Ümumdünya İqtisadi Forumunun hesabatında Azərbaycan rəqabətə
davamlılıq indeksinə görə MDB ölkələri
arasında 1-ci yeri tutur
Bu ilin ötən dövrü ərzində
həyata keçirilmiş məqsədyönlü
sosial-iqtisadi tədbirlər nəticəsində Azərbaycan
MDB-də ən rəqabətədavamlı ölkələr
siyahısında lider mövqeyini qoruyub saxlamağa müvəffəq
olmuşdur. Bunu Ümumdünya İqtisadi Forumu tərəfindən
hazırlanmış ən son hesabat da təsdiq edir. Belə
ki, adı çəkilən qurumun on dörd minə yaxın
iş adamının iştirakı ilə
hazırladığı hesabatda Azərbaycan infrastruktur, səhiyyə
və təhsilin keyfiyyəti, makroiqtisadi vəziyyət və
maliyyə bazarının inkişafına görə MDB
ölkələri arasında birinci yeri tutmuşdur.
Ümumdünya İqtisadi Forumunun hesabatında Azərbaycan rəqabətədavamlı ölkə kimi üçüncü yerdə göstərilmişdir. Xatırladaq ki, məlumatda keçmiş SSRİ dövlətləri arasında birinci yerdə Estoniya, ikinci yerdə isə Litvadır. Dünya dövlətləri üzrə siyahıda həmin ölkələr müvafiq olaraq 33-cü və 47-ci, Azərbaycan isə 57-ci sırada qərarlaşıblar.
Bütün bunlar onu göstərir ki, son illər həyata keçirilən düzgün sosial-iqtisadi siyasət nəticəsində makroiqtisadi sabitlik qorunub saxlanılmış, iqtisadiyyatın diversifikasiyası, qeyri-neft sahələrinin, regionların inkişafı sürətlənmiş, strateji valyuta ehtiyatlarının səmərəli istifadəsi təmin olunmuş, milli valyutanın sabitliyi, bank sisteminin etibarlılığı artırılmış, konservativ xarici borclanma strategiyası həyata keçirilmiş, sahibkarlığa dövlət dəstəyi gücləndirilmiş, əhalinin sosial rifahı davamlı olaraq yaxşılaşmışdır. İqtisadiyyatın diversifikasiyası ilə bağlı nəzərdə tutulmuş tədbirlərin sistemli və ardıcıl reallaşdırılması üçün dövlət başçısının müvafiq fərman və sərəncamları ilə "Azərbaycan Respublikası regionlarının 2009-2013-cü illərdə sosial-iqtisadi inkişafı Dövlət Proqramı", "2008-2015-ci illərdə Azərbaycan Respublikasında yoxsulluğun azaldılması və davamlı inkişaf Dövlət Proqramı", "2008-2015-ci illərdə Azərbaycan Respublikasında əhalinin ərzaq məhsulları ilə etibarlı təminatına dair Dövlət Proqramı" və bir sıra sahəvi proqramlar təsdiq edilmiş və uğurla icra olunmaqdadır.
Bu gün xalqımızın sosial rifahının daha da yaxşılaşdırılması Azərbaycan Respublikasının Prezidenti İlham Əliyevin sosial-iqtisadi siyasətinin əsas məqsədidir. Bu siyasətin nəticəsidir ki, 2004-2009-cu illərdə əhalinin sosial müdafiəsinin gücləndirilməsi ilə bağlı tədbirlərin həyata keçirilməsi üçün büdcə vəsaitlərinin həcmi 4,8 dəfə, ölkə üzrə orta aylıq əmək haqqı 3 dəfə, əhalinin gəlirləri 3,4 dəfə, onun adambaşına düşən həcmi isə 3,2 dəfə, minimum pensiyanın məbləği 3,8 dəfə, minimum əmək haqqı 6,3 dəfə artırılmışdır. Göstərilmiş məqsədyönlü tədbirlərin həyata keçirilməsi nəticəsində yoxsulluq səviyyəsi son 5 ildə 4,1 dəfə azalaraq 44,7 faizdən 11 faizədək enmişdir.
Son 6 ildə 840 min yeni iş yeri yaradılmışdır.
Son dövrlərdə dünyada
gedən qlobal proseslər ölkəmizin
dayanıqlığını və onun regional güc mərkəzi kimi formalaşdığını
bir daha sübut etdi. Dünyanı bürüyən
qlobal maliyyə-iqtisadi
böhranına baxmayaraq,
Azərbaycanda makroiqtisadi
sabitlik, iqtisadi artım, yoxsulluq səviyyəsinin azalması
və əhalinin maddi rifah halının
yüksəlməsi 2009-cu ildə
də davam etmişdir. Belə ki, 2009-cu ildə ÜDM-in
real artımı 9,3 faiz,
o cümlədən neft-qaz
sektorunda 14,3 faiz təşkil etmişdir.
Bu dövrdə kənd
təsərrüfatında 3,5 faiz, rabitədə 13,1 faiz, ticarətdə 9,9 faiz, nəqliyyatda 9,3 faizlik artıma nail olunmuşdur. Eyni zamanda, təkcə 2009-cu ildə əhalinin banklardakı əmanətləri
23 faiz, iqtisadiyyata banklar və kredit təşkilatları
tərəfindən kredit
qoyuluşunun həcmi
isə 17 faiz artmışdır. Əvvəlki
illə müqayisədə,
2009-cu ildə 12,5 faiz
çox pullu xidmətlər göstərilmiş,
8,9 faiz çox istehlak malları satılmışdır. Əhalinin
hər nəfərinə
düşən nominal gəlirlər
2008-ci ilə nisbətən
6,7 faiz, ölkə iqtisadiyyatında çalışan
işçilərin orta
aylıq əmək haqqı 8,6 faiz artmışdır.
Bütün bu uğurlar dəfələrlə nüfuzlu
beynəlxalq təşkilatların
hesabatlarında da öz əksini tapmışdır. Təsadüfi
deyil ki, Dünya Bankı və Beynəlxalq Maliyyə Korporasiyası tərəfindən hazırlanan
"Doing Business - 2009" hesabatında Azərbaycan biznes mühitinin yaxşılaşdırılması
sahəsində ən
islahatçı ölkə
elan edilmiş,
"Doing Business - 2010" hesabatında da ölkəmiz öz mövqelərini qoruyub saxlamışdır.
Eləcə də,
2009-2010-cu illər üçün
hazırlanmış "Qlobal
Rəqabətlilik Hesabatı"nda
Azərbaycan 18 pillə
irəliləyərək, 133 ölkə arasında
51-ci yerə, MDB ölkələri
arasında isə 1-ci
yerə yüksəlmişdir.
2010-cu ilin ötən aylarının yekunlarından
aydın olur ki, Azərbaycanda bütövlükdə bu
il də keçən illərdə
olduğu kimi uğurlu iqtisadi inkişaf davam etmişdir. Ötən il bütün dünyada daha çox maliyyə və iqtisadi böhran dövrü kimi yadda qalsa
da, ölkəmizdə
istər 2009-cu ildə,
istərsə də
2010-cu ilin ilk yarısında
iqtisadi inkişaf baxımından çox yüksək göstəricilər
əldə olunmuşdur.
2010-cu ilin ilk altı ayında iqtisadi inkişaf 3,7 faiz təşkil etmişdir ki, bu da
bir daha islahatların düzgün
istiqamətdə həyata
keçirildiyini sübut
edir.
Hər bir ölkənin sosial-iqtisadi inkişafının
əsasını təşkil
edən sənaye potensialından istifadədə
də müsbət meyillər davam etmişdir. Neft və qeyri-neft sektorları üzrə nəzərə alsaq aydın olar ki, 2010-cu ilin ilk altı ayında neft sektorunda 2,4 faiz, qeyri-neft sektorunda isə 15,3 faiz artım təmin olunmuşdur. Bütün bunlar Azərbaycan hökuməti
tərəfindən görülən
işlərin, ardıcıl
surətdə həyata
keçirilən layihə
və tədbirlərin
bariz nümunəsidir.
Belə ki, bu günə qədər Azərbaycanda
aparılan islahatlar, xüsusilə qeyri-neft sektorunun inkişafı istiqamətində atılan
addımlar artıq bugünkü reallıqları
təmin edir. Eyni zamanda, qeyri-neft
sektorunda 15 faizdən çox artıma nail olunması bu sahəyə göstərilən
diqqət və qayğını bir daha əks etdirməklə
yanaşı, milli iqtisadiyyatın çoxşaxəli
olduğunu, bütün
sahələr üzrə
inkişafin təmin olunduğunu göstərir.
Ölkə başçısının da dəfələrlə qeyd etdiyi kimi,
başlıca məqsəd
neft ehtiyatlarından maksimum səmərəliliklə
istifadə etməklə
əhalinin sosial-iqtisadi
vəziyyətinin daha
da yaxşılaşmasına
nail olmaqdır. 2010-cu ilin
altı ayında inflyasiya 4,9 faiz təşkil etmiş və əhalinin pul gəlirləri isə 9 faiz artmışdır ki, bu da məhz
yuxarıda qeyd edilən istiqamətdə
həyata keçirilən
tədbirlərin nəticəsidir.
Eyni zamanda, iri dövlətlərin böhranla üz-üzə
qaldığı, maliyyə
çətinliklərinə düçar olduğu bir dövrdə inflyasiyanın cilovlanması,
normal həddə saxlanması
Azərbaycan hökumətinin
ən ciddi uğurlarından hesab edilə bilər. Bu onu göstərir ki, 2009-2010-cu illərin tarixdə böhranlı illər kimi qalacağına baxmayaraq, Azərbaycan vətəndaşlarının
gəlirləri artır
və inflyasiyaya nəzarət təmin edilir.
Bütün bunların əsas
səbəblərindən biri
də ötən illər ərzində ölkədə yaradılmış
güclü valyuta ehtiyatları ilə bağlıdır. Hökumətin
uğurlu neft siyasəti nəticəsində
bu gün Azərbaycan öz maliyyə imkanlarını
genişləndirmiş və
bu, 2010-cu ildə də davam etdirilmişdir.
Belə ki, 2010-cu ilin ilk yarısında da Azərbaycanın valyuta ehtiyatları artaraq 20 milyard dollardan 24,7 milyard dollara çatmışdır.
Təbii ki, bu ehtiyatlar imkan
verir ki, Azərbaycan hökuməti
iqtisadi sahədə istənilən məsələni,
istənilən infrastruktur
layihəsini öz gücünə arxalanaraq
icra etsin.
Son altı ay ərzində bütövlükdə, ölkə
iqtisadiyyatına 3,8 milyard
dollar sərmayə qoyulmuşdur
ki, bunun da, yalnız 21,1 faizi xarici investisiyaların
payına düşür.
Mütəxəssislər göstərirlər
ki, Azərbaycan adambaşına düşən
birbaşa xarici sərmayənin həcminə
görə bütün
dövrlərdə regionda
ən qabaqcıl ölkədir. Eyni zamanda, artıq formalaşdırılmış milli gəlir və valyuta ehtiyatları, güclü
milli iqtisadiyyat daxili investisiyaların həcmini ildən-ilə artırmağa imkan verir. Bunun nəticəsidir
ki, 2007-ci ildən etibarən investisiyaların
ümumi həcmində
daxili investisiyalar üstünlük təşkil
edir. 2010-cu ilin ilk yarısında da bu temp saxlanılmış
və 3,8 milyard dolların 3 milyard dollarını daxili sərmayələr təşkil
etmişdir.
Bu ilin ötən aylarında hökumətin
əsas məqsədlərindən
birini ölkə boyunca səmərəli məşğulluğun təmin
olunması təşkil
etmişdir. Bu məqsədlə
istər özəl sektorun inkişafına dəstəyin artırılması,
istər yeni-yeni müəssisələrin yaradılması,
istərsə də ayrı-ayrı sahibkarlara güzəştli kreditlər
verməklə onların
fəaliyyətinin genişləndirilməsi
xüsusi qeyd edilməlidir. Məhz həyata keçirilən
düşünülmüş tədbirlərin nəticəsidir
ki, təkcə son altı ay ərzində Azərbaycanda 36 min yeni iş yeri açılmışdır.
Bütövlükdə isə
2004-cü ildən sonrakı
dövr ərzində,
təxminən 900 min yeni
iş yeri açılmışdır ki,
bunun da 600 mindən çoxu daimi iş yeridir.
Həyata
keçirilən uğurlu
tədbirlərin və
səmərəli tənzimləmənin
nəticəsidir ki, milli iqtisadiyyatın digər sahələrində
də inkişaf tendensiyası hiss edilməkdədir
və Azərbaycanın
iqtisadiyyatı dayanıqlı,
stabil və davamlı inkişaf edən iqtisadiyyatdır. Bunun nəticəsidir ki, 2009-cu ilin böhran ili olmasına baxmayaraq, beynəlxalq reytinq agentlikləri Azərbaycanın
kredit reytinqini artırmışlar. Bu onu
göstərir ki, həyata keçirilən
islahatlar çox uğurludur və ölkəmizin iqtisadi inkişafı təkcə
bir sektorun inkişafı ilə bağlı deyildir. Qarşıda dayanan ən mühüm məsələlər isə
milli iqtisadiyyatın modernləşdirilməsi, ölkəyə
ən qabaqcıl texnologiyaların cəlb edilməsi, Azərbaycanda bütün iqtisadi və sənaye sahələrində ən
qabaqcıl təcrübənin
tətbiq olunması, bütün sahələrdə
peşəkar kadrların
hazırlanması və
beləliklə də
ölkənin resurs potensialının tam və
səmərəli şəkildə
dövriyyəyə cəlb
edilməsinə nail olmaqdır.
Vaqif BAYRAMOV
Xalq qəzeti.- 2010.- 15 sentyabr.- S.
5.