Azərbaycan Dövlət Pedaqoji
Universitetində imtahanların obyektivliyi təmin olunur
Hazırda ölkəmizin ali və orta ixtisas təhsili
müəssisələrində qış imtahan
sessiyasının qızğın çağıdır. Azərbaycanın
ən qocaman ali təhsil müəssisələrindən
sayılan , ölkə məktəbləri üçün
müəllim kadrlarının hazırlanmasında müstəsna
yeri olan Dövlət Pedaqoji Universitetində son illər tədris
prosesinin təkmilləşdirilməsini, yeni texnologiyaların
tətbiqini semestr imtahanlarının obyektiv və şəffaf
şəkildə keçirilməsini təmin etmək
üçün bir sıra məqsədyönlü tədbirlər
həyata keçirilmişdir. Hazırda universitetin əyani
şöbəsində 4626, qiyabi şöbəsində isə
2852 tələbə təhsil alır. Bundan əlavə, əcnəbi
tələbələrin işi üzrə şöbə
müxtəlif ölkələrdən olan 83 tələbənin
təhsil məsələləri ilə məşğuldur.
Magistratura şöbəsində isə əyani və qiyabi
yolla müvafiq olaraq 360 və 327 nəfər təhsil
alır. Universitetin əyani şöbəsi üzrə 10
fakültədə tələbələrə 26 ixtisasın
incəlikləri öyrədilir. Qiyabi şöbəniin 8
fakültəsində isə 9 ixtisas üzrə kadr hazırlanır.
Adı çəkilən ali təhsil müəssisəsində keçirilən qış imtahan sessiyasının gedişi, tələbələrin imtahan prosesinə münasibəti ilə tanış olub qəzetimiz üçün yazı hazırlamaq məqsədilə universitetin tədris – metodika şöbəsinin müdiri, dosent Namiq Hacıyevlə görüşdük. Səhər saatları olduğu üçün universitetin ayrı-ayrı fakültələrinin əyani və qiyabi şöbələrində müxtəlif fənlər üzrə imtahanlar keçirilirdi. Elə buna görə də Namiq müəllim hər şey əyani olsun deyə, bizə imtahan prosesi ilə yaxından tanış olmaq, tələbələrlə söhbət edib onların imtahan barədə rəylərini öyrənməyi məsləhət bildi.
Namiq
Hacıyevlə birlikdə universitetin üçüncü mərtəbəsində
yerləşən filologiya fakültəsinə
yollanırıq. Dəhlizdə bir qrup tələbə ilə
rastlaşırıq. İmtahandan yenicə
çıxdıqlarını bildikdən sonra onlarla söhbətləşməyi
qərara alıram. Filologiya fakültəsinin dekanı,
professor Buludxan Xəlilov bizi dekanlığa dəvət edir.
Fakültənin əyani şöbəsinin
dördüncü kurs 402-ci qrupun tələbələri Lalə
Əliyeva, Gülnar Əmirova və Nəzrin Əliyevanın
sevinclərinin həddi-hüdudu yoxdur. Azərbaycan dili və ədəbiyyatı
ixtisası üzrə təhsil alan bu qızların hər
üçü üslubiyyat fənnindən kompyuter üsulu
ilə imtahan verib yüksək bal toplayıblar.
İmtahanın onlar üçün çətin
olub-olmaması ilə maraqlanıram. Qızlar birmənalı
olaraq imtahanların kompyuter vasitəsilə keçirilməsini
bəyəndiklərini bildirir , bu cür imtahan üsulunun tələbələrə
öz bilik və bacarıqlarını tam nümayiş etdirməyə
hərtərəfli imkan verdiyini söyləyirlər. Bayaqdan
bizə qulaq asan dekanlığın xanım əməkdaşı
söhbətə qoşularaq deyir: - Əyani şöbədə
olduğu kimi, qiyabidə də savadlı tələbələrimiz
çoxdur. İnanın ki, elə qiyabiçi tələbələrimiz
var ki, onların yazılı imtahanlardan aldıqları
yüksək qiymətlərlə tanış olarkən
heyranlığını gizlədə bilmirsən. Fakültənin
dekanı, professor Buludxan Xəlilov məsələyə bir qədər
də aydınlıq gətirərək deyir ki, imtahanların
istər kompyuter, istərsə də yazılı üsulla
keçirilməsindən asılı olmayaraq son illər tələbələrimiz
burada, sözün həqiqi mənasında, əsl məktəb
keçirlər. Ümumiyyətlə, Dövlət Pedaqoji
Universitetini bitirənlər yüksək ixtisaslı kadr
olmaqla yanaşı, həm də cəmiyyətin layiqli vətəndaşı
kimi formalaşırlar. Professor
onu da əlavə edir ki, hazırda tədris prosesində tətbiq
olunan kredit sistemi (Boloniya sistemi) özünü tam
doğruldur. Bu sistem tələbələrin nailiyyətlərinin
cari və yekun qiymətləndirilməsini təmin edir. Bu
zaman 50 bal imtahanın nəticəsinə, 10 bal dərslərə
davamiyyətə, 10 bal tələbənin sərbəst
işinə, 20 bal seminar və laboratoriya məşğələlərinin
nəticələrinə və 10 bal kurs işinin
hazırlanmasına və müdafiəsinə görə
müəyyənləşdirilir.100 ballı qiymətləndirmə
sistemi əsasında tələbənin biliyi
“qeyri-kafi”(51baldan aşağı), “qənaətbəxş”
(51-60 bal), “kafi” (61-70 bal ), “yaxşı”(71-80 bal), “çox
yaxşı” (81-90 bal) və “əla” (91-100 bal) kimi qiymətləndirilir.
Sonra universitetin tarix
fakültəsinin əyani və qiyabi şöbələrində
keçirilən imtahanlarla tanış oluruq.Yazılı
imtahan verən tələbələr Sevinc Cəfərova,
Ayaz Əliyev və başqaları qiyabi şöbələrdə
də imtahanların kompyuter vasitəsilə keçirilməsini
arzuladıqlarını dilə gətirirlər.
Universitetin tarix fakültəsinin
dekanı, tarix elmləri doktoru, professor Oqtay Sultanovla
görüşüb söhbət etdik. O dedi:- Azərbaycan
Dövlət Pedaqoji Universiteti üzrə semestr imtahanları
artıq dördüncü ildir ki, tamamilə yeni sistem əsasında
həyata keçirilir. Ötən illərin təcrübəsi
göstərir ki, bu metod tələbələrin biliyini şəffaf
və obyektiv qiymətləndirmək baxımından
özünü tam doğruldur. İmtahanlara hazırlıq
prosesi və onların keçirilməsi dekabr ayının əvvəllərində
rektorluğun bu barədə imzaladığı müvafiq əmrlə
başlanır. Təlimata uyğun olaraq,bütün
kafedralarda əyani şöbə üzrə imtahan testləri
hazırlanır. Belə ki, imtahan keçirilməsi nəzərdə
tutulan hər bir fənn üzrə 500-dən az olmayaraq test
bankı yaradılır. Onu da deyim ki, bu ilkin təşəbbüsdür.
Gələcəkdə müvafiq fənlər üzrə
bütün mövzuların tam əhatə olunması
üçün testlərin sayının daha da
artırılması nəzərdə tutulur. Bu yaxınlarda
konstitusiya , ən yeni tarix və türk xalqlarının
tarixi fənlərinin hər biri üzrə 1000 testdən ibarət
kitabçalar nəşr edilərək tələbələrin
istifadəsinə verilmişdir.
Test sualları müvafiq
kafedra müdiri və müəllimlər tərəfindən
imzalanaraq testlərə nəzarət etmək məqsədilə
yaradılmış komissiyaya təhvil verilir. Burada isə məxfilik
gözlənilmək şərtilə fənn müəllimləri
tərəfindən testlər diqqətlə nəzərdən
keçirilir. Bu da kompyuterlə imtahan verən tələbənin
səhv sualla üzləşmək ehtimalını
azaldır. Proses başa çatdıqdan sonra imtahan cədvəlləri
hazırlanıb tədris şöbəsinə təqdim
olunur.
Qiyabi şöbə üzrə
imtahanlara hazırlıq prosesi isə fərqlidir.Belə ki, bu
zaman imtahanların ənənəvi bilet üsulu ilə
keçirilməsi nəzərə alınaraq müvafiq
kafedralarda üç sualdan ibarət biletlər
hazırlanıb fakültə dekanlıqlarına təqdim
olunur.
Həm əyani, həm də
qiyabi şöbələrdə keçiriləcək
imtahanlara bir gün qalmış rektorluqda imtahanlarda
iştirakı nəzərdə tutulan koordinator rəhbərləri,
koordinatorlar, fakültə dekanları və dekan müavinlərinin
iştirakı ilə toplantı keçirilir. Burada
imtahanların tam obyektiv keçirilməsi üçün
müvafiq göstərişlər verilir. İmtahan
günü isə səhər tezdən universitetin kiçik
akt zalında yuxarıda qeyd etdiyim kontingent toplaşaraq
koordinator rəhbərləri və koordinatorların qruplar
üzrə dəqiq bölgüsü aparılır. Məlumat
üçün bildirim ki, imtahanların keçirildiyi
auditoriyalara, bir qayda olaraq, qeyri-ixtisas müəllimləri
göndərilir. Bundan da məqsəd imtahan prosesinə
mümkün müdaxilə hallarının aradan
qaldırılmasıdır. Sonra bölgü əsasında
müəyyənləşdirilən imtahan qrupu
dekanlığa göndərilir və burada koordinatorların
imtahan keçiriləcək auditoriyalar üzrə
bölgüsü aparılır. Daha sonra isə tələbələrin
siyahısı və qiyabi şöbə üzrə imtahan
biletləri sayılaraq koordinatorlara təqdim olunur.
Əyani şöbələrdə
imtahanlar ən müasir kompyuterlərlə təchiz
olunmuş beş zalda keçirilir. Hər bir tələbənin
kompyuterə müraciəti üçün şəxsi kodu
var. Tələbə əvvəlcə imtahan verəcəyi fənni
seçir, bu zaman test sualları və beş cavab variantı
monitorda əks olunur. İmtahan prosesi 40 dəqiqə çəkir
və bu zaman tələbə test suallarının
düzgün cavablarını seçir. O, seçdiyi
cavabları bir daha nəzərdən keçirərək “təsdiq
edirəm ” düyməsini basır. Bu zaman tələbə
test suallarına verdiyi cavaba görə topladığı
balı dərhal bilir. Sonra isə kompyuter balı ilə tələbənin
semestr balı cəmlənərək yekun qiymət müəyyənləşdirilir.
Yeri gəlmişkən, kompyuterlə davranmağı
asanlaşdırmaq üçün əvvəlcədən tələbələrə
xüsusi treninqlər keçirilir.
Qiyabi şöbələrdə
isə imtahanlar yazılı şəkildə keçirilir.
Bu zaman tələbə çəkdiyi biletdəki
üç suala 90 dəqiqə ərzində cavabları
yazır. İmtahan başa çatdıqdan sonra tələbələrin
yazılı cavabları yığılaraq tədris hissənin
nəzdində ayrılmış xüsusi otaqda şifrələnərək
onlara möhür vurulur. Sonra yazılar yoxlanmaq
üçün həmin fənni tədris edən müəllimlərə
verilir. Yazılar isə bir gün ərzində yoxlanılaraq
müvafiq qiymətlər tələbələrə elan
olunur.
Bir sözlə, ölkəmizin
ən qocaman ali təhsil müəssisələrindən
sayılan Azərbaycan Dövlət Pedaqoji Universitetində
formalaşmış bugünkü ab-havanın əsas təsir
mənbəyi rektorumuz, Milli Elmlər Akademiyasının
müxbir üzvü, professor Yusif Məmmədovun xarakteri,
onun elmə, tədris prosesinə münasibətidir. Yusif
müəllimi qayğılandıran əsas məsələ
hər bir tələbənin biliyinin düzgün və
obyektiv qiymətləndirilməsidir. Yeri gəlmişkən,
ölkəmizin ali məktəbləri arasında ilk dəfə
Dövlət Pedaqoji Universitetində tətbiq olunan yeni imtahan
üsulları Təhsil Nazirliyi tərəfindən də dəstəklənmişdir.
Tədris-metodika şöbəsinin
müdiri Namiq Hacıyevlə ayrı-ayrı fakültələrin
əyani şöbələri üzrə imtahanların
keçirildiyi kompyuter otaqlarını gəzdikcə
universitetdə tələbələrin biliklərinin oyektiv
şəkildə qiymətləndirilməsi üçün
yaradılmış şəraitin, həqiqətən də,
yüksək səviyyədə təşkilinin bir daha
şahidi oluruq. Onu da öyrənirik ki, univesitetdə baş
verə biləcək neqativ hallarla bağlı məlumatların
operativ araşdırılması, müvafiq tədbir
görülməsi, sessiyanın monitorinqinin təşkili,
ictimai nəzarətin gücləndirilməsi məqsədilə
rektor Y.Məmmədovun müvafiq əmri ilə bütün
fakültələrdə münaqişə komissiyası,
universitet üzrə isə “qaynar xətt”
yaradılmışdır. Tarix elmləri doktoru, professor, əməkdar
elm xadimi Süleyman Məmmədovun rəhbərlik etdiyi
“qaynar xətt”in 9 nəfər üzvü, sözün əsl
mənasında, ayaq üstədirlər və onlar imtahan
prosesinə tam ciddiliyi ilə nəzarət edirlər. Bütün
bunlardan məqsəd isə, baş verə biləcək
neqativ halların aradan qaldırılması, imtahanların
obyektiv və şəffaf aparılmasının təmin edilməsi,
tələbələrin biliyinin ədalətli qiymətləndirilməsidir.
Mirbağır YAQUBZADƏ
Xalq qəzeti.- 2010.- 13 yanvar.- S. 4.