövlət büdcəsinin xərcləri 12 dəfədən
çox artmışdır. Əhalinin minimum əmək
haqqı 8,3 dəfə, minimum pensiyanın
məbləği 4 dəfə yüksəlmişdir. Ölkəmiz 2003-cü ildən bəri
yoxsulluğun səviyyəsini 49 faizdən 13 faizə endirməyə
nail olmuşdur. Bütün bunlar vətəndaşların
rifah halının yaxşılaşdırılmasına
yönəlmiş kompleks tədbirlərin nəticəsidir.
Azərbaycan keçid dövrünü arxada qoymuş və
ictimai həyatın bütün sahələrini əhatə
edən ümumi tərəqqinin keyfiyyətcə yeni mərhələsinə
daxil olmuşdur. Təsadüfi deyil ki, mötəbər beynəlxalq
qurumlardan sayılan Dünya İqtisadi Forumu Azərbaycan iqtisadiyyatının
rəqabət qabiliyyətliliyini yüksək qiymətləndirmiş
və dünyada 51-ci sıraya qoymuşdur ki, bu da Müstəqil
Dövlətlər Birliyi ölkələri arasında ən
yüksək göstəricidir. Artıq bir
neçə ildir ki, Azərbaycan iqtisadi artım göstəricilərinə
görə dünyada ən qabaqcıl ölkələrdən
biridir.
Son altı ildə Azərbaycan iqtisadiyyatı 3 dəfə,
adambaşına düşən gəlir 5 dəfə
artmışdır. Respublikamızda sənaye istehsalının həcmi 3 dəfə
yüksəlmiş, sənayeləşmə prosesi geniş
vüsət almış, 900 min yeni iş yeri
açılmışdır. Bundan əlavə,
son on ildə ölkəyə təqribən 25 milyard dollar
xarici investisiya qoyulmuşdur. Özəlləşdirmə
prosesi ÜDM-in strukturunda özəl sektorun xüsusi çəkisinin
artmasına gətirib çıxarmışdır. Azərbaycanın ÜDM-ində özəl sektorun
payı 85 faizə çatır. Bu, keçmiş
SSRİ məkanında ən yüksək göstəricilərdən
biridir.
Azərbaycan
öz iqtisadiyyatında qlobal böhranın təsirini minimuma
endirməyə və hətta iqtisadi artıma nail ola bilmişdir. 2010-cu ilin ötən
dövründə milli iqtisadiyyat dinamikasını
saxlamış və hazırda ÜDM-in artımı 4 faiz
olmuşdur. Azərbaycan hökuməti
xüsusilə qeyri-neft sektorunda özəl sektorun
inkişafına stimul yaradılması və ölkənin
beynəlxalq bazarlarda rəqabət imkanlarının möhkəmləndirilməsi
istiqamətində ticarət və investisiya mühitini
davamlı inkişaf etdirmişdir. Qeyri-neft
sektoru son illərdə 16 faiz artmışdır. Düşünülmüş iqtisadi siyasət və
real nəticələrə yönəlmiş islahatlar Azərbaycanın
dünyanın dinamik inkişaf edən dövlətlərindən
biri kimi qəbul edilməsinə səbəb olmuşdur.
Bugünkü Azərbaycanın iqtisadiyyatı
ölçülərinə görə Qafqazda birinci yeri
tutur. O, həm
də əvvəllər sosializmin yayılmış olduğu
bütün məkanda ən sürətlə inkişaf edən
iqtisadiyyatdır. Dünyanın nüfuzlu maliyyə
və reytinq təşkilatları, ekspertlər Azərbaycanın
sürətli iqtisadi inkişafını, ölkədə
bazar iqtisadiyyatı prinsiplərinin bərqərar olduğunu,
liberal iqtisadiyyat yaradıldığını xüsusi olaraq
qeyd edirlər. Məhz bu göstəricilərin
nəticəsidir ki, Azərbaycan həmin təşkilatların
hesabatlarında öncül yerlərdən birini tutur.
Yada salaq ki, Dünya Bankı ilə onun struktur vahidi olan Beynəlxalq
Maliyyə Korporasiyasının dünyada biznes mühitinə
dair "Doing Business - 2009" hesabatında Azərbaycan 181
ölkə arasında bir nömrəli islahatçı
ölkə elan olunmuşdur. Azərbaycan işgüzar
mühitin əlverişliliyi baxımından dünya ölkələri
arasında və hesabatın tərtibatı tarixində ilk
ölkədir ki, ötənilki göstəricisini (97-ci yer) 64
pillə yaxşılaşdıraraq, MDB ölkələrini və
Avropanın bir neçə inkişaf etmiş ölkəsini
geridə qoymuş və 33-cü yerə yüksəlmişdir.
Bununla da hesabatın hazırlanması tarixində
ən böyük sıçrayış rekordu müəyyən
edilmişdir. Hesabat müəlliflərinin
qiymətləndirmə prinsipinə görə, Azərbaycan əsas
parametrlər üzrə ciddi irəliləyiş
nümayiş etdirmişdir.
Mütəxəssislərin qənaətinə görə,
işgüzar göstəricilərin belə əhəmiyyətli
dərəcədə yaxşılaşmasına biznes
mühitinin liberallaşdırılması istiqamətində
həyata keçirilmiş əməli tədbirlər və
paralel olaraq işgüzar və əmək qanunvericiliyinə
edilmiş dəyişikliklər təsir göstərmişdir. Bu uğurlarda Azərbaycan
Prezidentinin 2007-ci il 30 aprel tarixli "Azərbaycan
Respublikasında sahibkarlığın inkişafı ilə
bağlı bəzi tədbirlər haqqında" fərmanının
icrası ilə əlaqədar bəzi sahələrin tənzimlənməsi
prosesinin asanlaşdırılması, o cümlədən
biznesin başlanması və "bir pəncərə"
prinsipinin tətbiqi kimi əməli tədbirlər xüsusi
vurğulanmalıdır. Dövlət
başçısının qarşıya qoyduğu vəzifələr
uğurla həyata keçirildikcə və iri infrastruktur
layihələri reallaşdıqca ölkəmizin iqtisadi
qüdrəti artır, beynəlxalq aləmdəki reytinqi yüksəlir.
Yalnız enerji istehsalçısı və
ixracçısı kimi deyil, eyni zamanda, vacib tranzit ölkəsi
kimi Azərbaycanın regionun mərkəzi oyunçusu və
beynəlxalq arenada əhəmiyyətli aktor olaraq imkanları
getdikcə artır. Bunların
hamısı bir daha ölkəmizin sürətli
inkişafının və modernləşməsinin bariz
nümunəsidir.
Azərbaycan sülhsevər xarici siyasət
yürüdür. Bütün dövlətlərin
suverenliyi, ərazi bütövlüyü və daxili işlərinə
qarışmamaq Azərbaycanın başqa ölkələrlə
qarşılıqlı əlaqələrində əsas
prinsiplərdir. Şəffaflıq və
öncədən müəyyənləşdirmə Azərbaycanın
xarici siyasətini səciyyələndirən əsas
xüsusiyyətlərdir. Ölkəmizin xarici siyasəti,
ilk növbədə, onun ərazi
bütövlüyünün və suverenliyinin tezliklə bərpa
edilməsinə, qonşu dövlətlərlə mehriban və
qarşılıqlı surətdə faydalı münasibətlərin
inkişaf etdirilməsinə, regionda sabitliyin və təhlükəsizliyin
gücləndirilməsinə, Xəzər dənizi hövzəsinin
demilitarizasiyasına, Avropa və Transatlantik strukturlarına
inteqrasiyanın genişləndirilməsi işinə xidmət
edir. Bu istiqamətdə Prezident İlham Əliyevin
rəhbərliyi altında Azərbaycanın həyata
keçirdiyi tarazlaşdırılmış xarici siyasət
xətti nəinki ölkəmizin beynəlxalq aləmdə
mövqeyini möhkəmləndirmiş, eyni zamanda, milli təhlükəsizliyini
gücləndirmişdir. Bununla
yanaşı, Azərbaycanın geosiyasi rəqabət
meydanına çevrilməsinin qarşısı
alınmışdır. Strateji baxımdan
əlaqələri genişlənən Azərbaycanın
dünya geosiyasi məkanına siyasi, iqtisadi inteqrasiyası
üçün də geniş imkanlar
açılmışdır.
Zəngin
təbii ehtiyatlara malik olan və Cənubi Qafqazda ən əlverişli
geosiyasi mövqedə yerləşən bir ölkə kimi Azərbaycan
həm Avropa, həm də Asiya üçün maraq
doğurur.Avropaya inteqrasiyanı genişləndirmək siyasəti
yürüdən rəsmi Bakının Avratlantik məkanı
ilə sıx əməkdaşlığı milli xarici siyasətin
özəyi olaraq qalır. Bununla bərabər, Avropa
İttifaqının "Yeni qonşuluq siyasəti" və
"Şərq tərəfdaşlığı"
proqramları Aİ çərçivəsində strateji
qarşılıqlı münasibətlər
yaradılmasının mühüm elementi kimi
çıxış edir.
ABŞ ilə qarşılıqlı münasibətlər
Azərbaycanın xarici siyasətinin prioritet istiqamətidir. Azərbaycan
demokratik inkişaf, seçki prosesləri, vətəndaş
cəmiyyətinin formalaşdırılması, silahlı
qüvvələrin təkmilləşdirilməsi məsələlərində
ABŞ-la sıx əməkdaşlıq edir. Həmin məsələlərin bütün
kompleksi xarici siyasətin çoxvektorluluğunu qoruyub
saxlamaqla ölkəmizin Avratlantik məkana inteqrasiya xəttinin
ifadəsidir.
Azərbaycan regional əməkdaşlığı
regionda sülhün və sabitliyin qorunub saxlanılması
üçün mühüm amil hesab edir. Qonşu
dövlətlərlə əlaqələrin daha da
inkişafı kontekstində Azərbaycan, Gürcüstan və
Türkiyə arasında üçtərəfli strateji tərəfdaşlıq
və dərinləşən əməkdaşlıq regionda
sabitliyin göstəricisinə çevrilmişdir. Rusiya dünya siyasətinin mühüm aktoru olmaqla bərabər,
həm də Azərbaycanın çox mühüm geosiyasi və
geoiqtisadi qonşusudur, Azərbaycanla onu möhkəm tarixi və
mədəni tellər bağlayır. İki
ölkənin dostluq və qarşılıqlı səmərəli
ikitərəfli və çoxtərəfli əlaqələri
zamanın sınağından çıxmışdır və
tarazlaşdırılmış, çoxvektorlu siyasətin əsaslılığının
əyani təsdiqidir. Ölkəmiz
İranla mütərəqqi və gələcəyə
istiqamətlənmiş dialoq aparır, habelə Xəzər
dənizi ilə Avropa regionu arasında körpü yaratmaq məqsədi
ilə Mərkəzi Asiya dövlətləri ilə
münasibətlərini inkişaf etdirir.
Orta Şərq və Asiya ölkələri ilə əlaqələr
Azərbaycanın xarici siyasətində vacib yer tutur. Yaranmaqda olan
siyasi güc mərkəzləri və sürətlə artan
iqtisadiyyatlara malik bu regionlar iqtisadi, telekommunikasiya və digər
sahələrdə qarşılıqlı faydalı əməkdaşlıq
üçün perspektivlər açır. Azərbaycan yürütdüyü uğurlu xarici
siyasət nəticəsində artıq dünya dövlətləri
və beynəlxalq təşkilatlar Ermənistanı
işğalçı dövlət kimi tanımış və
ölkəmizin bu məsələdəki birmənalı
mövqeyi təsdiqləmişdir ki, Dağlıq
Qarabağın Azərbaycandan ayrılma mexanizmi yoxdur.
Ölkəmizin
Prezidenti Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq Qarabağ
münaqişəsinin həlli istiqamətində böyük
səy və əzmkarlıq göstərir. Xarici
müşahidəçilər dəfələrlə qeyd
etmişlər ki, İlham Əliyev danışıqlar
prosesinin təmkinli məcraya düşməsində
mühüm rol oynamışdır. Dağlıq
Qarabağ probleminin dinc yolla həllinin tərəfdarı olan
Prezident, eyni zamanda, açıq-aşkar bəyan edir ki, Azərbaycanın
öz torpaqlarını istənilən şəkildə, o
cümlədən hərbi yolla işğalçılardan təmizləmək,
ərazi bütövlüyünü bərpa etmək
üçün bütün imkanları vardır.
Son illər
Azərbaycan yeni dövlət neft strategiyasını, - onun
yaradılması Prezident Heydər Əliyevin adı ilə
qırılmaz surətdə bağlıdır, - həyata
keçirərək, XXI əsrin reallıqlarını və
ilk növbədə, milli mənafeləri nəzərə
alaraq, öz coğrafi strategiyasını və coğrafi
siyasətini onun əsasında qurur. Hazırda
bu amil xarici siyasətin, milli təhlükəsizliyin, iqtisadi
rifahın və sabitliyin mühüm tərkib hissəsinə
çevrilmişdir.
Qərb və Şərq mədəniyyətlərini
birləşdirən körpü kimi Azərbaycan sivilizasiyalar
və dinlər arasındakı dialoqda fəal iştirak edərək
bu məsələyə öz töhfəsini verir. Enerji təhlükəsizliyi
baxımından Azərbaycan çox önəmli ölkədir.
Qlobal enerji layihələri, boru kəmərləri şəbəkəsinin
yaradılması, habelə potensial enerji ehtiyatları sayəsində
Azərbaycan tranzit ölkədən neft və qaz ixrac edən,
Avropanın enerji təhlükəsizliyində mühüm rol
oynayan dövlətə çevrilmiş, bu amil beynəlxalq
birliyin respublikamıza diqqətini daha da gücləndirmişdir.
Azərbaycan sabitlik və modernləşmə yolunu
seçmişdir. Azərbaycanın inkişafının məqsədi
təkcə dövlətin daxili çərçivələri
ilə məhdudlaşmır, ölkəmiz həm də
sülh və tərəqqi naminə çalışır.
Azərbaycan cəmiyyəti üçün
modernləşmə müasir inkişafın əsas amili
olmaqla, özündə milli ənənələri,
qaynaqları və kökləri, əsrlər boyu
keçdiyimiz tarixi yolu təcəssüm etdirir. Modernləşmənin
mahiyyəti Azərbaycan cəmiyyətinin total demokratik
transformasiyasından ibarətdir. Azərbaycanın
apardığı siyasət milli və bəşəri
maraqların tarazlığı üzərində
qurulmuşdur. Məhz buna görədir ki,
Azərbaycan dövlətinin problemlərin siyasi həlli modeli
bütün dövlətlərlə qarşılıqlı
surətdə faydalı əməkdaşlıq perspektivləri
açır.
Hakimiyyətin əsası - xalqın
etimadı
Bir daha qeyd edək ki, Prezident İlham Əliyev ölkəmizin
müstəqilliyinin təminatçısıdır. Cənab
İlham Əliyevin yürütdüyü siyasət müasir
Azərbaycanın güclənməsinə, milli-mənəvi
dəyərlərimizin ən yüksək səviyyədə
qorunmasına xidmət edir.Azərbaycan Prezidentinin
uğurları ölkə ictimaiyyəti tərəfindən
yüksək qiymətləndirilir, xalqın öz liderinə
olan inamını, etimadını daha da artırır. Ölkəmizdə əhalinin böyük əksəriyyəti
Prezidentin fəaliyyətini dəstəkləyir. İstər yerli, istərsə də əcnəbi təhlilçilərin
fikrincə, hələ uzun illər gələcək prezident
seçkilərinin şəksiz favoriti də məhz İlham
Əliyev olacaq, çünki onun xalqa deməyə
sözü vardır, o, xalqa nə təklif edəcəyini
bilir.
Böyük Britaniyada çıxan nüfuzlu
"Financial Times" qəzetində ölkəmiz haqqında
dərc edilən silsilə məqalələrin müəllifləri
də bu fikirdədirlər. Onlar İlham Əliyevin
prezident olduğu 2003-2008-ci illərdə Azərbaycanın
qazandığı uğurları sadalayıb qiymətləndirmişdilər.
2008-ci ildə keçirilmiş seçkilərdə isə
onun qalib gəldiyi barədə məlumat verən qəzetdə
seçkidən əvvəl yazılmış məqalədən
sitat gətirilmişdir: "Moskvada təhsil almış, ingilis
dilində sərbəst danışan, qərbyönümlü
islahatlara sadiq olan Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyevin
qarşıdan gələn prezident seçkilərində qələbə
qazanacağına şübhə edənlərin sayı
çox azdır. Zəif vəziyyətdə
olan müxalifətin isə onun prezident seçilməsi yolunda
hər hansı problem yaradacağı gözlənilmir. Azərbaycan cəmiyyətində dəstəyi
olmayan müxalifət təcrid edilmiş vəziyyətdə
qalmışdır".
ABŞ-ın
Beynəlxalq Seçki Sistemləri Fondunun (İFES) Azərbaycan
vətəndaşları arasında keçirdiyi sorğunun nəticələri
göstərmişdir ki, Prezident İlham Əliyevin əhali
arasında nüfuzu ildən-ilə artmaqda, vətəndaşların
dövlətimizin başçısına olan inam və
etimadları yüksəlməkdə davam edir. Sorğuda
rəyi soruşulanların 85 faizi Azərbaycan Prezidentini dəstəklədiyini
bildirmişdir. İFES və sosioloji
sorğular üzrə ixtisaslaşmış digər təşkilatlar
əvvəllər də ölkəmizdə ictimai rəyi
öyrənmək üçün bir neçə dəfə
sorğular keçirmiş və nəticələrə əsasən
əhalinin böyük əksəriyyətinin İlham Əliyevə
etimad göstərdiyi məlum olmuşdu.
ABŞ-da yerləşən və dünya üzrə
insan resurslarını öyrənən, statistik
araşdırma xidmətləri göstərən
"Gallup" təşkilatının keçmiş sovet
respublikaları üzrə sorğusunun nəticələrindən
də məlum olmuşdur ki, ölkəmizdə rəyi
soruşulanların 77 faizi hakimiyyətin fəaliyyətini dəstəkləyir. Nüfuzlu beynəlxalq
təşkilatın keçirdiyi rəy sorğusunda Azərbaycan
MDB ölkələri içərisində birinci olmuşdur.
Ukraynada rəyi soruşulanların cəmi 4
faizi hakimiyyətin işindən razıdır. Litvada respondentlərin 13 faizi, Gürcüstanda 21
faizi, Moldovada 25 faizi hakimiyyətin fəaliyyətini bəyənmişdir.
Şübhəsiz ki, bu uğur təməli ulu
öndər Heydər Əliyev tərəfindən qoyulmuş
sosial-iqtisadi inkişaf strategiyasını Prezident İlham Əliyevin
daha əzmlə, müasir dövrün tələblərinə
uyğun davam etdirməsinin nəticəsidir.
İlham Əliyevin rəqiblərinin fikrincə, ona
etimadın səviyyəsi o qədər yüksəkdir ki, ona
qarşı çıxmaq insanın özünü siyasətdən
uzaqlaşdırması deməkdir. Həqiqətən də,
İlham Əliyev cəmiyyətin bütün təbəqələri
ilə sıx əlaqə yaratmaqla sübuta yetirmişdir ki, onun
hakimiyyəti Azərbaycan xalqının əsl hakimiyyətidir.
Dövlət başçısının
müxtəlif illərdə yerli və ayrı-ayrı
dövlətləri təmsil edən qurumlar tərəfindən
Azərbaycanda ilin adamı elan edilməsi onun dünyada ölkəmizin
mövqelərinin möhkəmləndirilməsi, Azərbaycan
vətəndaşlarının rifahının
yaxşılaşdırılması, döyüş qabiliyyətli
ordu quruculuğu istiqamətində fəaliyyətinə,
mükəmməl və tarazlaşdırılmış
xarici siyasətinə verilən qiymətdir. Əslində, Azərbaycan Prezidentinin indi
bütövlükdə dünya siyasətində bütün
siyasi qütblərin hesablaşdığı və rəğbət
bəslədiyi fenomen siyasi liderə çevrilməsi də məhz
bu reallıqlarla şərtlənmişdir.
Sözsüz ki, bütün bunlar ümummilli lider Heydər
Əliyevin əbədiyaşar ideyalarına əsaslanan siyasi
xəttin çox böyük uğurla həyata
keçirildiyini nümayiş etdirir və ulu öndərin
xalqın firavanlığı və ölkənin davamlı
inkişafı üçün ilkin şərt olan Azərbaycanın
müstəqilliyi və suverenliyinin möhkəmləndirilməsi
ideyasına xalqın böyük dəstəyini ifadə edir. Prezident
İlham Əliyevin xalqdan aldığı dəstəyin təməlində
də onun Heydər Əliyev siyasətinə sadiqliyi
dayanır. İlham Əliyev
çıxışlarının birində demişdir:
"... İnsan tarixə öz əməlləri
ilə düşür. Heydər Əliyev
tarixin böyük bir hissəsidir. Onun əməlləri,
bütün təşəbbüsləri bir məqsəd
daşıyırdı - Azərbaycan xalqına xidmət etmək,
ölkəmizi gücləndirmək, müstəqilliyimizi
möhkəmləndirmək, ölkəmizdə demokratik cəmiyyət
qurmaq. Hamımız, Azərbaycan xalqı
bu siyasətə sadiqdir. Biz bu siyasəti
davam etdirəcəyik. Azərbaycanda bu
siyasətin alternativi yoxdur. Xalqımız
da, beynəlxalq ictimaiyyət də bunu çox yaxşı
bilir. Azərbaycan xalqına vəd
etmişəm ki, Heydər Əliyevin siyasətini davam etdirəcəyəm,
çünki o, yeganə düzgün siyasətdir. Bu siyasət ona gətirib çıxardı ki, Azərbaycan
xaos, hərc-mərclik, vətəndaş müharibəsi vəziyyətindən
quruculuq və tərəqqi, sülh və sabitlik mərhələsinə
keçdi. Mən ondan çox şeyi
öyrənmişəm və onun təcrübəsini, məsələlərə
baxışını öyrənməklə hələ
çox şeyi əxz edəcəyəm. Hər hansı bir qərar qəbul etməzdən əvvəl
düşünürəm ki, bu vəziyyətdə Heydər
Əliyev necə hərəkət edərdi. Çalışıram ki, mənə inanan, mənə
səs verən adamlar məndən razı qalsınlar. Prezident üçün ən yüksək
mükafat onun ideyalarına inamdır, bunsuz işləmək
çox çətindir. Ona görə də mən
çalışacağam ki, Heydər Əliyevin bütün
prinsipləri həyatda öz təcəssümünü
tapmaqda davam etsin..."
İndi
İlham Əliyevin ikinci müddətə Prezident seçilməsindən
iki il keçir. Hazırda
dövlət başçısı Heydər Əliyev siyasi xəttini
uğurla davam etdirir, millətimizin və dövlətimizin
parlaq gələcəyi naminə mətin və qəti
addımları, düşünülmüş, tarazlı
daxili və xarici siyasət xətti ilə Azərbaycanı
layiqincə təmsil edir. Prezident İlham Əliyevin
çoxşaxəli siyasi fəaliyyəti, Azərbaycanın
müstəqilliyinin daha da möhkəmlənməsi istiqamətində
həyata keçirdiyi mühüm tədbirlər, qəbul
etdiyi strateji proqramlar, Heydər Əliyev siyasətinin və
ideyalarının ardıcıl və dönməz şəkildə
gerçəkləşdirilməsi xətti Azərbaycan
xalqının xoşbəxt, firavan sabahına, müstəqilliyimizin
əbədiliyinə inamı qat-qat artırmışdır.
Kamal Adıgözəlov,
Bakı Dövlət Universiteti
diplomatiya
və müasir inteqrasiya prosesləri kafedrasının
dissertantı
Xalq qəzeti.-
2010.- 31 oktyabr.- S. 3.