Azərbaycan iqtisadiyyatının
davamlı inkişafında gənclərin rolu əvəzsizdir
Azərbaycan MEA-nın İqtisadiyyat İnstitutunda “Gənc
alimlərin ictimai və humanitar tədqiqatları: mövcud vəziyyət
və perspektivlər” mövzusunda “dəyirmi masa”
keçirilmişdir
Əsası ulu öndərimiz Heydər Əliyev tərəfindən
qoyulmuş sosial-iqtisadi inkişaf strategiyasının
uğurla davam etdirilməsi müstəqil Azərbaycan dövlətinin
dünyada mövqeyini durmadan möhkəmləndirir. Ölkə
Prezidenti cənab İlham Əliyevin rəhbərliyi ilə həyata
keçirilən məqsədyönlü,
düşünülmüş və çevik islahatlar nəticəsində
bu gün respublikamız sürətli inkişaf mərhələsini
yaşayır. Təsadüfi deyildir ki, dünya tarixinə
qlobal iqtisadi böhran ili kimi daxil olmuş 2009-cu ili Azərbaycan
dövləti yüksək iqtisadi göstəricilərlə
başa vurmuşdur. Heç şübhəsiz, beynəlxalq
maliyyə qurumları tərəfindən də yüksək
qiymətləndirilən bu uğurların əldə edilməsində
gənc alimlərin əməyi az olmamışdır. Azərbaycan
MEA-nın İqtisadiyyat İnstitutunda keçirilən “Gənc
alimlərin ictimai və humanitar tədqiqatları: mövcud vəziyyət
və perspektivlər” mövzusunda “dəyirmi masa” ətrafında
bütün bunlar barədə ətraflı söhbət
açıldı, Prezident Administrasiyasının rəhbəri,
akademik Ramiz Mehdiyevin “İctimai və humanitar elmlər: zaman
kontekstində baxış” məqaləsindən irəli gələn
vəzifələr geniş müzakirə olundu.
“Dəyirmi masa” ətrafında söhbətdə
institutun direktoru, iqtisad elmləri doktoru, professor İsa
Alıyev, elmi katib, iqtisad elmləri namizədi Rəsmiyyə
Abdullayeva, institutun “Gənc alimlər” Şurasının sədri
Pərviz Həsənov, aparıcı elmi işçi, iqtisad
elmləri namizədi Aqil Əsədov, böyük elmi
işçi, iqtisad elmləri namizədi Fərqanə
Musayeva, aparıcı elmi işçi, iqtisad elmləri namizədi
Asif Mustafayev, elmi işçi Ramil Əliyev və AMEA-nın
Fəlsəfə, Sosiologiya və Hüquq İnstitutunun elmi
işçisi Elvin Talışınski iştirak edirdilər.
İsa ALIYEV, AMEA İqtisadiyyat
İnstitutunun direktoru, iqtisad elmləri doktoru, professor:
— Hörmətli tədbir
iştirakçıları, hörmətli gənclər!
Mən ilk növbədə,
gənc alimləri, institutumuzun gənc tədqiqatçılarını
və ümumilikdə bütün gəncləri 2 fevral Gənclər
Günü münasibətilə təbrik edirəm, onlara
cansağlığı, şəxsi və
yaradıcılıq həyatında uğurlar arzulayıram.
Gənclər
xalqımızın gələcəyidir. İstər
ümumilikdə xalqımızın inkişafı, istərsə
də iqtisadiyyatımızın gələcək tərəqqisi
bu günün gənclərindən asılıdır. Müasir
Azərbaycan gəncləri hərtərəfli dövlət
qayğısı ilə əhatə olunmuşdur. Mən
dövlət gənclər siyasətinin hamımıza məlum
olan uğurlu nəticələrindən danışmaq istəmirəm.
Ona görə ki, bütün bunlar hamımıza məlumdur.
Bu gün gənclərin qarşısında duran vəzifələrdən
danışmaq, hesab edirəm ki, daha məqsədəuyğundur.
Bu da ondan irəli gəlir ki, bütün sahələrdə əldə
ediləcək nailiyyətlər gənclərdən xüsusi
fəallıq, mübarizlik tələb edir.
Qeyd etməliyəm ki, iqtisadi sferada ölkənin aparıcı elmi tədqiqat mərkəzi olan İqtisadiyyat İnstitutu tərəfindən aparılan tədqiqat işləri dövlət sifarişi əsasında yerinə yetirilir və bu baxımdan onun bütün fəaliyyəti məqsədyönlü hesab edilə bilər. Lakin dünyada baş verən qlobal iqtisadi dəyişikliklər kontekstində institut kollektivi, xüsusilə gənclər öz çevikliyini və sayıqlığını daim artırmalı, bir sözlə, günün nəbzini tutmağı bacarmalı, yalnız plan üzrə yerinə yetirilən tədqiqat istiqamətləri ilə kifayətlənməməli, daim axtarışda olmalıdırlar. Başqa sözlə desək, bütün gənclər novator olmalı, yenilikçi və yorulmaz tədqiqatçı kimi özlərini sübut etməlidirlər. Bunun üçün təbii ki, daim çalışmaq, gələcəyə nikbin baxmaq və öz üzərinə düşən vəzifənin öhdəsindən layiqincə gəlmək lazımdır.
Gənclərimizin qarşısında duran vəzifələrin müəyyən edilməsində Prezident Administrasiyasının rəhbəri, akademik Ramiz Mehdiyevin “İctimai və humanitar elmlər: zaman kontekstində baxış” adlı məqaləsini sanki uzun müddət gözlədiyimizi desək, yanılmarıq. Belə ki, məqalədə sosial-iqtisadi və ictimai həyatımızda baş verən köklü dəyişikliklər, Azərbaycan Respublikasının müstəqillik qazandıqdan sonra əldə etdiyi müvəffəqiyyətlər və onların əsas səbəbləri, dünyada analoqu olmayan yeni Azərbaycan modelinin formalaşması, ictimai və humanitar elmlər qarşısında, o cümlədən iqtisad elmi qarşısında mühüm tələblər qoymaqla yanaşı, bu elmləri, yüksəlişləri təhlil etməyi, sivil vətəndaş cəmiyyətınin formalaşması istiqamətləri kimi çox mürəkkəb vəzifələri də qarşıya qoyulmuşdur. Həqiqətdə etiraf etməliyik ki, ictimai və humanitar elmlər üzrə mühüm nailiyyətlər əldə edilsə də əslində bu yüksəlişi lazımi səviyyədə təbliğ edə bilməmişik. Çünki dövr dəyişilmiş, keyfiyyətli Azərbaycan iqtisadiyyatı formalaşmış, dinamik, sabit templi artıma malik olmaqla artıq öz məzmunu etibarilə tam bazar iqtisadiyyatı tələblərinə uyğunlaşmışdır. Belə halda ictimai və humanitar elmlər sahəsində çalışan gənc alimlərimiz, tədqiqatçılarımız bu keyfiyyət dəyişkənliklərini, baş verən müsbət halları xarakterizə etməli, bir sözlə, zamanla ayaqlaşmalı və Azərbaycan cəmiyyətinin dünyanın sivil cəmiyyətlər sırasına daha sürətlə qoşulmasına yardımçı olmalıdır. Əziz gənclər. Bu baxımdan, ictimai və humanitar elmlər, o cümlədən iqtisad elmi bundan sonra, keçid dövrünü, onun qanunauyğunluqlarını deyil, davamlı inkişafı təmin etmək üçün bütün nailiyyətlərimizi dərindən təhlil etməli və hörmətli akademikimizin qeyd etdiyi kimi, yeni ideyalar irəli sürməlidir. Eyni zamanda, sürətli sosial-iqtisadi inkişafın nəzəri əsasları da işlənib hazırlanmalıdır.
Bildiyiniz kimi, İqtisadiyyat İnstitutunun tədqiqat işlərində milli iqtisadiyyatın ən aktual problemləri və onların həllivacib məsələləri araşdırılmaqdadır. Belə ki, milli iqtisadiyyatda artımın təmin olunmasının nəzəri-metodoloji əsasları, iqtisadi fikir və tarix problemləri, ölkəmizdə sosial problemlərin həlli yolları, demoqrafiya və məşğulluq problemləri, xarici iqtisadi əlaqələrin qurulması prinsipləri, makroiqtisadi tənzimləmə və iqtisadi yüksəliş problemləri, aqrar sahə və ərzaq təhlükəsizliyinin təmin olunması məsələləri, sənaye və regional inkişaf problemləri, o cümlədən, xidmət sahələrinin inkişaf problemləri institutumuzun əsas tədqiqat obyektlərindəndir.
Mən bir daha “dəyirmi masa”
iştirakçılarını təbrik edir, qeyd edilən
istiqamətlərdə, ölkə başçısı cənab
İlham Əliyevin fərman və sərəncamlarından irəli
gələn, eləcə də akademik Ramiz Mehdiyevin məqalələrində
qeyd edilən problemlərin həllində, milli
iqtisadiyyatın yuxarıda göstərilmiş
aparıcı istiqamətlərinin ətraflı şəkildə
araşdırılmasında, yüksək səmərəliliyə
və nəzəri-praktiki əhəmiyyətə malik nəticələrin
əldə edilməsində fəal olmağa
çağırıram.
Rəsmiyyə ABDULLAYEVA, iqtisad elmləri namizədi:
— Son illərdə Azərbaycan iqtisadiyyatının sürətli inkişafı dövlətin sosial siyasətinə də öz təsirini göstərmişdir. Maliyyə imkanlarının genişlənməsi sosial sahələrə yönəldilən resursların əhəmiyyətli dərəcədə artırılmasını, əhalinin rifah halının davamlı olaraq yaxşılaşdırılmasını, yeni iş yerləri yaratmaqla məşğulluq səviyyəsinin yüksəldilməsini, yoxsulluğun azaldılmasını təmin etmiş, o cümlədən 2009-cu ildə 74 min yeni iş yeri açılmışdır.
Dövlət büdcəsinin gəlirləri artdıqca sosial müdafiə və sosial təminata ayrılan vəsaitlərin payı da artmışdır. 2009-cu ildə sosial yönümlü tədbirlər üzrə xərclərin maliyyələşdirilməsinə xüsusi diqqət ayrılmış və bu məqsəd üçün 2 milyard 903 milyon manat vəsait sərf edilmişdir. 2008-ci illə müqayisədə 2009-cu ildə dövlət büdcəsinin cari xərclərində sosial yönümlü tədbirlər üzrə xərclərin tərkib hissəsi olan sosial müdafiə və sosial təminat xərcləri 24,6 faiz artmışdır.
Sosial müdafiə və sosial təminata ayrılan vəsaitlərin artırılması əhalinin gəlirlərinin, büdcə təşkilatlarında çalışanların əmək haqlarının, təqaüdlərin, pensiya və müavinətlərin və s. artırılmasına səbəb olmuşdur. Belə ki, 2003-cü illə müqayisədə 2009-cu ildə əhalinin gəlirləri 3,5 dəfə, onun adambaşına düşən həcmi isə 3,3 dəfə artmışdır.
Sosial yönümlü bazar iqtisadiyyatı sistemi əhalinin, xüsusilə də onun aztəminatlı qruplarının sosial müdafiəsinin davamlı yaxşılaşdırılmasının təminatçısıdır. Dövlətin həyata keçirdiyi sosial siyasətdə aztəminatlı əhali qruplarının sosial müdafiəsinin yaxşılaşdırılması daim diqqət mərkəzindədir. Məhz bunun nəticəsidir ki, son illərdə aztəminatlı əhali qruplarının sosial müdafiəsinin yaxşılaşdırılması üçün bir sıra islahatlar aparılmışdır və yoxsulluğun səviyyəsi 2003-cü ildəki 44,7 faizdən 2009-cu ildə 11 faizə enmişdir.
Aztəminatlı əhali qruplarının sosial vəziyyətinin yaxşılaşdırılması məqsədilə 2006-cı ilin iyun ayının 1-dən respublikamızda ünvanlı sosial yardım (ÜSY) mexanizmi tətbiq edilmişdir. Ünvanlı dövlət sosial yardımı aztəminatlı ailələrə dövlət tərəfindən göstərilən pul yardımıdır. 2008-ci il üçün ehtiyac meyarının həddi 55 manat, 2009-cu il yanvarın 1-dən 60 manat məbləğində müəyyənləşdirilmişdir. ÜSY göstərilməsi məqsədilə dövlət büdcəsindən 180 milyon manat vəsait istifadə olunmuş və bu, 700 min nəfər aztəminatlı şəxsi əhatə etmişdir.
Əhalinin sosial müdafiəsinin gücləndirilməsi ölkə Prezidentinin hər zaman diqqət mərkəzindədir. Təbii qaza görə əhalinin 1 oktyabr 2009-cu il tarixə olan borclarının dövlət büdcəsinin vəsaitləri hesabına silinməsi üçün ölkə Prezidentinin verdiyi fərman buna bariz nümunədir.
Qeyd edildiyi
kimi, son illər ölkəmiz hər bir sahədə ciddi
nailiyyətlər əldə etmişdir. Gələcəkdə
isə bu nailiyyətlərin davamlılığı təmin
olunmalı və bu məqsədlə müvafiq
araşdırmalar aparılmalı, qabaqcıl təcrübə
öyrənilməli, bu təcrübənin ölkəmizdə
tətbiq imkanları təklif edilməlidir. Bütün
bunlar, təbii ki, hörmətli akademik Ramiz Mehdiyevin də
qeyd etdiyi kimi, alimlərin, xüsusilə gənc tədqiqatçıların
qarşısında mühüm vəzifələr qoyur. Bu baxımdan, biz gənc iqtisadçılar da öz
tədqiqatlarımızda gələcək inkişafın
daha da sürətlənməsi, davamlı xarakter alması və
ən əsası, ölkə başçısının
da qeyd etdiyi kimi, insanların sosial vəziyyətinin və
yaşayış şəraitinin daha da
yaxşılaşdırılması istiqamətlərində
fundamental tədqiqatlar aparmalı və əsaslandırılmış
elmi təkliflərlə çıxış etməliyik.
Pərviz HƏSƏNOV, AMEA İqtisadiyyat İnstitutu, “Gənc
alimlər” Şurasının sədri:
— Hər bir ölkənin ictimai-iqtisadi-siyasi həyatında gənclərin rolu olduqca xüsusi əhəmiyyətə malikdir. Bu gün Azərbaycan Respublikasında da gənclər həm dövlət strukturlarında, həm ictimai sektorda, həm də elmi-pedaqoji sahələrdə fəal iştirak edirlər. Son dövrlər dövlətin gənclərlə bağlı məqsədli dövlət proqramlarının həyata keçirilməsi bu sahədə müsbət dəyişikliklərə təkan vermişdir. Bu baxımdan, ölkə başçısının sərəncamı ilə təsdiq edilmiş “2007-2015-ci illərdə Azərbaycan gənclərinin xarici ölkələrdə təhsili üzrə Dövlət Proqramı” xüsusi əhəmiyyətə malikdir. Bu proqramın həyata keçirilməsi gənclərin dünyanın nüfuzlu ali təhsil məktəblərində təhsillərini başa vuraraq respublikamızın inkişafına xidmət etmələrinə imkan verəcəkdir.
AMEA İqtisadiyyat İnstitutunda da çalışan gənc alim, aspirant və dissertantların mütəşəkkilliyini, elmi tədqiqatların fasiləsizliyini təmin etmək məqsədilə institutda “Gənc alimlər” Şurası yaradılmışdır. Yaradıldığı müddət ərzində təşkilat bir sıra elmi tədbirlərdə yaxından iştirak etmiş, müsbət fəaliyyəti əlaqədar rəhbər orqanlar tərəfindən xüsusi qeyd edilmişdir. 7-11 dekabr 2009-cu il tarixdə AMEA Gənclərin İntellektual Elm Mərkəzi tərəfindən keçirilən “Elm və gənclik həftəliyi”ndə “Azərbaycan elmi və gənclik” mövzusunda elmi konfransda institut əməkdaşlarının yaxından iştirakı, “Elm sərgisində” onların tezis, məqalə, fərdi və kollektiv monoqrafiyalarının sərgi iştirakçılarının diqqətinə çatdırılması olduqca təqdirəlayiq haldır. İlk dəfə olaraq AMEA-nın gənc alimlərinin internet portalı açılmışdır ki, burada da maraqlı və informativ məlumatlar əldə etmək olar. Adı çəkilən həftəlik çərçivəsində elm sahəsində çalışan gənc alimlərin mütəşəkkil birliyinin formalaşdırılması, Azərbaycan elminin inkişafında gənc alimlərin qarşıya qoyduğu məqsəd və vəzifələr geniş müzakirə olunmuşdur. Bu baxımdan AMEA İqtisadiyyat İnstitutunun gənc alim, aspirant və dissertantlarının istər fərdi, istərsə də birgə elmi fəaliyyətinin təmin edilməsi, onların sosial müdafiəsinin yaxşılaşdırılması istiqamətində əməli addımlar atılmaqdadır. “Azərbaycan elmində islahatların aparılması ilə bağlı Dövlət Komissiyasının yaradılması haqqında” Azərbaycan Respublikası Prezidentinin 10 aprel 2008-ci il tarixli sərəncamında qeyd edilmişdir ki, Azərbaycanda ümumən elmin maliyyələşmə mexanizmləri və elmi işçilərin sosial təminatı məsələləri hələlik günün tələbləri səviyyəsində deyildir. Ölkədə aparıcı alimlər nəslinin yaşlaşması və gənc nəslin elmə axınının zəifləməsi elmi kadr potensialının aşağı düşməsi təhlükəsini yaratmışdır. Bu sırada yeni yaradılmış Elmin İnkişafı Fondunun köməyindən də istifadə olunmalıdır. Belə ki, bu fond gənclər tərəfindən elmin bütün sahələri üzrə aparılacaq və ən əsası ölkəmizə xeyir verə biləcək elmi-tədqiqat işlərini maliyyələşdirə bilər. Bu baxımdan hörmətli akademik Ramiz Mehdiyevin məlum məqaləsində də vurğulandığı kimi, xüsusilə indiki dövrdə hər bir iqtisadçı alimin öz bilik və bacarığı daxilində elmi tədqiqatlarını müasir şəraitə uyğun aparmasına, müasir tələbatlara uyğunlaşdırmasına böyük ehtiyac vardır. Bu istiqamətdə gələcək tədqiqatlarda aşağıdakı amillərin nəzərə alınması məqsədəuyğun olardı:
- həyata keçirilən elmi-tədqiqat işlərinin əlaqələndirilməsi və tədqiqatçı gənclər arasında əlaqələrin gücləndirilməsi;
- artıq Azərbaycanda bazar münasibətlərinin sürətlə inkişaf etdiyini və müasir qloballaşma proseslərini nəzərə alaraq, xüsusən makroiqtisadi sahədə tədqiqatlara önəm verilməsi;
- dünyada və Azərbaycanda baş verən iqtisadi proseslərin nəticələrinin, müsbət və mənfi tərəflərinin maksimum dəqiqliklə qiymətləndirilməsi;
- aparılan
elmi-tədqiqatların keyfiyyətinin yüksəldilməsi və
praktiki əhəmiyyətinin artırılması məqsədilə
hər bir tədqiqat işində qabaqcıl xarici təcrübənin
öyrənilməsi.
Aqil ƏSƏDOV, iqtisad elmləri
namizədi:
— Hörmətli tədqiqatçı həmkarlar, əvəzsiz sərvətimiz olan Azərbaycan dövlətçiliyi müstəqillik dövründə müxtəlif çətinliklərlə üzləşmiş və mürəkkəb yol keçmişdir. Yeni ictimai-siyasi sistemin təşəkkül prosesini yaşayan Azərbaycan dövləti məruz qaldığı hərbi təcavüzə və onun ağır nəticələrinə baxmayaraq bütün potensialını səfərbər edərək demokratik inkişaf yolunda böyük uğurlar əldə etməkdədir. Hazırda ölkəmiz liberallaşmanın, struktur dəyişikliklərinin və iqtisadi inkişafın tamamilə yeni bir mərhələsini yaşamaqdadır. Artıq həyata keçirilən islahatlar nəticəsində müstəqil Azərbaycan Respublikasında yeni iqtisadi münasibətlər formalaşmış, mülkiyyət müxtəlifliyi və azad rəqabət mühiti təmin edilmişdir. Qeyd olunan tədbirlər Azərbaycanda makroiqtisadi sabitliyin bərqərar olmasına, ümumi daxili məhsulun ardıcıl artımına, yeni iş yerlərinin açılmasına, əhalinin həyat səviyyəsinin yüksəlməsinə səbəb olmuşdur. Sevindirici haldır ki, artıq ölkəmizin xarici kreditlərdən asılılığı aradan qaldırılmış və ölkəmiz nəinki daxili layihələri maliyyələşdirmək, həm də regional layihələrə də vəsait ayırmaq imkanı əldə etmişdir.
Qeyd etmək lazımdır ki, bütün dövrlərdə sosial siyasət, insanların yaşayış şəraitinin və maddi rifah halının yaxşılaşdırılması istiqamətləri dövlətin iqtisadi sıiyasətinin prioritetini təşkil etmişdir. Bu istiqamətdə isə, gəncliyə dövlət qayğısı xüsusilə yaddaqalandır. Son illər ölkədə aparılan kadr islahatları zamanı müxtəlif sahələrdə, xüsusən də gənclərlə iş sahəsində kifayət qədər təcrübəyə malik olan bacarıqlı gənc kadrların mərkəzi dövlət idarəetmə orqanlarında, rayon (şəhər) icra hakimiyyəti sistemlərində rəhbər vəzifələrə təyin edilməsi, qeyri-hökumət təşkilatlarında çalışan, öz fəallığı, bacarığı və intellektual səviyyəsi ilə seçilən gənclərin dövlət idarəetmə işlərinə, o cümlədən gənclər siyasətinin həyata keçirilməsinə yaxından cəlb olunması deyilənləri bir daha təsdiq edir. Bütün bunlar isə Azərbaycan dövlətinin, ölkə Prezidentinin gəncliyə və gənclərə olan etimadından irəli gəlir.
Bildiyimiz kimi, XXI əsr YUNESKO tərəfindən təhsil (elm) əsri elan edilmişdir. Bu günün gəncləri informasiya cəmiyyətində yaşamağa, təhsillərini fasiləsiz davam etdirməyə, xüsusilə məqsədyönlü fəaliyyətə hazırlanmalıdır. Bu gün Azərbaycanda gənc alimlər iqtisadi, sosial və s. problemlərin həllinə, elmi nailiyyətlərin həyata keçirilməsinə fəal cəlb edilirlər. Artıq Azərbaycan gəncliyi dünya gənclər təşkilatlarının zəngin təcrübəsindən bəhrələnmək imkanındadır. Bu baxımdan ölkə başçısının gənclərin xaricdə təhsil almasına şərait yaradan məlum sərəncamı mühüm əhəmiyyət kəsb edir. Humanizmin, həmrəyliyin, əməkdaşlığın, bir sözlə, qloballaşmanın hökm sürdüyü bir dövrdə gənclərin və gənclər təşkilatlarının da əsas məqsədi ümumdövlət prinsiplərinə sadiq olmaqla cəmiyyətdə fəal iştirak etmək, beynəlxalq səviyyəli tədbirlərdə ölkəmizi layiqincə təmsil etmək və müasir dünyəvi səviyyəyə yiyələnməklə sağlam gələcəyə davamlı körpü salmaqdan ibarət olmalıdır. Konkret olaraq, bir iqtisadçı kimi biz gənclərin qarşısında duran əsas məsələ ölkə Prezidentinin sosial-iqtisadi siyasətini əldə rəhbər tutaraq ölkədə gedən iqtisadi inkişafın davamlı və dinamik olmasına xidmət etməkdir. Təbii ki, bu baxımdan gənc iqtisadçıların da üzərinə mühüm vəzifələr düşür. Bu vəzifələrin düzgün müəyyənləşdirilməsi və gənclərin tədqiqat istiqamətlərinə uyğun uğurlar əldə etməsi baxımından hörmətli akademik Ramiz Mehdiyevin “Gələcəyin strategiyasını müəyyənləşdirərkən: modernləşdirmə xətti” və “İctimai və humanitar elmlər: zaman kontekstində baxış” əsərlərini, sözün əsl mənasında, zülmətdə doğan günəş adlandırmaq olar. Hörmətli Ramiz müəllimin əsərləri ilə tanış olduqda bütün istiqamətlər üzrə gələcək prioritetləri aydın şəkildə görmək mümkündür. Ona görə də gənc tədqiqatçıları qeyd edilən əsərlərlə tanış olmağa və öz tədqiqat istiqamətlərini düzgün müəyyənləşdirməyə dəvət edirəm. Təbii ki, istiqamətin düzgün seçilməsini isə uğurun yarısı hesab etmək olar.
Hörmətli akademikin də qeyd etdiyi kimi, artıq Azərbaycan Respublikası dinamik inkişaf edən, sosial-iqtisadi, siyasi və s. sahələrdə etibarlı sabitliyə nail olmuş bir müstəqil dövlət kimi keçid dövrünü arxada qoymuşdur. Hazırda isə ölkəmizdə səmərəli bazar münasibətlərinin formalaşdırılması daha aktual və zəruridir. Digər tərəfdən nəzərə alsaq ki, inteqrativ əlaqələrin geniş miqyası əhatə etdiyi XXI əsr həm də sürətli qloballaşma prosesi ilə xarakterizə edilir. Təbii ki, belə bir dövrdə ölkənin milli və iqtisadi təhlükəsizliyi daha ciddi yanaşma tələb edir. Bütün bunlar isə, öz növbəsində, milli iqtisadiyyatın tarazlı inkişafı zərurətini yaradır. Bu baxımdan, dünyada əhali hərəkətliliyinin sürətləndiyi müasir dövrdə həyata keçirilən tədqiqatların, konkret olaraq, nəqliyyat, turizm və s. kimi xidmət sahələrində elmi araşdırmaların prioritet istiqamətlərıni aşağıdakı kimi qəbul etmək olar:
- davamlı iqtisadi inkişaf tələblərinin müəyyənləşdirilməsi;
- Azərbaycanda milli iqtisadiyyatın davamlı inkişaf prinsiplərinə uyğunlaşdırılması;
- qloballaşma şəraitində səmərəli bazar münasibətlərinin formalaşdırılması;
- ayrı-ayrı regionlar üzrə təbii-resurs potensialının qiymətləndirilməsi və səmərəli istifadə yollarının araşdırılması;
- beynəlxalq nəqliyyat dəhlizlərindən istifadənin səmərəliliyinin yüksəldilməsi;
- müvafiq sahələrdə normativ-hüquqi bazanın və milli qanunvericiliyin beynəlxalq tələblərə uyğunlaşdırılması;
- turizm xidmətlərinin
təkmilləşdirilməsi və regionların sosial-iqtisadi
inkişafında turizm sənayesinin rolunun
artırılması.
Fərqanə MUSAYEVA, iqtisad elmləri
namizədi:
— Müstəqillik əldə edildikdən sonra respublikamız yeni iqtisadi sistem formalaşdırmaq istiqamətində səmərəli makroiqtisadi siyasət istiqamətlərini müəyyən etmişdir. Həmin istiqamətlərdən biri də ölkə iqtisadiyyatına investisiya qoyuluşlarının artırılması üçün əlverişli investisiya mühiti yaratmaqdır. Təcrübə göstərir ki, ölkədə yaradılan mühit iqtisadiyyata investisiyaların cəlb olunmasına, habelə uzunmüddətli perspektivdə iqtisadi sabitliyin təmin edilməsinə, struktur və sosial dəyişikliklərin həyata keçirilməsinə, əhalinin məşğulluğunu artırmaqla sosial rifahın yüksəldilməsinə şərait yaradır. İnvestisiya anlayışı məna etibarilə gəlir və sosial səmərə əldə etmək məqsədilə sahibkarlıq və digər fəaliyyət obyektlərinə qoyulan maliyyə vəsaitindən, habelə maddi və intellektual sərvətlərdən ibarətdir. İnvestisiya kapital hərəkətinin bir forması olmaqla, makroiqtisadi tarazlığın hərəkətverici amillərindən biri hesab olunur. Səmərəli investisiya qoyuluşları tədricən rəqabət qabiliyyətli milli məhsulların istehsalının genişlənməsinə, ÜDM-in və milli gəlirin fiziki həcminin artımına imkan verir. Lakin nəzərdən qaçırmaq olmaz ki, ümumi iqtisadi inkişafda hər cür tətbiq olunan investisiya qoyuluşu mütərəqqi hal hesab edilə bilməz. Belə ki, investisiya qoyuluşları, yalnız əsaslandırılmış layihələr üzrə tətbiq edildiyi halda öz bəhrəsini vermiş olur. Əsaslandırılmamış həddindən artıq investisiya qoyuluşları ölkədə inflyasiya prosesinin sürətlənməsinə səbəb ola bilər. Bu mənada iqtisadi inkişaf səviyyəsindən asılı olmayaraq investisiya problemi bütün dövlətlərdə, o cümlədən dünyaya sürətlə inteqrasiya edən Azərbaycanda daim diqqət mərkəzində olmalıdır.
Keçid dövrünün ilkin mərhələsində makroiqtisadi sabitliyin pozulması, ciddi maliyyə çatışmazlığının mövcud olması, müəssisələrin fəaliyyətinin bərpa edilməsi və restrukturizasiyası üçün tələb olunan daxili valyuta ehtiyatlarının olmaması xarici investisiyaların əhəmiyyətini kəskin şəkildə artırmışdır. Aydındır ki, xarici investisiya qoyuluşları milli iqtisadiyyatın dünya iqtisadiyyatına səmərəli inteqrasiyasını təmin edir. Həmçinin ölkədə əmtəə və xidmətlər istehsalının genişlənməsini təmin edəcək yeni texnika və texnologiyaların, o cümlədən idarəetmənin qabaqcıl üsullarının iqtisadiyyata tətbiqinə, bazar infrastrukturunun formalaşmasına və inkişafına imkan verir. İnvestisıyalar yeni iş yerləri yaratmaqla daxili bazarda təsərrüfat subyektlərinin istehsal etdikləri mal və xidmətlərin keyfiyyətinin yüksəldilməsini stimullaşdıraraq onları beynəlxalq standartlara uyğun fəaliyyətə məcbur edir. Bu cür investisiya qoyuluşları milli gəlirin artımını təmin etməklə yanaşı yığıma, o cümlədən istehlaka yönəldilən vəsaitlərin həcmi artımına da səbəb olur. Bu proseslərin fasiləsizliyi və səmərəli təşkili isə, öz növbəsində, maliyyə vəsaitlərinin - daxili investisiya mənbələrinin formalaşması və tətbiqi imkanlarının genişlənməsinə şərait yaradır.
Respublikamızın geosrateji mövqeyinin əlverişliliyi, təbii sərvətlərlə zənginliyi nəticəsində 1995-ci illə müqayisədə 2008-ci ildə Azərbaycan iqtisadiyyatına investisiya qoyuluşu 43,6 dəfə artaraq 9,9 milyard manata çatmışdır. Məlum olduğu kimi, investisiya qoyuluşları makroiqtisadi səviyyədə ÜDM artımının, tədiyyə balansında müsbət saldonun, səmərəli məşğulluğun təmin edilməsində əhəmiyyətli rol oynamışdır. Bununla belə, müşahidələr göstərir ki, Azərbaycan Respublikasının coğrafi mövqeyi və təbii-iqtisadi resurslarla zənginliyi investisiya qoyuluşlarından daha çox səmərə əldə etməyə imkan verir. Bu baxımdan, milli iqtisadiyyatın bütün sahələri və hər bir region üzrə investisiya cəlbediciliyinin təmin edilməsi, eləcə də investisiyaların optimal bölüşdürülməsi gələcəkdə də aktual olan bir problemdir. Ona görə hörmətli akademikimiz Ramiz Mehdiyevin də məqaləsində qeyd etdiyi kimi, həqiqətən də müasir gəncliyin, xüsusən gənc tədqiqatçıların qarşısında mühüm vəzifələr durur. Əgər investisiya qoyuluşlarından daha çox səmərə əldə etmək mümkündürsə, deməli, müvafiq istiqamətdə elmi araşdırmaların aparılması olduqca vacibdir. Bu baxımdan, bazar münasibətlərinin formalaşdığı, Azərbaycan Respublikasının dünya iqtisadiyyatına sürətlə inteqrasiya etdiyi bir dövrdə aşağıdakı istiqamətlərin tədqiqat obyekti kimi seçilməsi məqsədəuyğun olardı:
- ayrı-ayrı regionlar üzrə coğrafi mövqedən və təbii-resurs potensialından asılı olaraq inkişaf prioritetlərinin müəyyənləşdirilməsi;
- müəyyənləşdirilmiş prioritetlər üzrə investisiya cəlbediciliyinin təmin edilməsi;
- investisiyaların
optimal bölüşdürülməsi və bu zaman
regionlara üstünlük verilməsi;
- həyata
keçirilən bütün iqtisadi tədbirlərin elmi əsaslandırılması
zəruridir. Ona görə də özəl sektor,
iş adamları ilə elmi ictimaiyyət arasında
etibarlı körpünün formalaşdırılması,
bununla əlaqədar xüsusi normativ sənədlərin
işlənib hazırlanması;
- yeni
yaradılan müəssisələrin təbii-iqtisadi potensiala
və coğrafi mövqeyə uyğun olaraq regionlarda yerləşdirilməsi.
Elvin TALIŞINSKİ, Fəlsəfə, Sosiologiya və
Hüquq İnstitutunun kiçik elmi işçisi:
— Hər bir ölkədə
dövlətçiliyin, müstəqilliyin daha da möhkəmləndirilməsi,
gələcəyin etibarlı təminatı, heç
şübhəsiz gənclərin cəmiyyətin
bütün sahələrində fəal iştirakından,
onların aparıcı qüvvəyə çevrilməsindən
çox asılıdır. Əsası
ümummilli liderimiz Heydər Əliyev tərəfindən
qoyulmuş dövlət gənclər siyasətinin Prezident
İlham Əliyev tərəfindən də uğurla davam
etdirilməsinin nəticəsi olaraq, bu gün Azərbaycan gəncləri
ictimai-siyasi, sosial-mədəni və digər sahələrdə
fəal iştirak edirlər.
Respublikamızda
gənc nəslin mənəvi-ideoloji tərbiyəsinə,
onların sağlamlığının qorunmasına
xüsusi qayğı ilə yanaşılır. Cənab
Prezident gənclərə malik olduqları qabiliyyət və
intellektual imkanlar müqabilində geniş meydan verməyin tərəfdarı
olmaqla biz gənclərə daim böyük diqqət və
qayğı göstərir. Gənclər
siyasətinin əsasını respublikamızın qüdrətli
dövlətə çevrilməsi naminə gənclərin
imkanlarından istifadə edilməsi, həmçinin bunun
üçün əlverişli şəraitin
yaradılması təşkil edir. Gənc
nəslin fiziki, sosial və mənəvi inkişafını təmin
edən fəaliyyət sahələrinin istiqamətləndirilməsi,
gənclərin dünya dəyərlərinə yiyələnmələri
və digər məsələlər qarşıda duran əsas
vəzifələrdəndir. Ümummilli
lider Heydər Əliyev 1995-ci ilin martında ölkə gəncləri
ilə görüşərək onların sağlam ruhda tərbiyə
almaları və əsl vətəndaş kimi yetişmələri
naminə əlindən gələni əsirgəməyəcəyini
bildirmişdir. 1996-cı il fevralın 2-dən etibarən
ulu öndər Heydər Əliyevin təşəbbüsü
ilə gənclərin forumlarının keçirilməsi,
ölkədə Gənclər Gününün qeyd
olunması, gənclərimizin problemlərinin həllinə
yönələn fərman və sərəncamların verilməsi,
onların dövlət quruculuğu prosesinə cəlb edilməsi,
müvafiq qanunların qəbulu deyilənləri
reallığa çevirdi.
Əsası
ümummilli lider Heydər Əliyev tərəfindən
qoyulmuş dövlət gənclər siyasəti Azərbaycan
gəncliyinin gələcək inkişafında dərin izlər
buraxdı.
Ulu öndərin 2 fevral 1997-ci il tarixdə
imzaladığı fərmana əsasən, fevralın 2-si Azərbaycanda
Gənclər Günü elan edildi. Ümummilli
lider, bundan əlavə, gənclər sahəsində dövlət
siyasətinin uğurla həyata keçirilməsi məqsədilə
zəruri qanunvericilik bazasının formalaşdırılmasını
da təmin etdi. 1996-2002-ci illərdə qəbul
olunmuş “Bədən tərbiyəsi və idman haqqında”,
“Gənc istedadlar üçün xüsusi təqaüdlərin
təsis edilməsi haqqında”, “Azərbaycanın gənc
istedadlarına dövlət qayğısı haqqında”,
“Dövlət gənclər siyasəti haqqında” qanun, fərman
və sərəncamlar, habelə “Gənc ailə” proqramı,
“Gənclərdə vətənpərvərlik və vətəndaşlıq
hisslərinin yüksəldilməsi haqqında”,
“İstedadlı yeniyetmələrin və yaradıcı gənclərin
sosial, iqtisadi və s. problemlərinin həllinə yönəlmiş,
onların öz qabiliyyətlərini inkişaf etdirmələrinə
kömək edən Dövlət Proqramı”, “Ordudan tərxis
olunmuş gənclərin məşğulluğu” Dövlət
Proqramı bu sıraya aiddir. Qanunlar, fərman, sərəncam
və dövlət proqramları gənc nəslin mütəşəkkil
qüvvə kimi formalaşmasına, mənəvi-ideoloji cəhətdən
tam yetkinləşməsinə, sosial problemlərinin həllinə,
faydalı məşğulluğunun təmin olunmasına təsir
göstərdi.
Respublikamızda
həyata keçirilən dövlət gənclər siyasəti
gənclərin hərtərəfli inkişafını,
onların cəmiyyət həyatında fəal
iştirakını təmin etməkdədir. Bu siyasət
çox geniş bir spektri - gənclərin təhsili, tərbiyəsi,
sağlamlığı, intellektual və mənəvi
inkişafı, asudə vaxtının səmərəli təşkili,
cəmiyyətin bütün sahələrində fəal
iştirakı ilə bağlı məsələləri əhatə
edir. Artıq Azərbaycan gəncliyi cəmiyyətin
inkişafında fəal sosial təbəqəyə
çevrilmişdir. Ölkə gəncləri
demokratikləşmə prosesində fəal iştirak edir, mədəniyyət,
incəsənət, elm və digər sahələrdə
parlaq nailiyyətlər qazanır, dövlətçilik ənənələrini
daim uca tutur, çoxşaxəli islahatların
reallaşdırılmasında yaxından iştirak edirlər.
Prezident İlham Əliyevin gənclərin
potensialından ölkənin mənafeyi naminə tam və
düzgün istifadə olunması, onların faydalı məşğulluğunun
təmin edilməsi, dövlət idarəçiliyi sistemində
iştirakının gerçəkləşdirilməsi məqsədilə
2005-ci il avqustun 30-da imzaladığı
“Azərbaycan Gəncliyi Dövlət Proqramının
(2005-2009-cu illər) təsdiq edilməsi haqqında” sərəncamı
da gənclərə dövlət qayğısının
artırılması məqsədinə xidmət edir.
Qeyd etmək
istərdim ki, gənclərə qayğı artıq elmi tədqiqat
institutlarında da aydın hiss edilir, gənclərə
xüsusi diqqət ayrılır, onlarla tez-tez
görüşlər keçirilir. Bildiyiniz kimi, elmin hər
hansı bir sahəsində inkişafa nail olunması
üçün ən mühüm amillərdən biri də,
hörmətli akademik Ramiz Mehdiyevin də qeyd etdiyi kimi, elmi
müzakirələrin təşkili, fikir mübadiləsidir.
Mənə elə gəlir ki, Azərbaycan Milli
Elmlər Akademiyasının müxtəlif
institutlarının gənc tədqiqatçıları, elmi
işçiləri arasında birgə elmi
araşdırmaların aparılması, elmi konfransların, tədbirlərin
həyata keçirilməsi sahəsində müvafiq layihələrin
hazırlanması və reallaşdırılması məqsədəuyğun
olardı. Bundan əlavə, müxtəlif
ixtisasa malik olan gənc tədqiqatçıların hər
hansı bir mövzu ətrafında birgə
araşdırmalar, müzakirələr təşkil etməsi,
sonda daha maraqlı nəticələrin əldə edilməsinə
imkan yaradar.
Asif MUSTAFAYEV, iqtisad elmləri namizədi:
— Müasir dövrdə
iqtisadiyyat elminin mümkün təkamül istiqamətləri
qlobal təmayüllü rəqabət qabiliyyətli iqtisadi
inkişafla şərtlənməli və təmin
olunmalıdır. Bu qanunauyğunluqdan
çıxış edərək deyə bilərik ki,
iqtisadi artım müasir dövr ölkə
iqtisadiyyatlarında əsas problem kimi təzahür edir.
İqtisadi artım problem olaraq iqtisadiyyat elminin
qarşısında əsasən üç istiqamətdə
öyrənilməlidir: dünya iqtisadiyyatında baş verən
qlobal proseslərlə milli iqtisadiyyatın qanunauyğunluq
şəraitində xarakterizə olunması (elmi-nəzəri
nəticələrin əldə olunması); ikincisi, Azərbaycan
iqtisadiyyatının mövcud vəziyyəti kontekstində
yeni imkanlı inkişaf istiqamətlərinin nəzəri-metodoloji
baza baxımından işlənməsi;
üçüncüsü isə bu iqtisadi artımın
keyfiyyət parametrlərinə söykənən və
uzunmüddətli olması üçün yeni mexanizmlərlə
təmin olunması.
Etiraf etmək
lazımdır ki, müstəqillik əldə etdikdən sonra
Azərbaycan iqtisadiyyatı müxtəlif səviyyəli
inkişaf xəttinə malik olmuşdur. 2000-ci ildən
başlayaraq iqtisadiyyatda inkişafın
davamlılığının şahidi oluruq. İstər ÜDM, sənaye məhsulunun ümumi həcmi,
ixrac, adambaşına düşən gəlirlər, istərsə
də büdcə parametrləri olsun, müsbət meyilli
dinamika ilə xarakterizə olunur. Bu iqtisadi
irəliləyişin təməli nə qədər dövlətin
yürütdüyü siyasətlə bağlıdırsa,
bir o qədər də ölkədə iqtisadiyyat elminin bazar
sisteminə uyğun yeni keyfiyyət halında olması ilə
də əlaqədardır.
Qloballaşma
prosesi bazar iqtisadiyyatına keçən hər bir ölkə,
o cümlədən də Azərbaycan iqtısadiyyatı
üçün yeni imkanlar açmaqla yanaşı, mürəkkəb
iqtisadi proseslərlə üzləşməyi də zəruri
etmişdir. Şübhəsiz ki, mövcud sosial-iqtisadi problemlərin
həlli nə qədər praktiki əhəmiyyət
daşıyırsa bir o qədər də nəzəri əhəmiyyət
kəsb edir.
Məlumdur ki,
ABŞ-da ÜDM-in artımının 70 faizi intellektual
informasiya sferasının payına düşür. Bu, əsasən,
rəqabətin keyfiyyət baxımından dəyişilməsinin
göstəricisi kimi çıxış edir. Buna görə də respublikamızda
iqtisadiyyatın perspektiv inkişaf istiqamətlərinin
elimi-texniki və informasiya amilləri üzərində
qurulması baş verməlidir. Bütün
bunlar, hörmətli akademikimiz Ramiz Mehdiyevin məlum əsərlərində
də dəfələrlə qeyd edilmişdir. Bu əsərlərlə
tanışlıqdan və milli iqtisadiyyatımızın
mövcud durumundan qaynaqlanaraq iqtisadiyyat elminin
qarşısında mövcud problemlərin həlli üzrə
vəzifələri sistemləşdirsək
aşağıdakı nəticəyə gəlmək olar:
- bazar
iqtisadiyyatının müasir tələblərə cavab verən
mexanizm ünsürləri işlənməli və elmi cəhətdən
əsaslandırılmalıdır;
- təsərrüfatçılığın
bütün sferalarında davamlı inkişafı təmin və
resurslardan səmərəli istıfadəni özündə
ehtiva edən elmi-metodoloji əsasların işlənməsi;
- davamlı
inkişafın təmin olunmasında insan potensialının
ön plana çəkilməsi və elmi-texnıki tərəqqinin
vəhdətilə əks olunması;
- diqqət
mərkəzində olan sosial-iqtisadi problemlərin tənzimlənən
bazar iqtisadiyyatı prinsipindən çıxış edərək
həllinə yanaşılması;
- bazar
sisteminin üstünlük təşkil etdiyi və
qarışıq xarakter aldığı iqtisadiyyatın yeni
təməl prinsipləri əsasında (institusional və s.)
öyrənilməsi;
- sənaye
və kənd təsərrüfatının
qarşılıqlı əlaqələrini təmin edən
və gücləndirən beynəlxalq təcrübi
potensialın öyrənilməsi;
- xarici
effektləri və ekoloji amilləri özündə bilavasitə
ehtiva edən iqtisadi münasibətlərin xarakterinə yenidən
baxilması;
- iqtisadi
və ərzaq təhlükəsizliyi konsepsiyasına yeni
elmi-nəzəri baxışı formalaşdırmaq, onun təməl
özəlliklərini üzə çıxarmaqla dövlətin
bu istiqamətdəki siyasətinə töhfənin verilməsi;
- mövcud
iqtisadi sabitliyin qorunması və onun daha da gücləndirilməsi
məqsədi ilə dövlət-cəmiyyət-iqtisadiyyat
prizmasındakı maraqların maksimum təmin olunması və
gəlirlərin ədalətli bölgüsündəki yeni
ünsürlərin üzə çıxarılması və
s.
Ramil ƏLİYEV, elmi işçi:
— Mən
çıxışıma ümummilli liderimiz Heydər Əliyevin
gənclər haqqında söylədiyi “Cəmiyyətin gələcək
tərəqqisi bir çox cəhətdən indi gənclərimizə
nəyi və necə öyrətməyimizdən asılı
olacaqdır” fikirləri ilə başlamaq istəytirəm. Hamımıza məlumdur ki, Azərbaycan
Respublikası müstəqillik əldə etdikdən sonra gənclər
ölkəmizin siyasi və iqtisadi həyatında fəal rol
oynamağa başladılar. 1988-cı ildən
başlayaraq erməni təcavüzkarları ilə mübarizədə,
1990-cı ildə Sovet imperiyasının 20 yanvarda törətdiyi
soyqırımda, 1991-1994-cü illərdə Qarabağ
müharibəsində Azərbaycan gəncliyi xüsusilə fərqləndi.
Bununla da, Azərbaycan gəncliyinin hər zaman
öz dövlətinin keşiyində durduğu sübuta
yetdi. Azərbaycanın müstəqilliyinin,
suverenliyinin və ərazi bütövlüyünün
qorunması, ölkədə hüquqi demokratik dövlət
quruculuğu prosesinin həyata keçirilməsi vəzifələri
gənclərin ayrı-ayrı siyasi partiya və qurumların
deyil, ümummilli dövlət mənafeləri əsasında
səfərbər olunması, vahid gənclər siyasətinin
hazırlanıb həyata keçirilməsi zərurətini
meydana çıxardı.
Aydındır
ki, Azərbaycan Respublikasının sosial-iqtisadi
inkişafı ümummilli liderimiz Heydər Əliyevin adı
ilə bağlıdır. Bu uğurlu siyasətin
davamını isə Azərbaycan Respublikasının
Prezıdenti cənab İlham Əliyev həyata keçirir.
Məhz ümummilli liderimizin uzaqgörən
siyasəti nəticəsində Azərbaycan Respublikası beynəlxalq
aləmdə böyük nüfuz qazanmışdır. Bir sıra beynəlxalq layihələri uğurla həyata
keçirən ölkəmiz regionun aparıcı dövlətlərindən
birinə çevrilmişdir.
1994-cü il
iyulun 26-da Azərbaycan Respublikasının Prezidenti Heydər Əliyevin
fərmanı ilə Gənclər və İdman Nazirliyi
yaradıldı. Ötən müddətdə dövlət gənclər
siyasəti sahəsində mühüm işlər həyata
keçirilmiş, nazirliyin yerli strukturları formalaşmış,
gənc nəslin mənəvi tərbiyəsi və fiziki
inkişafı, hüquqlarının müdafiəsi,
onların beynəlxalq qurumlarda iştirakı və gənclər
təşkilatlarının fəaliyyətinin əlaqələndirilməsi
sahəsində lazımi tədbirlər
görülmüş, bir sıra dövlət proqramları
hazırlanmış və həyata keçirilmişdir.
Bu gün Azərbaycan
Respublikası sürətli sosial-iqtisadi inkişaf tempinə
nail olmuşdur. Bunun nəticəsidir ki,
hazırda Bakı şəhəri nəhəng tikinti
meydançasını xatırladır. Bu
da tikinti sektorunun müasir vəziyyətindən, ölkədə
tikinti-quruculuq işlərinin geniş miqyas almasından xəbər
verir. Tikinti sektorunun bu cür inkişafı yeni iş
yerlərinin açılmasına, tikinti materialları sənayesinin
inkişafına, əhalinin mənzil tələbatının
həll edilməsinə təkan verən vacib məsələlərdəndir.
Təbii ki, qeyd
edilən istiqamətlərdə arzu olunan inkişaf səviyyəsinə
nail olmaq geniş elmi araşdırmaların
aparılmasını, müvafiq elmi təklif və tövsiyələrin
işlənib hazırlanmasını tələb edir. Eyni zamanda, müasir
dövrdə elmi araşdırmaların aparılması,
hörmətli akademikimiz Ramiz Mehdiyevin ictimai elmlərin
qarşısında duran vəzifələrə dair fikirlərində
də qeyd olunduğu kimi, qlobal həyatın, qloballaşma
proseslərinin tələblərinin, o cümlədən ən
əsası Azərbaycan Respublikasının müasir
inkişaf səviyyəsinin nəzərə
alınmasını tələb edir. Bu mənada gələcək
fəaliyyətdə və tədqiqatlarda
aşağıdakı istiqamətlərin nəzərə
alınması xüsusilə vacibdir:
- özəl
sektorla elmi tədqiqat institutları arasında səmərəli
əlaqələrin formalaşdırılması;
- tikinti
proseslərində yeni texnika və texnologiyalardan istifadənin
elmi cəhətdən əsaslandırılması;
- müstəqil
Azərbaycan Respublikasının təbii-coğrafi şəraitinə
uyğun tikinti norma və normativlərinin işlənib
hazırlanması;
- müasir
dövrdə tikinti işlərinin keyfiyyətinin daha da
yüksəldilməsi istiqamətlərinin ətraflı
şəkildə tədqiq edilməsi;
- ayrı-ayrı
regionlarda mövcud potensialdan səmərəli istifadə
olunması və tikinti materiallarına tələbatın
yerli istehsal hesabına ödənilməsi istiqamətlərinin
araşdırılması;
- xüsusi
regionlarda insanların yaşayış şəraitinin
yaxşılaşdırılması məqsədilə
tikinti sektorunda sahibkarlığın inkişafının
stimullaşdırılması istiqamətləri və s.
İsa ALIYEV, iqtisad elmləri doktoru:
— Bu gün müzakirələrdə
yaxşı fikirlər səsləndi, xüsusilə
müzakirələrin interaktiv şəkil alması, artıq
gənc alimlərin və tədqiqatçıların fəallığı
kimi qiymətləndirilməlidir. Gənc alimlərin
də qeyd etdikləri kimi, milli iqtisadiyyatın sürətli
inkişafı, dünyanı bürüyən maliyyə
böhranından müvəffəqiyyətlə
çıxaraq yüksək sürətlə artıma nail
olması ölkə rəhbərliyinin
düşünülmüş addımlarının, cəsarətli
idarəçilik qabiliyyətinin nəticəsidir. Məhz
bu səbəbdəndir ki, Dünya Bankı, BVF və digər
aparıcı beynəlxalq təşkilatlar, eləcə də
məşhur beynəlxalq nəşrlər də təsdiq
edirlər ki, Azərbaycan öz iqtisadi göstəriciləri
üzrə son illər MDB və region ölkələri
arasında liderdir.
Bütün
bunlarla yanaşı, iqtisadiyyatımızda keçid
dövrünün başa çatması ilə əlaqədar
iqtisadi inkişaf, onun modernləşdirilməsi məsələləri
daim diqqət mərkəzində saxlanılmalıdır. Bu problemlərin gələcək
həlli istiqamətləri Prezident Administrasiyasının rəhbəri
hörmətli akademıkımiz Ramiz Mehdiyevin 17 yanvar 2008-ci
ildə yazdığı “Gələcəyin
strategiyasını müəyyənləşdirərkən:
modernləşdirmə xətti” adlı əsərində, eləcə
də 8 dekabr 2009-cu il tarixli “İctimai və humanitar elmlər:
zaman kontekstində baxış” adlı məqalələrində
göstərilmişdir.
Milli iqtisadi
inkişafın modenrləşməsinin strateji xətti islənmiş
olsa da, taktiki baxımdan dünyada gedən qloballaşma prosesi
ilə bağlı daim təkmilləşdirilməli və inkişaf
etdirilməlidir. Ölkədə iqtisadi inkişaf nəticə
etibarı ilə ölkə vətəndaşlarına, şəxsiyyətin
hüquq və azadlıqlarının təmin olunmasına,
demokratiya xəttinin inkişaf etdirilməsinə,
liberallaşmanın sürətlənməsinə, bir
sözlə, iqtisadi modernləşmənin mərhələli
demokratikləşməsinə gətirib
çıxarmalıdır. Başqa
sözlə desək, iqtisad elmi qarşısında duran vəzifələr
də bu kontekstlərdən çıxış edilərək
həll edilməlidir. Bu baxımdan Azərbaycan
iqtisadiyyatının real inkişaf istiqamətlərini müəyyənləşdirmək,
ölkədə gedən quruculuq işlərini dərindən
təhlil etmək, qloballaşan dünyada Azərbaycanın
özünəməxsusluğunu təmin edəcək səviyyədə
elmi tədqiqat işlərini yerinə yetirmək gənclərimizin
qarşısında duran başlıca vəzifələrdəndir.
Təbii ki, bu
vəzifələrin layiqincə yerinə yetirilməsində
cənab Prezidentimiz İlham Əliyevin elmin inkisafina dair
göstərişləri və qəbul etdiyi qərarlar
müstəsna əhəmiyyət kəsb edir. Hesab edirəm
ki, vaxtında qəbul edilmiş qərarlar gənclərin,
xüsusilə, gənc alimlərin sosial vəziyyətinin də
yaxşılaşmasına öz müsbət təsirlərini
göstərəcəkdir ki, bu da daha fundamental tədqiqatların
aparılmasını stimullaşdıracaqdır.
Ümumiyyətlə, 2009-cu il
yaddaşlarda Azərbaycan dövlətinin elm, innovasiya və
XXI əsrin milli intellektual potensialını səfərbər
etmək baxımından tarixi əhəmiyyətli dövlət
qərarlarının qəbul edildiyi il kimi qalacaqdır. Ona görə ki, elmin inkişafına və bu sahədə
problemlərin kompleks həllinə xidmət etməyə
yönəlmiş bir sıra mühüm sənədlər məhz
2009-cu ildə imzalanmışdır. Bunlardan 4 may 2009-cu
il tarixli “2009-2015-ci illərdə elmin inkişafı üzrə
Milli Strategiya”nı və “Azərbaycan Respublikasında
2009-2015- ci illərdə elmin inkişafı üzrə Milli
Strategiyanın həyata keçirilməsi ilə bağlı
Dövlət Proqramı”nı, 22 may 2009-cu il tarixli “2009- 2013-cü
illərdə Azərbaycan Respublikasının ali təhsil
sistemində islahatlar üzrə Dövlət
Proqramı”nı, 21 oktyabr 2009-cu il tarixli Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti yanında “Elmin
İnkişafı Fondu”nun yaradılması haqqında sərəncamı
qeyd etmək olar.
Bir sözlə,
elmin o cümlədən iqtisad elminin inkişafı
üçün geniş fürsət verilmişdir. Artıq cənab
Prezidentimizin dediyi kimi, respublika iqtisadiyyatında keçid
dövrü bitmiş, sosial-iqtisadi inkişafın yeni
dövrü başlanmışdır. Rəsmi
səviyyədə elan olunmuş bu müddəa hər
birimizin uzərinə böyük vəzifələr qoyur.
İqtisad elmləri
qarşısında duran vəzifələrin dəqiq müəyyənləşdirilməsi
zamanın tələbindəndir. İqtisad İnstitutu
olaraq çalışmalıyıq ki, öz işimizi bu tələblər
baxımından yeniləşdirək. Konkret
olaraq deyə bilərəm ki, artıq institutumuzda bu söylənilən
kontekstdə struktur dəyişiklikləri
aparılmış, modernləşmə xətti adlı
aylıq bülletenin çapı qaydaya
salınmışdır. Hansı ki, bu
bülletenlər əlaqədar nazirliklərə və
dövlət təşkilatlarına
çatdırılacaqdır. Eyni zamanda,
ölkə başçısının
tapşırıqlarından irəli gələn, eləcə
də hörmətli akademikimizin məqalələrində
qeyd etdiyi problemlərin həlli ilə əlaqədar
İqtisadiyyat İnstitutunda bir sıra tədbirlərin həyata
keçirilməsi nəzərdə tutulmuşdur. Bütün gənc alimləri və tədqiqatçıları
bu tədbirlərdə fəal iştirak etməyə, o
cümlədən bülletenin işində öz məqalələri
və araşdırmaları ilə çıxışlar
etməyə çağırıram.
Hazırladılar: Əlipənah BAYRAMOV,
Mirbağır YAQUBZADƏ
Xalq qəzeti.- 2010.- 2 fevral.- S. 4-5.