Fəaliyyətimizin
yeni mərhələsi
Düz
beş il əvvəl - 2006-cı il fevralın 5-də Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti İlham Əliyevin sərəncamı
ilə Azərbaycanda yeni bir qurum - Ailə, Qadın və
Uşaq Problemləri üzrə Dövlət Komitəsi
yaradıldı. Əvvəlcədən komitəmizin əsas
fəaliyyət istiqamətləri artıq onun adında öz
əksini tapmışdı. İlk gündən mövcud vəziyyətin
təhlili, aktual problemlərin müəyyənləşdirilməsi,
peşəkar kadrların cəlb edilməsi, vətəndaş
cəmiyyətinin potensialından geniş istifadə
mühüm vəzifələr kimi qarşıya
qoyulmuşdu. Biz belə bir ideyanı rəhbər tuturduq ki,
yeni komitə sadəcə vaxtı çatmış konkret
problemlərin həlli ilə kifayətlənməməli, ilk
növbədə, hər üç istiqamət üzrə məqsədyönlü
və ardıcıl dövlət siyasətinin
reallaşdırılmasını təmin etməlidir. Ötən
beş ilin təcrübəsi göstərdi ki, vəzifələrin
həllinin ən səmərəli yolu problemlərin hərtərəfli
profilaktikasından, müvafiq konsepsiyaların işlənib
hazırlanmasından, zərurət yarandıqda müvafiq
qanunların qəbul edilməsindən, düzgün ictimai rəyin
formalaşdırılmasından keçir.
Komitə
yaranandan daim güclü dövlət dəstəyini hiss edir.
İlk növbədə, qeyd etməliyəm ki, möhtərəm
Prezidentimiz və onun Administrasiyası, Nazirlər Kabineti
qarşıda duran vəzifələrin uğurlu həlli
üçün bütün zəruri şəraiti
yaratmışlar. Ötən müddətdə komitənin əməkdaşlarının
sayı və büdcəsi dəfələrlə
artmış, ayrı-ayrı rayonlarda 11 Uşaq və Ailələrə
Dəstək Mərkəzi bizim balansımıza
verilmişdir.
Bizim
üçün xüsusilə önəmlidir ki, Azərbaycanın
birinci xanımı, Heydər Əliyev Fondunun prezidenti, millət
vəkili Mehriban xanım Əliyeva ölkəmizdə ailə,
qadın və uşaq problemlərinin həllinə
böyük qayğı və diqqətlə yanaşır.
Heydər Əliyev Fondunun həyata keçirdiyi tədbirlər
bu sahədə əhəmiyyətli irəliləyişə
nail olmağa imkan vermişdir.
Bu gün
ölkəmizin həyatında önəmli rol oynayan, hər
birimiz üçün gözəl nümunə olan Azərbaycan
qadın hərəkatının lideri, birinci xanım Mehriban
xanım Əliyevanın rəhbərliyi altında həyata
keçirilən ailə, qadın və uşaq problemlərinin
həlli istiqamətində önəmli layihələrin gerçəkləşdirilməsini
xüsusilə qeyd etmək lazımdır. Hər bir Azərbaycan
ailəsinin problemlərini özünün diqqət mərkəzində
saxlayan Mehriban xanımın təşəbbüsü ilə
ailələrimizin rifahına yönəlmiş böyük
layihələr uğurla reallaşır. Bundan əlavə,
onun cəmiyyətdə yaratdığı misilsiz mənəvi
mühit, ulu öndərin şəxsi nümunəsindən
qaynaqlanan ideal ailə modeli insanları daxili zənginliyə və
mənəvi saflığa səsləyir.
Bu gün
biz inamla deyə bilərik ki, gender siyasəti, ailə və
uşaq problemlərinin həlli dövlət sosial siyasətinin
prioritet istiqamətlərindən biridir.
Azərbaycan
milli mentalitetində ailə tarixən mühüm yer tutaraq
sosial strukturun ayrılmaz elementini, cəmiyyətin özəyini
təşkil etmişdir. Milli-mənəvi dəyərlər
məhz ailə müstəvisində qorunub-saxlanaraq nəsildən-nəslə
ötürülmüşdür. Müxtəlif mərhələlərdə
ailə institutu tarixi inkişafın təsirinə məruz
qalsa da, bu sahədə mövcud olan fundamental dəyərlər
müasir dövrə qədər gəlib
çatmışdır.
Ulu
öndərimiz Heydər Əliyev milli-mənəvi dəyərlərin
qorunmasının və ümumbəşəri ideallarla
uzlaşdırılmasının vacibliyini
vurğulamışdır: "Biz müasir dünyada
yaşayırıq. Azərbaycan azad, sərbəst və
açıq ölkədir, dünyanın bütün ölkələri
ilə hərtərəfli əlaqələr qurur və bundan
sonra da quracaqdır... Ölkəmizi, xalqımızı
dünyaya olduğu kimi göstərmək və
xalqımızın mənəvi dəyərlərini, nailiyyətlərini
dünyada təbliğ etmək bizim ən əsas vəzifələrimizdən
biridir. Eyni zamanda ümumbəşəri, dünyəvi dəyərlərdən
səmərəli istifadə etmək, onları öz mənəvi
dəyərlərimizlə birləşdirmək və
xalqımızın mənəviyyatını zənginləşdirmək
bizim əsas vəzifələrimizdən biridir...Bizim milli, mənəvi
dəyərlərimizin ümumbəşəri dəyərlərlə
sintezi, birləşdirilməsi xalqımızın mənəviyyatını
zənginləşdirib və bundan sonra da zənginləşdirəcəkdir".
Azərbaycan
Respublikasında ailənin cəmiyyətin əsas özəyini
təşkil etməsi və dövlətin xüsusi himayəsində
olması, hər kəsin ailə qurmaq hüququndan istifadə
etməsi özünün konstitusion təsbitini
tapmışdır. Bu təməl prinsiplər Azərbaycan
Respublikasında dövlət ailə siyasətinin əsas
istiqamətlərini müəyyən edən Ailə Məcəlləsində
(Konstitusuyanın 17-ci maddəsi) daha da inkişaf
etdirilmişdir. Bu məcəllə Azərbaycan
Respublikasının Konstitusiyasında nəzərdə
tutulmuş əsas insan və vətəndaş
hüquqlarına və azadlıqlarına uyğun olaraq ailə
münasibətlərinin iştirakçılarının
hüquq və vəzifələrini, dövlət
orqanlarının bu sahədəki səlahiyyətlərini,
habelə vətəndaşlıq vəziyyəti
aktlarının qeydə alınması qaydalarını tənzimləyən
normaları müəyyən edir. Məcəllə
Konstitusiyaya uyğun olaraq ailədə kişi və
qadının hüquq bərabərliyini müəyyən etməklə,
valideynlərin hüquq və vəzifələrini tənzimləyir.
Bütövlükdə
Azərbaycan Respublikasının ailə qanunvericiliyi ailənin
möhkəmləndirilməsi zərurətini, ailə
münasibətlərinin qarşılıqlı məhəbbət
və hörmət hissləri əsasında qurulmasını,
ailənin işlərinə kənar şəxslərin
müdaxiləsinin yolverilməzliyini, ailə üzvlərinin
ailə qarşısında məsuliyyətini, onların
hüquqlarının maneəsiz surətdə həyata
keçirilməsini müəyyən edir.
Müstəqil
Azərbaycanda ailə siyasəti uğurla həyata
keçirilir. Azərbaycan dövləti ailənin
inkişafı, cəmiyyətdə onun yerinin möhkəmləndirilməsi
məqsədilə həyata keçirdiyi ardıcıl tədbirlər
sayəsində ailənin müdafiəsini və ailəyə
dövlət qayğısını təmin edir. Tarixən
formalaşmış ailə münasibətlərini qoruyub
saxlamaq və dünyanın qabaqcıl ölkələrinin təcrübəsinə
istinad etməklə ailə institutunu daha da inkişaf etdirmək
bu sahədə gerçəkləşdirilən siyasətin
ana xəttini təşkil edir.
Azərbaycanda
dövlət ailə siyasətinin başlıca istiqamətləri
kimi ailə institutunun möhkəmləndirilməsi, dövlətin
ailəyə himayəsi, ailə hüquqlarının həyata
keçirilməsi və müdafiəsi ilə bağlı
qanunla müəyyən edilmiş qaydada dövlət nəzarətinin
həyata keçirilməsi, ənənəvi ailə dəyərlərinin
qorunub saxlanılması, ailələrin sosial rifahının
və etibarlı sosial müdafiəsinin təmin edilməsi,
aztəminatlı, çoxuşaqlı, şəhid ailələrinə
və digər kateqoriyalara aid ailələrə dövlət
qayğısının göstərilməsi, ailə
sahibkarlığının inkişaf etdirilməsi, ailə
sağlamlığının qorunması, erkən
nikahların, ailədə zorakılığın və ailələrin
inkişafına mane olan digər mənfi halların
qarşısının alınması, ailənin
inkişafı üçün hərtərəfli şəraitin
yaradılması əsas götürülür.
Müasir
Azərbaycanda həyata keçirilən dövlət ailə
siyasəti milli-mənəvi dəyərlərdən
qaynaqlanır və bilavasitə onun təcəssümüdür.
Bu da ölkədə ailəyə verilən qiymətin bariz
ifadəsidir. Bu gün Azərbaycanda uğurla həyata
keçirilən sosial-iqtisadi siyasət ailələrin
rifahının yaxşılaşdırılmasına,
uşaq və yeniyetmələrin fiziki və mənəvi cəhətdən
güclü nəsil kimi formalaşdırılmasına,
ümumən milli genefondumuzun möhkəmlənməsinə
xidmət edir.
Komitəmizin
apardığı təhlil ölkəmizdə ailənin
inkişafı sahəsində müsbət dinamikanın
mövcudluğunu bəyan etməyə əsas verir.
Bununla əlaqədar
nikahların artması və boşanmaların sayının
azalması meyli xüsusi qeyd olunmalıdır. Rəsmi nikah nəticəsində
doğulan uşaqların sayında da müsbət dinamika
müşahidə olunur. Hazırda bir sıra dövlət
proqramları ailə problemlərinin həlli istiqamətində
tədbirlərin həyata keçirilməsini nəzərdə
tutur. Qarşıda duran ən mühüm vəzifələrdən
biri ailə institutunun hərtərəfli inkişafı və
möhkəmləndirilməsi, ümumən, ailənin cəmiyyətdə
rolunun yüksəldilməsi və inkişaf etdirilməsidir.
Azərbaycanda
ailə dəyərlərinin qorunub saxlanılması və
daha da möhkəmləndirilməsi istiqamətində maarifləndirmə
işlərinin aparılması məqsədilə Ailə,
Qadın və Uşaq Problemləri üzrə Dövlət
Komitəsinin 15 may Beynəlxalq Ailə Günü münasibətilə
təşkil etdiyi "Ailə bayramı"nda nümunəvi
ailələrin seçilməsi, respublikanın müxtəlif
bölgələrində geniş tədbirlərin
keçirilməsi artıq xoş ənənəyə
çevrilib.
Dağlıq
Qarabağ münaqişəsi nəticəsində ciddi
sosial-psixoloji çətinliklərlə qarşılaşan
qaçqın və məcburi köçkün ailələrinə
daimi diqqət fəaliyyətin prioritet istiqamətlərindəndir.
Ümumiyyətlə, bu istiqamətdə son illər dövlət
başçısı tərəfindən 50-dən çox
fərman və sərəncamın imzalanması sayəsində
həmin insanların bir çox problemləri artıq öz həllini
tapmışdır. Komitənin də bu istiqamətdə fəaliyyətinin
əsas məqsədi həssas qruplardan olan ailələrə
sadəcə yardım göstərmək deyil, onları
respublikanın ictimai həyatına cəlb etməkdir.
Bu gün
Azərbaycan qadınları müstəqil dövlətçiliyimizin
möhkəmləndirilməsində xüsusi rol oynayırlar.
2006-cı ildə qəbul edilmiş "Gender (kişilərin
və qadınların) bərabərliyinin təminatları
haqqında" Qanuna əsasən kişi və
qadınların dövlətin idarə olunmasında və qərar
qəbul edilməsində bərabər təmsilçiliyinə,
ayrı-seçkiliyin bütün formalarının aradan
qaldırılmasına təminat verilir. Ölkəmizdə əhalinin
51 faizini təşkil edən Azərbaycan qadınları
ictimai-siyasi proseslərdə, o cümlədən seçkilərdə
fəal iştirak edir, özlərinin vətəndaş
mövqeyini nümayiş etdirirlər.
2008-ci il
sentyabrın 26-da keçirilmiş və iki minə yaxın
nümayəndənin təmsil olunduğu müstəqil Azərbaycan
qadınlarının üçüncü qurultayı
dövlət qadın siyasətinin əsas istiqamətləri
üzrə görülən işlərə müsbət
qiymət verməklə, bu sahədə qarşımızda
yeni vəzifələr müəyyən etmişdir.
Bu gün
bütün dünyada məişət
zorakılığı, qadın alveri və qadınlar tərəfindən
törədilən cinayətlərlə bağlı problemlər
ən çox müzakirə edilən mövzulardandır. Belə
hallar çox az miqyasda olsa da, ölkəmizdə də
mövcuddur. Yanlış dini stereotiplərin təsiri
altında yeniyetmə qızların təhsildən
uzaqlaşdırılaraq erkən nikaha daxil olması arzuolunmaz
haldır. Bunun nəticəsində qadınların ictimai həyatdan
təcrid edilməsi, onların işləmək və karyera
qurmaq imkanlarının məhdudlaşdırılması kimi
mənfi hallar əsaslı narahatlıq doğurur. Məhz bu
istiqamətdə aparılan işin daha da gücləndirilməsi
tələb olunur. Bu baxımdan Azərbaycan hökuməti tərəfindən
qadınlara qarşı zorakılığın
qarşısının alınması istiqamətində həyata
keçirilən kompleks tədbirlərə dəstək məqsədilə
Heydər Əliyev Fondu, BMT-nin Əhali Fondu və Azərbaycan
Respublikasının Ailə, Qadın və Uşaq Problemləri
üzrə Dövlət Komitəsi arasında "XXI əsrdə
qadınlara qarşı zorakılıq əleyhinə"
birgə layihə gender bərabərliyi və qadınlara
qarşı zorakılığın azaldılması
baxımından mühüm rol oynamışdır.
Ümidvarıq ki, qəbul olunmuş "Məişət
zorakılığının qarşısının
alınması haqqında" Qanun bu aktual və ciddi problemin
həllinə güclü təkan verəcəkdir.
Bu gün
Azərbaycanda qadınlar dövlətin yaratdığı
bütün imkanlardan istifadə edir, sərbəst təhsil
alır, peşə səviyyəsini artırır,
ictimai-siyasi proseslərdə fəal iştirak edir, siyasət,
sahibkarlıq kimi sahələrdə geniş təmsil olunur, səhiyyədə,
təhsildə, idmanda, orduda, milli təhlükəsizlik və
hüquq-mühafizə orqanlarında
çalışırlar. Respublikada qadınların qərar
qəbuletmədə və hakimiyyət orqanlarında
iştirakı da getdikcə artmaqdadır. Azərbaycanda parlament
sədrinin 3 müavinindən biri, daimi komissiya sədrlərinin
biri qadındır. Ümumilikdə parlamentin 125 deputatından
20-si qadındır. Elm sahəsində, təhsildə
qadınlarımız öz potensiallarını tam
reallaşdırmağa imkan qazanıblar. Hazırda ölkədə
dövlət qulluğunda çalışanlar, hakimlər,
orta və ali məktəb müəllimləri, həkimlər
sırasında qadınlar böyük əksəriyyət təşkil
edir.
Respublikamızda
ailə, qadın və uşaq problemləri ilə
bağlı qanunvericiliyin inkişafına xüsusi önəm
verilir. Ailə Məcəlləsinin təkmilləşdirilməsi
məqsədi ilə təkliflər paketi, o cümlədən
"Məişət zorakılığının
qarşısının alınması haqqında" Qanun qəbul
edilmişdir.
Son illər
Azərbaycanda qadınların həyatında önəmli rol
oynayan bir çox tədbirlər təşkil olunur. 24-25 may
2010-cu il tarixində "De-yure və de-fakto gender bərabərliyinin
təmin olunması" mövzusunda Avropa Şurasının
qadınlar və kişilər arasında bərabərlik məsələlərinə
məsul nazirlərinin VII konfransının keçirilməsi
buna aydın misaldır. Konfransda Avropa Şurası Baş
Katibinin müavini Mod de Boer-Bukikkio, BMT Baş Katibinin
müavini xanım Aşa Rouz Migiro, Avropa ölkələrinin
müvafiq sahədə fəaliyyət göstərən
nazirləri, xarici qonaqlar, dövlət orqanlarının,
Bakıdakı diplomatik nümayəndəliklərin, beynəlxalq
və qeyri-hökumət təşkilatlarının təmsilçiləri
iştirak edirdilər. Ölkəmizin birinci xanımı, Heydər
Əliyev Fondunun prezidenti, millət vəkili Mehriban xanım Əliyeva
öz çıxışı ilə konfransın səmərəli
fəaliyyətinə xüsusi impuls verdi.
Qadınlara
münasibət, gender mədəniyyəti, demokratiyanın
inkişafı ilə bağlı olduğu kimi,
demokratiyanın inkişafı da gender mədəniyyəti ilə
bağlıdır. Ən vacibi odur ki, Azərbaycan xalqı hər
zaman sivilizasiyanın ədalətli və mütərəqqi
dəyərlərini qəbul edərək ümumbəşəri
dəyərləri öz milli sərvətinə çevirəcək.
Bu gün
Azərbaycan sürətlə inkişaf edir, həyat gündən-günə
dəyişir. Bu prosesdə gənc nəslin inkişafına
xüsusi diqqət yetirilir. Gələcəyimiz olan
uşaqların xoşbəxt yaşaması üçün
dövlətimiz öz qayğısını əsirgəmir.
Ölkədə həyata keçirilən uğurlu dövlət
siyasətinin mühüm xətlərindən birini təşkil
edən uşaq siyasəti cəmiyyətin bu mühüm hissəsinin
hərtərəfli və ahəngdar inkişafının təmin
edilməsinə yönəlmişdir. Ümumiyyətlə,
respublikamızda uşaq hüquqlarının təmin edilməsi,
ilk növbədə etibarlı hüquqi bazaya söykənir.
Belə ki, Azərbaycan Respublikası 1992-ci ildə BMT-nin
Uşaq Hüquqları haqqında Konvensiyasına
qoşulmuş, 1999-cu ildə isə həmin sənədin
müddəalarını özündə əks etdirən Azərbaycan
Respublikasının "Uşaq Hüquqları
haqqında" Qanunu qəbul olunmuşdur.
2009-cu ildə
Azərbaycanda "Uşaq ili"nin keçirilməsi
dövlət uşaq siyasətinin davamıdır. Bu
baxımdan son illərdə uşaqların
sağlamlığının möhkəmləndirilməsi,
onların müasir tələblər səviyyəsində təhsil
alması üçün lazımi şəraitin təmin
edilməsinə yönəlmiş mühüm addımlar
atılmaqdadır. Uşaqların keyfiyyətli təhsil və
yüksək standartlara cavab verən tibbi xidmətlərlə
təmin edilməsi, hərtərəfli qayğı ilə əhatə
olunması, yüksək mənəvi və sosial mühitdə
böyüməsi üçün zəruri şəraitin
yaradılması, şəxsiyyət və layiqli vətəndaş
kimi formalaşması Azərbaycan Respublikasının dövlət
uşaq siyasətinin başlıca prinsiplərindəndir. Son
illər uşaqların sağlamlıqlarının möhkəmləndirilməsi,
onların müasir tələblər səviyyəsində təlim-tərbiyəsinin
daha da yüksəldilməsi üçün lazımi şərait
yaradılmış, bu istiqamətdə mühüm tədbirlər
reallaşdırılır. Bu siyasətin davamı olaraq
hazırda Heydər Əliyev Fondu uşaqların hərtərəfli
inkişafı, onların keyfiyyətli təhsil, yüksək
standartlara cavab verən tibbi xidmətlərlə təmin
olunması, uşaq problemlərinin həlli istiqamətində
önəmli layihələr həyata keçirməkdədir.
Bundan əlavə, uşaqlara göstərilən tibbi
yardımın keyfiyyətinin artırılması, uşaq
ölümü hallarının azaldılması, uşaqlar
arasında xəstəliklərin profilaktikası, pulsuz
ümumi orta təhsilin təmin edilməsi və təhsil
sisteminə nəzarətin həyata keçirilməsi də
diqqət mərkəzindədir.
Məktəbəqədər
yaşlı uşaqların intellektual, fiziki və psixolojı
inkişafının, onların şəxsiyyətinin hərtərəfli
formalaşmasının və məktəbə
hazırlanmasının təmin edilməsi, uşaqların
yaradıcılıq mühitində böyüməsi və
idmanla məşğul olması üçün zəruri
şəraitin yaradılması, xüsusi qayğıya
ehtiyacı olan uşaqlara, qaçqın və məcburi
köçkün ailələrinin övladlarına dövlət
qayğısının göstərilməsi də prioritet
istiqamətlər sırasındadır.
Xalqımızın
milli-mənəvi dəyərlərinə əsaslanan dövlət
uşaq siyasəti çərçivəsində cəmiyyətimizin
əsas özəyi olan ailələrin sosial müdafiəsinin
gücləndirilməsi, təhsilin və səhiyyənin səviyyəsinin
artırılması, uşaq
yaradıcılığının dəstəklənməsi,
yetkinlik yaşına çatmayanların
baxımsızlığının qarşısının
alınması, uşaqlar tərəfindən qanun
pozuntularının profilaktikası və digər sahələrdə
önəmli dövlət proqramları qəbul edilmişdir.
Bütün bunlarla yanaşı, uşaq
hüquqlarının hərtərəfli təmin edilməsi,
uşaq problemlərinin həlli bu istiqamətdə
ardıcıl surətdə kompleks tədbirlərin
reallaşdırılmasını şərtləndirir.
Eyni zamanda, uşaq problemlərinin
ayrı-ayrı aspektləri, o cümlədən
uşaqların sağlamlığının qorunması,
uşaqların keyfiyyətli təhsil almaq imkanlarının
artırılması, inklyuziv təhsilin inkişaf etdirilməsi,
xüsusi qayğıya ehtiyacı olan uşaqların tələbatına
yönəlmiş infrastrukturun yaradılması,
uşaqların dövlət uşaq müəssisələrinə
düşməsinin, uşaq
baxımsızlığının və uşaq əməyinin
istismarının onlara münasibətdə
zorakılığın, uşaqlar arasında hüquq
pozuntularının qarşısının alınması, cəmiyyətin
uşaq hüquqları və uşaq problemləri ilə
bağlı geniş maarifləndirilməsi istiqamətində
dövlət orqanlarının fəaliyyətinin daha da
gücləndirilməsinə, bəzi məsələlər
üzrə əlavə tədbirlərin həyata keçirilməsinə
ehtiyac duyulur. İnanırıq ki, bu sahədə atılan
addımlar yeni perspektivlərin həyata keçirilməsinə
imkan yaradacaqdır.
Hicran Hüseymova
Xalq qəzeti.- 2011.- 5 fevral.- S. 5.