Azərbaycanın bank sistemi dinamik
inkişaf edir
Azərbaycan hazırda dünyada
iqtisadi inkişaf tempinə görə ən öndə gedən dövlətlər
sırasındadır.Ölkəmizdə həyata keçirilən
çoxşaxəli islahatlar
dövlətin sütunlarını
gücləndirərək vətəndaşların
rifah halının daha da yaxşılaşdırılması
üçün əsaslı
baza formalaşdırmış,
respublikamızın beynəlxalq
münasibətlər sistemindəki
mövqeyi möhkəmlənmişdir.
Görülən işlərin məntiqi
yekunu olaraq, Azərbaycan beynəlxalq qurumların hesabatlarında
da islahatçı ölkə kimi yerini tutmuşdur. Bu isə onu deməyə
əsas verir ki, əsası ümummilli lider Heydər Əliev tərəfindən qoyulan
və bu gün Prezident İlham Əliyevin rəhbərliyi ilə uğurla reallaşdırılan
siyasi kurs Azərbaycanı böyük
uğurlara aparan ən doğru yoldur. Heç də təsadüfi deyil ki, Prezident
İlham Əliyev tərəfindən respublikamızda
həyata keçirilən
sosial-iqtisadi islahatların
sürətlənməsi bu
ilin ötən aylarında da inkişaf dinamikasının
möhkəmlənməsinə səbəb olmuş, iqtisadiyyatın daha da güclənməsi üçün əlverişli
imkanlar yaratmışdır.
Dinamik inkişaf ölkənin bank sektorunda
da özünü büruzə vermiş, iqtisadiyyatı qlobal maliyyə böhranının
fəsadlarından qorumuşdur.
Azərbaycan Prezidenti İlham
Əliyevin təsdiq etdiyi "2008-2015-ci illərdə
Azərbaycan Respublikasında
yoxsulluğun azaldılması
və davamlı inkişaf Dövlət Proqramı"nın həyata
keçirilməsi üzrə
Tədbirlər Planı
(2011-2015-ci illər) çərçivəsində
5 istiqamətdə - makroiqtisadi
sabitlik və iqtisadi artım, məşğulluq siyasəti
və əhalinin sosial müdafiəsi, insan kapitalının inkişafı və sosial tərəqqi, institusional siyasət və səmərəli idarəetmə, iştirak
və monitorinq istiqamətlərində məsələlərin
reallaşdırılması nəzərdə tutulur.
Birinci istiqamət üzrə büdcə proqnozlaşdırılmasının
səmərəliliyinin artırılması
məqsədilə qanunvericiliyin
təkmilləşdirilməsi, vergilərin yığım
səviyyəsinin artırılması,
xarici-iqtisadi fəaliyyətdə
tarif və qeyri-tarif tənzimlənməsi
tədbirlərinin təkmilləşdirilməsi
nəzərdə tutulur.
2011-2015-ci illərdə dövlət
büdcəsi xərclərinin
sağlamlaşdırılması üzrə tədbirlərin
həyata keçirilməsi,
dövlət satınalmaları
işinin səmərəliliyinin
artırılması, monitorinq
sisteminin təkmilləşdirilməsi,
elektron satınalmaların
təşkili ilə əlaqədar tədbirlərin
görülməsi, yerli
şirkətlərin xarici
ölkələrin dövlət
satınalmalarında iştirakının
dəstəklənməsi üçün
müvafiq tədbirlərin
görülməsi planlaşdırılır.
Eyni zamanda 2016-cı ilədək müəssisə
və təşkilatlarda
beynəlxalq mühasibat
uçotu standartlarına
keçid prosesinin başa çatdırılması
da həmin tədbirlər sırasında
özünə yer almışdır.
Bundan başqa, inflyasiyanın məqbul səviyyədə
saxlanılması məqsədilə
müvafiq tənzimləmə
metodlarından fəal
istifadə olunması,
strateji valyuta ehtiyatlarının idarə
edilməsinin təkmilləşdirilməsi,
tariflərin (qiymətlərin)
dövlət tərəfindən
tənzimlənməsi, dövlət
dotasiyalarının mərhələlərlə
aradan qaldırılması
məqsədilə tariflərin
(qiymətlərin) iqtisadi
cəhətdən əsaslandırılmış
xərclərə uyğunlaşdırılması
üzrə də tədbirlər görüləcəkdir.
Azərbaycanın bank sektorunun daha
da inkişafı üçün 2011-2015-ci illərdə
bank sisteminin kapitallaşmasının
davam etdirilməsi,
bank nəzarətinin təkmilləşdirilməsi,
bank şəbəkəsinin regionlar üzrə genişləndirilməsinin təşviq
olunması, bank olmayan
kredit təşkilatlarının
fəaliyyətlərinin genişləndirilməsinin
dəstəklənməsi, ipoteka kreditləşdirilməsi
mexanizminin sadələşdirilməsi
planlaşdırılır.
Qiymətli kağızlar bazarının
inkişaf etdirilməsi
üçün vahid
qanunun (2011-2012-ci illər),
sekyuritizasiya haqqında
qanunvericilik bazasının
(2011-2013-cü illər) hazırlanması,
yerli şirkətlərin
Bakı Fond Birjasının
listinqinə çıxarılması
üçün münbit
şəraitin yaradılması,
institusional investorların
formalaşdırılmasının təşviq edilməsi, yeni maliyyə alətlərinin buraxılışının
stimullaşdırılması nəzərdə tutulur.
2011-2013-cü illərdə sığorta sahəsində
qanunvericiliyin təkmilləşdirilməsi
üçün təkliflərin
hazırlanması, 2011-2015-ci illərdə sığorta
işinin təşviqi
üzrə tədbirlərin
gücləndirilməsi də
planlaşdırılır.
Mütəxəssislərin fikrincə, son
on ilin inkişaf nəticələrinə görə
ölkə iqtisadiyyatı
dünya təcrübəsində
çox az rast gəlinən bir kəmiyyət və keyfiyyət inkişafına nail ola bilmişdir. İqtisadi artımın 4 dəfə,
ixracın 15 dəfə,
valyuta ehtiyatlarının
31 dəfə artması
bunun bariz göstəriciləridir. Bu davamlı
inkişaf makroiqtisadi sabitlik şəraitində
əldə olunmuşdur
- orta illik inflyasiya 7 faiz, manatın məzənnəsinin
orta illik dəyişməsi tempi isə
1 faiz ətrafında olmuşdur. Belə bir mühitdə ölkənin maliyyə sektorunun əsas göstəriciləri 15-20 dəfə
artmışdır. Mərkəzi
Bank ölkənin iqtisadi
inkişafına və
işgüzar infrastrukturuna
dəstək verən
onlarla strateji layihə həyata keçirmişdir. Bir çox inkişaf institutları (ipoteka, əmanətlərin sığortlanması
fondu, kart prosessinq mərkəzi, maliyyə monitorinqi xidməti və s.) yaradılmışdır.
Mərkəzi Bank bütövlükdə ölkədə qeyri-neft sektorunun inkişafı, iqtisadi diversifikasiya kimi uzunmüddətli strateji bir xəttin
həyata keçirilməsində
əsas rol oynayır. Bu ilin ötən ayları ərzində də Mərkəzi Bank bank sektorunda maliyyə sabitliyinin qorunması və idarə olunması, habelə maliyyə sektorunun inkişafının təşviqi
potensialının artırılması,
nağd pul dövriyyəsinin təşkili
və tənzimlənməsinin
beynəlxalq standartlaşmasının
təmin edilməsi istiqamətində mühüm
tədbirlər reallaşdırmışdır.
Həmçinin 2011-ci ilin
prioritetləri sırasında
ödəniş sisteminin
arxitekturasının modernləşdirilməsi,
elektron hökumət konsepsiyası ilə bağlı hökumət
tərəfindən təsdiq
olunmuş bütün
proqramlara Mərkəzi
Bankın fəaliyyətinin
daha geniş inteqrasiyası da yer almışdır.
Yeri gəlmişkən, burada bir məqamı da xatırlatmaq istərdik. Bir neçə il bundan əvvəl bütün dünyanı
sarsıdan qlobal böhranın təsirlərindən
qorunmaq üçün
Milli Bank bir sıra əhəmiyyətli
tədbirlər həyata
keçirmişdir. Belə
ki, adıçəkilən
bank qlobal böhran şəraitində milli sahibkarlar ordusunun ciddi ziyan çəkməməsi,
ilk növbədə, hökumətin
dünyadakı neqativ
proseslərə çevik
reaksiya əsasında
müəyyənləşdirdiyi antiböhran siyasətini uğurla reallaşdırmışdır.
Bankların dəstəklənməsi
də daxil olmaqla, ciddi maliyyə monitorinqinin həyata keçirilməsi,
kreditlərə və
faiz dərəcələrinə,
habelə inflyasiyaya nəzarətin gücləndirilməsi,
real iqtisadiyyata daimi sərmayə axınının
təmin edilməsi, sosial öhdəliklərin
vaxtlı-vaxtında yerinə
yetirilməsi, sənaye
müəssisələrinin fəaliyyət istiqamətinin
daxili bazara yönəldilməsi, ərzaq
təhlükəsizliyinin möhkəmləndirilməsi
bu tədbirlərin yalnız bir qismidir.
Həyata
keçirilən tədbirlər
həm də bank sisteminə ictimai etimadın, sistemin sağlamlığı və
dayanıqlığının, bank sektorunun iqtisadiyyatda maliyyə vasitəçisi
rolunun dəstəklənməsinə
yönəlmişdir. İqtisadi
subyektlərin banklara inamını qorumaq və daha da
artırmaq mühüm
vəzifələrdən biri
olaraq qalmış,
bank sisteminin likvidliyinin
adekvat səviyyədə
saxlanması siyasəti
davam etdirilmişdir. Mərkəzi Bank antiböhran
siyasətinin həyata
keçirilməsində öz
mandatı çərçivəsində
iştirak etmiş, əsas diqqət üç əsas məqsədin reallaşmasına
istiqamətlənmişdir. Bunlardan birincisi, makroiqtisadi sabitliyin qorunması, ikincisi, bankların və sistem əhəmiyyətli
müəssisələrin maliyyə
sabitliyinin təmin olunması, üçüncüsü
isə iqtisadi artımın və yüksək məşğulluğun
dəstəklənməsi olmuşdur.
Ötən dövrdə
makroiqtisadi tarazlığın
və dayanıqlığın
təmin olunmasına,
habelə bank sistemində
maliyyə sabitliyinin qorunmasına yönəldilmiş
pul və məzənnə siyasəti
uğurla həyata keçirilmişdir.
Vaqif BAYRAMOV
Xalq qəzeti.- 2011.- 12 avqust.- S. 3.