Azərbaycanın
beynəlxalq reklam festivallarında
iştirakı çox vacibdir
Bu
gün Azərbaycanda bütün sahələrdə olduğu
kimi reklam sahəsinin də inkişafında müəyyən
nailiyyətlər əldə olunmuşdur. Azərbaycan
reklamçıları istər daxili, istərsə də
dünya reklam bazarında öz uğurlu işləri ilə
milli reklam sənətinin inkişafına qiymətli töhfələrini
verirlər. Azərbaycan reklamı inkişaf dinamikasına
görə MDB məkanında öncüllər
sırasındadır. Milli reklamın inkişafı vəziyyəti
barədə ətraflı məlumat əldə etmək
üçün Ümumdünya Reklamçılar
Assosiasiyasının üzvü, beynəlxalq səviyyəli
ekspert, professor Cahid Həsənova müraciət etdik.
-
Cahid müəllim, bu gün Azərbaycanda reklamın
inkişaf səviyyəsini necə qiymətləndirirsiniz?
- Mən bir faktı deyim ki, rəhbərlik etdiyim Azərbaycan Reklamçılar Assosiasiyası Ümumdünya Reklamçılar Assosiasiyasının üzvüdür və özüm də bu təşkilatın Cənubi Qafqaz regionu üzrə ekspertiyəm. Əlbəttə, bu ilk növbədə Azərbaycan reklam sənətinin nailiyyətidir.
Son iki ili Azərbaycan reklam bazarını dünya reklam bazarı ilə müqayisə edəndə ilk növbədə müəyyən statistik məlumatları nəzərdən keçirsək məncə, yerinə düşər. Dünya reklam ekspertləri hər il ayrı-ayrı ölkələrdə bu sahəyə qoyulan investisiyaların dinamikasını müəyyən edirlər. Bu sahədə birinci yerdə Çin Respublikası durur. MDB məkanında birinci yerdə son illərə qədər Rusiya Federasiyası dayanırdı. Artıq ötən il bu sahədə inkişaf dinamikasına görə Azərbaycan önə çıxmışdır. Bu, böyük nailiyyətdir və inanıram ki, Azərbaycan bu sürəti uzun illər saxlayacaqdır. Bu artım Azərbaycanda 20-22 faizə çatmışdır. Hansı ki, inkişaf etmiş ölkələrdə illik inkişaf dinamikası 5-10 faizə bərabərdir.
- Azərbaycanda hansı sahələrdə reklam daha sürətlə inkişaf edir?
- Daxili reklam bazarına nəzər yetirsək görərik ki, bu dinamika daha çox mətbuat və televiziya sahəsini əhatə edir. Açığını deyim ki, Azərbaycan tamaşaçısı son vaxtlar televiziya proqramlarında reklamın çoxluğundan gileylənir. Əslində isə, bu o deməkdir ki, Azərbaycanda ümumi inkişafa dəstək verəcək reklam bazarı güclənməkdədir.
Açıq hava reklamları da kifayət qədər inkişaf etdirilmişdir. Rusiyada açıq hava reklamları əsasən böyük şəhərləri əhatə edirsə, regionlarda bu sahədə boşluqlar çoxdur. Bizdə isə ölkənin hansı bölgəsinə gedirsən yol boyu inkişafımızı, regionların tarixini, mədəniyyət abidələrimizi əks etdirən reklamlar sıralanır. Regionların sosial-iqtisadi inkişaf proqramına uyğun olaraq reklamların da sayı çoxalmaqdadır.
Dünyada reklamın inkişaf dinamikasına görə birinci yerdə duran Çində də regionlar üzrə reklamın inkişaf səviyyəsi o qədər yüksək deyil.
Azərbaycanda reklamın inkişafı ölkənin ümumi inkişafı ilə paralel şəkildə aparılır. İndi təkcə böyük şəhərlərimizə deyil, regionlarımıza da səfər edən reklam ekspertləri bizim iqtisadi inkişafımızı reklamlar vasitəsilə aydın şəkildə görə bilirlər. Bu isə bizim inkişafımızı əks etdirən çox mühüm vasitədir.
- Dünya reklam bazarına Azərbaycanın inteqrasiyası vəziyyəti necədir?
- Artıq bu sahədə turizmlə bağlı çox mühüm nailiyyətlər var. Dünyanın bir çox ölkələrinin televiziyaları Azərbaycanın turizm potensialını əks etdirən reklam çarxları nümayiş etdirirlər. Mədəniyyət və Turizm Nazirliyi Beynəlxalq turizm sərgilərində Azərbaycan təbiətini, tarixi və mədəniyyət abidələrimizi kifayət qədər reklam edirlər.
Möhtərəm Prezidentimizin idmana göstərdiyi qayğı nəticəsində Azərbaycan idmançıları tez-tez beynəlxalq yarışlarda iştirak edir, qələbələr qazanırlar. Hər dəfə yeni zəfər çalanda Azərbaycan bayrağının qaldırılması, himnimizin səsləndirilməsi elə ölkəmizin reklamı deyilmi?
Bundan başqa Heydər Əliyev Fondunun prezidenti, YUNESKO-nun və İSESKO-nun xoşməramlı səfiri, Milli Məclisin deputatı Mehriban xanım Əliyevanın təşəbbüsü ilə milli-mənəvi dəyərlərimizin təbliğinə həsr olunmuş mütəmadi keçirilən tədbirlər də əsl mənada Azərbaycanın dünyada reklam olunması nümunələridir. Bu, sosial reklamdır.
Amma bütün
bu uğurlarımızla yanaşı, hələ
ki, dünyaya inteqrasiya sahəsində bəzi ləngimələr
müşahidə olunur. Belə ki, Azərbaycanın böyük
reklam şirkətlərinin
dünyanın mötəbər festivallarında
iştirakı təmin olunmur. Bu çox vacib
məsələdir. Mənim Qafqaz üzrə
iki il nümayəndəsi
olduğum Kann Şirləri
Beynəlxalq Festivalına hələ də Azərbaycan reklam şirkətlərini cəlb edə bilmirik. Onlar bu işə nədənsə ehtiyatla
yanaşırlar. Dövlət səviyyəsində onlara münbit şərait
yaradılsa da, elə bir
nəticə hələ də yoxdur. Yəqin
onlar ehtiyat edirlər ki, orada kifayət qədər
nailiyyət qazana bilməyəcəklər.
Qoy olsun. Məgər Rusiya ilk dəfədənmi
bu festivalda uğur qazandı? Əsla yox.
Amma tədricən hər şey
dəyişdi, qələbə də oldu,
mükafat da. On-on iki minə yaxın reklam işi hər il
bu festivala təqdim olunur. Biz də heç olmasa on-on beş
reklam versək, onların təcrübəsini
öyrənsək yaxşı
olmazmı?
Biz hər vasitə
ilə Azərbaycanımızı
dünyada reklam etməliyik. Buna bizim
hər cür imkanımız və şəraitimiz var.
- Bilmək istərdik ki, siz hazırda
reklamla bağlı hansı işləri görürsünüz?
- Bu yaxınlarda "Lənkəranın
memarlıq abidələri"
adlı kitabım çapdan çıxmışdır.
İstədim ki, anadan olduğun bu torpağın nadir memarlıq abidələri
ilə oxucuları tanış edim. Hazırda iki kitabımı
da tamamlamışam.
"Dünya reklamının tarixi"
adlı birinci kitabımın nəşri
yaxın vaxtlarda tamamlanacaq. O, ingilis dilində də çap ediləcək. Artıq bu kitabla bağlı
ABŞ-dan sifariş də almışam.
Bu kitabda demək
istəmişəm ki,
reklam yalnız alqı-satqı deyil, o, millətlər arasında
körpüdür, mənəviyyat
sahəsidir.
İkinci kitabım da əyləncə xarakterlidir. "Məşhurların reklam
macəraları" adlı
bu kitabımın da oxucularda böyük
maraq doğuracağına
əminəm. Hər iki
kitab reklamla bağlıdır.
- Ölkədə reklamçı
kadrların hazırlanması
vəziyyəti sizi qane edirmi?
- Bilirsiniz, Azərbaycan müstəqilliyinin bərpasının
20 illiyini qeyd etməyə hazırlaşır.
Bu çox da
böyük tarix deyil. İndi ölkənin ali
və orta ixtisas təhsili müəssisələrində yeni ixtisaslar yaradılır, kadr hazırlığına diqqət
artırılır. Reklam sahəsində
də bəzi məktəblərimizdə kadrlar
yetişdirilir. Gələcəkdə
reklam üzrə ayrıca bir ali məktəb
açılması yaxşı
olardı.
Müsahibəni apardı:
Mehdi MÜKƏRRƏMOĞLU
Xalq qəzeti.- 2011.- 7 iyul.- S. 7.