Azərbaycan iqtisadi artım tempinə
görə dünyada ilk sıralardadır
Dünyanın nüfuzlu nəşrlərindən
hesab edilən “İnternational Living” jurnalı ölkələrin
2009-cu il üçün kateqoriyalar üzrə reytinq göstəricilərini
açıqlamışdır. Hesabatda Azərbaycanın MDB və
region ölkələri arasında ən güclü
iqtisadiyyata malik olduğu bildirilir. Jurnalın həyat səviyyəsi,
mədəniyyət, iqtisadiyyat, ekologiya, səhiyyə,
infrastruktur, ictimai təhlükəsizlik və iqlim sahələri
üzrə apardığı araşdırmalar 194 ölkəni
əhatə etmişdir. Bu sahələr üzrə hər bir
ölkə 100 ballıq sistemlə qiymətləndirilmişdir.
Jurnalın bu il açıqladığı reytinq göstəricisində
Azərbaycan iqtisadiyyat kateqoriyası üzrə 42 bala layiq
görülmüşdür. Bu, MDB və region ölkələri
arasında iqtisadiyyat sahəsi üzrə ən yüksək
nəticə hesab edilir.
İqtisadi göstəricilərinə
görə Rusiya 38, Gürcüstan və İran 33, Türkiyə
32, Türkmənistan və Ukrayna isə 31 balla qiymətləndirilmişdir.
“İnternational Living”in hesablamalarında Azərbaycan iqtisadi
göstəricilərinə görə təkcə MDB və
region ölkələrindən deyil, həmçinin
inkişaf etmiş və inkişaf etməkdə olan bəzi
dövlətlərdən də irəlidədir.
Jurnalın açıqladığı reytinq siyahısında Avropa ölkələrindən Portuqaliya iqtisadiyyatı 35, Malta 36, Slovakiya 37, Yunanıstan isə 39 balla qiymətləndirilmişdir. Dünyanın inkişaf etmiş ölkələrindən olan İspaniyanın iqtisadi göstəriciləri Azərbaycanla eyni səviyyədə qiymətləndirilmişdir. İqtisadi göstəricilərinə görə ən yüksək qiymət-69 bal - ümumi siyahıda 79 balla ikinci yerdə olan İsveçrəyə verilmişdir. Maliyyə böhranının davam etdiyi 2009-cu ildə dünyanın əksər ölkələrindən fərqli olaraq Azərbaycanda ümumi daxili məhsulun həcmi 8-9 faiz artmışdır. Halbuki bir çox inkişaf etmiş ölkələrdə ötən il iqtisadi artım müşahidə olunmamışdır. Azərbaycanın iqtisadi artım tempinə görə dünyada ilk sıralarda olduğu beynəlxalq təşkilatların hesablamalarında da öz əksini tapmışdır. Avropa İnkişaf və Yenidənqurma Bankının hesabatında qeyd olunmuşdur ki, Azərbaycan iqtisadi artım tempinə görə Avropa və Mərkəzi Asiya ölkələri arasında ilk üçlüyə daxildir.
Qeyd edək ki,
“İnternational Living”in təqdim etdiyi ümumi siyahıya 80
balla Fransa başçılıq edir. ABŞ 78 balla
üçüncüdür.
Xatırladaq ki,
dünyanın nüfuzlu nəşrlərindən olan
sözügedən jurnalın ölkəmizlə bağlı
reytinq göstəricisi Azərbaycan iqtisadiyyatının
dinamik xarakter daşıdığının təzahürüdür.
Bu uğur eyni zamanda artıq iqtisadi sahədə keçid
dövrünü başa vurmuş ölkəmizin yeni mərhələdə
inkişafın miqyasının genişlənəcəyini
şərtləndirir.
Heç kəsə sirr deyil
ki, Azərbaycan iqtisadi sahədə keçid dövrünə
hədsiz çətinliklərlə, problemlərlə
başlamışdır... Yaxın tarixi keçmişi
yaxşı xatırlayırıq. SSRİ
dağıldıqdan sonra Azərbaycan iqtisadiyyatında
böhranlı vəziyyət yaranmışdı. Ölkə
həyatının bütün sahələrini
bürümüş tənəzzülün qarşısı
yalnız xalqın təkidli tələbi ilə ulu öndər
Heydər Əliyevin ikinci dəfə hakimiyyətə
qayıdışından sonra alındı. Yalnız bundan
sonra ölkədə siyasi sabitlik bərqərar olmuş, atəşkəs
əldə edilmiş, 1994-cü ildə ilk neft sazişi
imzalanmış, irimiqyaslı iqtisadi islahatlara
başlanılmışdır. Nəticədə iqtisadiyyata
cəlb olunan investisiyaların məbləği ildən-ilə
artmış, maliyyə vəziyyəti sabitləşmiş,
dinamik iqtisadi artım təmin edilmiş, bütün sahələrdə
əhəmiyyətli nailiyyətlər
qazanılmışdır. Belə ki, 1995-2003-cü illərdə
ümumi daxili məhsul (ÜDM) 90,1 faiz, dövlət büdcəsinin
gəlirləri 3 dəfə, ölkənin valyuta
ehtiyatları 85 dəfə, sənaye məhsulunun həcmi 25,2
faiz, kənd təsərrüfatı istehsalının həcmi
53,9 faiz, xarici ticarət dövriyyəsi və o cümlədən
ixrac 4 dəfə, iqtisadiyyatda məşğul olanların
orta aylıq real əmək haqqı təxminən 5,6 dəfə
artmış, inflyasiya səviyyəsi 2-3 faizə qədər
endirilmiş, bütün maliyyə mənbələri
hesabına iqtisadiyyata yönəlmiş investisiyaların
ümumi məbləği 20 milyard ABŞ dollarını
keçmişdir. Beləliklə, keçid
dövrünün ilk illərində uğurlu strategiya sayəsində
ölkənin maliyyə imkanlarının genişlənməsi
inkişafın yeni mərhələsinə –
sıçrayışlı sosial-iqtisadi inkişafa qədəm
qoyulmasını təmin etmişdir.
Azərbaycan Prezidenti
İlham Əliyev tərəfindən uğurla davam etdirilən
siyasət nəticəsində bu dövrdə makroiqtisadi
sabitlik qorunub saxlanılmış, iqtisadiyyatın şaxələndirilməsi,
qeyri-neft sahələrinin, regionların inkişafı sürətlənmiş,
strateji valyuta ehtiyatlarının səmərəli istifadəsi
təmin olunmuş, milli valyutanın sabitliyi, bank sisteminin
etibarlılığı artırılmış, konservativ
xarici borclanma strategiyası həyata keçirilmiş,
sahibkarlığa dövlət dəstəyi gücləndirilmiş,
əhalinin sosial rifah göstəriciləri davamlı olaraq
yaxşılaşmışdır.
Yaradılmış
münbit iqtisadi şərait davamlı və sürətli
iqtisadi inkişafı təmin etmişdir. 2004-2008-ci illərdə
ümumi daxili məhsulun həcmi 2,6 dəfə artaraq,
1990-cı ilin səviyyəsini 2 dəfə üstələmişdir.
Bu dövrdə pul gəlirlərinin ümumi artımı
inflyasiyanı 1,8 dəfə üstələmiş, yoxsulluq səviyyəsi
13 faizə enmiş, ölkədə 760 mindən çox yeni
iş yeri açılmışdır.
Formalaşdırılmış
və beynəlxalq standartlara cavab verən qanunvericilik
bazası sürətli iqtisadi inkişafı dəstəkləmiş,
konkret proqramlar vasitəsilə əsas sosial-iqtisadi inkişaf
məqsədlərinə nail olunmuşdur. Ümumilikdə,
müxtəlif sahələr üzrə 100-dən çox
konsepsiya, dövlət proqramı və digər irimiqyaslı
sənədlər qəbul edilmiş və Prezident İlham Əliyevin
rəhbərliyi altında uğurla icra olunur. Sahibkarlıq
iqtisadiyyatın aparıcı qüvvəsinə
çevrilmiş, özəl sektorun ÜDM-də xüsusi
çəkisi 85 faizə çatmışdır.
Yaradılmış əlverişli biznes mühiti nəticəsində
iqtisadiyyata qoyulmuş investisiyaların məbləği 70
milyard dolları ötmüşdür ki, bunun da yarısı
xarici investisiyaların payına düşür.
Son dövrlərdə
dünyada gedən qlobal proseslər ölkəmizin
dayanıqlığını və onun regional güc mərkəzi
kimi formalaşdığını bir daha sübut etmişdir.
Dünyanın aparıcı ölkələrində gedən
kəskin resessiyaya baxmayaraq, Azərbaycanda makroiqtisadi sabitlik,
iqtisadi artım, yoxsulluq səviyyəsinin azalması və əhalinin
maddi rifah halının yüksəlməsi 2009-cu ildə də
davam etmişdir. Yanvar-noyabr aylarında ÜDM-in real
artımı 9 faiz, o cümlədən neft-qaz sektorunda 15,1
faiz təşkil etmişdir. Azərbaycanın uğurları
nüfuzlu jurnallarda, beynəlxalq təşkilatların
hesabatlarında da öz əksini tapmışdır.
Yazının əvvəlində haqqında söhbət
açdığımız jurnal məqaləsi də bunun
bariz nümunəsidir.
Yaxud, başqa bir fakt.
Dünya Bankı və Beynəlxalq Maliyyə Korporasiyası tərəfindən
hazırlanan “Doing Business 2009” hesabatında Azərbaycan biznes
mühitinin yaxşılaşdırılması sahəsində
ən islahatçı ölkə elan edilmiş, “Doing Business
2010” hesabatında da ölkəmiz öz mövqelərini
qoruyub saxlamışdır. 2009-2010-cu illər
üçün hazırlanmış “Qlobal Rəqabətlilik
Hesabatı”nda Azərbaycan 18 pillə irəliləyərək,
133 ölkə arasında 51-ci yerə, MDB ölkələri
arasında isə 1-ci yerə yüksəlmişdir.
Bütövlükdə, Azərbaycan iqtisadiyyatının gələcək
inkişafı ilə bağlı beynəlxalq təşkilatların
proqnozları nikbindir. Təsadüfi deyildir ki, bu günlərdə
nüfuzlu Standard and Poors beynəlxalq reytinq agentliyi ölkə
iqtisadiyyatının hazırkı durumunu “stabildən” “pozitivə”
yüksəltmişdir. Beləliklə,
iqtisadiyyatımızın bugünkü vəziyyəti
keçid proqramının əsas məqsədlərinə həm
forma, həm də məzmun etibarilə nail olunduğunu və
keçid dövrünün başa
çatdığını təsdiq edir.
Mütəxəssislərin
fikrincə, sosial-iqtisadi inkişafın yeni mərhələsində
qarşıda duran əsas vəzifə makroiqtisadi sabitliyin
qorunub saxlanılması olmalıdır. Ölkənin enerji, ərzaq
və ekoloji təhlükəsizliyinin daha da gücləndirilməsi
üçün sistemli tədbirlər davam etdirilməlidir.
Eyni zamanda, iqtisadi artımın keyfiyyətinin prioritetliyi də
təmin edilməlidir. Bu məqsədlə iqtisadiyyatın
şaxələndirilməsi genişləndirilməklə
neft sektorundan asılılıq minimuma endiriləcək,
innovativ iqtisadiyyata keçid təmin ediləcək, aqrar
sektorun inkişafında intensiv üsullara üstünlük
veriləcək və iqtisadiyyatın klasterlər üzrə
inkişafına nail olunacaqdır.
Növbəti illərdə
də sosial-iqtisadi siyasətin ana xəttini əhalinin həyat
səviyyəsinin daha da yüksəldilməsi təşkil edəcəkdir.
Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyevin qətiyyətli,
praqmatik, düşünülmüş siyasəti, dönməz
iradəsi, idarəçilik məharəti və ölkəmizin
iqtisadi potensialı qarşıya qoyulmuş hədəflərə
nail olunmasını təmin edəcəkdir.
Ümumiyyətlə,
2003-cü ildən başlayaraq, Prezident İlham Əliyevin rəhbərliyi
altında həyata keçirilən iqtisadi siyasətin nəticəsi
olaraq Azərbaycanın bütün sahələrində
sıçrayışlı inkişaf əldə
edilmişdir. Bu inkişaf istehsalın və investisiyaların
məbləğinə, büdcə imkanlarının
genişlənməsinə, əhalinin maddi rifah halının
yaxşılaşmasına əhəmiyyətli təsir
göstərmişdir. Ölkənin artan maliyyə
potensialı sayəsində iqtisadiyyata kredit
qoyuluşlarının məbləği əhəmiyyətli
dərəcədə genişlənmişdir. Statistik məlumatlara
əsasən, 1995-ci ildə kredit qoyuluşlarının
ümumi məbləği 289,8 milyon manat təşkil etdiyi
halda, 2008-ci ildə bu rəqəm 25 dəfə artaraq 7,16
milyard manata çatmışdır. Regional inkişaf
proqramlarının və infrastruktur layihələrin uğurla
həyata keçirilməsi sayəsində ölkənin
iqtisadi inkişafı üçün güclü baza
formalaşmışdır. Prezident İlham Əliyevin həyata
keçirdiyi iqtisadi siyasətin nəticəsi - makroiqtisadi
sabitlik, ÜDM-in istehsalında əldə olunmuş sabit
artım tempi, bank, maliyyə və digər sahələrin
inkişafıdır. SSRİ dağılan zaman heç bir
bazar institutuna, heç bir sahibkara, heç bir özəl
müəssisəyə malik olmayan Azərbaycanda bu gün
ÜDM-in 85 faizi özəl sektorda istehsal olunur, tam bazar
prinsiplərinə uyğun qanunvericilik, hüquqi-normativ baza və
təsisatlar mövcuddur.
Mütəxəssislər
bildirirlər ki, keçid dövründən sonra
dayanıqlı inkişaf, iqtisadi artım və daimi modernləşmə
dövrü başlayır. Bu dövrdə ölkənin gələcək
inkişafı çoxşaxəli, dinamik, müasir
innovasiyalara arxalanan iqtisadiyyatla, xüsusilə onun qeyri-neft
sektoru ilə bağlıdır. Qeyri-neft sektorunu inkişaf
etdirərkən bu sektorda ənənəvi sahələr ilə
bərabər yeni iqtisadi sahələrin, xüsusilə də
idxalı əvəzləyən və ixrac yönümlü
sahələrin yaradılması istiqamətində
mühüm addımlar atılır.
Əlverişli biznes
mühitinin inkişafı, eyni zamanda, müasir təhsil
almış və xarici təcrübəni ölkədə tətbiq
etməyə qadir olan ixtisaslı kadrların
hazırlanmasını tələb edir. Prezident İlham Əliyevin
sərəncamı ilə təsdiq edilmiş “2007-2015-ci illərdə
Azərbaycan gənclərinin xarici ölkələrdə təhsili
üzrə Dövlət Proqramı” çərçivəsində
Dövlət Neft Fondunun vəsaiti hesabına xaricdə təhsili
maliyyələşdirilmiş tələbələrin
sayı hazırda 500 nəfərə yaxınlaşır. Xaricdə
təhsil almış Azərbaycan gənclərinin təcrübəsindən
təkcə dövlət sektorunda deyil, eləcə də
özəl sektorda istifadə edilməsi ölkəmizdə
müasir biznes mühitinin formalaşmasına və müasir
idarəetmə üsullarının geniş tətbiqinə
şərait yaradır və yaradacaqdır.
Vaqif BAYRAMOV
Xalq qəzeti.- 2010.- 12 yanvar.- S.1.