Yeni kitablar. Ana dilimizə məhəbbətdən
yaranan sətirlər
Rəşid Təhməzoğlunun imzası
Azərbaycan oxucusuna çoxdan tanışdır. O, şair-tərcüməçi
kimi on şeir kitabı və bir tərcümə kitabı ilə oxucularla görüşüb.
Üstəlik 50 ildən artıqdır
ki, müxtəlif mətbuat vasitələrində
bədii, elmi və publisistik yazılarla çıxış
edir. Müxtəlif illərdə üç
dəfə çapdan
çıxan "Dədəm
Qorqud" epos-poeması
Rəşid Təhməzoğlunun
milli kökə, milli mədəniyyətə
və ana dilimizə olan sevgi və sayğısının
təzahürüdür. Maraqlı məqamlardan biri də odur
ki, Rəşid müəllim təkcə
"Dədəm Qorqud"
əsərində deyil,
eləcə də müəllifi olduğu bütün yazılarında
Azərbaycan türkcəsinin
qorunmasına çalışır,
fars və ərəb sözlərindən
istifadə etmir.
Müəllifin bu günlərdə oxuculara təqdim edilən on birinci şeirlər kitabı da həmin ənənəyə
sədaqət nümunəsi
kimi qəbul edilir. "Öz doğmaca
dilimdə" adlı
yeni kitabda verilmiş şeirlərin
bölündüyü fəsillərin
adına diqqət yetirək: "Sevgi çalarları",
"Yaşam çalarları",
"Torpaq çalarları"
və "Ululuq çalarları". Azərbaycan və
ümumiyyətlə, türk
ədəbiyyatının əbədi
mövzuları - sevgi,
həyat, torpaq və ululuq. "Bir torpaq
itirmişəm, yel əsər ondan bəri" - deyən şair doğulub boya-başa çatdığı
Qafanın (Zəngəzur
mahalı) ətrini küləklərdən aldığını
yazmır. Sadəcə gələn küləklərin
o torpaqdan gəldiyini güman edir.
Yaşanmış tarixə "Öz sözünün işığında"
qiymət verməyə
çalışan Rəşid
Təhməzoğlu Araz
haqqında indiyədək
deyilənləri təkzib
etməyə çalışır. Onun fikrincə, Araz çay deyil, eləcə ağrı-acılardır
ki, axıb gedir:
"Araza çay demə - ağrı axarı,
Suları qorxular izləyib axır".
Azərbaycan dilinə, folklorumuza
və mənəvi xəzinəmizə ehtiramdan
yaranan şeirlərin
hər birində milli koloritli bir lövhə yaratmağa çalışan
şairin bütün
"lövhələrində" ağrı-acı, qayğı,
kədər baş qaldırır:
"Bir səməni göyərtmişəm, yaz
duyğusundan
Onun yaşıl
tellərində qayğılar
yanar".
Səməninin kövrək boyu Novruz xonçasında yanan şamın şöləsi qədər
zərif və kövrəkdir, tez sına bilər, tez sönə bilər. Elə Rəşid müəllimin
qayğıları da
eləcə kövrək
və zərifdir ki, səməninin telləri ilə bərabər "yanır".
Yaxud:
"Mənim düzən-düzən
ayaq izimə
Yadlar yarağının izi basılar...
Mən gecə
yuxumda ilan görərəm".
Tanış məqamlardır. Yurdu tapdaq altında
olan oğuzlar gecə yuxuda düşmən görərdilər.
Ancaq yeni olan ayaq
izlərinin cığır-cığır
deyil, düzən-düzən
olmasıdır. Yəni o torpaqların
türk ayağının
izi yaşamayan heç yeri yoxdur. Müəllifə həmin ayaq
izlərinə qayıtmaq
arzusuyla.
İttifaq MİRZƏBƏYLİ
Xalq qəzeti.- 2011.- 28 avqust.- S. 6.